هفت چشمه میگون شمشک

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

هنگامی که نام شمشک به گوشمان می خورد، بدون شک پیست اسکی شمشک در ذهنمان تداعی می شود. اما باید بدانیم که شمشک علاوه بر پیست اسکی اماکن دیدنی دیگری نیز دارد که یکی از آن ها هفت چشمه میگون شمشک می باشد. در بخش شمالی کشور و در شهرستان شمیرانات اماکن دیدنی متعددی وجود دارند که در روزهای جمعه و ایام تعطیل میزبان بسیاری از گردشگران می باشند. یکی از این مناطق ییلاقی و خوش آب و هوا هفت چشمه میگون نام دارد که در تالارسر میگون واقع شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با منطقه هفت چشمه بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

معرفی هفت چشمه میگون شمشک

در بخش میانی رشته کوه های البرز و در 25 کیلومتری شمال شرقی استان تهران، منطقه ای کوهپایه ای و سردسیر به نام میگون قرار دارد. در تالارسر شهر میگون چشمه ای پرآب وجود دارد که در یک منطقه خوش آب و هوا و ییلاقی از استان تهران واقع شده است و بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب می کند. اگر می خواهید یک روز تعطیل را در یک منطقه ای که دارای طبیعتی بی نظیر و خوش آب و هواست در کنار عزایزان خود بگذرانید، بدون شک هفت چشمه میگون می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.

بهار و تابستان در این شهر به دلیل موقعیت مکانی کوهپایه ای، هوایی معتدل و مطلوب و در پاییز و زمستان هوایی بسیار سرد دارد. همچنین به دلیل وجود بارش های سنگین برف در بخش شمالی این شهر پیست های اسکی شمشک، دیزین و دربندسر به وجود آمده اند که یکی از اماکن تفریحی استان تهران را تشکیل داده اند. در سال های اخیر مسولین، لایروبی هفت چشمه میگون را انجام داده و دربی فلزی نیز برای آن قرار داده اند.

برخلاف نام این چشمه، تعداد چشمه هایش کمتر می باشند. این چشمه ها هنگامی که از کوه ها سرازیر می شوند در یک حوضچه باهم ترکیب شده و در محلی پس از خروجی، به دو بخش تقسیم می شوند. در فاصله 20 متری آن یک استخر دیده می شود که یکی از آب های تقسیم شده در آن تخلیه و ذخیره می شود و برای آبیاری باغ هایی که در بخش شمال شرقی قرار دارند استفاده می شوند.

همچنین یکی از آن ها پس از تقسیم به طرف باغات تالارسر جنوبی می رود. همچنین لازم به ذکر است که در گذشته، چوپانان گله های خود را برای سیراب کردن به این چشمه ها می بردند. از آب همین چشمه ها نیز برای تامین آب لوله کشی که وارد منبع زیر زمینی شده استفاده می شود.

در میگون حدود تعداد 30 چشمه قرار دارند که 7 تا از این چشمه ها در فصل های تابستان احتمال دارد خشک یا کم آب می شوند. همچنین هفت تا از این چشمه ها به هفت چشمه شهرت یافته اند. بهتر است نام برخی از این چشمه ها را بدانیم. از جمله: هفت چشمه تالارسر (کهریز)، چشمه قنات آهنگرک، چشمه قلادوش، چشمه پسوند، چشمه سید گاهره هملون، چشمه گلک تالارسر، چشمه سن (سر) تالارسر، چشمه ناوه، چشمه جوسونک، چشمه آبک، چشمه وَرِه جارَک، چشمه پاهنه (نفت چشمه)، چشمه تنگه میگون، چشمه زگا و…

هفت چشمه میگون شمشک

بهترین زمان بازدید از هفت چشمه

با توجه به موقعیت مکانی این هفت چشمه میگون، بهترین زمانی که می توانید برای گردش به آنجا بروید فصل های بهار و تابستان می باشد. زیرا که در این فصل ها هوای میگون معتدل و دلپذیر می باشد. در زمستان نیز بسیار هوای سردسیری دارد و توصیه می شود اگر هوای سرد باعث آزار شما می شود فصل های بهار و تابستان را برای رفتن به این منطقه انتخاب کنید.

هفت چشمه میگون کجاست و بهترین مسیر دسترسی به میگون

برای دسترسی به میگون تهران باید از بزرگراه شهید بابایی به سمت شرق بروید. پس از آن به پل خیابان استخر خواهید رسید. بعد از این که خیابان استخر را پشت سر گذاشتید سمت شمال را پیش بگیرید تا به یک بلوار که سربالایی است برسید و پس از آن به سه راه گردنه قوچک خواهید رسید. مسیری دیگر نیز از سمت تجریش و بزرگراه ارتش به سمت شرق وجود دارد که اگر بزرگراه ارتش را تا انتها بروید و در کنار پارک جنگلی سوهانک مسیر مستقیم را ادامه داده تا به سه راه گردنه قوچک برسید.

اگر این گردنه را به سمت پایین بروید به میدان لشگرک می رسید. در میدان مسیر سمت چپ خود را انتخاب و اوشان فشم را پیش بگیرید. هنگامی که به میدان اصلی فشم رسیدید مسیر سمت چپ را نیز انتخاب کرده و ادامه دهید. در نهایت به میگون خواهید رسید. از میگون نیز تابلوهای راهنما می توانند شما را به هفت چشمه میگون برسانند و روزی خاطره انگیز در این مکان خوش آب و هوا برای خود رقم بزنید.

هفت چشمه میگون شمشک

راهنما سایت

آدرس

شمشک، میگون، خیابان تالارسر

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه