راپ سوئینگ شمشک

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

اگر جزو افرادی هستید که به ماجراجویی و ورزش و تفریحات مهیج علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، شاید شما هم علاقمند باشید این تفریح مهیج را امتحان کنید. در شمشک علاوه بر پیست اسکی بین المللی آن که شهرت بسیاری دارد، راپ سوئینگ شمشک نیز بعد از آن از شهرت خاصی برخوردار است. راپ سوئینگ ورزشی است که به آونگی بزرگ در میان قله ها شباهت دارد.

راپ سوئینگ چیست؟

در همین ابتدا راپ سوئینگ را برای کسانی که شاید اطلاعات کافی راجع به این ورزش نداشته باشند را توضیح خواهیم داد تا با این ورزش پر هیجان آشنا شوند. راپ سوئینگ از چند رشته طناب اصلی که از دو طرف به بخش مرتفع دو کوه و میان دره متصل شده و شخص ورزشکار، توسط یک طناب فرعی که به صورت بسیار محکم به بخش میانی طناب های اصلی متصل شده و ورزشکار در میان دو قله معلق می باشد و به صورت تاب خوردن حرکت می کند.

راپ سوئینگ شمشک

همه چیز درباره راپ سوئینگ شمشک

ورزش راپ سوئینگ برای نخستین بار در دره هملون در منطقه رودبار قصران برگزار شده است. کسانی که مسئولیت برگزار کردن این ورزش دارند قبل از شروع، تمام طناب ها را چک کرده و از محکم بودن و اتصال دقیق آن ها اطمینان حاصل می کنند. پس دیگر جای نگرانی برای ایمن بودن این ورزش وجود ندارد و شما با خیال راحت می توانید این ورزش را انجام دهید و از آن لذت ببرید.

همچنین آدرنالین خون خود را تا بالاترین حد ممکن افزایش دهید. پس از به پایان رسیدن این ورزش، افراد برگزار کننده، شما را در منطقه ای امن در قسمت پایین دره قرار می دهند. برای انجام این ورزش که در ارتفاعات انجام می شود، باید شجاعت کافی را داشته باشید.

اگر جزو ورزشکاران حرفه ای در این حیطه باشید، می توانید برای طولانی تر کردن و لذت بردن بیشتر از این ورزش، با پای خود ضرباتی به دیواره کوه های اطراف خود بزنید و هیجان آن را برای خود چند برابر کنید. اما نکته بسیار مهم این است که حتما پیش از اقدام برای این ورزش، باید آموزش های لازم را یاد بگیرید.

راپ سوئینگ شمشک

نکات ضروری برای استفاده از راپ سوئینگ

همانطور که در بالا ذکر شد، پیش از استفاده از این ورزش حتما آموزش های لازم را یاد بگیرید و با باشگاه هماهنگی های لازم را انجام دهید. اگر شرایط جوی و وزش باد در بعضی روزها مساعد نباشد امکان استفاده از این ورزش وجود ندارد. بهتر است بدانید که ورزشکاران در طول پرش از طناب راپ سوئینگ، بیمه خواهند بود.

هزینه استفاده از راپ سوئینگ

برای استفاده از پکیج ورزش راپ سوئینگ شمشک به همراه تمام امکانات جانبی و تجهیزات، در حال حاضر ملزم به پرداخت مبلغ 120 هزار تومان می باشید.

بهترین زمان استفاده از راپ سوئینگ شمشک

اگر قصد استفاده از راپ سوئینگ شمشک را دارید حتما در فصل تابستان به سمت آن بروید. به دلیل شرایط جوی کوهستانی حاکم در این منطقه، در فصل تابستان آب و هوای مساعد تر و دلپذیرتری دارد.

راپ سوئینگ شمشک

راپ سوئینگ شمشک کجاست و مسیر دسترسی به آن

راپ سوئینگ که از تفریحات جذاب شمشک به شمار می رود، برای نخستین بار در دره هملون و فاصله 35 کیلومتری شمال شرق تهران و همچنین در میان دو روستای میگون و شمشک واقع شده است. اگر از تهران قصد رفتن به راپ سوئینگ شمشک دره هملون را دارید، باید خود را از اتوبان شهید بابایی به جاده لشگرک برسانید. سپس از آنجا به دو راهی لواسان-فشم یا همان میدان قائم خواهید رسید و وارد جاده فشم خواهید شد.

فاصله فشم تا میگون 5 کیلومتر و میگون تا هملون نیز 5 کیلومتر می باشد. جلوتر که می روید با تابلوی بزرگی که روی آن رستوران هملون قرار دارد را خواهید دید. اکنون در جاده اصلی میگون شمشک قرار گرفته اید. مسیر را پیش بگیرید تا به هملون برسید. هنگامی که به هملون رسیدید حدود 2 ساعت پیاده روی در پیش دارید تا به محل پرش یا راپ سوئینگ برسید. در این مسیر از میان باغات میوه و سرسبز خواهید گذشت.

پس از 2 ساعت پیاده روی از مسیر رودخانه ی خشکی که گذشتید، مسیرهای میان دره که دارای شیب بسیار تند می باشند را می بینید. به علت صعب العبور بودن این مسیر، مسیرتان را به یال تغییر دهید. پس از عبور از این مسیر به محل پرش یا راپ سوئینگ خواهید رسید.

آدرس راپ سوئینگ شمشک: استان تهران، شهرستان رودبار قصران، جاده شمشک، بعد از میگون، دره هملون، بعد از مدرسه یخ نوردی میگون

شماره تماس: 66741390 – 09362751061

راپ سوئینگ شمشک

رزرو اقامتگاه در شمشک

شمشک که یکی از بهترین و تفریحی ترین شهرهای اطراف استان تهران است، در تمام طول سال گردشگران زیادی به سمت آن می روند. یکی از تفریحات مهیجی که در شمشک می توان تجربه کرد، ورزش راپ سوئینگ است. گردشگران می توانند علاوه بر استفاده از تفریحات موجود در منطقه شمشک، به رزرو اقامتگاه در شمشک نیز اقدام نمایند. اینگونه می توان هم از تفریحات بیشتری استفاده کرد و هم به استراحتی یک تا چند روزه در یک منطقه خوش آب و هوا پرداخت. لازم به ذکر است که اگر به دنبال اقامتگاهی با قیمت ارزان هستید، بهترین گزینه می تواند اجاره سوئیت مبله در شمشک باشد.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، شهرستان رودبار قصران، جاده شمشک، بعد از میگون، دره هملون، بعد از مدرسه یخ نوردی میگون

شماره تماس
هزینه بازدید

۱۲۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

12 الی 18

یک‌شنبه

12 الی 18

دو‌شنبه

12 الی 18

سه‌شنبه

12 الی 18

چهار‌شنبه

12 الی 18

پنج‌شنبه

12 الی 18

جمعه

12 الی 18
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه