پل چوبی چمخاله

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پل چوبی چمخاله در پارک جنگلی توسکا از لا به لای درختانی تنومند و سر به فلک کشیده، مسیری رویایی را به سمت دریافت حال خوب و آرامش در محیط با صفا و طبیعت زیبای گیلان می گشاید. هنگام عبور از پل چوبی چمخاله باشنیدن صدای پرندگان گوناگون به هیجان می آیید. اساسا هنگامی که تصمیم به بازدید از پل و محیط اطراف آن می گیرید، در هر گام با یک جاذبه جدید شگفت زده خواهید شد.

معرفی پل چوبی چمخاله

در ابتدای ورود به این محوطه گردشگری، میدانی وجود دارد که در آن یک خانه محلی گیلانی زیبا با گلدان هایی آویخته و پله هایی به رنگ آبی روشن، در کنار دو کلبه چوبی کوچک قرار دارد. در همان اطراف، حوضی فیروزه ای رنگ با ماهی های تزئینی نیز فضا را آراسته تر کرده است. نور پردازی خاص و ویژه کل معبر پل با ترکیب بندی هندسی از جمله دیگر امکانات پل چوبی چمخاله به حساب می آید. در انتهای پارک جنگلی توسکا به محوطه ای باز خواهید رسید که به یک رودخانه زیبا منتهی می شود.

پارک جنگلی توسکا

شهر چمخاله

شهر چمخاله که در نزدیکی لنگرود واقع شده، به دلیل دارا بودن سواحل بسیار پاکیزه، زمین های زراعی خوش آب و رنگ که عطر دلاویز محصولاتشان هر عابری را سرمست می کند در کنار سایر جاذبه های گردشگری واقع شده در آن منطقه، به یکی از مهم ترین مناطق توریستی ایران تبدیل شده است. پارک جنگلی توسکا نیز یکی از محیط های پرطرفدار برای بازید مسافران است.

آلاچیق های پل چوبی چمخاله

چندین آلاچیق چوبی ساده و سرپوشیده برای آنکه خانواده ها و گردشگران، زمان طولانی تری را بتوانند از محیط مفرح، جذاب و دیدنی پارک جنگلی توسکا، طبیعت زیبا و هوای مطبوعش لذت ببرند، در محوطه پل چوبی چمخاله تعبیه شده اند. گردشگران معمولا به منظور استراحت، رفع خستگی و تماشای محیط در آلاچیق ها می نشینند و گاهی نیز در همان جا به عکاسی می پردازند. حفظ بهداشت و پرهیز از ریختن زباله و آلودن محیط در تمامی بخش های تفرجگاه پل چوبی چمخاله ممنوع است. در محوطه پل چوبی چمخاله امکاناتی نظیر پارکینگ و سرویس بهداشتی نیز موجود است.

پل چوبی چمخاله

گونه های درختی پل چوبی و پارک جنگلی توسکا

یکی از مهم ترین عوامل جذب توریست در محوطه پل چوبی چمخاله تنوع و تعدد گونه های درختی موجود در آن است. به این معنی که هنگام بازدید از پارک جنگلی توسکا می توانید خود را در جنگلی خیال انگیز تصور کنید که هر لحظه با درختی زیبا و متفاوت در آن شگفت زده خواهید شد. در حقیقت می توانید با گشت و گذار در پارک جنگلی توسکا و پل چوبی چمخاله می توانید همه درختانی را که هر کدام شان را فقط در برخی از نواحی ایران می توان دید، یک جا و در یک محیط ببینید. درحقیقت با تیر بازدید از پل چوبی چمخاله می توانید ده ها هدف گردشگری در طبیعت را با هم نشان بگیرید.

در ادامه به چند نمونه از مهم ترین گونه های درختی موجود در پارک جنگلی توسکا اشاره می کنیم:

  • در خت سروناز یا زربین
  • درخت انجیلی که در گویش محلی آسون دار نیز نامیده می شود
  • درخت سفید پلت
  • درخت شب خسب یا هزار ولک
  • درختان زیبای نارون
  • درخت آزاد یا عزادار سیادار
  • درخت توسکا که در گویش محلی “توسه” نیز نامیده می شود
  • درختان زبان گنجشک که بومیان منطقه آن را با نام تل کوچکی می شناسندش
  • در ختان لرک، لیلکی، افرا و شمشاد

پل چوبی چمخاله

امکانات رفاهی پارک جنگلی توسکا در چمخاله

با توجه به پر استقبال بودن محیط توریستی چمخاله لازم شهرداری چمخاله تلاش نموده تا امکانات رفاهی مناسبی را برای گردشگران و طبیعت گران فرام آورد. از جمله آن ها می توان به برپایی قهوه خانه های سنتی، سرویس های بهداشتی، برقرار ساختن حصارهای نرده ای در اطراف پل به منظور جلوگیری از سقوط از روی پل، پارکینگ، آلاچیق و … اشاره کرد.

جاهای دیدنی نزدیک پارک جنگلی توسکا

قطعا پس از بازدید از پل چوبی چمخاله در پارک جنگلی توسکا، علاقمند خواهید بود که از سایر جاذبه های گردشگری چمخاله و مناطق اطراف آن نیز بازدید به عمل آورید. در اطراف پل چوبی چمخاله جاذبه های گردشگری جذاب و متنوعی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به پل خشتی لنگرود، پارک جنگلی خرما، بقعه متبرک و زیارتی دوازده تن، خانه تاریخی منجم باشی و … اشاره کرد.

  • پل خشتی لنگرود: اگر از جاده چمخاله حرکت کنید پس از 15 دقیقه رانندگی به پل خشتی لنگرود می رسید. از پاک جنگلی توسکا تا پل خشتی لنگرود کمی بیشتر از 12 کیلومتر فاصله وجود دارد.
  • خانه تاریخی منجم باشی: می توانید در حدود 12 دقیقه در مسیر بدون ترافیک جاده چمخاله رانندگی کنید و از این خانه تاریخی جذاب و دیدنی بازدید به عمل بیاورید.
  • پارک جنگلی خرما: از پل چوبی چمخاله تا پارک جنگلی لنگرود، حدود 51 دقیقه فاصله وجود دارد که در مسیری بدون ترافیک می توانید این مسیر را بپیمایید.
  • پارک جنگلی نور: اگر از چمخاله وارد جاده ساحلی سیاهکلرود شوید چیزی در حدود 3 ساعت و 23 دقیقه تا پارک جنگلی نور، فاصله دارید.
  • جزیره ارشیا(جزیره فلامینگو): جزیره ارشیا که بیشتر با نام جزیره فلامینگو شناخته می شود در شهر چمخاله و در نزدیکی پل چوبی چمخاله واقع است. با رفتن به منطقه ساحلی گالشکلام به راحتی می توانید به جزیره ارشیا یا فلامینگو بروید.

جزیره ارشیا

زمان مناسب برای بازدید از پل چوبی چمخاله

از آن جایی که استان گیلان، سرزمینی چهارفصل است و هر فصلی زیبایی های خاص خودش را دارد شاید معرفی یک فصل خاص به عنوان مناسب ترین زمان برای گردش در پارک جنگلی توسکا، کار بسیار دشوار باشد.

از پاییز هزار رنگ پل، تا سفیدپوش شدن آن در زمستان گرفته تا رنگ های گرم و شاداب فصل های بهار و تابستان همه و همه دیدنی و جذاب هستند. ریزش برگ های رنگارنگ در پاییز جلوه ای جادویی و خیره کننده به فضای پارک جنگلی توسکا می دهد، آن چنان که هر بیننده ای را مجذوب و فریفته می کند. رویش شکوفه ها در بهار و به بار نشستن درختان در تابستان به علاوه هوای معتدل تری که پل چوبی چمخاله در این دو فصل سال دارد، حضور گردشگران را پرشمارتر از سایر فصول می کند. هر چند که منظره برفی پارک در فضای زمستانی از جمله مواردی است که هیچ کدام از عاشقان طبیعت حتی با وجود سرمای زیاد هوا حاضر به از دست دادن آن نیستند.

ساعات بازدید از پل چوبی چمخاله: در هر زمانی از 24 ساعت روز شما می توانید از پارک جنگلی توسکا بازدید به عمل آورید.

پل چوبی چمخاله کجاست و مسیر دسترسی به آن

همانطور که در مطالب فوق ذکر شد چمخاله شهر ساحلی و توریستی زیبایی است که در استان گیلان و در بخش مرکزی شهرستان لنگرود واقع شده و فاصله بسیار کمی با ساحل لنگرود دارد. در حقیقت نام اصلی پل چوبی چمخاله پارک جنگلی توسکا است و برای رسیدن به آن باید از کنار جاده ساحلی چمخاله عبور کرد و بعد از عبور از پل فلزی چمخاله چیزی حدود یک کیلومتر آن طرف تر پارک جنگلی توسکا قرار دارد.

آدرس پل چوبی چمخاله: استان گیلان، چمخاله، بعد از پل فلزی و جاده ساحلی

پل چوبی چمخاله

رزرو ویلا در چمخاله

جای جای استان گیلان در سراسر سال میزبان مسافران و گردشگران پرشماری است که قصد دارند چند روزی را فارغ از فشار کار و مشکلات روزانه قصد دارند چند روزی را محیطی زیبا و هوای خوب را با آرامش بگذرانند. از آن جایی که علاوه بر آشنایی با محیط های مناسب گردشگری محلی که در آن باید اقامت بگزینند نیز باید فاکتورهای لازم برای امنیت، ارامش، رفاه و زیبایی لازم را داشته باشد یافتن ویلا و اقامتگاه مناسب همواره یکی از فاکتورهایی است که گردشگرانی که قصد سفر به این منطقه را دارند مدنظر قرار می دهند. چنانچه به دنبال اجاره ویلا در چمخاله هستید، ویلایی با امکانات خوب وقیمت مناسب، می توانید با گردش در بخش های مختلف سایت لوکس ویلا، مورد موردنظر خود را بیابید و از سفری شاد و شیرین لذت ببرید.

 

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، چمخاله، بعد از پل فلزی و جاده ساحلی

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه