جزیره ناز قشم

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا پنهان

جزیره ناز قشم یکی از جاذبه های زیبای استان قشم به شمار می رود که باریکه ای است از شن های زیبای درخشان که سه صخره ی بیرون آمده از آب را برای مدتی به قشم وصل می کند، این مکان دیدنی دریک کیلومتری ساحل در استان هرمزگان در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، مکانی که جاده ساحلی جنوبی قرار دارد و کمی مانده به اسکله ساحلی روستای سوزا قرار گرفته است و به نوعی به عنوان جزایر هفتگانه قشم معروفی می باشد.

برای دیدین این جزیره ی زیبا باید منتظر جزر و پایین آمدن آب دریا بمانید و به ساعات جزر آب توجه داشته باشید . این منطقه نقش مهمی را در اقتصاد ایران ایفا می کند و همچنین دارای جاذبه های گردشگری و توریستی بسیاری می باشد. در اینجا می توانید از سکوی صخره ای که چشم انداز متفاوتی از طبیعت دارد، تنگه هرمز، جزیره لارک و ساحل قشم دیدن کنید.

در ادامه ی این متن همراه ما باشید تا بیشتر با جزیره ناز قشم و امکانات، تفریحات و…آن آشنا شوید.

درباره جزیره ناز قشم

جزیره ناز قشم به عنوان یکی از زیبا ترین مناطق هرمزگان شناخته شده و مساحت این جاذبه ی دیدنی در حدود سه هکتار تخمین زده می شود که دیوارهایی با جنس صخره به ارتفاع 5 تا 10 متراطراف آن را احاطه کرده و جزیره کاملا مسطح و فاقد ساحل شنی است که از دو جزیره ی صخره ای پدید آمده که مابین آن فاصله ایجاد شده و شما به راحتی می توانید هنگام عقب رفتن آب درحدود یک کیلومترداخل آب های خلیج فارس پیاده روی کنید و تا بلندای جزیره نازپیش رفته و آن را مشاهده کنید.

این جزیره خالی از سکنه می باشد و فقط ماهیگیران محلی، در گذشته انبار ها و سایه بان هایی برای قرار دادن تجهیزات و استراحت ساخته بودند که اکنون بقایای بسیاری از آنها در این مکان دیده می شود و فقط چند تا از آن ها قابل استفاده هستند .

فیلم های ساخته شده در جزیره ناز قشم

با اینکه این جزیره وسعت زیادی ندارد و در ساعاتی از شبانه روز نمی توان به آن دسترسی داشت اما بسیار مورد توجه کارگردان ها قرار گرفته و هر ساله تعداد زیادی از آنها برای فیلم برداری و تهیه سکانس هایی از این مکان به آنجا سفر می کنند.

برای مثال در فصل دوم سریال پایتخت وقتی که خانواده ی معمولی برای پیکنیک به نزدیکی صخره های جزیره آمده بودنند به علت فرایند جزر و مد و ساعات آن سطح آب دریا به سمت بالا حرکت کرد و ماشین آنها پر از آب و همه چیز خیس شد. فیلم سینمایی اژدها وارد می شود هم در جزیره ی زیبای قشم در روستای چاهکوه فیلم برداری شده که سکانس های متعددی از آن در کنار ساحل ناز می باشد.

علت نامگذاری جزایر ناز

برای تمام گردشگران و توریست هایی که به این جزیره سفر کرده اند و همچین در نقشه های ثبت شده این پدیده را به نام جزیره ناز قشم می شناسند ولی مردمان محلی استان هرمزگان و قشم به آن «دو کَردَه» می گویند و علت آن تعریف این کلمه است که به مکانی گفته می شود که نیمی از روز را به خشکی و نیم دیگر را به آب متصل می شود.

جزیره ی ناز قشم را وقتی که سطح آب دریا پیش رونده است و بالا می آید، تنها می توان از ساحل قشم تماشا کرد ولی زمانی که سطح آب عقب نشینی می کند و پایین می آید راه باریکی بین دو صخره ایجاد می شود که به آن تامبلو می گویند و می توان به صورت پیاده از آنجا عبور کرد، و برای تماشای آنجا با پای پیاده رفت.

با این روند دو جزیره ی ناز و قشم همواره از ساحل جدا و دوباره به آن متصل می شوند به علت همین رفتار است که اهالی جزیره نام ناز را برای آن انتخاب کرده اند چون دریا هر روز ناز این جزیره ی کوچک را برای رسیدن به ساحل می کشد.

جذر و مد در جزایر ناز

زمان جزر و مد در جزیره ناز

برای بازدید از جزیره ناز قشم حتما باید برنامه ریزی قبلی داشته باشید و با آگاهی راجب به زمان جذر و مد در این مکان راهی سفر شوید. یکی از مهمترین نکته های بازدید از این مکان پایین بودن سطح آب دریا است که در هر بار جذر و مد دریا که به صورت تدریجی اتفاق می افتد 6 ساعت طول می کشد.

پس از سپری شدن 3 ساعت ازحرکت کردن آب دریا به سمت پایین یا همان پدیده جزر، دریا شروع به عقب رفتن می کند تا حدی که مسیر جزیره ناز قشم سر از آب بیرون می آورد و خود را نشان میدهد و شما به راحتی بدون خیس شدن می توانید خود را به آنجا برسانید.

دقت داشته باشید که شما تا یک ساعت بعد از حرکت آب دریا به سمت بالا یا همان مد فرصت دارید تا به ساحل اصلی قشم برگردید اگر دیر تر اقدام به بازگشت کنید سطح آب بالا آمده و هیچ راهی برای بیرون آمدن از آنجا ندارید زیرا دور تا دورتان را آب های نیلگون خلیج فارس فرا گرفته و باید تا جزر بعدی که حدود 5 تا 6 ساعت طول می  کشد در جزیره ی ناز بمانید.

اگر زمان از دست شما در رفت و مجبور به ماندن در جزیره ناز قشم شدید نگران نباشید چون هیچ خطری شما را تحدید نمی کند و فقط کمی معطل خواهید شد.

اطلاع از ساعات جذر و مدر جزیره ناز

برای اطلاع از زمان بندی دقیق تر از پدیده ی جزر و مد می توانید قبل از سفر به جدول های دریانوردی مراجعه کنید علاوه بر این برای سهولت کار و دریافت اطلاعات دقیق ترمی توانید با تلفن های همراه با فرمت اندروید به اپیکیشن برنامه پیش بینی جزر و مد و با فرمت ios از سایت های معتبر پیش‌بینی جزر و مد و سایت جزر و مد برای ماهیگیری، جدول مخصوص به روز سفر خود را بررسی کنید.

تفریحات گردشگری در جزیره ناز قشم

جزیره ناز قشم که تا قبل ازشیوع ویروس کرونا و پیش رفت آن توانسته بود سالیانه گرشگران و توریست های زیادی را به خود جذب کند، منطقه ای است که به علت ساحلی بودن تنوع تفریحات زیادی نسبت به اکثر مناطق دیگر در قشم دارد و همین موضوع توجه بسیار از افراد را که جزیره قشم را برای سفر انتخاب کرده اند به خود جلب می کند ما با معرفی چند نمونه از تفریحات در این جزیره سعی بر این داریم تا در زمان سفر شما به این جزیره ی زیبا بتوانید ساعات خوشی را کنار عزیزانتان بگذرانید.

پیاده روی در آب

پیاده روی در حاشیه ساحل این جزیره ی دیدنی داخل دریای خزر، از جمله تفریحاتی است که در این مکان شگفت انگیز بدون هیچ هزینه ای می توان انجام داد. هنگام قدم گذاشتن داخل آبی که عمق آن حدودا به مچ پای شما می رسد و شن های بسیار نرم، احساس آرامش زیادی به شما دست میدهد، از لحاظ دیگر قدم زدن روی شن های ساحل، هنگامی که آب دریا به پوست بدن شما می خورد خواص درمانی نیز دارد که در طب سنتی به آن دریا درمانی می گویند.

چنین تصور می شود که منافذ پوست عناصرسودمند منیزیم، پتاسیم، فسفات کلسیم و سدیم که در آب دریا یا نمک آن وجود دارند را از طریق پوست جذب می کند و علاوه بر این آب و هوای دریایی محرک قوا نیرو بخش و آرامش بخش نیز می باشد.

اگر شما به تنهایی روی شن های دریا قدم بزنید نیز می توانید ازخواص شندرمانی آن استفاده کنید، این روش به این صورت است که با قدم زدن روی شن تعرق ایجاد شده که این ویژگی برای بهبود مفصل هایی که به علت ضربه یا تصادف آسیب دیدند و یا متورم شدند بسیار مفید است.

پیاده روی در ساحل جزیره ناز

ماهیگیری

از دیگر تفریحات بسیار رایج در جزیره ناز قشم ماهیگیری است، علت آن هم برخورداری از موقعیت خوب جغرافیای جهت ایجاد شدن زیستگاه غنی برای انواع آبزیان می باشد. بیشترین بستر مرجان های دریایی به خصوص مرجان آبسنگ ساز در جزیره ناز قشم می باشد که وسعت این بستر حدود 2 کیلومتر است.

شما می توانید هنگام بازدید از جزیره ناز قشم وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای ماهیگیری را همراه با خود داشته باشید و ساعت ها به دور از شلوغی به صید ماهی هایی مثل سفره ماهی، ماهی های آکواریمی، کپور و … بپردازید، همچنین به راحتی می توانید خارپشت و عروس دریایی، خرچنگ، گوش ماهی و دلفین ها مشاهده کنید.

کرایه اسب و شتر

اطراف ساحل ناز اسب و شتر هایی با آویز هایی بسیار زیبا برای سوارشدن قرار دارند که متعلق به مردمان محلی آن منطقه می باشند. سواری نزدیک به دریا و دیدن منظره ی زیبا از روی اسب وکوهان شتر می تواند تجربه ی جدیدی برای شما باشد که هیچگاه آن را فراموش نخواهید کرد همچین می تواند با استفاده ازتلفن همراه خود و یا دوربین عکاسی تصویر های به یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید.

در پاییز سال 1399 کرایه شتر برای هر نفر برای یک دور کوتاه اطراف جزیره ناز قشم 15 هزار تومان و کرایه اسب برای رفت و برگشت در یک مسیر تقریبا 200 متری 20 هزار تومان بوده است.

شتر سواری و اسب سواری در ساحل ناز

تفریحات هوایی در جزیره ی ناز قشم

در این مکان تفریحات دیگری نیز می باشد که جز جدا نشدنی از جزیره است که هزینه ی آنها نسبت به دیگر تفریحات مقدار بیشتری دارد و دارای هیجان بالاتری نسبت به آنها می باشد، بی شک دیدن ترکیبی زیبا از جزیره ناز قشم و دریای خلیج فارس از فراز آسمان آبی تجربه ای تکرار نشدنی و بسیار فوق العاده است که به شما پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.

به علت استقبال زیاد از تفریحات هوایی در جزیره ناز قشم هر ساله جشنواره نمایش های هوایی در آن برگزار می شود که همین موضوع باعث جذب گرشگران و توریست های زیادی از سراسر دنیا می شود. شرایط اقلیمی مساعد و بستر مناسب جزیره، موجب همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با سازمان حمایت از رشته های هوایی شده است و همین موضوع باعث جلب توجه ورزشکاران فعال در این زمینه ی ورزش های هوایی می باشد که کمک بسیاری به اقتصاد آن می کند. در ادامه به چند مورد از ورزش های هوایی می پردازیم.

پاراگلایدر

در ساحل جزیره ناز قشم چادر هایی مخصوص برای اجاره ی تجهیزات مورد نیاز پاراگلایدر و استفاده تفریحی و آموزشی از آن در نظر گرفته شده است که شما می توانید با مراجعه به آن و راهنمای مربیان به این تفریح بپردازید. حتما توجه داشته باشید که برگزاری کمپ های پاراگلایدر ارتباط مستقیمی با مساعد بودن شرایط آب و هوایی دارد و به آن وابسته است.

علت آن هم این است که اگر باد شدیدتر باشد گاهی خلبان ابتدا در جهت مخالف می‌ایستد تا باد چتربال را از زمین جدا کند و سپس برگشته و شروع به دویدن می‌کند تا از زمین جدا شود. در روش دوم که معمولاً خلبان به کمک یک وسیله دیگر کشیده می‌شود تا به ارتفاع مناسب برسد (معمولاً زیر ۳۰۰۰ پا) و بعد خود را از طنابی که توسط آن کشیده شده جدا می‌کند و مستقلاً پرواز می‌کند.

برای اطمینان خاطر بیشتر سعی کنید قبل از سفر بلیط پاراگلایدر را به صورت اینترنتی رزرو کنید و لباس بادگیر و کفش مناسب را فراموش نکنید. مسئولان مخصوص به این ورزش یک دوربین برای ضبط پرواز شما همراه خود دارند که ثانیه به ثانیه از پرواز شما را ثبت می کند . شما می توانید یک فلش برای دریافت تصاویر ضبط شده همراه با خود داشته باشید .

پالاگلایدر ناز

هزینه ی پالاگلایدر جزیره ناز قشم

در سر تا سر ایران هزینه ی استفاده از این ورزش هوایی متفاوت است که پالاگلایدر های تفریحی دو نفره از 200 هزار تومان شروع شده و تا سقف 800 هزار تومان نیز می رود. هزینه ی پالاگلایدر دو نفره که مربی همراه شما می باشد در جزایر ناز برای 5 تا 10 دقیقه  در سال 1400، 480 هزار تومان بوده و لازم به ذکر است که هیچ نگرانی بابت اتفاقات ناگهانی هنگام پرواز نداشته باشید زیرا تحت پوشش بیمه حوادث هستید.

اگر برای گرفتن تصویر برداری هوایی هم اقدام کنید مبلغ 30 هزار تومان به صورت جداگانه باید پرداخت کنید.

کایت بورد

کایت بوردینگ ورزشی تلفیقی از پالاگلایدر و اسکی روی آب است که در شرایط مناسب آبی در دریا ها و دریاچه ها انجام می شود. با توجه به بستر مناسب سواحل جزایر ناز انجام این با استقبال گرمی رو به رو شده است و در همین جهت مدرسه پروازی کایت برد با هدف ایجاد نشاط و شادی فعالیت خود را بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس در منطقه جزایر ناز جزیره قشم آغاز کرده است. قیمت بلیط کایت بورد درجزیره ناز قشم در سال 1399، 120 هزار تومان برای 15 دقیقه می باشد.

کایت برد در خلیج فارس

چتر بازی یا پاراسل

هنگام سفر به قشم و بازدید از جزیره ناز قشم فرصت تجربه ی هیجانی چتر سواری را هرگز از دست ندهید. بزرگ ترین خوبی چتر سواری استفاده از آن به صورت تکی و یا با دوستان و اعضای خانواده به صورت دو نفره، سه نفره است. پرواز پاراسل به این صورت است که چتر بزرگ آن به یک قایق موتوری متصل شده که با سرعت گرفتن قایق چتر هم به سمت بالا حرکت می کند.

نکات قابل توجه درباره چتر بازی

  • ساعت استفاده از این تفریح هوایی بین 10 صبح تا 4 بعد از ظهر است.
  • برای استفاده دو یا سه نفره به صورت همزمان باید از پاراسل باید مجموع وزنتان کمتر از 200 کیلوگرم باشد.
  • مدت استفاده برای کودکان 5 تا 10 سال 6 دقیقه می باشد و تا ارتفاع 70 تا 90 متری بالا می روند.
  • زمان استفاده پاراسل برای بزرگسالان 15 دقیقه با ارتفاع 150 تا 300 مترمی باشد.
  • قیمت بلیط چتر بازی در جزایر ناز درسال 1400 برای هر نفر 135 هزار تومان بوده است.

پاراسل بر فراز آسمان خلیج فارس

آفرود سواری در جزیره ناز قشم

از مهم ترین و مهیج ترین تفریحات سفر به قشم آفرود سواری می باشد که شما را برای یک رانندگی جنجالی تحریک می کند. آفرود سواری یکی از پر هیجان ترین ورزش هایی است که می توان در دل جاده های پر پیچ و خم و همچنین در ساحل جزیره ناز قشم که بستر مناسبی برای این تفریح دارد، آن را تجربه کنید.

آفرود باز ها در جزیره ی ناز قشم لذت بسیاری از تجربه ی دریف و انجام حرکات چرخشی در شن های خیس، با خودرو های لوکس، اسپورت و یا شاسی بلند می برند زیرا برای عبور این خودرو ها از گمرک منطقه آزاد عوارضی پرداخت نمی کنند، همچنین کسانی که به عنوان گردشگر می باشند و خودرو برای آفرود ندارند می توانند از ماشین های مخصوصی که در کنار ساحل قرار دارند استفاده کنند که هزینه ی اجاره ی آنها تقریبا به صرفه می باشد.

به یاد داشته باشید حتما برای آفرود سواری به صورت شخصی از تجربیات افراد محلی استفاده کنید تا چرخ های خودروتان درشن ها گیر نکند و زمان جزر و مد و زمان بالا آمدن آب را چک کرده و مراقب گردشگران پیاده هم باشید.

قیمت بلیط آفرود سواری در جزیره ناز قشم: قیمت بلیط سافاری در جزیره ناز قشم  در سال 1400 برای هر نفر 110 هزار تومان می باشد.

آفرود سواری در قشم

تفریحات آبی در جزایر ناز

هر یک از جزایر ایران زیبایی ها، امکانات و تفریحات مخصوص به خود را دارد ولی بسیاری از افراد فکر می کنند که جزیره ی قشم در برابر جزیره ی کیش حرفی برای گفتن ندارد. اگر به سمت جنوب می روید تا از دریای گرم قشم در روز های سرد سال استفاده کنید ما اینجا به شما چندین نمونه از تفریحات آبی جزیره ناز قشم را معرفی می کنیم تا با استفاده از آنها خاطرات تکرار نشدنی را برای خود رغم بزنید، از جمله آنها می توان به جت اسکی، قایق سواری و غواصی اشاره کرد که در جزیره ی ناز تفریحات قابل توجه و محبوبی هستند.

اگر به دنبال آرامش هستید حتما قایق سواری برای دیدن غروب آفتاب را تجربه کنید ولی اگربه دنبال هیجان می گردید جت اسکی بهترین پیشنهاد برای شما می باشد.

جت اسکی

جت اسکی کردن بر روی آب های خلیج فارس یکی از پر مخاطب ترین تفریحات و تجربه ی پر هیجانی است که به راحتی نمی توان از آن گذشت. جت اسکی در واقع موتوری قایقی با وزن حدودی 440 کیلوگرم است که در آب با سرعتی تقریبا 100 کیلومتر می تواند حرکت کند برای سوار شدن حتما باید لباس مخصوص داشته باشید زیرا انواج دریا شما را خیس می کند. شما می توانید هم به صورت فردی و هم با گروه هایی تا ظرفیت 3 نفر از این تفریح دریایی استفاده کنید.

جت اسکی در دریای ناز

نکات مهم که قبل از جت اسکی سواری باید بدانید

  • باید از هر چیز شناوری روی آب مانند شناگران، قایق ها، جت اسکی سواران دیگر و اسکله فاصله ی 100 متری داشته باشید.
  • تنها در منطقه ی معین شده میتوانید از این تفریح لذت ببرید و نباید از آن خارج شوید.
  • در صورت حرفه ای نبودن، پرش آکروباتیک و دور زدن درجا ممنوع می باشد.
  • در سال 1400 مبلغ اجاره ی جت اسکی برای 15 دقیقه، 320 هزار تومان می باشد.
  • هنگام چپ شدن روی جت اسکی، دسته های آن را ول کرده تا خود به خود روی آب بیاید در غیر این صورت اگر دسته های جت اسکی را ول نکنید آب داخل موتور جت اسکی می رود و باعث سوختن آن می شود.
  • در صورت عدم رعایت هر یک ازموارد امنیتی و قانون های جت اسکی سواری اگر مشکلی پیش بیاید و باعث خرابی قایق موتوری شوید، بعد از پس گرفتن جت اسکی و سوختن زمان، هیچ مبلغی به شما برگردانده نمی شود و باید جریمه ی آن را نیز پرداخت کنید.

غواصی

غواصی از تفریحات آبی در آبسنگ ها و حاشیه ای مرجانی جزیره ناز قشم تجربه ای کاملا متمایز است. دیدن موجوات آبزی مثل شقایق دریایی، عروس دریایی، مرجان و صدف‌ها و انواع ماهی ها از فاصله ی بسیار نزدیک خواسته ی بسیاری از افراد است که با مراجعه به مرکز غواصی ساحل طلایی یا اسکله سوزا می توانید آن را تجربه کنید.

برای دیدن دنیای شگفتی زیر آب دریای خلیج فارس، ابتدا باید لباس های غواصی به تن کرده و از کپسول های اکسیژن استفاده کنید و با دقیت جویای آموزش های اولیه قبل ازغواصی باشید.

نکاتی که باید قبل ازغواصی بدانید

  • ساعت مراجعه برای غواصی زیر آب از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر می باشد.
  • قبل از غواصی یک آموزش 20 دقیقه ای به متقاضی داده می شود که حتما با دقت به آن گوش کنید.
  • غواصی کردن نیازی به بلد بودن شنا ندارد.
  • سن غواصی برای افراد بالای 10 سال می باشد.
  • مدت زمان غواصی 1 ساعت است که حدود 15 دقیقه را زیر آب سپری می کنید.
  • قیمت بلیط غواصی در سال 1400، مبلغی از حدود 280 تا 300 هزار تومان است.

غواصی در دریای خلیج فارس

قایق سواری

قدیمی ترین و پر طرفدار ترین تفریح در جزیره ناز قشم قایق سواری می باشد که مناسب برای افرادی است که ازتفریح های هیجانی جزیره می ترسند و می خواهند در گروه هایی با تعداد بالا لذت تفریح دسته جمعی را تجربه کنند.

قایق های جزایر قشم انواع مختلفی دارند که بیشتر قایق های جزیره ناز قشم تند رو هستند و با سرعت بالایی حرکت می کنند به این صورت که موج دریا زیر قایق می رود و باعث جداشدن آن از سطح آب می شود که در این هنگام احساس معلق بودن روی هوا به شما دست میدهد.

دانستی های مهم درباره ی قایق سواری

  • ظرفیت قایق سواری بسته به قایق است که معمولا 1 تا 4 نفر می باشد.
  • قایق سواری هیچ محدودیت سنی ندارد ولی برای کودکان زیر 5 سال خطرناک می باشد.
  • زمان استفاده از قایق 15 دقیقه است.
  • بستن جلیقه ی نجات ضروری است.
  • قیمت بلیط قایق سواری به علت تعداد نفرات ونوع قایق متفاوت می باشد.

قایق سواری در خلیج فارس

کلوپ های تفریحی در اطراف جزیره ناز قشم

هماهنطور که گفته شد از معروف ترین تفریحات و ورزش های آبی در جزیره ناز قشم می توان به پاراسل، غواصی، قایق سواری از جمله بنانا، جت اسکی، اسکوتر زیردریایی، فلای برد، کایت بوردینگ، بیگ بال و غیره اشاره کرد اما در نظر داشته باشید برای همه ی این تفریحات از جمله غواصی، می  بایست ابتدا دوره های آموزش را شرکت کنید تا بتوانید با امنیت بالا اوج لذت و هیجان را تجربه کنید. در اینجا مرکز های آموزشی را به شما معرفی می کنیم.

مرکزتفریحات دریایی و غواصی نگین ساحل قشم

  • این کلوپ فعالیت خود را درسال 1393 آغاز کرده است.
  • در این مکان مربیان مجرب دوره های غواصی را از مبتدی تا دوره های تربیت مدرس همراه با مدرک تدریس می کنند.
  • همچنین تفریحات آبی دیگر نیز مانند اسکی، پاراسل، بنانا، شاتل، فلای بورد و قایق سواری را ارائه و آموزش می دهد.
  • فاصله جزیره ناز قشم تا این مجموعه 20 دقیقه می باشد.
  • اینستاگرام: diving.center
  • آدرس: استان هرزگان، جزیره قشم، پارک زیتون
  • شماره تماس: 099021631053 و33387777_076 و09175781053

کلوپ تفریحات دریایی ساحل طلایی

  • در اینجا دوره های تخصصی آموزش غواصی برگزار می شود.
  • این مجموعه دارای تجهیزات لازم برای عکاسی و فیلمبرداری زیر آب می باشد.
  • همچنین سایرتفریحات دریایی دیگر نیز مانند اسکی، پاراسل، بنانا، شاتل، فلای بورد و قایق سواری در این مرکز ارائه می شود.
  • فاصله جزیره ناز قشم تا اسن کلوپ 13 کیلومتر است.
  • آدرس: جزیره قشم، کیلومتر 10 جاده ساحلی، مقابل غار خربس
  • شماره تماس: 09172866016 و353442868_078

تفریحات فصلی در جزایر ناز

از دیگر تفریحات و سرگرمی های داخل جزیره می توان به شاتل، بنانا سواری، رزرو کشتی تفریحی، تیوپ سواری، اسکوتر زیر دریایی و فلای بورد نیز اشاره کرد که بنا به فصل، آب و هوا و استقبال گردشگران در جزیره اجرا می شوند.

معمولا همه ی تفریحات آبی به غیر از غواصی از ساعت 9 صبح تا هنگام غروب آفتاب در دسترس و برای استفاده باز می باشند، به علت تاریک شدن سریع هوا در زمستان آخرین ساعت پذیرش غواصی ساعت 3:30 بعد از ظهر است و درطول ماه های نزدیک به بهار به ساعت 4:30 عصر می رسد.

طراحی نقش حنا و خرید صنایع دستی

در حاشیه ی ساحل جزیره و کنار دریا غرفه هایی وجود دارد که در آنجا دختران محلی نقش حنا را در زیبا ترین طرح ها و همچنین طرح های پیشنهادی و دلخواه شما  با پایین ترین قیمت روی دستانتان نقاشی می کنند.

علاوه بر این غرفه های دیگر نیز وجود دارد که به فروش انواع صنایع دستی مانند برقع و روبند، پارچه های سنتی، کپکاپ که نوعی صندل چوبی می باشد، گلیم و تور های بافتی برای ماهیگیری و سوغاتی های محلی مثل خرما، ادویه مخصوص جنوب، انواع ماهی، مسقطی و شکلات های وارداتی می پرازند. خرید کردن از این غرفه ها را به هیچ عنوان از دست ندهید زیرا یادگاری از سفرتان و یاد آور خواطرات خوش برای شما می شود.

قروش صنایع دستی

نکاتی که باید پیش از بازدید از جزایر ناز قشم بدانید

  • از جمله وسایل مورد نیاز شخصی، کلاه آفتابگیر، آب معدنی، حوله، دمپایی و صندل، دوربین ، لباس اضافه، لباس نخی و خنک، کرم ضدآفتاب، پول نقد و میان‌وعده هستند که در زمان بازدید از جزیره ناز قشم  به آن‌ها نیاز خواهید داشت.
  • در جزیره ناز قشم مغازه، کافه و مکانی برای تهیه خوراکی یا نوشیدنی و برطف کردن مایحتاج وجود ندارد پس حتما قبل از رفتن به این جزیره وسایل لازم را از مرکز جزیره قشم خریداری کنید.
  • در جزیره هیچ تابلویی برای اطلاع رسانی جهت جذر و مد آب وجود ندارد پس حتما قبل از رفتن ساعت های آن را چک کنید و توجه داشته باشید که در هنگام بالا آمدن آب شن های ساحل نرم تر می باشد و امکان دارد ماشین شما در آن گیر کرده و شما را به دردسر بیندازد.
  • هیچ سرویس حمل و نقل عمومی در جزیره ناز قشم نیست و شما باید با پای پیاده یا ماشین شخصی به جزیره بروید، البته بهتر است که با ماشین شخصی به این جزایر نروید و از ماشین های اجاره ای یا عمومی استفاده کنید زیرا بردن ماشین منظره جزیره را خراب و بستر دریا را آلوده می‌کند.
  • هنگام بازدید از جزیره مراقب محیط زیست منطقه باشید و حتما کیسه ی زباله به همراه داشته باشید و به هیچ عنوان تغییری در ساختار دره ایجاد نکنید.

ساحل های دیدنی نزدیک به جزایر ناز

  • ساحل زیتون
  • ساحل نفره %A

راهنما سایت

آدرس

هرمزگان، قشم، قسمت جنوبی جزیره قشم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه