آبشار سیرود کوهسار

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

روستایی خوش آب و هوا به نام سیرود در نزدیکی های تهران و در منطقه کوهسار کرج وجود دارد که آبشاری زیبا به نام آبشار سیرود کوهسار در آن واقع شده است. این آبشار یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف استان تهران به شمار می رود. در این مقاله می خواهیم با این آبشار بیشتر آشنا شویم، با ما همراه باشید.

معرفی آبشار سیرود کوهسار

یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری کوهسار کرج، آبشار سیرود کوهسار می باشد. در شمال غربی شهرستان ساوجبلاغ روستای به نام روستای سیرود قرار دارد که آبشار سیرود در این روستا و در بخش شمالی کوهسار واقع شده است. روستای کوهسار روستایی کوهستانی بوده و چشمه های طبیعی متعددی در آن وجود دارد. منطقه کوهسار تا سال 1384 عنوان روستا داشته و پس از آن مسولان روستا آن را به شهر تبدیل کردند.

روستای سیرود از جاذبه های دیدنی کوهسار بوده و در ارتفاع 2250 متری از سطح دریا واقع شده است و اطراف روستا توسط دیواره های صخره محاصره شده و تبدیل به یک منطقه کوهپایه ای بسیار زیبا و خوش آب و هوا شده است. شهر کوهسار نیز در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا قرار دارد و از آب و هوای دلپذیر و کوهستانی برخوردار است و به همین جهت آبشار و چشمه های متعدد در آن جاری هستند.

وجود باغ های فروان میوه و سرسبز در این شهر، مدیون همین چشمه ها و آبشارها می باشند. همچنین اقامتگاه و ویلاهای فراوانی در این منطقه هستند که پایتخت نشینان برای تعطیلات و یا آخر هفته ها به این منطقه می روند و از این آبشار زیبا دیدن می کنند.

آبشار سیرود کوهسار

آبشار سیرود در روستای سیرود

آبشار زیبا و خروشان سیرود در روستای سیرود که در نزدیکی های روستای ساوجبلاغ می باشد واقع شده است. برخی از گردشگرانی که به بازدید این آبشار زیبا رفته اند، آن را بهشت گمشده البرز نامیده اند. روستای سیرود از آب و هوای بسیار دلنشین و خوبی برخوردار بوده می باشد. این روستا جمعیت 129 نفر که معادل 56 خانوار هستند می شود.

اهالی روستای سیرود با گویش تاتی صحبت می کنند که از شاخه های شمال غربی می باشد. در ایام قدیم مردم آذربایجان تا شمال خراسان به زبان تاتی صحبت می کردند. درواقع گویش تاتی به زبان های فارسی، مازندرانی گیلگی و به خصوص تالشی شباهت بسیاری دارد. حتی در تاریخ داستان زیبایی هم وجود دارد که به این زبان نوشته شده است و می توان از داستان عاشقانه عزیز و نگار نام برد.

اگر در این روستا هوس کوهنوردی کردید می توانید از کوه های نقاره، سردران، کفاب و قلعه دوش برای کوهنوردی استفاده کنید. همچنین به دلیل کمتر شناخته شدن این روستا و همچنین مسیر دسترسی دشوار آن، نسبت به دیگر روستاهای منطقه بکرتر محسوب می شود. نام قدیمی روستای سیرود سه رود بوده و اهالی محل آن را سیرو می نامیدند و بعد ها به سیرود تبدیل شد.

آبشار سیرود کوهسار

پوشش گیاهی روستای سیرود

روستای سیرود از لحاظ پوشش گیاهی بسیار غنی می باشد و درختانی نظیر ترشک، اسطوخودوس، والک، آویشن کوهی، گیلاس، آلبالو و توت می باشند. این روستا از روستاهای سرسبز به شمار می رود. همچنین وجود آبشار سیرود باعث طراوت طبیعت روستا شده است.

اقتصاد مردم روستای سیرود

اهالی روستای سیرود به شغل های دامپروری و کشاورزی مشغولند و از این طریق امرار معاش می کنند. اما رفت و آمد گردشگران و توریست ها به این منطقه به معیشت و امرار معاش اهالی روستای سیرود افزوده است.

بهترین زمان بازدید از آبشار سیرود

از آنجایی که آبشار خروشان سیرود در منطقه ای کوهستانی واقع شده است در زمستان ها آب و هوای سردی دارد و بهار و تابستان آن از هوای بسیار دلچسب و مطلوبی برخوردار است. می توانید یکی از روزهای بهار و تابستان را برای دوری از گرمای شهر به این منطقه بروید و از زیبایی های روستای سیرود و آبشار سیرود نهایت لذت را ببرید.

آبشار سیرود کوهسار

آبشار سیرود کجاست و مسیر دسترسی به آن

آبشار زیبای سیرود در روستای سیرود که در منطقه کوهسار قرار دارد می باشد. رودخانه سیرود به صورت شمالی جنوبی بوده و از کوه های اخرک و پلنگ دره سرچشمه می گیرد. برای دسترسی به آبشار زیبا و خروشان سیرود ابتدا باید خود را به روستای سیرود در منطقه کوهسار برسانید. برای این منظور مسیر شرق به غرب اتوبان کرج قزوین را پیش بگیرید و خروجی کردان را وارد شوید. به شهر کوهسار کرج می رسید و پس از آن به ولیان رفته و از آنجا 16 کیلومتر پیش بروید. هنگامی که به ولیان برسید می توانید خود را به صورت پیاده روی از ولیان تا روستای سیرود برسانید.

رزرو اقامتگاه در کوهسار

یکی از مناطق خوش آب و هوایی که در چند سال اخیر پایتخت نشینان آن را برای تعطیلات یک تا چند روزه انتخاب می کنند و به دیدن زیبایی های آن می روند منطقه کوهسار می باشد. اگر قصد اقامت در این منطقه خوش آب و هوا را دارید و به دنبال رزرو اقامتگاه در کوهسار هستید می توانید با مراجعه به وبسایت لوکس ویلا و بخش اجاره ویلا در کوهسار، اقامتگاه مورد نظر خود را با قیمتی مناسب انتخاب کنید و برای دریافت راهنمایی های بیشتر با پشتیبانان سایت تماس بگیرید.

آبشار سیرود کوهسار

راهنما سایت

آدرس

البرز - پردیس - شمال غربی شهرستان ساوجبلاغ - روستای سیرود

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه