پارک جنگلی ریزه مندان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از مناطق جذاب و دیدنی ماسال که می توانید در سفر خود به این شهر از آن دیدن نمایید، پارک جنگلی ریزه مندان می باشد. این پارک توانسته عده زیادی از افراد را که به ماسال سفر می کنند به سمت خود بکشاند. پارک ریزه مندان از نقاط دیدنی شهر بوده و شما می توانید برای تجربه ای پربارتر از سفرتان به تماشای پارک ریزه مندان بروید. ما در این مقاله به سراغ این پارک رفتیم تا بیشتر از قبل اطلاعات کافی از آن به دست آورید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

این پارک یکی از نقاط دیدنی شهر ماسال بوده و با وسعتی بالغ بر 200 هکتار دارای مناظر زیبا و درختان سر به فلک کشیده می باشد. یکی از دلایل معروف شدن و محبوبیت پارک ریزه مندان، امکانات و تجهیزات خوبیست که در اختیار مسافران قرار می دهد. در واقع مسافران برای چادر زدن می توانند از این پارک استفاده نمایندو در مدت حضورشان در پارک می توانند اطمینان داشته باشند که هر چه خواستند در این پارک مهیاست و لوکیشن خوبی را انتخاب کرده اند.

این پارک یکی از دیدنی های ماسال بوده و بهتراست در هنگام ورد به این شهر حتی اگر نیازی به ماندن در پارک نداشتید از این پارک دیدن نمایید و بعد به ادامه مسیرتان بروید. آب و هوای این پارک نیز همانند باقی جاهای ماسال بسیار مطبوع و دلپذیر می باشد و برای یک استراحت چند ساعته بهترین نقطه برای شماست. این پارک ورودی ندارد ولی برای بازدید مدت محدودی زمان دارید.

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

ماسال یکی از بهترین و زیباترین لوکیشن های موجود برای سفر رفتن می باشد که می توانید آن را انتخاب نمایید. پارک ریزه مندان نیز از جمله جاذبه های دیدنی ماسال بوده که در مسیرتان به سمت مقصد نهایی شما قرار دارد.

جاذبه های اطراف پارک ریزه مندان

ماسال دارای جاذبه های فراوانی بوده که هر کدام طبیعتی بی نظیر و منظره ای زیبا دارد. با انتخاب هر کدام از آن ها می توانید یک سفر عالی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. از معروف ترین مناطقی که می توانید در ماسال برای دیدن آن ها اقدام نمایید که در اطراف پارک جنگلی ریزه مندان نیز قرار دارند، ییلاق های ماسال می باشد. این ییلاق ها دربین مردم معورف شده اند و عده زیادی از افراد همه ساله برای دیدن آن ها اقدام می کنند. از جمله ییلاق های مشهور این منطقه می توان به ییلاق سوئه چاله و ییلاق اولسبلنگاه اشاره نمود. در ادامه چند نمونه از جاذبه های اطراف پارک را معرفی خواهیم کرد.

اولسبلنگاه

یکی از روستاهای زیبای ماسال، روستای ییلاقی اولسبلنگاه می باشد که در بین کوه های تالش قرار گرفته است. این منطقه در 26 کیلومتری شمال غرب ماسال واقع شده و یکی از دیدنی ترین مناطق این شهر به حساب می آید. بارفتن به این منطقه گویی در نقطه ای از بهشت پا گذاشته اید و همانند آن در ایران وجود ندارد. کلبه های چوبی این منطقه به شما کمک می کنند تا در صورت نیاز بتوانید برای اقامتتان از آن ها استفاده نمایید. بهتراست اواسط اردیبهشت را برای دیدن این منطقه انتخاب نمایید تا سردی هوا در این منطقه شما را آزار ندهد.

اولسبلنگاه

غار آویشو

این غار که یکی از چندین غار موجود در ماسال می باشد، به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی و جذاب ماسال شناخته می شود و در 40 کیلومتری جنوب غربی شاندرمن واقع شده است. غار های ماسال از جاذبه های این شهر می باشد که بهتر است دیدن آن ها را از قلم نیندازید. غار آویشو مشهور ترین غار در بین غارهای ماسال می باشد که نباید بازدید از آن را از دست بدهید.

در این غار جریان آب رودخانه ای و هفت چشمه وجود دارد و می توانید انواع و اقسام شکل های مختلف آهکی را ببینید. هم چنین قندیل هایی نیز در این غار وجود دارند که از سقف یا ستون ها آویزان هستند. اگر به ماسال رفتید بهتر است دیدن این غار را بعد از تماشای پارک جنگلی ریزه مندان از دست ندهید.

زمان مناسب برای بازدید از پارک جنگلی ریزه مندان

از آن جا که این پارک در شهر ماسال قرار گرفته از نظر آب و هوایی تفاوت چندانی با قسمت های دیگر آن ندارد. این منطقه به دلیل کوهستانی بودن دارای آب و هوایی سرد تر از قسمت های دیگر شمال می باشد. بنابراین بهتر است قبل از رسیدن به این منطقه از بارندگی و آب و هوای آن مطلع شوید تا در زمان ورود با هیچ مشکلی رو به رو نشوید. از اواسط بهار تا اواخر تابستان بهترین زمان برای سفر به ماسال و تماشای جاذبه های آن همانند پارک جنگلی رزه مندان می باشد.

از ابتدای بهار و ماه فروردین امکان بارندگی ها طولانی و سنگین در این ناحیه زیاد است و هوا نیز هم چنان سرد و برفی می باشد. ولی در اردیبهشت و به خصوص از اواسط این ماه بهترین زمان برای این است که برنامه سفرتان را به این قسمت بچینید. در پاییز و زمستان به دلیل زیبایی این ناحیه عده زیادی از افراد خواستار سفر به این منطقه می باشند ولی شرایط آب و هوایی در این فصول اگر عادت به سفر در این هوا را نداشته باشید هم خطرناک بوده و هم آزاردهنده خواهد شد.

ماسال

پارک جنگلی ریزه مندان کجاست و مسیر دسترسی

برای رسیدن به پارک ریزه مندان اگر از تهران به این سمت حرکت کنید یک مسافت 360 کیلومتری پیش روی شما قرار دارد. این پارک در ابتدای شهر ماسال قرار دارد و کافیست تابلو های کنار خیابان را برای رسیدن به پارک جنگلی ریزه مندان دنبال نمایید. از تهران تا این پارک تقریبا 5 ساعت در راه خواهید بود ولی می توانید اطمینان داشته باشید که این مکان ارزش پیمودن این مسیر چند ساعته را دارد.
آدرس پارک جنگلی ریزه مندان: گیلان، ماسال، پارک ریزه مندان

اجاره ویلا جنگلی در ماسال

یکی از زیباترین شهر های گیلان که می توانید به عنوان مقصدتان به آن مراجعه کنید، ماسال می باشد. این شهر توانسته همه ساله عده زیادی از گردشگران را به خود جذب نماید. بهتر است بعد از رسیدن به این منطقه چند روزی را برای دیدن نقاط مختلف آن اقامت کنید تا بتوانید با دل فرصت تمامی مناطق ماسال را تماشا نمایید. بدین منظور کافیست وارد سایت لوکس ویلا شده و از بین گزینه های موجود برای اجاره روزانه ویلا در ماسال اقدام نمایید.

توجه داشته باشید در روزهای شلوغ سال بهتر است قبل از رسیدن به مقصد برای رزرو ویلای مورد نظرتان اقدام نمایید تا در هنگام ورود با مشکل پیدا کردن یک جای مناسب مواجه نشوید. در روز های عادی نیز از چند روز قبل از زمان مورد نظرتان برای ورود به ماسال با رجوع به سایت برای رزرو تماس بگیرید و گزینه انتخابی خود را ثبت کنید.

راهنما سایت

آدرس

گیلان، ماسال، پارک ریزه مندان

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه