چه قطارهایی در مسیر تهران به رشت وجود دارند؟

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

اگر به دنبال یک سفر جادویی و پر از آرامش هستید، سفر با قطار از تهران به رشت یک انتخاب عالی برایتان خواهد بود. این مسیر زیبا از میان دشت‌های سرسبز، شما را از شلوغی پایتخت به شهر ساحلی رشت می‌برد. همان‌طور که از دشت‌های وسیع چشم‌نواز این مسیر عبور می‌کنید، شاهد رشته‌کوه‌های شگفت‌انگیز، دره‌هایی منحصربه‌فرد و مناظر روستایی جذاب خواهید بود. سفر با قطار فرصتی بی‌نظیر برای غرق‌شدن در طبیعت، تعامل با مردم محلی و ایجاد خاطرات ماندگار را برایتان فراهم می‌کند. پس بلیط قطار تهران رشت را خریداری کرده و آرام در قطار بنشینید و استراحت کنید. حرکت ریتمیک قطار به همراه مناظر چشم‌نواز اطراف، شما را در یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی از تهران به رشت می‌برد.

بلیط قطار

زمان حرکت قطار تهران رشت

فاصله‌ی تهران تا رشت 324 کیلومتر است و طی‌کردن این مسیر با قطار تهران رشت حدود 5 ساعت طول می‌کشد. یکی از قطارهایی که روزانه به مقصد رشت حرکت می‌کند، قطار اتوبوسی صبا است. حرکت این قطار ساعت 8:35 دقیقه بوده و برای برگشت باید از قطار ساعت 16:35 دقیقه استفاده کنید. قطار دیگری که روزانه از تهران به سمت رشت حرکت می‌کند قطار کوپه‌ای سپهر است. قیمت بلیط این قطار گران‌تر بوده؛ اما امکان رزرو کامل یک کوپه برای سفر با دوستان و خانواده وجود دارد. این قطار شما را در شش ساعت به رشت می‌رساند و حرکت این قطار ساعت 7:30 دقیقه خواهد بود.

ایستگاه‌های قطار بین تهران و رشت

مسیر قطار تهران رشت، مسیری سرسبز و زیبا است و در ایستگاه‌هایی مانند سیاه چشمه، قزوین، کوهین، لوشان، منجیل، رودبار، امام زاده هاشم و رشت توقف می‌کند. در شهر منجیل نیروگاه بادی وجود دارد و در صورت وزش باد شما شاهد حرکت زیبای توربین‌های این نیروگاه خواهید بود. ثبت این صحنه با تلفن همراه یا دوربین عکاسی احتمالا به یکی از بهترین خاطرات شما تبدیل می‌شود.

دیدنی‌های اصلی رشت کدام‌اند؟

شهر رشت مانند دیگر شهرهای شمالی ایران از آب‌ و هوای مرطوب و معتدل برخوردار است. این شهر بانشاط، مردمانی بسیار متمدن دارد که در طول تاریخ حوادث خوب و بد بسیاری را تجربه کرده‌اند. در ادامه با جاذبه‌های اصلی رشت آشنا می‌شوید.

بازار رشت با رایحه‌هایی فریبنده

سفر خود را با گشت ‌و گذار در قلب رشت و در بازار شلوغ آن آغاز کنید. در این بازار قدیمی مسیرهایی باریک در میان غرفه‌های کوچک در انتظار شماست. با قدم‌زدن در این بازار با زندگی مردم محلی بیشتر آشنا خواهید شد و رایحه‌های فریبنده‌ی ادویه‌ها، نان تازه و غذاهای سنتی ایرانی مشامتان را پر می‌کند. دل‌کندن از صنایع‌دستی یا خریدنکردن از این بازار ناممکن است و احتمالا شما هم با دستانی پر از این بازار شلوغ برمی‌گردید.

تالاب انزلی، نمایش باشکوه نیلوفر آبی

تالاب انزلی به‌عنوان یک تالاب بین‌المللی به ثبت رسیده و پرندگان بسیاری آن را برای زندگی و تولید مثل انتخاب کرده‌اند. جالب است که بدانید، قدمت تالاب انزلی به پانزده هزار سال پیش می‌رسد و دارای چهار بخش مختلف است. با قایق‌سواری در میان نیلوفرهای آبی زیبا که شاخصه‌ی اصلی این تالاب به شما می‌روند، خاطرات زیبای بسیاری را ثبت خواهید کرد. در این تالاب شما می‌توانید به تماشای پرندگان گوناگون بنشینید و به صداهای زیبای آن‌ها گوش بدهید. هنگام غروب سایه‌ی زیبای نارنجی خورشید فرصتی عالی را برای عکاسی فراهم می‌کند.

بلیط قطار

خانه‌ی میرزا کوچک‌خان نگاهی اجمالی به تاریخ رشت

برای نگاهی اجمالی به تاریخ رشت، از خانه میرزا کوچک‌خان دیدن کنید، یک جواهر معماری که موزه‌ی کوچکی در آن قرار گرفته است. در سال‌های دور، میرزا کوچک‌خان، شخصیت برجسته‌ی انقلابی ساکن این عمارت بود. تماشای معماری این بنای زیبا فرصتی مناسب برای دوستداران هنر را فراهم خواهد کرد.

موزه‌ی میراث روستایی گیلان

برای کاوش بیشتر در میراث‌فرهنگی غنی گیلان از موزه‌ی میراث روستایی رشت دیدن کنید. این موزه که در یک بنای سنتی قرار دارد، نگاهی گیرا به زندگی روزمره، آداب ‌و رسوم و سنت‌های جوامع روستایی استان گیلان دارد. نمایش‌های نفیس صنایع‌دستی، لباس‌های سنتی و ابزار کشاورزی که سبک زندگی اجدادی ساکنان رشت را نشان می‌دهد در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

قلعه‌رودخان یادگاری زیبا از قرون‌وسطی

وقتی به قلعه‌رودخان وارد می‌شوید، اولین چیزی که به چشم می‌خورد، ابهت و آرامش این قلعه‌ی زیبا است. این قلعه بر بالای تپه‌ای سرسبز و پر درخت قرار گرفته و هوای اطراف آن طراوت و شادابی بسیاری دارد. برای رسیدن به این قلعه باید مسیری طولانی را طی کنید که احتمالا پیمودن این مسیر برای کودکان و سالمندان دشوار است. وقتی به بالای قلعه می‌رسید مناظر زیبای اطراف مانند فرشی رنگارنگ در زیر پایتان نمایان می‌شود و شما غرق در زیبایی و سرسبزی خواهید شد.

بلیط قطار

خرید متنوع‌ترین بلیط قطار تهران رشت در فلای تودی

بلیط قطار تهران رشت یکی از پرمتقاضی‌ترین بلیط‌های قطار در ایران است. اگر قصد سفر به رشت با استفاده از قطار را دارید باید از هفته‌ها قبل برای خرید بلیط اقدام کنید؛ چون ظرفیت قطارها در تعطیلات رسمی و آخر هفته خیلی زود پر می‌شود. در سایت فلای تودی با واردکردن تهران به‌عنوان مبدا و رشت به‌عنوان مقصد می‌توانید به‌راحتی بلیط قطار تهران رشت را خریداری کنید. بهتر است هنگام خرید بلیط رفت، بلیط برگشت خود را هم تهیه کنید تا در برنامه‌ی سفر خود با مشکلی مواجه نشوید. علاوه‌بر امکان تهیه‌ی بلیط قطار، شما می‌توانید انواع بلیط هواپیما را هم از سایت فلای تودی خریداری کنید.

مطالب مشابه