جنگل ناهارخوران گرگان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

جنگل ناهارخوران گرگان از قدیمی ترین و زیباترین جاذبه هایی است که در شهر گرگان جای گرفته و گردشگران زیادی را برای گردش و استراحت به سمت خود جذب می کند. شهر گرگان که در استان گلستان قرار گرفته و از شهرهای خطه شمالی کشور به محسوب می شود، انواع جاذبه های طبیعی و سرسبز را در طبیعت خود جای داده و از بهترین مقاصد گردشگری در شمال ایران می باشد. حنگل ناهارخوران که جنگلی انبوه و وسیع در میان طبیعت گرگان بوده و انواع امکانات رفاهی در آن تعبیه شده اند، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده و از بهترین جاذبه های دیدنی گرگان برای تفریح و استراحت شمرده می شود. جنگل های سرسبز و پارک های جنگلی متعدد با امکانات متنوعی در شهر گرگان وجود دارند که هر کدام از آن ها دارای زیبایی های مخصوص به خود بوده و بهترین محیط را برای رفع خستگی و دریافت انرژی مجدد فراهم آورده است. شهرهای شمالی ایران در هر گوشه و کناری از خود، انواع جنگل های سرسبز و انبوه را جای داده اند و برخی از آن ها به دلیل بهره مندی از امکانات متنوع و طبیعت زیبا، از شهرت بیشتری برخودارند. پارک جنگلی ناهارخوران با قدمتی حدود 40 میلیون سال، از جمله قدیمی ترین جنگل های هیرکانی شمال ایران می باشد. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با جنگل ناهارخوران گرگان و طبیعت بی نظیر آن بیشتر آشنا شویم.

جنگل ناهارخوران گرگان کجاست و مسیر دسترسی

جنگل ناهارخوران از زیباترین و قدیمی ترین جنگل های شهرهای شمالی کشور به شمار می رود که در فاصله 8 کیلومتری از جنوب گرگان واقع شده و جزء دیدنی های شهر گرگان محسوب می شود. اگر قصد دارید این بار برای طبیعت گردی، جنگل نوردی و استراحت در طبیعت به سراغ پارک جنگلی ناهارخوران بروید، مسیرهای مختلفی پیش روی شما وجود دارند که می توانید برای دسترسی به این جنگل از آن ها استفاده نمایید. یکی از راحت ترین مسیرهای دسترسی به این منطقه این است که ابتدا خود را به شهر گرگان رسانده و از مرکز این شهر (میدان وحدت و خیابان ولیعصر) به سمت بلوار ناهارخوران مسیر خود را ادامه دهید. سپس در این مسیر طبق تابلوهای راهنما می توانید به سراغ این جنگل بروید. این بلوار دارای مسیری بسیار آسان بوده و به راحتی می توانید به این جنگل دسترسی پیدا کنید.

آدرس جنگل ناهارخوران گرگان: استان گلستان، گرگان، 8 کیلومتری جنوب گرگان

جنگل ناهارخوران گرگان

آشنایی با جنگل ناهارخوران گرگان

شهرهای شمالی ایران انواع جنگل های انبوه و سرسبز را در گوشه و کنار خود جای داده اند و از بهترین جاذبه های گردشگری و استراحتی به شمار می آیند و هر کدام از آن ها از طبیعت بی نظیری بهره می برند. جنگل ها به دلیل دوری از شهرها و جای دادن تعداد زیادی درخت ها و گیاهان متنوع، فاقد آلودگی هستند و آب و هوایی بسیار مطلوب و دل انگیز در آن ها جریان دارند که بهترین فضا را برای دریافت انرژی دوباره فراهم آورده اند. قدم زدن در میان درختان و استراحت در زیر سایه سار درختان بلند قامت و انبوه آن ها و استشمام اکسیژن تازه، از بهترین نعمت هایی هستند که خداوند به صورت رایگان در اختیار بشر قرار داده و چه خوب است اگر از این سرمایه های خدادادی به بهترین نحو استفاده کنیم و از آسیب رساندن به آن ها خودداری کنیم.

جنگل ناهارخوران یا پارک جنگلی جنگلی ناهارخوران از قدیمی ترین جنگل های هیرکانی شمال ایران به حساب می آید که حدود 40 میلیون سال از قدمت آن می گذرد و همچنان یکی از بهترین سرمایه های طبیعی در کشور شناخته می شود که گردشگران زیادی برای گردش، تفریح و استراحت به آن مراجعه می کنند. پارک جنگلی ناهارخوران گرگان دارای ارتفاعی بین 400 تا 450 متر از سطح دریا می باشد و به همین جهت، آب و هوایی بسیار مطبوع و دل انگیز در طبیعت آن جریان دارد. وسعت این جنگل سرسبز به 300 هکتار می رسد. بخش هایی از جنگل ناهارخوران در سال 1388 توسط سازمان جنگل ها و مراتع کشور در اختیار شهرداری گرگان قرار گرفت و حدود 168 هکتار از اراضی این جنگل توسط شهرداری گرگان مدیریت می شود.

معمولا گردشگرانی که به شهر گرگان سفر می کنند، یک روز را از صبح تا ساعات پایانی روز برای گردش و استراحت در این جنگل زیبا و سرسبز در نظر می گیرند و روزی سرشار از آرامش و زیبایی را تجربه کنند. درختان انبوه، سرسبز و سر به فلک کشیده ای که در میان طبیعت جنگل ناهارخوران وجود دارند، طبیعتی بی نظیر را پدید آورده اند که در هر یک از فصل های سال، زیبایی های مخصوص به خود را داشته که لذت گردشگری را برای گردشگران و طبیعت دوستان به ارمغان آورده است. استراحت در زیر سایه سار درختان و لذت بردن از نسیم های خنکی که در این هوا می وزند، از بهترین لذت هایی است که می توانید در جنگل ناهارخوران گرگان آن را تجربه کنید.

از آنجایی که جنگل زیبای ناهارخوران دارای پستی و بلندی های متعددی در بخش های مختلفی می باشد، پیاده روی، کوهنوردی و جنگل نوردی از جمله تفریحاتی هستند که می توانید از آن ها لذت ببرید. چشمه های آب زلال متعددی در طبیعت این جنگل وجود دارند که بر زیبایی، طروات و آب و هوای مطلوب این منطقه تأثیر به سزایی داشته و از معروف ترین چشمه های این جنگل می توان به سفید چشمه اشاره کرد که در ارتفاعات ناهارخوران قرار دارد. جنگل ناهارخوران از بهترین جاذبه های گردشگری گرگان برای گردش در تابستان ها می باشد؛ چرا که هوایی بسیار مطبوع و دل انگیز و به دور از گرما در این منطقه حاکم است که لذت گردش، استراحت و جنگل نوردی را دو چندان می کند.

رودخانه ای زیبا و خروشان به طول 40 کیلومتر و با نام رودخانه زیارت در طبیعت این جنگل جریان دارد که بر زیبایی و طراوت جنگل سرسبز ناهارخوران افزوده است. با قدم زدن و استشمام هوای تازه و اکسیژن لازم در میان طبیعت جنگل ناهارخوران بهترین فرصت را برای تجدید انرژی و قوا برای ادامه زندگی و کار به دست خواهید آورد و لذتی کم نظیر را تجربه خواهید کرد. برخی از روزهای بهار یا پاییز که باران های فصلی می بارند و طبیعت این جنگل را نمناک می کنند، بوی خوش خاک نم خورده در طبیعت ناهارخوران طراوش می شود که از لذت بخش ترین رایحه های طبیعی به شمار می رود. برخی از نقاط این جنگل دارای ارتفاعات بیشتری نسبت به دیگر مناطق بوده و برای بالا رفتن از آن تپه ها، بایستی آمادگی جسمانی کافی داشته باشید تا در طول مسیر اذیت نشوید. بالا رفتن از تپه های سرسبز، یکی از لذت بخش ترین تفریحاتی است که می توانید در طبیعت جنگل ناهارخوران آن را تجربه کنید.

جنگل ناهارخوران گرگان

دلیل نامگذاری جنگل ناهارخوران گرگان

بر اساس بسیاری از روایات که از گذشته به ما رسیده، در زمان های گذشته که بسیاری از مردم برای زیارت به مکه و یا مشهد سفر می کردند، برای مسیر برگشت خود از مسیر کوه های جنوبی گرگان استفاده می کردند و در طول این مسیر از جنگل سرسبز و زیبای ناهارخوران عبور می کردند. خانواده ها، اقوام و آشنایان زائران به استقبال آن ها به این منطقه می آمدند و ناهاری را برای دورهمی به همراه می آوردند و در کنار یکدیگر در این جنگل به صرف ناهار مشغول می شدند و پس از کمی استراحت و تجدید قوا، سپس مسیر خانه هایشان را پیش می گرفتند. به همین جهت از آن زمان تا به امروز، این جنگل سرسبز و زیبا با نام جنگل ناهارخوران گرگان شناخته می شود.

آب و هوای پارک جنگلی ناهارخوران

جنگل ناهارخوران که از زیباترین جاذبه های طبیعی گرگان می باشد، آب و هوایی بسیار مطلوب و دل انگیز در آن وجود دارد و در هر یک از فصل های سال به آن مراجعه کنید، می توانید از خنکی و دلپذیری هوای آن لذت ببرید. هوای این جنگل همیشه خنک تر از شهر بوده و هنگامی که در حال قدم زدن در میان طبیعت آن باشید، نسیم های خنکی، روح و جسم شما را نوازش می کند. اما توجه داشته باشید، تابستان های جنگل ناهارخوران کمی شرجی می شود، اما به قدری نیست که شما را اذیت کند. پاییزهای ناهارخوران از طبیعتی بسیار زیبا و تماشایی برخوردار بوده و مناظر خارق العاده ای برای این طبیعت پدید می آیند.

پوشش گیاهی جنگل ناهارخوران گرگان

پارک جنگلی نارهاخوران یکی از سرسبزترین و انبوه ترین جنگل های شمالی ایران است که انواع گیاهان و درختان مسرسبز و بلند قامت در آن وجود دارند که از مهمترین دلایل زیبایی و پرطرفداری این منطقه شده اند و توجه بسیاری از گردشگران و طبیعت دوستان را به خود جلب کرده اند. پوشش گیاهی این جنگل متراکم بوده و از نوع درختان و گیاهان جنگل های هیرکانی می باشند. متأسفانه علاوه بر مشکلات و آسیب هایی که بر اثر تردد بیش از حد گردشگران به این جنگل وارد آمده، همچنین توسعه بی برنامه ریزی شده مهندسی این شهر نیز سبب آسیب های زیادی به این جنگل شده اند.

برخی از گردشگرانی که برای گردش و جنگل نوردی به سراغ این جنگل می روند، به دلیل استفاده نادرست از منابع طبیعی، مشکلات و آسیب های زیادی به طبیعت جنگل وارد کرده اند و طبیعت ناهارخوران را رو به نابودی برده اند. از پوشش گیاهی جنگل ناهارخوران گرگان که طبیعتی بسیار زیبا و چشمنواز را برای این منطقه پدید آورده اند، می توان به درختان ممرز، آزاد، انجیلی، بلوط، افرا پلنت، ازگیل، کاج، ماگنولیا، گیلاس وحشی، مینا، کوله خاس، سرو، بید مجنون و شمشاد اشاره کرد که با در کنار هم قرار گرفتن آن ها در این منطقه، هوایی تازه و دل انگیز را به وجود آورده اند.

جنگل ناهارخوران گرگان

پوشش جانوری جنگل ناهارخوران گرگان

بسیاری از جنگل های شمالی به دلیل بهره مندی از طبیعتی غنی و آب و هوایی مناسب، شرایطی را فراهم آورده تا جانوران زیاد و متنوعی این منطقه را به عنوان زیستگاه خود انتخاب نمایند. جانورانی که در جنگل ناهارخوران گرگان زندگی می کنند و پوشش جانوری این جنگل را تشکیل داده اند شامل سنجاب، قمری، سهره، راسو، عقاب، خفاش، جغد، کلاغ، گراز، چرخ ریسک، دارکوب، مارمولک جنگلی، موش، گنجشک، صعوه، شاهین و دارکوب می شوند.

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی ناهارخوران

از آنجایی که پارک جنگلی ناهارخوران از بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحی گرگان محسوب می شود و طبیعت گردان زیادی از زمان های گذشته تا کنون به این جنگل مراجعه می کنند سبب گردیده امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی در آن تعبیه شوند تا گردشگران بتوانند از گردش و جنگل نوردی خود در این منطقه نهایت لذت را تجربه کنند. در ادامه این بخش از مطلب می خواهیم به آشنایی با انواع امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی که در جنگل ناهارخوران گرگان وجود دارند، بپردازیم.

آلاچیق های ناهارخوران

آلاچیق در میان جنگل ها و جاذبه های طبیعی از بهترین امکاناتی محسوب می شوند که گردشگران برای استراحت و برپایی بساط پیک نیک به سراغ آن ها می روند و ساعت ها می توانند در آن ها به استراحت و لذت بردن از طبیعت اطراف خود بپردازند. در نقاط مختلفی از طبیعت ناهارخوران، آلاچیق های متعددی وجود دارند.

ایستگاه اتوبوس چتری

در میان طبیعت جنگل ناهارخوران قسمتی را برای عکاسی در نظر گرفته اند که به نام ایستگاه اتوبوس چتری معروف بوده و به صورت یک چتر بزرگ و زیباست که گردشگران می توانند برای عکاسی و ثبت عکس های زیبا و خاطره انگیز به سراغ آن بروند. در بسیاری از مواقع و به خصوص تعطیلات و آخر هفته ها که جمعیت زیادی از افراد به سراغ این جنگل می روند و بخواهید در کنار ایستگاه اتوبوس چتری عکس بگیرید، بایستی مدت زمانی را در نوبت بایستید.

کافی شاپ و رستوران

همانطور که گفته شد، این منطقه با عنوان پارک جنگلی ناهارخوران شناخته شده و به همین جهت انواع امکانات رفاهی و تفریحی در آن وجود دارند و گردشگران می توانند از گردش خود در این جنگل نهایت لذت را ببرند. شکم گردی در میان طبیعت و گردش از جمله لذت بخش ترین تفریحاتی است که می توانید از آن لذت برده و غذا و میان وعده مورد علاقه خود را میل کنید. معمولا زمانی که به طبیعت گردی مشغول هستیم، خوردن یک میان وعده خوشمزه و یا غذایی دلچسب بیشترین لذت را برای ما به ارمغان می آورند. در این پارک جنگلی کافی شاپ و رستورانی وجود دارد که می توانید برای صرف غذا و یا میان وعده به سراغ آن ها بروید و خود را به یک وعده غذای خوش عطر و طعم و یا یک لیوان چای، نسکافه داغ و یا آبمیوه خنک و لذیذ میهمان کنید.

جنگل ناهارخوران گرگان

شهربازی پارادایز

جنگل ناهارخوران گرگان در میان طبیعت خود، یک شهربازی هیجان انگیز با انواع دستگاه های مهیج جای داده که برای تخلیه انرژی و تجربه لذت بیشتر در طبیعت می توانید به سراغ آن بروید. یکی از لذت بخش ترین وسایلی که در شهربازی پارادایز ناهارخوران وجود دارد، چرخ و فلک آن بوده و هنگامی که سوار آن باشید و به بالا ترین نقطه آن برسید، چشم انداز وسیع و زیبایی از طبیعت انبوه و سرسبز پارک جنگلی ناهارخوران را در اطراف خود خواهید دید.

سایت ورزشی جنگل ناهارخوران

ورزش در طبیعت یکی از لذت بخش ترین تفریحات سالمی است که می توانید آن را در میان جنگل ناهارخوران تجربه نمایید. به خصوص به دلیل وجود انبوهی از درختان سرسبزی که اکسیژن خالص را برای این جنگل به ارمغان آورده اند، ورزش در طبیعت بسیار لذت بخش تر خواهد بود. سایت ورزشی ناهارخوران، یکی دیگر از بهترین و پرطرفدارترین امکانات این جنگل می باشد که می توانید با مراجعه به آن به ورزش بپردازید.

پارکینگ

از جمله مهمترین امکاناتی که در یک مجموعه گردشگری و یا تفریحی بایستی وجود داشته باشد، پارکینگ می باشد. خوشبختانه پارک جنگلی ناهارخوران مجهز به یک پارکینگ روباز بوده که گردشگران می توانند خودروی خود را با خیالی آسوده در پارکینگ مجموعه پارک کرده و به گردش و استراحت و جنگل نوردی در طبیعت ناهارخوران بپردازند و ساعاتی هیجان انگیز و دلپذیر را برای خود رقم بزنند.

دیدنی های جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهارخوران که خود یکی از جاذبه های دیدنی گرگان بوده و جزء استان گلستان محسوب می شود، خود نیز دیدنی های متعدد و متنوعی را در دل طبیعت خود جای داده که گردشگران و طبیعت گردان می توانند برای تجربه لذت بیشتر از این جنگل و زیبایی آن، به سراغ بازدید از آن ها نیز بروند. در ادامه این بخش به معرفی مختصری از دیدنی های پارک جنگلی ناهارخوران گرگان خواهیم پرداخت:

آبشار مصنوعی در دل جنگل ناهارخوران

وجود آبشارها، چشمه ها و رودخانه ها در طبیعت بر زیبایی و طراوت منطقه می افزایند و از بهترین جاذبه های گردشگری برای روزهای گرم تابستان به شمار می آیند. آبشار مصنوعی زیبا و خروشانی در طبیعت پارک جنگلی ناهارخوران جریان دارد که ارتفاع آن به حدود 15 متر و ابعاد آن به 12 × 13 متر می رسد. اطراف این آبشار مصنوعی درختان و گیاهان سرسبز زیادی وجود دارند که بر زیبایی این محدوده افزوده اند. اگر به جنگل ناهارخوران گرگان مراجعه کردید، بازدید از این آبشار مصنوعی خالی از لطف نبوده و با بازدید از آن، از صدای گوش نواز آن لذت ببرید.

جنگل ناهارخوران گرگان

رودخانه زیارت

رودخانه ای با طول 40 کیلومتر در میان طبیعت ناهارخوران جریان داشته که جزء حوضه آبریز قره سو محسوب شده و طراوت و تازگی بی نظیری را برای طبیعت این جنگل فراهم آورده است. محلی که این رودخانه از میان آن عبور کرده بسیار زیبا بوده و اغلب گردشگران برای پیک نیک و دورهمی به سراغ محل اطراف رودخانه زیارت می روند.

تپه های بابا طاهر و نورالشهدا

تپه های بابا طاهر و نورالشهدا یکی دیگر از جاهای دیدنی این جنگل می باشد که در ارتفاع بالاتری نسبت به مناطق اطراف خود قرار گرفته اند و مناظر زیبایی را می توانید از ارتفاع بالای آن ها در اطراف خود مشاهده نمایید. به خصوص اگر شب ها به سراغ این ارتفاعات بروید، آرامش عجیبی در منطقه حاکم بوده و چشم اندازی زیبا از اطراف خود که مملو از چراغ ها و روشنایی های مختلف هستند را نظاره گر باشید.

اقامت در جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهارخوران که انواع امکانات و خدمات رفاهی را در خود جای داده، بهترین فرصت را برای گردشگران پدید آورده تا هر زمانی که بخواهند در این طبیعت اقامت داشته باشند. طبیعت پارک جنگلی ناهارخوران این امکان را فراهم آورده تا گردشگران بتوانند با چادر زدن، بساط کمپینگ خود را در این طبیعت سرسبز و زیبا به پا کنند و شب خود را در طبیعت دل انگیز جنگل به صبح برسانند و صبحی سرشار از آرامش و انرژی مثبت را آغاز کنند. اما اگر بخواهید در فصل های نیمه دوم سال که دمای هوا به میزان زیادی کاهش پیدا می کند، در این طبیعت بساط کمپینگ را به راه بی اندازید، حتما لباس گرم به همراه خود داشته باشید.

حتی شب های تابستان نیز دمای هوا در طبیعت ناهارخوران کاهش داشته و برای شب های خود لباس گرم و مناسب همراه خود ببرید. توجه داشته باشید که جانوران مختلفی در طبیعت جنگل ناهارخوران تردد داشته و اگر شب را می خواهید در این طبیعت صبح کنید، بهتر است حواستان به اطراف خود باشد. همچنین اگر بخواهید در جایی اقامت داشته باشید که انواع امکانات رفاهی را در اختیار داشته باشید، می توانید به سراغ اقامتگاه هایی نظیر سوئیت و هتل هایی که در نزدیکی این جنگل وجود دارند، بروید.

جنگل ناهارخوران گرگان

هتل های نزدیک جنگل ناهارخوران گرگان

در صورتی که قصد داشتید برای اقامت خود به سراغ یکی از اقامتگاه های اطراف جنگل بروید و مدت زمان اقامت خود را در آن سپری کنید، می توانید به سراغ یکی از هتل های گرگان که در نزدیکی این جنگل واقع شده اند بروید.

  • هتل جهانگردی ناهارخوران

فاصله هتل جهانگردی ناهارخوران تا جنگل ناهارخوران: حدود 2 کیلومتر

آدرس هتل جهانگردی ناهارخوران: استان گلستان، گرگان، بلوار ناهارخوران

  • هتل شهاب گرگان

فاصله هتل شهاب گرگان تا جنگل ناهارخوران: حدود 2.5 کیلومتر

آدرس هتل شهاب گرگان: استان گلستان، گرگان، 300 متری کلانتری، سمت چپ

  • هتل خیام ناهارخوران

فاصله هتل خیام ناهارخوران تا جنگل ناهارخوران: حدود 13 کیلومتر

آدرس هتل خیام ناهارخوران: استان گلستان، گرگان، خیابان امام خمینی، نبش آفتاب 15

بهترین زمان سفر به جنگل ناهارخوران گرگان

جنگل ناهارخوران گرگان از طبیعتی بی نظیر و بسیار زیبا برخوردار بوده که در تمام طول سال و در تمام فصل ها، زیبایی های مخصوص به خود را داشته که لذت گردش را برای طبیعت گردان به ارمغان می آورد. اگر قصد دارید به سراغ این جنگل بروید، ابتدا با طبیعت جنگل ناهارخوران در هر فصلی از سال آشنا شده و سپس بر اساس سلیقه و میل خود یکی از فصل ها را انتخاب کرده و به بازدید از این جنگل اقدام نمایید. تمام طبیعت ناهارخوران در فصل بهار، پوشیده از سرسبزی، طراوت و تازگی بوده و شکوفه های درختان دلربایی می کنند و عطر خوشی را در فضا پراکنده می کنند و هوایی دل انگیز در طبیعت حاکم است.

ناهارخوران در تابستان نیز همچنان سرسبزی و طراوت را حفظ کرده و از هوایی خنک تر از شهرها برخوردار بوده و همین باعث شده از بهترین جاذبه های گردشگری برای تابستان ها به شمار رود. پاییز هم که پادشاه فصل ها بوده و طبیعت این جنگل به هزار رنگ تبدیل می شود و به هر سویی از این طبیعت نگاهی بی اندازید، رنگ های متنوعی را مشاهده خواهید کرد. برگ های زرد و نارنجی در میان طبیعت جنگل پراکنده می شوند و قدم زدن بر روی آن ها لذتی خاص را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

البته که با وارد شدن به فصل پاییز، کم کم دمای هوا کاهش یافته و رو به سرما می رود، اما همچنان می توانید از زیبایی های طبیعت در این جنگل لذت ببرید. اگر با گردش و تفریح در فصل زمستان مشکلی نداشته باشید، زمستان های ناهارخوران بسیار سرد بوده و لباس گرم و مناسب فصل نیز بایستی به همراه داشته باشید. در برخی از روزهای زمستان نیز بارش برف رخ می دهد که طبیعت جنگل ناهارخوران به حالت سفید پوش تبدیل می شود.

نکات لازم برای سفر به پارک جنگلی ناهارخوران

  • اگر قصد کمپ زدن در طبیعت جنگل ناهارخوران را دارید، بهتر است برای امنیت بیشتر در کنار درختان چادر خود را بر پا کنید.
  • ترجیحا از روشن کردن آتش در طبیعت جنگل خودداری کرده، اما در صورتی که قصد داشتید آتشی را در میان این طبیعت روشن کنید، پیش از ترک جنگل آتش را خاموش کنید.
  • از شکستن شاخه های درختان خودداری کنید و مواظب سرمایه های طبیعی باشید.
  • در صورتی که قصد جنگل نوردی در ناهارخوران را داشته باشید، حتما لوازم ضروری و شخصی را همراه خود داشته باشید.
  • برای پیاده روی، کوه نوردی و جنگل نوردی در جنگل ناهارخوران، لباس و کفش مناسب به تن داشته باشید.
  • شب ها برای خواب به سراغ مناطق بکر و خلوت این جنگل نروید، چرا که جانوران وحشی در آن محدوده ها بیشتر تردد دارند.
  • زباله های خود را در طبیعت رها نکنید و همیشه کیسه هایی برای زباله به همراه داشته باشید تا بتوانید زباله های خود را جمع آوری کرده و داخل سطل های زباله بی اندازید.
  • در آخر نیز خوب است بدانید اگر قصد سفر یک روزه به این جنگل را دارید، بهتر است از ساعات اولیه صبح به پارک ناهارخوران مراجعه نمایید تا بتوانید از زیبایی های طبیعت این جنگل بیشترین لذت را ببرید.

جنگل ناهارخوران گرگان

[html_block id=”72253″]

راهنما سایت

آدرس

استان گلستان، گرگان، 8 کیلومتری جنوب گرگان

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه