مدرسه یخ نوردی میگون

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

هرچند که تماشا کردن برف های سفید و زیبای زمستانی از پشت پنجره و یا ساختن آدم برفی در هوای سرد زمستانی بسیار لذت بخش است، اما این لذت برای عده ای از زمستان دوستان کافی نیست. به همین منظور رشته های ورزشی به وجود آمده اند که می توان با ر فتن به مدرسه یخ نوردی میگون به این ورزش پرداخت و از یخ و سرمای زمستان لذت برد.

ورزش یخ نوردی یکی از رشته های ورزشی محبوب در این زمینه می باشد که علاقمندان به سرما و یخ را به شور و شوق و آدرنالین بالا فرا می خواند. یخ نوردی فعالیتی است که در آن افراد اقدام به بالا رفتن از سطوح شیبدار ساخته شده از یخ می ‌کنند. یکی از جاهایی که می توان فعالیت یخ نوردی را در آن آموزش دید و در سطوح حرفه ای به آن پرداخت مدرسه یخ نوردی میگون می باشد.

در ادامه این مطلب با لوکس ویلا همراه باشید تا کمی بیشتر با مدرسه یخ نوردی میگون آشنا شوید و اگر از علاقمندان به فعالیت یخ نوردی هستید، پیشنهاد می شود ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معرفی مدرسه یخ نوردی میگون

مدرسه یخ نوردی میگون که بسیار مورد توجه علاقمندان به یخ نوردی می باشد، در منطقه رودبار قصران و در ابتدای دره هملون شمشک قرار گرفته است. این مجموعه برای فعالیت های یخ نوردی و صعود از دیواره های یخی بسیار مناسب است و از همین رو یخ نوردان بسیاری از آن استقبال کرده اند و این مجموعه در سال 1388 برای فعالیت های یخ نوردی و صعود از دیواره های یخی برای افرا علاقمنددر این زمینه آماده به کار گردید.

ورزش جذاب و مهیج همچنین پس از بازگشایی مجدد مدرسه یخ نوردی میگون، از روز پنجشنبه در تاریخ 5 دی ماه سال 1392 آماده ارائه خدمات به ورزشکاران گردید و لازم به ذکر است که مدرسه یخ نوردی می گون دارای ویژگی های متعددی نیز می باشد.

یخ نوردی یکی از رشته های بسیار پر هیجان و نشاط آور ورزشی می باشد که امروزه مورد توجه بسیار از کوهنوردان به ویژه جوانان و نوجوانان قرار گرفته است. وجود منطقه ای با امکانات لازم جهت آموزش و پرداختن به این رشته از نیازهای اساسی منطقه شمیرانات وحتی استان تهران بوده است.

یکی از ویژگی های بارز این مجموعه بزرگ و ارزشمند، فاصله بسیار کم آن با جاده است که این فاصله حدود 50 متر می باشد و دیگر ویژگی که می توان از این مجموعه نام برد، فاصله کم و نزدیکی آن به تهران می باشد که حدود 40 کیلومتر(50 دقیقه) فاصله دارد.

در مدرسه یخ نوردی میگون، یخ و برف های بسیار ضخیم و مناسبی وجود دارد و دارای امکانات کاملی برای پرداختن به این ورزش مهیج و سرد می باشد. شما هم می توانید یخ نوردی را در مدرسه یخ نوردی میگون و زیر نظر مربیان مجرب این رشته بیاموزید و در این محیط زیبا و طبیعت بکر به این ورزش پر نشاط بپردازید و از هوای پاک کوهستان لذت ببرید.

جالب است بدانید که مدرسه یخ نوردی میگون شمیرانات با طول 100 متر و ارتفاع 15 تا 35 متر در ایران و خاورمیانه منحصر به فرد است و اولین مدرسه یخ نوردی در ایران می باشد و ورزشکاران بسیاری از سراسر کشور به این مدرسه شگفت انگیز و منحصر به فرد می آیند.

مدرسه یخ نوردی میگون

بهترین زمان رفتن به مدرسه یخ نوردی میگون

بهترین زمان رفتن به مدرسه یخ نوردی میگون و زمان برف مناسب از 15 ام آبان ماه تا 15 فروردین ماه می باشد. همچنین پیست شب مدرسه یخ نوردی میگون در پنجشنبه شب ها از ساعت 16 الی 22 شب دایر می باشد همه روزه (رورهای غیر تعطیل و تعطیل) و همین طور شب های تعطیلی آماده خدمت رسانی به ورزشکاران عزیز می باشد.

همچنین در این مدرسه، در ماههای دی، بهمن و اسفند، کارآموزان و علاقمندان روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته پذیرش شده و با پرداخت ورودیه و ثبت‌نام در کلاسهای کارآموزی، زیر نظر مربیان یخ ‌نوردی رسمی فدراسیون کوهنوردی آموزش داده می‌ شوند.

تنها مدرسه یخ نوردی ایران

امکانات مدرسه یخ نوردی میگون

همانطور که گفتیم، مدرسه یخ نوردی میگون در ایران و خاور میانه تک و منحصر به فرد است. یکی از امکانات فوق العاده ای که در مدرسه یخ نوردی میگون می توان به آن اشاره کرد، این است که تمامی علاقمندان می توانند با داشتن تنها یک لباس و کفش مناسب برای یخ نوردی به این مدرسه مراجعه کنند و مابقی امکانات و تجهیزات لازم به صورت کاملا رایگان در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

از دیگر امکانات مدرسه یخنوردی میگون انتقال آب از بالای دره هملون به منظور تامین آب و آبشاریخی و زیرسازی مکان یخ نوردی و کشیدن فنس وساخت دفتر و سکوی تماشاچی می باشد.

جالب است بدانید که در مدرسه یخ نوردی میگون آفتابی وجود ندارد و حتی در سرد ترین نقاط این مجموعه نیز آفتابی به آن نمی تابد و گردنه قوچک که مدرسه در آن واقع شده به دلیل شرایط طبیعی و دره ای که پشت آن است دمای هوا پایین است و در فصل زمستان هم آفتاب به آن نمی تابد.

مزایای مدرسه یخ نوردی میگون

از مزایای مرسه یخ نوردی میگون می توان به این نکته اشاره کرد که در این مدرسه با وجود مسیر هایی با درجه سختی متفاوت، می توان از مسیر های مختلف یخ نوردی با درجه سختی های مختلف استفاده کرد.

همچنین مدرسین و مربیان یخ نوردی در این مدرسه، همگی کادری مجرب و آموزش دیده و حرفه ای هستند و علاقمندان به یخ نوردی می توانند دوره هایی کاملا حرفه ای و خاص را مربیان بسیار خبره را تجربه نمایند. افزون بر آن، هرساله مسابقه‌ هایی نیز در این محل در سطوح مختلف یخ ‌نوردی برگزار می‌ شود که به‌ تدریج در حال توسعه هستند.

مدرسه یخ نوردی

مدرسه یخ نوردی میگون کجاست و مسیر دسترسی به آن

همانطور که گفتیم، مدرسه یخ نوردی میگون واقع در منطقه رودبار قصران – کیلومتر 5 میگون، شمشک، در ابتدای دره هملون واقع شده است.

آدرس مدرسه یخ نوردی میگون: تهران، شمیرانات، 40 کیلومتری تهران، جاده فشم، حدفاصل میگون- شمشک، مدرسه یخ نوردی میگون

رزرو ویلا در فشم

اگر با خواندن این مطلب، شما نیز علاقمند به یخ نوردی و تجربه این ورزش شیرین و خاص در مدرسه یخ نوردی میگون شده اید، بهتر است برای یخ نوردی از شب قبل در نزدیکی مدرسه یخ نوردی میگون اقامت داشته باشید و حتما یک ویلا و یا سوئیت دنج و زیبا در نزدیکی آن جهت استراحت رزرو نمایید.

در این زمینه، پیشنهاد لوکس ویلا به شما، اجاره سوئیت در فشم است تا بتوانید با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه، اقامتی خوش و راحت را در نزدیکی مدرسه یخ نوردی میگون تجربه نمایید.

راهنما سایت

آدرس

تهران، شمیرانات، 40 کیلومتری تهران، جاده فشم، حدفاصل میگون- شمشک، مدرسه یخ نوردی میگون

شماره تماس

هزینه بازدید

۱/۰۰۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

16 الی 22

یک‌شنبه

16 الی 22

دو‌شنبه

16 الی 22

سه‌شنبه

16 الی 22

چهار‌شنبه

16 الی 22

پنج‌شنبه

16 الی 22

جمعه

16 الی 22
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه