جاهای دیدنی دیزین

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

9 شهریور

لاکچری ترین ویلاهای دیزین

یکی از بهترین مناطقی که عده زیادی از مردم را به سمت خود می کشاند، دیزین می باشد که به دلیل داشتن پیست بین المللی درون خود به یک جای مشهور مبدل شده است. در این مقاله به […]

30 خرداد

دیزین

یکی از مناطق گردشگری در اطراف تهران که در طول سال و به خصوص در فصل زمستان ورزش کاران زیادی را به خود جذب کرده، دیزین می باشد. این منطقه به عنوان یکی از نواحی پر رفت و […]

23 خرداد

بهترین رستوران های دیزین

در هفتاد کیلومتری کرج منطقه ای جذاب وجود دارد که پیست موجود در آن مهم ترین مقصد بین المللی ورزش اسکی در خاورمیانه می باشد. منطقه دیزین از تهران فاصله کمی داشته و بهترین راهی که برای رسیدن […]

12 اردیبهشت

غار یخ مراد

غار یخ مراد، غاری زیبا در چار کیلومتری جنوب گچسر می باشد. جاذبه های گردشگری دیزین تنها به پیست اسکی آن محدود نمی شود و جاذبه های گردشگری و دیدنی دیگری در خود جای داده است که غار […]

7 بهمن

روستای ولایت رود

روستای ولایت رود که یکی از روستاهای شهرستان کرج می باشد و جز توابع آسارا به شمار می رود. این روستا دارای مختصات جغرافیایی 51 درجه و 23 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 5 دقیقه عرض […]

28 دی

دریاچه گاجره

دریاچه گاجره دریاچه ای زیبا در کوه گاجره و در منتهی الیه منطقه باستانی ده تنگه و در روستای آهار می باشد. جاذبه های گردشگری دیزین تنها به پیست اسکی آن محدود نمی شود و جاذبه های گردشگری […]

10 آبان

پیست اسکی دیزین

در نزدیکی های تهران و به دور از شلوغی و آلودگی شهر، طبیعتی پوشیده از برف در ارتفاعات که در آن هوایی تازه در جریان است وجود دارد. در این منطقه پوشیده از برف بزرگترین و بهترین پیست […]

هنگامی که نام دیزین را می شنویم، اولین گزینه از جاهای دیدنی دیزین که در ذهنمان می آید پیست اسکی دیزین است. از دیرباز تا کنون دیزین یکی از مهمترین و معروف ترین مقاصد گردشگری و تفریحی اطراف تهران به شمار می رود که نخستین پیست اسکی ایران را در خود جای داده است. دیزین در 123 کیلومتری شهر تهران و 74 کیلومتری شهر کرج واقع شده است. یکی از مهمترین دلایلی که در میان پایتخت نشینان و اهالی کرج محبوب واقع شده و در زمستان ها اولین گزینه برای تفریحات زمستانی است، نزدیک بودن آن به شهر تهران است. بیشترین گزینه ای که توانسته دیزین را در میان افراد به شهرت برساند، پیست اسکی بین المللی آن می باشد. به جرات می توان پیست اسکی بین المللی دیزین را مهمترین پست اسکی های ایران و حتی خاورمیانه دانست. در ادامه این مقاله می خواهیم با جاذبه های دیدنی و تفریحی دیزین بیشتر آشنا شویم، با لوکس ویلا همراه باشید.

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین یکی از مهمترین جاهای دیدنی دیزین به شمار رفته که نخستین و مهمترین پیست اسکی بین المللی ایران و خاورمیانه محسوب می شود و توانسته از طرف فدراسیون جهانی اسکی جهت برگزاری مسابقات رسمی مورد تایید قرار بگیرد و همین باعث شده به پیست اسکی بین المللی دیزین نام بگیرد. این پیست در سال 1348 راه اندازی شد. دیزین دارای 23 پیست اسکی بوده و شامل سه تله کابین، دو تله سیژ، هفت تله اسکی و بالابر قرار داده شده که تمام این امکانات باعث شده محبوبیت بیشتری در میان اسکی بازان و علاقمندان به اسکی داشته باشد.

یکی از ویژگی هایی که توانسته در مشهورتر شدن پیست اسکی دیزین سهیم باشد این است که به پیست مبتدی و پیست ویپیست مجهز شده است. برخی از پیست هایی که در دیزین فعال هستند عبارتند از: پیست مبتدی، پیست ویپیست، پیست اسنو پارک و پیست چمن می باشند. بهترین زمانی که می توان برای اسکی در دیزین مراجعه کنید از اوایل پاییز تا اواسط بهار است که بیشترین بارش برف صورت می گیرد. همچنین امکانات رفاهی متنوعی که در این منطقه قرار داده شده از دلایل محبوبیت این پیست در میان ایرانیان شده است.

اگر در فصل تابستان بخواهید به این پیست بروید می توانید از دیگر تفریحات این پیست که شامل دوچرخه سواری، کایت سواری، تیوپ سواری و… می شود استفاده کنید. دقت داشته باشید اگر در روزهای هفته شنبه تا چهارشنبه به پیست اسکی دیزین بروید قیمت بلیط آن کمتر از آخر هفته می باشد. همچنین ساعت کاری مجموعه از ساعت 8:30 صبح تا 17:30 عصر می باشد. یکی از بهترین قابلیت های مجموعه داشتن پارکینگ است که دیگر نیازی به نگران بودن برای جای پارک خودروی خود نباشید.

پیست اسکی دیزین کجاست

برای دسترسی به پیست اسکی دیزین و بازدید از جاهای دیدنی دیزین دو مسیر پیش روی شما قرار دارد که می توانید از هرکدام که بخواهید برای دسترسی به آن استفاده کنید. مسیرهای دسترسی به دیزین شمال مسیر جاده چالوس و دومی نیز مسیر شمشک به دیزین می باشد که مسیر شمشک به دیزین بهترین مسیر برای تهران به دیزین می باشد.

آدرس مجموعه پیست اسکی بین المللی دیزین: استان البرز، شهر کرج، جاده چالوس، جاده دیزین

شماره تماس پیست اسکی دیزین: 02635215042

جاهای دیدنی دیزین

پیست چمن دیزین

از دیگر جاذبه های دیزین می توان به پیست اسکی روی چمن آن اشاره کرد که در فصل تابستان می توانید این پیست را تجربه کنید. کلنگ احداث پیست اسکی روی چمن مجموعه دیزین در سال 1372 زده شد. این پیست دارای 650 متر طول بوده و تابستان هرسال مسابقات اسکی روی چمن در این منطقه برگزار می شود. پیست چمن دیزین در بخش شمال غرب دفتر مدیریت قرار گرفته است.

پیست چمن در نقطه ای پیست دیزین قرار دارد که دسترسی بسیار راحتی به دیگر پیست ها و امکانات دیزین دارد. وجود این پیست توانسته کمک شایانی در رشد اقتصادی منطقه داشته اشد. پیست چمن مجموعه به گونه ای است که هیچگونه سنگ و عارضه ای در آن وجود ندارد که باعث آسیب رساندن به ورزشکاران شود. اگر علاقمند به اسکی هستید و در فصل تابستان هوای اسکی به سرتان زد می توانید با مراجعه به مجموعه پیست بین المللی دیزین از اسکی روی چمن لذت ببرید.

بهترین زمان رفتن به پیست چمن

بهترین زمان برای رفتن به پیست چمن و اسکی روی چمن از اواسط خرداد شروع شده و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد. در صورتی که بارش برف در منطقه صورت نگیرد می تواند این بازه زمانی طولانی تر شود و تا اواسط مهر ماه ادامه یابد.

پل سنگی

روستایی به نام روستای گچسر در دیزین وجود دارد که یکی از جاذبه های گردشگری دیزین محسوب می شود. همینطور یکی از دیدنی های دیزین را که پل سنگی نام دارد در خود جای داده است. پل سنگی دارای فصله ای 2 کیلومتری از روستای گچسر می باشد که از معماری بسیار منحصر به فردی بهره می برد. این پل تاریخی دارای قدمتی بسیار طولانی بوده، به صورتی که قدمت آن به دوره ایلخانی بازمی گردد. پل سنگی در دوران حکومت صفوی مورد مرمت قرار گرفته و تبدیل به یکی از جاذبه های تاریخی شده است. علاقمندان به آثار تاریخی می توانند با رفتن به منطقه دیزین از این پل زیبا و تاریخی دیدن کنند.

روستای ولایت رود

یکی از مکان های دیدنی دیزین که در فاصله کمی از دیزین قرار دارد روستای ولایت می باشد که جاذبه ای دیدنی متعددی را در طبیعت خود جای داده است. کوه های مرتفعی که در اطراف دره ولایت رود قرار گرفته اند از زیبایی های طبیعت روستای ولایت رود به شمار می روند. بومیان روستای ولایت رود با زبان فارسی صبحت می کنند اما فارسی صحبت کردن آن ها همراه با کمی لهجه شیرین می باشد. بیشترین درآمد اهالی روستای ولایت رود از طریق باغداری، دامداری و تولید عسل می باشد.

از جمله تولیداتی که این روستا دارد می توان به شیر، ماست، دوغ، کشک، گیلاس، سیب، آلبالو، گردو و… می باشند که می توانید از آن ها به عنوان سوغات این روستا تهیه کنید. این روستا دارای بافت میانکوهی بوده و اغلب جمعیت آن در فصل زمستان روستا را ترک کرده و به مناطق گرمسیر مهاجرت می کنند. خانه هایی که در این روستا وجود دارند دارای دیوارهای ضخیم و سقف های شیروانی یا مسطح شکل می باشند و از مصالحی همچون گچ، لاشه سنگ، تیرآهن و سیمان ساخته شده اند. این روستا دارای پوشش گیاهی بسیار غنی بوده و زمین های آن بسیار حاصلخیز می باشند. همچنین پوشش جانوری این روستا را جانورانی نظیر روباه، بز کوهی، گرگ، شغال، خسرس، کبک و قرقاول تشکیل می دهند.

بهترین زمان سفر به روستای ولایت رود

اگر قصد بازدید و سفر به روستای ولایت رود را دارید، بهترین زمان سفر به آن می تواند نیمه اول سال یعنی فصل بهار و تابستان باشد. چراکه موقعیت جغرافیایی این روستا کوهستانی بوده و از آب و هوای سرد برخوردار است.

روستای ولایت رود

غار یخ مراد

از دیگر مکان های دیدنی دیزین می توان به غار یخ مراد اشاره کرد که می توانید با حدود 2 ساعت پیاده روی از روستای گچسر به این غار زیبا برسید و از آن دیدن کنید. اگر به غار یخ مراد سری بزنید اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند قندیل های یخی بسیار زیبایی است که در آن شکل گرفته اند. این غار در ارتفاع 2640 متری از سطح زمین قرار گرفته است.

قندیل هایی که در غار یخ مراد وجود دارند همگی از یخ تشکیل شده اند و بر اثر انعکاس نور، صحنه بسیار زیبا و شگفت انگیزی را پدید می آورند. این غار یکی از غارهای بی نظیر در ایران محسوب می شود و در خود سه تالار، یک آبشار یخ زده به همراه یک برکه جای داده است. تالار اول جایی است که قندیل های یخی بسیار زیبایی را در خود دارد، تالار دوم دارای دو دهلیز می باشد و حدود 2 برابر از تالار اول بزرگتر است. تالار سوم نیز حتی از تالار دوم هم بزرگتر بوده و در ارتفاع بالاتری از تالار دوم قرار دارد. در ایران کمتر غاری پیدا می شود که به صورت مطبق باشد و غار یخ مراد یکی از آن ها محسوب می شود.

بهترین زمان بازدید از غار یخ مراد

یخ های داخل غار یخ مراد دائمی هستند، اما اگر به دنبال بهترین زمان برای بازدید از این غار هستید بهتر است در ماه های اسفند و فروردین می باشد که در این زمان یخ های غار به بیشترین و زیباترین شکل ممکن می رسد. همچنین اگر در نیمه اول سال یعنی فصل های بهار و تابستان به این منطقه بروید، می توانید از گیاهان دارویی که در مسیر رسیدن به غار روییده اند بچینید.

آدرس غار یخ مراد: استان البرز، جاده چالوس، گچسر، روستای کهنه ده

رودخانه ولایت رود

رودخانه ولایت رود که از مناطق دیدنی دیزین به شمار می رود یکی از رودخانه های دائمی و خروشان استان البرز می باشد و در بخش جنوبی روستای ولایت رود جاری است. روستای ولایت رود از بخش جنوب به کوه لارک و از جنوب شرقی به کوه های دیزین منتهی می شود. در اطراف رودخانه بسیار منظره زیبایی پدید آمده که یکی از بهترین مکان ها برای برپایی بساط پیک نیک می باشد. اگر برای آخر هفته به دنبال جایی باطروات و زیبا در طبیعت هستید، می توانید رودخانه ولایت رود در روستای ولایت رود را انتخاب کنید و به سمت آن روانه شوید.

آدرس رودخانه ولایت رود: استان البرز، آسارا، جنوب روستای ولایت رود

بهترین زمان بازدید از رودخانه ولایت رود

از آنجایی که رودخانه ولایت رود در منطقه ای کوهستانی قرار داشته و جزو رودخانه های دائمی محسوب می شود، بهترین زمان برای بازدید از آن فصل بهار و تابستان می باشد. در نیمه اول سال طبیعت اطراف رودخانه بسیار سرسبز و زیبا می شود.

رودخانه ولایت رود

باغ لاله گرماب

منطقه آسارا در کرج یکی از مهمترین مناطق پرورش گل و گیاه در ایران محسوب می شود. باغ لاله گرماب که یکی از جاهای دیدنی دیزین می باشد اردیبهشت هرسال میزبان بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان و علاقمندان به گل و گیاه می باشد. باغ لاله گرماب حدود 50 سال گذشته محلی جهت کشت گل هایی همچون گلایل بود و سرانجام سال 1360 تنها به کشت گل لاله اختصاص یافت. از آنجایی که گل لاله در کشور ما جایگاه ویژه ای دارد، هرسال که جشنواره های لاله در کشور برگزار می شود، باغ لاله گرماب نیز یکی از محل های برگزاری جشنواره لاله می باشد.

باغ لاله گرماب با نام های دیگری همچون باغ لاله گچسر، باغ لاله های دیزین و باغ لاله های دربندسر نیز شناخته می شود. این باغ که از دیدنی های دیزین به شمار می رود در مساحتی حدود 1 هکتار تشکیل شده است. در این باغ حدود 32 گونه لاله مختلف ایرانی و خارجی وجود دارد. همچنین در این باغ امکانات رفاهی متنوعی برای رفاه حال بازدیدکنندگان قرار داده شده است. یکی از ویژگی های خوب باغ لاله این است که از اوایل تا اواسط اردیبهشت ماه، بازدید برای عموم مردم رایگان می باشد.

آدرس باغ لاله گرماب: استان البرز، کیلومتر 52 جاده کرج به چالوس، منطقه گچسر، روستای گرماب، نرسیده به پیست اسکی دیزین

دریاچه گاجره

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری دیزین دریاچه گاجره نام دارد که در منطقه باستانی ده تنگه در روستای آهار قرار گرفته است. گاجره روستایی در جاده ولایت رود دیزین قرار دارد. دریاچه گاجره یکی از زیباترین آبگیرهای استان تهران به شمار می رود و در منطقه ای نزدیک به پیست اسکی دیزین قرار دارد. این آبگیر حدود 30 متر قطر دارد و در ارتفاع 3662 متر قرار گرفته است.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه گاجره که از جاهای دیدنی دیزین به شمار می رود فصل بهار می باشد. در فصل تابستان این دریاچه کاملا خشک شده و در فصل زمستان نیز کاملا یخ می زند. آب این دریاچه از ذوب برف های قله دیزین تامین می شود و برای دسترسی به آن از طریق پیست اسکی دیزین می باشد. دریاچه گاجره اواخر فصل بهار در دیدنی ترین حالت ممکن خود قرار می گیرید.

دریاچه گاجره

روستای گچسر

روستای گچسر یکی از مکان های دیدنی دیزین می باشد که در 65 کیلومتری شهر کرج واقع شده است. پیشنهاد می شود اگر به منطقه دیزین رفتید، حتما از روستای گچسر نیز دیدن کنید. همچنین یکی از توریستی ترین و پرطرفدارترین روستاهای اطراف کرج به شمار می رود. روستای گچسر در ارتفاع 2 هزار و 230 متر از سطح دریا واقع شده است. به همین دلیل در فصل تابستان آب و هوای بسیار مطلوب و دلپذیری داشته و در فصل زمستان نیز به شدت سرد می شود و از دمای هوا کاسته می شود.

خانه های این روستا در شیب های ملایم و در نزدیک به هم ساخته شده اند. کوچه های این روستا دارای شیب های تندی می باشند و به صورت پلکانی هستند. خانه های این روستا با مصالحی همچون گچ، آجر، لاشه سنگ و چوب ساخته شده اند. روستای گچسر یکی از روستاهای قدیمی این منطقه به شمار می رود و قدمت آن به دوره صفویان می رسد. یکی از مشهورترین جاذبه های دیدنی روستای گچسر باغ لاله گچسر می باشد که در فاصله نزدیکی از روستا قرار گرفته است.

آدرس روستای گچسر: استان البرز، شهر کرج، جاده چالوس، منطقه آسارا، دهستان نسا

بهترین رستوران های دیزین

دیزین یکی از مناطق توریستی و تفریحی در نزدیکی های استان تهران است که در میان پایتخت نشینان و اهالی کرج از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله با تمام جاذبه های دیدنی دیزین آشنا شدیم و بعد از گشت و گذار و تفریح در میان جاهای دیدنی دیزین نوبت به شکم گردی در دیزین می رسد. در این منطقه رستوران های بسیار خوبی وجود دارد که در این بخش به معرفی بهترین رستوران های دیزین پرداخته ایم.

 کافه رستوران کوهستانی اسنک بار دیزین

یکی از بهترین رستوران های دیزین کافه رستوران کوهستانی اسنک بار دیزین می باشد که نزدیک رستوران شاله قرار گرفته است. این رستوران محیطی بسیار گرم و صمیمی داشته و دارای چشم انداز بسیار زیبایی از کوهستان و برف را در اختیار شما قرار می دهد.

آدرس کافه رستوران کوهستانی اسنک بار دیزین: پیست اسکی دیزین، ایستگاه اول تله کابین شاله

رستوران شاله

رستوران شاله نیز از دیگر رستوران های منطقه دیزین است که در ارتفاع 2980 متری پیست اسکی دیزین واقع شده است. این رستوران به دلیل چشم انداز فوق العاده ای که دارد یکی از بهترین رستوران های دیزین به شمار می رود. رستوران شاله نیز رستوران هتل 4 ستاره شاله محسوب می شود.

رستوران چمن

رستوران چمن نیز جزو زیباترین و بهترین رستوران های پیست دیزین محسوب می شود و در ارتفاع 2650 متری واقع شده است. موقعیت مکانی این رستوران در نقطه ای است که تقریبا اغلب پیست های این مجموعه را با آن شناسایی می کنند. یکی از ویژگی های خوب رستوران چمن این است که علاوه بر منوی غذا، منوی کافه را نیز دارد و مراجعه کنندگان می توانند در صورت تمایل، نوشیدنی مورد نظر خود را سفارش دهند. رستوران چمن از چشم انداز بی نظیری برخوردار بوده و معماری این رستوران نیز دایره ای شکل و دور تا دور آن شیشه ای می باشد.

بهترین رستوران های دیزین

بهترین زمان سفر به دیزین

اگر می خواهید به دیزین بروید، برای اسکی و استفاده از پیست اسکی بین المللی دیزین می توانید فصل پاییز و زمستان را انتخاب کنید. در نیمه دوم سال بارش برف به بیشترین حد خود می رسد و بهترین زمان اسکی بازی در ارتفاعات دیزین می باشد. حال اگر می خواهید از دیگر دیدنی های دیزین که در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شد بازدید کنید، بهترین زمان فصل بهار و تابستان می باشد. چرا که آب و هوای این منطقه کوهستانی بوده و در نیمه اول سال از بهترین و مطلوب ترین آب و هوا برخوردار است.

دیزین کجاست؟

دیزین یکی از مناطق کوهستانی در شمال استان تهران می باشد و در دامنه های البرز واقع شده است. برای دسترسی به دیزین و بازدید از دیدنی های می توانید از کرج اقدام نمایید. اگر از کرج می خواهید بروید باید وارد جاده چالوس شده و پس از طی کردن 65 کیلومتر در مسیر کرج – چالوس به روستای گچسر می رسید. پس از گچسر به روستایی به نام ولایت رود می رسید. بعد از این روستا و گذر از منطقه مسکونی، به دیزین خواهید رسید.

آدرس دیزین: استان البرز، شهر کرج، جاده چالوس، جاده دیزین

اقامت در دیزین

منطقه دیزین، به واسطه پیست اسکی دیزین توانسته یکی از مناطق گردشگری و تفریحی اطراف تهران به شمار رود و در میان گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر برای بازدید از مناطق دیدنی دیزین راهی این منطقه شدید و قصد اقامت یک الی چند روزه در آن را داشتید، می توانید برای اقامت خود از اجاره ویلا دیزین استفاده کنید. همچنین در میان اقامتگاه هایی همچون ویلاهای لوکس و معمولی، کلبه های چوبی، شله و سوئیت ها می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از آن ها را انتخاب نمایید. شما هر زمانی که قصد اجاره ویلا در دیزین را داشته باشید می توانید با تماس با کارشناسان بخش پشتیبانی در وبسایت لوکس ویلا اقامتگاه مورد نظر خود را اجاره نمایید.

دیزین