بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

ایران کشوری چهار فصل با شهرها، جاذبه ها و تفریحات متنوع است که از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان می توان کردان، شهرهای شمالی و جزیره کیش را نام برد. در این مقاله قصد داریم شما را با جاذبه های گردشگری و امکانات ویژه ی این شهرها آشنا کنیم. پس اگر به دنبال محلی برای تفریح و خوشگذرانی هستید با لوکس ویلا همراه ما باشید.

کردان، از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان

طی سال های اخیر کردان از روستاهای نزدیک به شهرستان البرز در بین گردشگران با استقبال چشمگیری رو به رو شده است. مردم پایتخت نشین برای تفریحات آخر هفته خود به دنبال منطقه ای خوش آب و هوا و سر سبز، به دور از شلوغی شهر و آلودگی هستند که کردان قطعا از بهترین گزینه ها می باشد. فاصله ی این روستای فوق العاده زیبا از تهران یک ساعت و نیم و از کرج 45 دقیقه است.

بهتر است بدانید تعداد زیادی ویلا و سوئیت با فول امکانات (استخر، آلاچیق، باربیکیو و …) در این منطقه وجود دارد که با قیمت های مناسبی نسبت به زیبایی و امکانات آن ها می توانید اجاره کنید. اجاره ویلا در کردان از شبی 500 هزار تومان تا شبی 5 میلیون تومان متغیر است. برای اجاره ویلا در کردان نیز می توانید به صورت اینترنتی از وب سایت های گوناگون، انتخابی مناسب داشته باشید. لوکس ویلا، بهترین وب سایت اینترنتی برای اجاره ی انواع ویلاهای لاکچری و استخردار است که عکس های دقیقی از محیط داخلی و خارجی ویلا برای مسافرین قرار داده اند.

جاذبه های گردشگری کردان

رود کردان از بهترین جاذبه های گردشگری در این منطقه به شمار می رود که استان البرز بخش زیادی از مسافرین خود را مدیون این رود پر آب است. وجود رودخانه ای پر آب در سراسر این روستا موجب شده تا آب و هوایی دلپذیر به همراه نسیم خنک در فصل تابستان، درخت های سر سبز، پوشش گیاهی انبوه و چشم اندازهای زیبا برای گردشگران به وجود آید. اگر قصد اقامت و یا اجاره ویلا هم ندارید می توانید به صورت پیک نیک یک روزه به این منطقه ی شگفت انگیز در نزدیکی تهران بروید.

بهترین مقاصد گردشگری در تابستان

قرار نیست برای تفریح و داشتن یک آخر هفته ی پر هیجان، حتما در کردان ویلا داشته باشید. می توانید از مجتمع ورزشی ایثار واقع در این منطقه بهره ببرید. از امکانات این مجتمع تفریحی ورزشی می توان به زمین فوتبال، استخر، ورزش های گروهی مانند والیبال، بدمینتون و زمین فوتبال اشاره کرد. دهکده های تفریحی زیادی تیز در این روستای زیبا قرار دارد که به راحتی می توانید از آن ها بهره ببرید.

نکته قابل توجه این که قبل از کمپینگ و برپایی چادر مسافرتی بهتر است از غیر شخصی بودن زمین اطمینان حاصل کنید. بسیاری از مردم از سراسر ایران مخصوصا اهالی تهران و کرج در این منطقه زمین و باغ و ویلا خریداری کرده اند، اما جای نگرانی نیست. تعداد ویلاها و سوئیت های اجاره ای در این منطقه به قدری است که می توانید به راحتی گزینه مورد نظر را نسبت به بودجه ی مورد نظرتان انتخاب کنید. کردان، از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان است که می تواند بهترین لحظات را برای شما در کنار همسفرانتان رقم بزند.

شهرهای شمالی

تعداد شهرهای شمالی ایران که هر ساله پر از گردشگر می شود، بسیار زیاد است. وجود جنگل های سر سبز، دریای فوق العاده زیبای خزر و امکانات رفاهی مناسب از ویژگی های برجسته در این شهرها می باشد. نوشهر، متل قو، رامسر و دیگر شهرهای مازندران دارای ویلاهایی لوکس، ساحلی، جنگلی، استخردار و فول امکانات هستند. قیمت ها از شبی 100 هزار تومان تا 10 میلیون تومان به نسبت امکانات و لوکس بودن آن، همچنین تاریخ و روز اجاره متغیر است. این روزها برای اجاره ویلا در شهرهای شمالی می توانید به صورت اینترنتی از چند روز قبل، ویلای مورد نظر را انتخاب و رزرو کنید.

جاذبه های گردشگری شهرهای شمالی

همان طور که گفته شد، شمال از بهترین مقاصد گپردشگری در فصل تابستان است که از تمامی شهرهای ایران به آن سفر می کنند. قطعا جایی که دارای آب و هوایی مطلوب، جنگل های زیبا، سرسبز در کنار دریایی نیلگون است، بسیار مورد علاقه و استقبال مردم قرار می گیرد. در واقع تمام امکانات هیجان انگیز یکجا در این شهرها قرار دارد. طی سال های گذشته، مراکز خرید، انواع رستوران های محلی و بین المللی، غرفه های فروش صنایع دستی، خوراکی های محلی، انواع ماهی، بازارهای قدیمی و انواع تفریحات آبی برای گردشگران فراهم شده که بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده است.

مقصد گردشگری تابستان

جت اسکی، شاتل، بنانا، قایق سواری و پاراسل از تفریحات مهیج آبی است که هر کسی با هر رنج سنی می تواند از آن ها استفاده کند. قیمت تمامی این تفریحات نسبت به مدت زمانی است که از آن ها استفاده می کنید.

هرچه از جذابیت های شهرهای شمالی بگوییم باز هم کم است. قطعا هر کسی بیش از یکبار از این شهرها دیدن کرده و خاطرات خوشی را برای خود و همسفران رقم زده. در فصل تابستان با عبور از جاده ی شگفت انگیز چالوس، جذابیت این تفریح را دو برابر کنید.

روستاها و ییلاق های شمال

همان طور که می دانید فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به مناطق خنک با آب و هوایی متعادل است، از این رو شما را با چند روستا و ییلاق های شمال کشور آشنا خواهیم کرد.

فیلبند

فیلبند واقع در جاده هراز، شهر بابل، استان مازندران است. ییلاق فیلبند قطعا یکی از بهترین و شگفت انگیز ترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان است که دارای آب و هوایی مطلوب، مه و ابر و دشتی سر سبز است. جالب است بدانید از ویژگی های منحصر به فرد این منطقه ابر و مه روان است که خنکی اش را می توانید روی صورت خود حس کنید. اگر علاقه مند به عکاسی هستید می توانید عکس های فوق العاده زیبایی در طبیعت فیلبند به همراه ابرها ثبت کنید.

آلاشت سوادکوه

سوادکوه واقع در استان مازندران از زیباترین و جذاب ترین مناطق توریستی است که تفریبا در تمامی روزهای سال میزبان گردشگران زیادی می باشد. ییلاق آلاشت واقع در 39 کیلومتری سوادکوه دارای طبیعتی بکر و دشتی سر سبز است که از ابتدا تا انتهای مسیر می توانید از چشم اندازهای زیبا دیدن فرمایید. در مسیر سوادکوه یکی از قدیمی ترین و خارق العاده ترین پل ها را که در زمان رضا شاه ساخته شد را می بینید که با نام پل ورسک شناخته شده است.

مناظر فوق العاده ای که در این مسیر می بینید خود از جاذبه های گردشگری سوادکوه به شمار می رود. تاریخچه ی این پل تاریخی به اندازه ی بازدید از خود آن جذاب و جالب است که می توانید در مقاله ی پل ورسک به خوبی با آن آشنا شوید.

جواهرده رامسر

جواهرده واقع در شهر رامسر، غرب استان مازندران است که تا به امروز توانسته نظر هزاران گردشگر را به خود جذب کند. از این منطقه ی ییلاقی و سر سبز، همین بس که بدانید، درست در چله ی تابستان هم می بایست موقع خواب بخاری روشن کنید. وجود آب و هوایی خنک، مناطق سر سبز با چشم اندازهای زیبا و رودخانه ای از دل کوه ها جزء ویژگی های خاص این منطقه می باشد. شما عزیزان می توانید از عسل طبیعی، شیر، پنیر، سر شیر، کره محلی و نان های سنتی که توسط افراد بومی در این منطقه درست می شود، استفاده کنید. ترکیب این همه اصالت قطعا حال و هوای هر کسی را بهبود می بخشد.

جزیره زیبای کیش از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان

کیش از معدود جزیره هایی است که در تمامی فصول سال گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. تفریحات متعدد در کنار جاذبه های گردشگری، اماکن تفریحی، رستوران های دریایی و تفریحات آبی، همه و همه در یک جزیره کوچک جمع شده است. هر کسی با هر رنج سنی می تواند لز سفر به کیش لذت ببرد. نام برخی از این دیدنی ها را شاید بارها شنیده اید به گونه ای که حتی اگر سفری به این جزیره نداشته باشید هم قطعا اطلاعات مختصری خواهید داشت. اگر به دنبال اجاره ویلا در کیش هستید به شما وب سایت لوکس ویلا را معرفی می کنیم.

جاذبه های گردشگری کیش

کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، پارک دلفین ها، ساحل مرجانی، شهر باستانی حریره، آب انبار دو قلو، لاک پشت های دریایی، درخت سبز، پارک ساحلی میرمهنا، اسکله تفریحی کیش و از همه مهم تر تفریحات آبی بینظیر ( غواصی، جت اسکی، شاتل، بنانا، پاراسل، بیگ بال، قایق سواری، فلای بردینگ، کشتی آکواریومی، اسکوتر زیر دریایی، کیبل اسکی و ماهی گیری)

بهترین مقصد گردشگریهمه ی این موارد نام برده شده باعث شده تا کیش از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان به شمار رود. این روزها جزیره زیبای کیش تبدیل به بزرگ ترین قطب گردشگری در ایران شده که علاوه بر مسافرین داخلی، گردشگران خارجی نیز به این شهر زیبا سفر می کنند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با سه شهر شگفت انگیز به عنوان بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان آشنا کنیم. پس اگر هنوز هم تردید در انتخاب دارید، ویژگی های این شهرها را بخوانید و یکی را به دلخواه انتخاب نمایید.

مطالب مشابه