روستا و آبگرم لاویج

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

 

از دیرباز چشمه های آبگرم، محلی برای تسکین دردهای مفصلی، کمر، سر و برخی بیماری های پوستی بوده، از این رو بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. روستا و آبگرم لاویج یکی از همین چشمه های آب طبیعی در نزدیکی تهران است که این روزها با استقبال خوبی از سوی مسافران قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با روستا و آبگرم لاویج با ما همراه باشید.

روستا و آبگرم لاویج کجاست؟

فاصله ی روستای لاویج از تهران تنها 4 ساعت است. از جاده هراز که راه بیفتید پس از عبور از نور و چمستان به یک جاده فرعی می رسید، پس از عبور حدودا 10 کیلومتر به آبگرم لاویج خواهید رسید. فاصله ی روستای لاویج از نور حدودا 35 کیلومتر و از چمستان 17 کیلومتر است. اگر هم قصد دارید از مسیر و جاذبه هایش لذت ببرید و طولانی شدن مسیر برایتان اهمیتی ندارد، می توانید از جاده چالوس به چمستان و سپس لاویج برسید.

جالب است بدانید در مسیر چمستان به آبگرم از پارک جنگلی کشپل عبور می کنید که چشم اندازهای فوق العاده زیبایی در 4 فصل سال دارد. برای تفریح و استراحت نیز می توانید ساعاتی را در این پارک سپری کنید. این روستای کوچک اما زیبا با فاصله ی 2500 متری از سطح دریا قرار دارد که این ارتفاع باعث به وجود آمدن چشم اندازهای فوق العاده شده است.

ویژگی ها و جاذبه های دیدنی روستای لاویج

روستا، میان دره‌های جنگلی کوه‌های البرز قرار گرفته و تصویر انبوه درختانی که دامنه کوه را پوشانده‌اند، بهشتی برپا کرده‌اند. آب‌ گرم در شرق منطقه، از دل زمین بیرون می‌آید. این آبگرم پر از گوگرد و املاح معدنی‌ست و تاثیر درمانی دارد، ولی خودمان را برای بوی بد و تند گوگرد هم باید آماده کنیم. گردشگران زیادی به ‌اینجا می‌آیند؛ بنابراین، دوش، استخر، حوضچه و وان هم در این منطقه ساخته شده.

چهار مجتمع آبگرم در روستا هست که برای زن‌ها و مردها، بخش‌های جداگانه‌ای دارد. در هر حوضچه هم حدودا 10 تا 20 نفر می‌توانند از آب گرم استفاده کنند.

 آبگرم لاویج

اسم مجتمع‌ها فیل سنگ، بی بن او، ایران زمین و مرکزی‌ست. آب‌شان هم از چند آبگرم تامین می‌شود، اما بی بن او و شفل از بقیه معروف‌ترند. درجه گرمی آب در اینجا حدود ۴۸ درجه سانتی‌گراد است و در روزهای سرد زمستان قرار گرفتن در آن حسابی می‌چسبد.

بعضی‌ها بر این باورند که آب گرم روستای لاویج، ناراحتی‌های اعصاب و مشکلات پوستی را هم خوب می‌کند. آبدهی چشمه‌های آبگرم لاویج حدود 100 لیتر در ثانیه است.

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، شهرستان نور، ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان، روستای لاویج

شماره تماس

هزینه بازدید

۲۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

7 الی 22

یک‌شنبه

7 الی 22

دو‌شنبه

7 الی 22

سه‌شنبه

7 الی 22

چهار‌شنبه

7 الی 22

پنج‌شنبه

7 الی 22

جمعه

7 الی 22
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه