نگاهی به شاهکارهای دیدنی مازندران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

شاهکارهای دیدنی مازندران : مازندران شهری با طبیعت سبز، جنگل های بسیار و سواحل بی نظیر است که با جاهای دیدنی و تاریخی، مردمی با فرهنگ و آداب و رسوم جالب، غذاهای سنتی لذیذ، سبک زندگی متفاوت و غیره، دلایل کافی باشد تا آخر هفته ها و تعطیلات در اخبار ببینیم که جاده های شمالی کشور ترافیک سنگین شده است. اما در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از معروف ترین و بهترین جاهای دیدنی مازندران آشنا شوید.

ییلاق اولسبلنگاه ماسال

شاید نام ییلاق سخت باشد اما اولسبلنگاه از دو کلمه اولس به معنای درخت ممرز و بلنگاه به معنای مکان مرتفع تشکیل شده است چراکه این روستا در غرب گیلان و نزدیک شهر ماسال قرار داشته و 1489 متر از سطح دریا فاصله دارد. به لطف ارتفاع قابل توجه روستا از سطح دریا، در اکثر روزهای سال بخصوص فصل بهار، روستا در ابرها غرق شده و تجربه همنشینی با ابرها را برای مسافرانی که به اولسبلنگاه می روند را ارائه می دهد. در این روستا با اینکه ساخت و سازهایی صورت گرفته و خانه های مدرن ساخته شده است اما همچنان خانه های قدیمی و چوبی نیز وجود دارد.

 

ییلاق اولسبلنگاه

تالاب کیاکلایه

با عنوان غنی ترین تالاب گیلان، کیاکلایه میزبان صدها گونه جانوری و آبزی است که در زمین 300هزار متر مربعی جنگل زندگی می کنند. کیاکلایه در شهر لنگرود قرار دارد که اطرافش با کوه ها و زمین های شالیزار محاصره شده. اگر قصد طبیعت گردی متفاوت و جذاب را در جنگل های شمال کشور دارید، بازدید از تالاب کیاکلایه را به شدت پیشنهاد می کنیم.

 

تالاب کیاکلایه

جنگل الیمستان؛ شاهکار دیدنی شهر آمل

چرا جنگل الیمستان یکی از شاهکارهای دیدنی شمال کشور است؟ نام الیمستان بخاطر روییدن گیاه الیما در این منطقه است که گیاهی خوراکی به حساب می آید. همچنین به دلیل مه غلیظی که بر این منطقه حکمرانی می کند، تجربه متفاوت و بی نظیری را از طبیعت گردی ارائه می دهد. جنگل الیمستان هم  کوه های بی نظیری برای  کوهنوردی دارد و هم طبیعت سرسبز برای کمپ و پیکنیک اما مراقب باشید در این جنگل علاوه بر اسب ها و سگ ها، حیوانات دیگری هم زندگی می کنند. لازم به ذکر است جنگل الیمستان، یکی از زیباترین جنگل های ایران به شمار می رود.

 

جنگل الیمستان

روستای فیلبند

هرکسی که به فیلبند سفر کند دیگر دلش نمیخواهد برای طبیعت گردی  یا اوغات فراقتش به جای دیگری برود. روستای فیلبند در ارتفاع 2700 متری از سطح دریا قرار دارد برای دسترسی به روستا، می بایست وارد جاده هراز شوید و در فاصله 70 کیلومتری آمل، وارد فرعی فیلبند شوید تا پس از گذر از مسیری سرسبز و شیبدار به روستا برسید. بهترین زمان بازدید از روستای فیلبند فصل بهار و تابستان است چراکه در این دو فصل، طبیعت سبز فیلبند روی زیبایشان را نشان می دهند و همچنین، جذاب ترین قسمت سفر هم مشاهده ابرهایی است که در ارتفاع پایین تر از روستا قرار دارند و به اصطلاح، اقیانوس ابرها نام دارند.

در نظر داشته باشید نه تنها طبیعت گردان بلکه مردم بومی فیلبند در فصل هاب پاییز و زمستان این روستا را ترک می کنند چراکه به دلیل بارش سنگین برف، تمامی مسیرها محو شده و امکان رسیدن به روستا وجود ندارد.

 

روستای فیلبند

بلوار معلم رامسر

شهر رامسر را می توان از دلایل مهم شلوغ شدن جاده چالوس نامید. شهری مملو از جاهای دیدنی و طبیعتی بی نظیر که در میان آن ها، بلوار معلم را می توان از معروف ترین جاهای دیدنی رامسر دانست. بلوار معلم طولانی ترین بلوار رامسر است که از لب ساحل شروع شده و به هتل قدیم رامسر واقع در جنگل ختم می شود. این بلوار به درختان بلند و زیبایش، مکانی دلنشین را برای سپری کردن اوغات فراقت ایجاد کرده است.

 

بلوار معلم رامسر

باداب سورت؛ نقاشی طبیعت

باداب سورت نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز جزء بی نظیرترین نقاط طبیعی شناخته می شود. باداب سورت نزدیک به 1800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و برای بازدید از آن می بایست وارد چهاردانگه ساری شده و از طریق روستای اورست به باداب سورت برسید.

باداب سورت به چشمه های پلکانی معروف است چراکه چشمه های این منطقه، آب هایش مزه های متفاوتی دارند بطوریکه یکی شور، دیگری شیرینی و یکی دیگر ترش است و هرکدام خواص درمانی دارد.

 

باداب سورت

آبشار آب پری

آبشار آب پری در شهر نور و 17 کیلومتری رویان قرار دارد. برای بازدید از آبشار می بایست هنگامی که به شهر رویان می رسید، وارد جاده فرعی رویان شده و پس از طی کردن نزدیک به 8 کیلومتر، به جنگلی خواهید رسید که با 5 دقیقه پیاده روی، آبشار را در مقابلتان خواهید دید. آبشار آب پری آبشاری متفاوت از تصورتان است چراکه این آبشار برخلاف آبشارهای دیگر که از رودی به سمت دره می روند، از لابلای سنگ ها کوچک و بزرگ عبور می کند که صحنه ای زیبا و بی نظیری را به وجود می آورد.

 

آبشار آب پری

تالاب انزلی با شهرت جهانی

تالاب انزلی به قدری زیباست که در جهان نیز معروف شده است. در تالاب انزلی گل های نیلوفر بسیار زیبایی وجود دارد که قایق سواری در میان آن ها تجربه متفاوتی را ارائه می دهد. همچنین در کنار اسب ها و گاومیش ها، تالاب انزلی زیستگاه پرنده های مهاجر نیز می باشد هرچند در سال های اخیر به دلیل ورود فاضلاب به تالاب، عمق آب تالاب کم شده است.

 

تالاب انزلی

اگر قصد دارید به شمال کشور سفر کنید و از بهترین جاهای دیدنی شمال بازدید کنید، انتخاب اقامتگاه همواره یکی از بزرگترین و مهم ترین چالش های سفر است. اجاره ویلا در شمال از سایت لوکس ویلا بهترین راه برای پیدا کردن اقامتگاهی متناسب با بودجه و سلیقه تان است تا خاطرات بی نظیری را از سفر به شمال ثبت کنید.

مطالب مشابه