آشنایی با انواع کانکس و کاربرد هرکدام

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

کانکس یک سازه پیش ساخته است. آشنایی با انواع کانکس و کاربرد هرکدام به شما در خرید کانکس کمک می‌کند. ایده اولیه ساخت کانکس‌ها برای اسکان موقت بوده است

کانکس یک سازه پیش ساخته است. آشنایی با انواع کانکس و کاربرد هرکدام به شما در خرید کانکس کمک می‌کند. ایده اولیه ساخت کانکس‌ها برای اسکان موقت بوده است اما امروزه با توجه به تولید انواع مختلف این سازه‌ها برای مصارف مختلف به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. شرکت ایران کانکس گستره‌ی متنوعی از انواع کانکس‌ها را به شما ارائه می‌دهد. کانکس‌ها با توجه به کاربرد و هدفی که برای آنها درنظر گرفته شده‌است، در ابعاد و طرح‌های گوناگون طراحی و ساخته می‌شوند. بعلاوه شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود آیتم‌ها و امکانات مختلفی را در هنگام سفارش اضافه کنید.

 

آشنایی با انواع کانکس و کاربرد هرکدام

انواع کانکس و کاربرد هر کدام

به طور کلی کانکس نوعی سازه پیش ساخته است که با استفاده از مواد پیش ساخته و سبک ساخته می‌شود. از بزرگترین مزایای کانکس می‌توان به وزن سبک، جابجایی و نصب آسان آنها اشاره کرد. زیرا قسمت‌های مختلف این سازه‌های پیش ساخته بدون استفاده از آرمیچر، بتن یا هر ملات دیگری در کنار هم نصب می‌شوند. جوشکاری و اتصالات پیچ یا پرچ روش‌هایی هستند که برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده می‌شود. کانکس‌ها بسته به اینکه در چه طرحی اجرا شوند در ابعاد مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند. رایج‌ترین ابعاد کانکس کانکس 40 متری، 90 متری و 30 متری هستند. در مجموع می‌توانیم کانکس‌ها را از نظر چرخ دار بودن یا نبودن به دو دسته کانکس متحرک یا چرخ دار و کانکس ثابت بدون چرخ تقسیم کنیم. کانکس متحرک معمولا برای مغازه‌ها، کافی شاپ‌ها یا مکان‌های فست فود و کاربردهایی از این قبیل استفاده می‌شود. کانکس‌های اداری، ویلایی، مسکونی، نگهبانی و غیره اغلب در دسته کانکس‌های ثابت قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از کانکس بسته به کاربرد آنها وجود دارد.

  1. دفاتر سیار
  2. کانکس اداری
  3. کانکس فروشگاهی
  4. کانکس نگهبانی
  5. کانکس مسکونی
  6. کانکس نمازخانه یا مسجد
  7. کانکس ویلایی
  8. کانکس سرویس بهداشتی و حمام
  9. کانکس کارگاهی

 

  1. دفاتر سیار

دفاتر سیار دفاتری هستند که دارای ویژگی‌های تحرک هستند که به کارکنان اداری اجازه می‌دهد تا به جای اینکه در محل کار باشند، به گونه‌ای عمل کنند که گویی در یک دفتر دائمی هستند. مبلمان و تجهیزات دفاتر سیار مشابه آنچه در دفاتر سنتی یافت می‌شود. برق و سایر تاسیسات به طور موقت در سایت‌ها نصب شده است. سیستم‌های رایانه‌ای قابل حمل، دسترسی به اینترنت، خدمات فناوری اطلاعات، و خدمات تلفن و پست، شرکت را قادر می‌سازد تا با مشتریان و سهامداران مختلف حتی بدون ذکر آدرس دائمی ارتباط برقرار کند. دفاتر سیار برای جابجایی آسان قابل یدک‌کشیدن یا در کامیون تریلر یا موتورخانه هستند دفاتر سیار نیز برای پیمانکاران و مشاغل آزاد ایده آل هستند.

  1. کانکس اداری

یکی از انواع کانکس، کانکس اداری است. در پروژه‌های ساختمانی معمولا شاهد چندین کانکس هستیم که هر کدام برای هدف خاصی استفاده می شود، برای هر مدیر پروژه یک کانکس اداری یا مدیریتی اجرا می‌شود. این نوع کانکس‌ها فضای داخلی مجللی دارند. امکاناتی مانند مخزن آب، سرویس بهداشتی، فضای پیش ساخته برای منشی نیز دارند. از این نوع کانکس‌ها در پروژه‌های ساختمانی، دولتی و سازمانی، کارگاه‌های آموزشی کوچک و بزرگ، کارخانه‌ها و … استفاده می‌شود.

  1. کانکس فروشگاهی

از کانکس فروشگاهی برای راه اندازی بازارهای موقت در مناطق مختلف می‌توانید استفاده کنید. در مراکز دیدنی، پارک‌ها، فضای سبز و هر جا که دسترسی به فروشگاه امکان پذیر نیست یا به عنوان غرفه‌های سیار سبزیجات و میوه جات، غرفه اغذیه فروشی در مدارس و به عنوان مرکز میوه و تره بار می‌توانید از کانکس فروشگاهی استفاده کنید.

  1. کانکس نگهبانی

کانکس نگهبانی در جوامع یا مجتمع‌های خصوصی استراتژیک معمولاً در ورودی قرار دارند. آنها همچنین می‌توانند در ایست‌های بازرسی امنیتی نصب شوند. آنها کارایی پرسنل امنیتی را در مشاغل خود بهبود می‌بخشند. آنها به عنوان یک محل نگهداری و کار برای نگهبانان امنیتی در نظارت بر امنیت منطقه از طریق ناظران نظارتی عمل می‌کنند. پنجره‌هایی در دیوارها برای پرسنل امنیتی نصب می‌شود تا هویت ساکنین عبوری و مهمانان یا بازدیدکنندگان ورودی را تأیید کنند. برج دیدبانی یک خانه نگهبانی است که به پرسنل امنیتی اجازه می‌دهد تا مجاورت را به صورت 360 درجه مشاهده کنند. شما می‌توانید کارخانجات و سازمان‌ها، در ابتدای کوچه‌ها و محله‌ها، در ورودی مجتمع‌های مسکونی، در زندان‌ها و پادگان‌ها و در مراکز دولتی از کانکس نگهبانی استفاده کنید.

  1. کانکس مسکونی

کانکس مسکونی در حال حاضر به دلیل پیشرفتی که در طراحی و ساخت داشته‌اند به عنوان سرپناه یا مسکن دائمی استفاده می‌شود. با توجه به اینکه کانکس‌های مسکونی در هر محیطی قابل اجرا هستند و به راحتی قابل انتقال هستند به عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات شناخته شده‌اند. هزینه بسیار کم، طراحی زیبا و دلنشین، قابلیت تغییر در طرح پلان، امکان ساخت در طرح های متنوع، عایق حرارتی مناسب، مقاومت در برابر زلزله و … این کانکس را به بهترین کانکس برای مصارف مسکونی تبدیل کرده است.

  1. کانکس نمازخانه یا مسجد

کانکس نمازخانه یا مسجد برای استفاده در پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، مناطق نظامی، استراحتگاه‌های بین راهی، نمایشگاه‌ها، مراکز تجاری، ادارات و … طراحی شده و ضمن داشتن ظاهری زیبا و هماهنگ با معماری اسلامی، به راحتی قابل استفاده است.

  1. کانکس ویلایی

کانکس  ویلایی نسبت به سازه‌های دیگر سبک‌تر است. آنها قابلیت جابجایی به نقاط مختلف را دارند و در میان جنگل‌های شمالی‌ترین شهرهای ایران دیده می‌شوند. در هر آب و هوایی قابل استفاده است و هزینه کمتری نسبت به سازه‌های بتنی و فلزی دارد.

  1. کانکس سرویس بهداشتی و حمام

به عنوان یکی دیگر از انواع کانکس می‌توانیم به کانکس سرویس بهداشتی و حمام اشاره کنیم. طراحی این نوع کانکس‌ها بسیار حساس است و باید کاملاً بهداشتی و بر اساس اصول خاصی ساخته شود. استفاده از لوله کشی جامد و فنی، شیرآلات درجه یک و درب و پنجره‌های دوجداره از مهم‌ترین مواردی است که در ساخت این نوع کانکس‌ها باید رعایت شود.

  1. کانکس کارگاهی

یکی از انواع کانکس، کانکس کارگاهی یا سوله کارگاهی است که معمولا در پروژه‌ها برای اسکان کارگران، تکنسین‌ها، مهندسان و مدیریت و کلیه افرادی که در ساخت یک پروژه سازمانی یا دولتی فعالیت دارند استفاده می‌شود. بهترین و مهم‌ترین مزیت این کانکس‌ها قابلیت حمل آن‌ها است که باعث می‌شود به راحتی به پروژه‌های دیگر حمل شوند.

 

آشنایی با انواع کانکس و کاربرد هرکدام

خلاصه

کانکس‌ها امروزه در بین مردم سراسر جهان بسیار محبوب و کاربردی هستند. از آنجایی که کانکس‌ها دارای مزایای مختلفی هستند، پس در بسیاری از کاربردها و فضاها قابل استفاده هستند. مثلا اگر به یک فضای امن و راحت و سبک برای اقامت موقت نیاز دارید، می‌توانید با خرید کانکس اقامتی یا مسکونی نگرانی خود را رفع کنید. یا مثلا ممکن است بخواهید که برای شروع کار خود در فست فود، با یک فست فود سیار کار خود را آغاز کنید، پس می‌توانید یک کانکس به عنوان فست فود را در نظر بگیرید و کسب و کار خود را آغاز کنید. شرکت ما محصولات متنوع و با کیفیتی از کانکس‌ها را برای همه نوع کاربردی به شما ارائه می‌دهد.

مطالب مشابه