کوه برفی هرمز

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

کوه برفی که با نام کوه نمکی نیز شناخته می شود، جزء جاذبه های دیدنی جزیره هرمز به شمار می رود. سرتاسر جزیره هرمز با خاک های رنگی پوشیده شده است، اما کوه نمکی با رنگ سفیدی که دارد از این قاعده مستثنی بوده و به همین دلیل در میان خاک های رنگی جلب توجه می کند. جزیره هرمز جزیره ای مملو از جاذبه های دیدنی می باشد که کوه برفی نیز یکی از آن ها محسوب می شود. در ادامه می خواهیم با این کوه زیبای برفی سفید رنگ بیشتر آشنا شویم، همراه لوکس ویلا باشید.

معرفی کوه برفی هرمز

کوه برفی یا همان کوه نمکی که در جزیره هرمز قرار دارد، پدیده زیبای نمکی آن را به شهرت رسانده و با رنگ سفیدی ککه دارد، در میان تمام خاک های رنگی این جزیره دیده می شود. کوه نمکی را به علت این که از نمک تشکیل شده و بلورهای زیبای نمک در کنار یکدیگر به خوبی قرار گرفته اند و باعث شده اند این کوه تماما به رنگ سفید دیده شود. همچنین رنگی بودن خاک جاذبه های دیدنی دیگری که در اطراف این کوه قرار دارند، در دیده شدن و مشهور شدن این کوه بی دلیل نیستند. اغلب خاک های این جزیره از نمک تشکیل شده اند و به دلیل وجود سنگ ها و بلورهای نمکی که در خاک این کوه وجود دارد، رنگ آن سفید می باشد. بسیاری از گردشگران تصور می کنند که بارش برف باعث سفید دیده شدن این کوه شده است، اما از آنجایی که در جزیره هرمز بارش باران بسیار کم و اتفاقی نادر است، این احتمال رد می شود.

اما کوه زیبای برفی یا همان کوه نمکی باعث شگفتی بسیاری از بازدیدکنندگان می شود. کوه نمکی طبیعت بسیار زیبایی را در جزیره هرمز به وجود آورده و گردشکران بسیاری را به سمت خود روانه می کند. چه از فاصله نزدیک و چه از فاصله دور از این کوه دیدن کنید، جذابیت های خاص خود را دارد و بسیار زیبا به نظر می رسد. کوه نمکی معمولا مقصد گردشگری کوهنوردان و علاقمندان به کوهنوردی می باشد. همچنین بسیاری از گردشگران هستند که برای دیدن این کوه روانه بخش جنوب غربی جزیره درست همان جایی که کوه برفی قرار دارد می روند. عکس های بسیار زیبایی از این جاذبه طبیعی در جهان منتشر شده و همین امر باعث شده گردشگران داخلی و خارجی زیادی به بازدید از این کوه زیبا اقدام نمایند.

کوه نمکی هرمز یکی از کوه هایی محسوب می شود که مناسب برای کوهنوردان حرفه ای می باشد. همچنین برای کوهنوردی در این منطقه حتما تمام امکانات و تجهیزات کوهنوردی را همراه خود داشته باشید. جالب است بدانید این کوه زیبا یکی از جاذبه های دیدنی کمتر شناخته شده در هرمز به شمار می رفت. اما امروزه به دلیل عکس های زیبایی که از این کوه انتشار یافته باعث شده بسیاری از افراد آن را بشناسند و به بازدید آن بروند. اما یکی از مزایای کمتر شناخته شدن کوه نمکی این است که از آسیب های انسانی در امان مانده است.

کوه برفی هرمز

بهترین زمان بازدید از کوه برفی

جزیره هرمز یکی جزیره های جنوبی ایران بوده و از آب و هوای بسیار گرمی برخوردار است. از همین رو بسیاری از گردشگران برای اذیت نشدن در گرمای هوا و آفتاب سوزان جزیره، فصل های پاییزز و زمستان را برای سفر انتخاب می کنند.

کوه برفی کجاست

کوه برفی که یکی از جاذبه های دیدنی هرمز به شمار می رود، در جنوب غربی جزیره و نزدیک به دیگر جاذبه های جزیره از جمله دره مجسمه ها و دره رنگین کمان قرار دارد.

کوه برفی هرمز

رزرو ویلا در هرمز

جزیره هرمز یکی از جزایر دیدنی در جنوب کشور بوده و گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های دیدنی آن به سمت جزیره راهی می شوند. از آنجایی که جزیره هرمز در فاصله نزدیکی از جزیره قشم قرار دارد بسیاری از گردشگران تنها برای یک روز و بازدید از جاذبه های دیدنی آن روانه می شوند و ترجیح می دهند در جزیره قشم اقامت داشته باشند. اما در مقابل نیز گردشگرانی هستند که برای اقامت خود به سراغ اجاره ویلا ارزان در هرمز اقدام می کنند و ترجیح می دهند در همین جزیره اقامت داشته باشند.

راهنما سایت

آدرس

هرمزگان، جزیره هرمز

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه