آبشار سواسره نور

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

در اغلب نقاط شهرهای شمالی آبشارهای زیبایی نظیر آبشار سواسره نور دیده می شود که مقصد تفریحی و دیدنی بسیاری از گردشگران محسوب می شود. به خصوص استان مازندران یکی از پرآبشارترین منطقه های شمالی را تشکیل داده است. آبشار سواسره که در شهرستان نور واقع شده است به عنوان بهترین مقصد گردشگری در تابستان می باشد. در این مقاله قصد داریم با این آبشار زیبا بیشتر آشنا شویم، با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی آبشار سواسره نور

تقریبا هرسال بسیاری از افراد، یکی از شهرهای شمالی را به عنوان مقصد گردشگری و تفریحی خود قرار می دهند. شهرهای شمالی را اغلب با دریای بی کران خزر و جنگل های بکر و انبوهش می شناسیم. چه خوب است با جاذبه های گردشگری و دیدنی بیشتری در خطه شمال آشنا شویم تا از سفر خود لذت و بهره بیشتری ببریم. شهرستان نور یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است که در این شهر رودخانه ها و آبشارهای پرآب و خروشانی دیده می شوند.

یکی از آبشارهای مشهور این منطقه آبشار سواسره نور می باشد. آبشار سواسره دارای ارتفاعی حدود 100 متر بوده که در میان کوهستان های سرسبز و خوش آب و هوای شهرستان نور قرار دارد. دلیل نام گذاری این آبشار به سواسره این است که، این آبشار در منطقه ای کوهستانی قرار داشته و نام سواسره به معنی نسیم صبحگاهی می باشد.

هنگامی که به دیدن این آبشار زیبا می روید، علاوه بر این آبشار پرآب و خروشان، صدای آواز پرندگان، نسیم لطیفی که در هوا جریان دارد، بوی خوش طبیعت، منطقه کوهستانی سرسبز همه و همه در کنار یکدیگر جمع شده اند تا طبیعت فوق العاده زیبا به همراه چشم اندازی بی نظیر را پدید آورند. همانطور که گفته شد این آبشار از ارتفاعی حدود 100 متر از میان کوهستان سرسبز جاری شده و به پایین می ریزد.

آبشار سواسره نور

جاذبه های دیدنی اطراف آبشار سواسره

هنگامی که برای بازید از آبشار سواسره نور می روید، در طول مسیر که از روستای بلده عبور می کنید، از میان خانه های محلی و با صفایی گذر می کنید که بسیار دیدنی می باشند. همچنین در طول این مسیر می توانید از خوراکی های محلی که شامل لبنیات و ترشیجات خوشمزه و لذیذی که توسط اهالی روستا درست می شوند تهیه کنید.

فضایی که آبشار سواسره در آن واقع شده است فضایی کوهستانی که مملو از گیاهان و درختان سرسبز می باشد و دارای منظره ای فوق العاده می باشد. همچنین در طول مسیر دسترسی به آبشار سواسره، رودخانه های دیگری با چشم اندازهای زیبا خواهید دید. همچنین هنگامی که در مسیر هستید و از میان گیاهان عبور می کنید، بهتر است بدانید برخی از این گیاهان دارویی بوده و بسیاری از افراد مشغول به جمع آوری و چیدن آن ها می شوند. در این میان نیز به جاذبه های دیدنی و تاریخی مانند قلعه ای تاریخی که در شهرستان بلده قرار دارد و از دوران صفویه به مانده است نیز سری بزنید.

آبشار سواسره نور

بهترین زمان بازدید از آبشار سواسره نور

اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی نور و همچنین آبشار سواسره را دارید بهترین زمانی که توانید برای بازدید از آن انتخاب کنید، از اواسط بهار یعنی اردیبهشت ماه تا تابستان می باشد. زیرا در این زمان هوای اطراف آبشار بسیار لطیف و معتدل بوده و خود آبشار نیز بسیار دیدنی و زیبا می باشد. سرسبزی های اطراف آبشار به اوج خود می رسند.

همچنین از آنجایی که آبشار سواسره نور در منطقه ای کوهستانی قرار دارد، در فصل های سرد مانند پاییز و زمستان هوای سردی دارد و اگر در این فصل ها قصد بازدید از آن را داشتید حتما از لباس های گرم استفاده کنید. در فصل پاییز چهره آبشار و اطراف آن بسیار دیدنی بوده اما دمای هوا نیز کاهش می یابد. در نهایت در زمستان سرمای هوا شدت بیشتری دارد و بارندگی ها در این فصل افزایش یافته و در جاده نیز خطراتی وجود دارد.

آبشار سواسره نور

نکات لازم برای سفر به آبشار سواسره نور

 پیش از رفتن به سمت آبشار سواسره حتما تمام وسایل مورد نیاز خود را تهیه کنید و همراه خود ببرید، زیرا در این منطقه هیچ فروشگاه یا مغازه ای برای تهیه مواد خوراکی و لوازم ضروری وجود ندارد. مقدار مناسب آب، غذا، مواد خوراکی و تمام آنچه احساس می کنید در طول سفر به آن نیاز پیدا خواهید کرد را همراه داشته باشید.

برای دیدن بسیاری از زیبایی های اطراف آبشار نیاز به پیاده روی می باشد. بنابراین حتما از کفش مناسب پیاده روی استفاده کنید تا در طول مسیر اذیت نشوید.

اگر در فصول سرد به این منطقه سفر کردید و بارندگی وجود داشت و هوا مه آلود بود، از رفتن به ارتفاعات آبشار سواسره خودداری کنید، زیرا که احتمال خطر وجود دارد. به یاد داشته باشید پیش از تاریک شدن هوا، به علت وجود احتمالی حیوانات خطرناک، این منطقه را ترک کنید.

اگر اهل عکاسی هستید، در این منطقه بهترین لوکیشن ها را برای عکاسی پیدا خواهید کرد. پس حتما یک دوربین یا موبایل دوربین دار همراه خود داشته باشید.

در نهایت و مهمترین توصیه ای که در بازدید از آبشار سواسره باید به آن توجه کنید این است که مراقب طبیعت باشید و هرگز زباله هایتان را در طبیعت رها نکنید. حتما زباله ها را در پلاستیک جمع آوری کنید تا به طبیعت و زیبایی های آن لطمه ای وارد نشود.

آبشار سواسره نور

اقامت در نزدیکی آبشار سواسره نور

بسیاری از افراد محلی این منطقه علاقه زیادی به کمک و راهنمایی گردشگران و مسافران دارند. همچنین حاضرند خانه های روستایی خود را به صورت اجاره روزانه در اختیار گردشگران بگذارند. اما اگر شما تمایل به اقامت در خانه های روستایی را ندارید، با توجه به این که شاید امکانات کمتری نسبت به ویلاها و آپارتمان های مبله داشته باشند، می توانید به اجاره ویلا در نور که در نزدیکی های آبشار سواسره هستند اقدام نمایید. این ویلاها دارای امکانات متنوع و مجهزی می باشند که با هر سلیقه و بودجه ای جور در می آید.

آبشار سواسره نور کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

آبشار سواسره در استان مازندران، نزدیک روستای بلده، 53 کیلومتری جاده هراز و 55 کیلومتری جاده چالوس قرار گرفته است. برای دسترسی به این آبشار دو مسیر وجود دارد. اگر جاده هراز را انتخاب می کنید، شهرهای آمل و محمودآباد را پشت سر گذاشته و پس آن به شهرستان نور خواهید رسید. از شهرستان نور عبور کنید تا به روستای بلده و بعد به سواسره برسید.

اگر مسیر جاده چالوس را انتخاب کردید، از این جاده به سمت سواسره حرکت می کنید و پس از آن با گذر از شهرستان نور، به آبشار سواسره دسترسی پیدا می کنید.

آبشار سواسره نور

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، شهرستان نور، روستای بلده

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه