پارک نهج البلاغه

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از مهم ترین مواردی که در یک شهر می تواند برای رفع خستگی و تجربه یک روز خوب به افراد یاری دهد، پارک های یک شهر ی باشند. تهران با دارا بودن پارک های مختلف نقش مهمی را در بین افراد دارد و به همین دلیل می تواند باعث شود تا لحظات خوبی را در سفرتان به این شهر داشته باشید. در این مقاله به سراغ یکی از پارک های تهران به نام پارک نهج البلاغه رفتیم تا بتوانید اطلاعات لازم در این باره را به دست آورید پس بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پارک نهج البلاغه کجاست و مسیر دسترسی

این پارک در محدوده غرب واقع شده و به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی تهران به شمار می ورد. شما برای رفتن به این بوستان باید ابتدا خود را به دره فرحزاد برسانید و بعد ادامه مسیر را تا رسیدن به پارک ادامه دهید. اگر بزرگراه همت را برای رسیدن به نهج البلاغه انتخاب کردید باید با ادامه دادن این بزرگراه وارد خیابان گلستان شوید و سپس چهارباغ را به سمت همیلا دنبال کنید.

نزدیک به داروخانه که شدید به داخل همیلا که سمت راست قرار دارد شوید و تا مقصدتان ادامه دهید. این راه از بزرگراه همت بدون ترافیک 8 دقیقه طول می کشد و مسافتی 3.3 کیلومتری دارد. اگر از هر مسیر دیگری تمایل داشتید به سمت بوستان نهج البلاغه بروید می توانید از لوکیشن زیر استفاده کنید تا بهترین و آسان ترین مسیر با ترافیک کم را بیابید و آن را تا مقصدتان استفاده نمایید.

آدرس پارک نهج البلاغه: تهران، کنار اتوبان همت، بین اتوبان یادگار و اصفهانی

مسیرهای دسترسی به بوستان نهج البلاغه

اگر تصمیم گرفتید به این پارک بروید باید بدانید از منطقه ای که هستید باید چگونه به مقصد برسید. شما می توانید برای این مورد هم از تاکسی و هم از اتوبوس های خطی استفاده کنید تا به راحتی به سمت پارک بروید. مسیر های زیر برای استفاده شما قرار گرفته تا راحت تر بتوانید مسیر رسیدن به پارک را طی کنید.

دسترسی از شرق بوستان: بزرگراه یادگار جنوب، بلوار ایوانک غربی

دسترسی از غرب بوستان: بلوار اشرفی، پونک، همیلا

دسترسی از غرب بوستان: بلوار اشرفی شمال، خیابان نظری، بعد از میدان نظری

دسترسی از جنوب: اتوبان همت، خروجی اصفهانی یا یادگار

دسترسی از شمال: اتوبان نیایش، خروجی اصفهانی یا یادگار

پارک نهج البلاغه

دسترسی به بوستان نهج البلاغه از طریق مترو

یکی از بهترین گزینه هایی که برای رسیدن به پارک می توانید از آن استفاده نمایید، مترو می باشد که ایستگاه های متعددی در سطح شهر دارد. کافیست برای استفاده از آن سوار خط هفت شوید و در ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید تا ادامه مسیر را با تاکسی طی کنید. مترو یکی از وسایل حمل و نقل عمومی بوده که هم سریع تر شما را به مقصد می رساند و هم می توانید با کم ترین مبلغ مسیر پیش رویتان را بپیمایید. اگر تصمیم دارید با دوستانتان به پارک نهج البلاغه بروید بهتر است از مترو غافل نشوید.

دسترسی به بوستان نهج البلاغه از طریق خودروی شخصی

اتومبیل شخصی به عنوان یکی از بهترین وسایل حمل و نقل شناخته می شود که می توانید از آن جهت رسیدن به مقصدتان استفاده نمایید. بدین منظور کافیست از لوکیشن قرار داده شده استفاده کنید و یا از مسیری که پیش تر عنوان کردیم استفاده کنید تا بتوانید به راحتی وارد مقصدتان شوید. استفاده از این وسیله نقلیه به عنوان راحت ترین حمل و نقل معرفی می شود و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

درباره پارک نهج البلاغه

یکی از مهم ترین و زیبا ترین پارک های تهران که می توانید به آن مراجعه کنید، پارک نهج البلاغه می باشد. این پارک در سال 1388 به وجود آمد و با نام بوستان نهج البلاغه بین مردم به شهرت رسید. پارک گفته شده به دلیل دارا بودن امکانات متعدد تفریحی و رفاهی توانسته برای شهروندان پایتخت به عنوان یکی از بهترین پارک ها برگزیده شود. این بوستان شامل چهار فاز مختلف می شود که فاز اول آن در ماه آذر و در همان سال 1388 ساخته شد. این فاز مساحتی معادل 35 هکتار دارد و از نواحی شمالی بزرگراه همت تا بلوار همیلا می باشد.

فاز دوم بوستان مساحتی 65 هکتاری دارد و از شمال بزرگراه حکیم تا همت را شامل می شود. دو فاز دیگر این پارک نیز در سال 1392 افتتاح شد و بین فرحزاد تا جلال آل احمد می باشد که طول آن به 6500 متر می رسد و مساحت آن 200 هکتار است. لازم به ذکر است که این بوستان به دلیل واقع شدن در کنار رودخانه و هم چنین شیب دره ای که به همین دلیل به وجود آمده، طبقاتی طراحی شده و به همین دلیل برای عده زیادی از افراد جذاب به نظر می رسد.

رودخانه گفته شده پارک را به دو قسمت مختلف تقسیم نموده و شما می توانید با یک پل معلق خود را به ناحیه دیگر پارک برسانید. شیب پارک نهج البلاغه بین 10 تا 35 درجه بوده که به همین دلیل دارای سربالایی های زیادی می باشد و بهتر است در صورت تمایل برای مراجعه به این بوستان از کفش مناسب استفاده کنید تا اذیت نشوید. شما در سفرتان به تهران  می توانید علاوه بر بوستان نهج البلاغه به پارک های دیگر تهران همانند پارک ساعی یا پارک ملت نیز مراجعه نمایید.

پارک نهج البلاغه

امکانات تفریحی بوستان نهج البلاغه

بسیاری از کسانی که به این پارک مراجعه می کنند مایل به استفاده از امکانات تفریحی موجود در پارک هستند تا بتوانند لحظات بهتری را تجربه نمایند. بازی ها و سرگرمی هایی که می توانید از آن ها جهت تجربه ای بهتر از مراجعه خود به پارک نهج البلاغه داشته باشید به شرح زیر هستند:

  • مسیر های پیاده روی
  • مسیر های دوچرخه سواری با طول 9 کیلومتر
  • دارا بودن خانه های دوچرخه با ظرفیت 120 دوچرخه درون خود
  • فضایی با 1800 متر مربع برای ورزش های همگانی با دارا بودن وسایل ورزشی و بدن سازی
  • دارا بودن شهربازی بیلینو و سرزمین شگفت انگیز
  • وجود رستوران و آبشاری 700 متری
  • سینما های چند بعدی و آمفی تئاتر روباز
  • بانجی جامپینگ و راپل هوایی
  • قایق پرش در آب و لانگچر و سوئینگ

سافاری وحشت پارک نهج البلاغه

یکی از بخش هایی که به عنوان تفریحات پارک به حساب می آید، سافاری وحشت می باشد که می توانید در آن تجربه ای هیجان انگیز داشته باشید و تا می توانید از ته دل فریاد بزنید! اکثر کسانی که به این بخش از پارک مراجعه می کنند معمولا می دانند همه چیز نمایشی می باشد ولی باز هم برای تجربه آن اقدام می کنند و ترس را تجربه می نمایند. مدت زمانی که باید مسیر پیاده روی درون سافاری را بپیمایید در حدود 7 دقیقه می باشد که به دلیل وجود صداگذاری ها و نورپردازی های زیبای درون آن شما حس جالبی را تجربه خواهید کرد. این بخش از پارک در طول هفته باز بوده و می توانید از آن استفاده نمایید.

سافاری وحشت پارک نهج البلاغه

امکانات رفاهی بوستان نهج البلاغه

علاوه بر تفریحاتی که می توانید در این پارک تجربه کنید باید بدانید یک سری امکانات نیز در بوستان نهج البلاغه در نظر گرفته شده است تا شما بتوانید از طریق آن ها لحظات بهتری را تجربه نمایید. از جمله این امکانات می توان به موراد زیر اشاره نمود:

  1. وجود رستوران و بوفه
  2. پارکینگ با ظرفیت 750 خودرو که در دو قسمت قرار گرفته اند
  3. 80 عدد آلاچیق
  4. فضای های مناسب برای استراحت
  5. تونل ارتباط دهنده فاز 1 و 2 بوستان
  6. نیمکت های متعدد
  7. سرویس بهداشتی

دیدنی های درون پارک نهج البلاغه

علاوه بر نواحی سرسبز و مناظر زیبایی که درون پارک تهران وجود دارد، یک سری دیدنی ها نیز درون بوستان قرار گرفته اند تا شما بتوانید با تماشای آن ها لحظات بهتری را تجربه نمایید. موارد زیر می توان در زمره دیدنی های پارک در نظر گرفت که در مراجعه به این پارک می توانید آن ها را تماشا نمایید:

  • پل معلق نهج البلاغه: این پل به عنوان یکی از بهترین و کاربردی ترین جاذبه های بوستان به شمار می رود که شما می توانید از آن استفاده نمایید. این پل 285 متر طول و 2 متر عرض دارد و ارتفاع آن به 85 متر می رسد. از طریق این پل معلق می توانید به پارک پردیسان بروید.
  • یادمان شهدا: از دیگر مواردی که در این پارک قرار گرفته و افراد زیاد برای آن اقدام می کنند، مزار شهدای گمنام می باشد. این بخش در سال 1389 تشکیل شد و 3 شهید جنگ تحمیلی در آن به خاک سپرده شدند.

پل معلق نهج البلاغه

اطلاعات تکمیلی پارک نهج البلاغه

بهتر است قبل از رفتن به بوستان نهج البلاغه ابتدا اطلاعات مربوط به آن را به دست آورید تا بتوانید بهتر از قبل برای تجربه کردن آن اقدام نمایید. هم چنین اطلاع از هزینه های بخش های مختلف بوستان نیز می تواند برای تصمیم گیری کمک کننده باشد. در زیر بخش از اطلاعات مربوط به این موارد را ارائه خواهیم داد:

هزینه سوئینگ: 300000 تومان

هزینه بانجی جامپینگ: 280000 تومان

هزینه راپل: 70000 تومان

ساعت کاری سافاری وحشت: همه روزه از 18 تا 2 بامداد و آخر هفته ها از 17 تا 2 بامداد

ساعت کاری پارکینگ: همه روزه از 7 صبح تا 24

هزینه پل معلق: 15000 تومان

شماره تماس پارک نهج البلاغه: 88735074-021

توجه داشته باشید که با توجه به نوسان قیمت ها امکان تغییر ارقام گفته شده در زمان مراجعه شما به پارک نهج البلاغه وجود دارد و بهتر است این موضوع را مد نظر قرار دهید.

سوالات متداول

پارک نهج البلاغه کجاست؟

این پارک در محدوده غرب تهران قرار گرفته است و دارای چند فاز می باشد.

راه دسترسی به پارک نهج البلاغه چگونه است؟

برای دسترسی به این پارک مسیر های مختلفی قرار دادر که از بین آن ها استفاده از اتوبان همت و خروج یادگار بهترین گزینه است.

بوستان نهج البلاغه در چه سالی افتتاح شد؟

فاز اول این بوستان در سال 1388 به بهره برداری رسید.

بهترین تفریح بوستان نهج البلاغه کدام است؟

بهترین تفریح این پارک پل معلق آن می باشد که افراد زیادی را به خود جذب می کند.

راهنما سایت

آدرس

تهران، کنار اتوبان همت، بین اتوبان یادگار و اصفهانی

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه