باغ شاهزاده ماهان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

محتوا نمایش

باغ شاهزاده ماهان از زیباترین جاذبه های دیدنی و گردشگری کرمان می باشد که گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به سراغ آن می روند. این باغ زیبا و سرسبز در فاصله نزدیکی از کرمان و در میان شهری به نام شهر ماهان واقع شده است. شهر ماهان از زیباترین شهرهای نزدیک کرمان می باشد که از آب و هوایی بی نظیر و دلنشین بهره می برد و باغ شازده از زیباترین جاذبه های سرسبز آن می باشد که همچون نگینی سرسبز در میان این شهر می درخشد و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. تقریبا می توان به جرأت گفت اگر به هر گوشه و کناری از ایران قدم بگذارید، هنر معماری ایرانی در زمان های گذشته را می توان مشاهده نمود که هر کدام از آن ها توانسته اند جاذبه ای دیدنی و گردشگری در هر شهری شناخته شوند و گردشگران زیادی به سراغ آن ها بروند. اگر از عاشقان جاذبه های سرسبز و با صفا هستید، پیشنهاد می شود تا انتهای این مطلب همراه لوکس ویلا باشید، تا با یک جاذبه سرسبز در میان طبیعت کویری کرمان که با نام باغ شاهزاده ماهان شناخته می شود، آشنا شویم.

باغ شاهزاده ماهان کجاست و مسیر دسترسی به آن

باغ شازده ماهان از زیباترین باغ های ایرانی است که در میان دل کویر کرمان جای گرفته است که در فاصله 2 کیلومتری از شرق شهر ماهان و در نزدیکی کرمان قرار دارد. موقعیت مکانی این باغ سرسبز و زیبا در میان دامنه های کوه تیگران بوده و به همین جهت از آب و هوایی مطلوب و دلنشین بهره می برد. برای آن که بخواهید از این باغ زیبا و چشمنواز دیدن کنید، ابتدا باید خود را به شهر کرمان برسانید. سپس به سمت جاده کرمان – بم حرکت کرده و زمانی که حدود 35 کیلومتر در این جاده پیش رفتید، حدو 2 کیلومتری شهر ماهان، دامنه های کوه تیگران را خواهید دید. با توجه به تابلوهای مختلفی که در این مسیر وجود دارند، می توانید به سمت باغ حرکت کنید و پس از پارک خودرو در محلی مناسب، وارد باغ شوید و از زیبایی های آن لذت ببرید.

ساعت کاری باغ شاهزاده ماهان: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22 شب

شماره تماس باغ شاهزاده ماهان: 33772103-034

آدرس باغ شاهزاده ماهان: کرمان، 35 کیلومتری جنوب غربی کرمان، 2 کیلومتری شهر ماهان

باغ شاهزاده ماهان

آشنایی با باغ شاهزاده ماهان

اغلب ما تصور می کنیم کرمان شهری کویری و بدون هیچ جاذبه سرسبز و گردشگری بوده، اما اگر اهل طبیعت گردش باشیم و به بازدید از جاذبه های جدید و متفاوت علاقه مند باشیم، قطعا می توانیم جاذبه هایی را پیدا کنیم که بسیار متفاوت تر از جاذبه های اطراف خود بوده و بتوانیم از زیبایی های آن بهره مند شویم. باغ شاهزاده ماهان از آن دسته باغ های زیبا و با صفایی است که در میان شهر کویری کرمان جای گرفته و به عنوان یکی از بهترین دیدنی های کرمان شناخته می شود. این باغ در میان 9 باغ ایرانی و مشهور جهان قرار گرفته و گردشگران زیادی برای بازدید از آن راهی شهر ماهان در نزدیکی شهر کرمان می شوند. باغ سرسبز شازده ماهان همچون نگینی سبز در میان دل کویر می درخشد و به عنوان بهشتی در میان کویر شناخته می شود.

باغ ها و جاذبه های تاریخی مختلفی در نقاط مختلف ایران وجود دارند که هر کدام از آن ها ما را با بخش های مختلفی از تاریخ ایران آشنا می کنند. باغ ماهان که از زیباترین مناطق دیدنی ایران به شمار می رود نیز از آن دسته باغ های سرسبز ایرانی و قدیمی است که به دستور محمد حسن خان سردار ایروانی در شهر ماهان ساخته شده است. باغ ماهان از زیباترین یادگاری های دوران قاجار است که در نزدیکی شهر کرمان به یادگار مانده است و می تواند ما را با گوشه ای از تاریخ ایران در دوران قاجار آشنا سازد. همانطور که گفته شد دستور ساخت این باغ زیبا و سرسبز را سردار ایروانی به نام محمد حسن خان صادر نمود و در زمان حکومت پادشاه بعدی که عبدالحمید میرزا ناصرالدوله که به میان سال های 1298 تا 1309 هجری قمری باز می گردد، بخش های دیگری به آن افزوده شد و به شکل امروزی آن درآمد. لازم به ذکر است زلزله ای در سال 1360 در شهر کرمان رخ داد که بر اثر آن خسارات و آسیب هایی به بسیاری از بناهای این شهر وارد آمدند، اما بعد از به بازسازی بناها پرداختند.

تاریخچه باغ شاهزاده ماهان

در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار، شخصی به نام محمد حسن خان حاکم شهرهای کرمان و یزد بود و از آنجایی که آبادانی این شهرها برای او اهمیت ویژه ای داشت، دستور ساخت بناهای مختلفی همچون سرای گنجعلی خان و عمارت دیوانی یزد را صادر کرده و علاوه بر این دو بنا نیز دستور ساخت باغ شازده ماهان در شهر ماهان در نزدیکی کرمان را صادر نموده بود. با توجه به بناهای مختلفی که محمد حسن خان دستور ساخت آن ها را داده بود، می توان این گونه دریافت که در ساخت بناهای تاریخی و زیبا هنر و ذوق زیادی داشته است. همانطور که گفته شد، دستور ساخت باغ ماهان توسط وی صادر شده بود، اما عمر او کفاف نداد و پایان کار این باغ را ندید و پس از مرگ محمد حسن خان، عملیات ساخت باغ ماهان نیمه کار ماند و پس از چندی که حکومت این شهر به دست عبدالحمید میرزا ناصرالدوله افتاد، مابقی بنا ساخته و تکمیل گردید.

باغ شاهزاده ماهان

شازده ماهان کیست؟

اکنون که قصد داریم با باغی زیبا و با صفا که در میان دل کویر جای گرفته آشنا شویم و با نام باغ شاهزاده ماهان شناخته می شود، خوب است در این میان هم کمی به آشنایی با شازده ماهان بپردازیم و ببینیم شازده ماهان کیست؟ در واقع عبدالحمید میرزا ناصرالدوله فرمانروایان همان شازده ماهان است که با این نام شهرت پیدا کرده و نوه دختری ناصرالدین شاه می باشد که حکومت شهر کرمان در دوره ای به دست او افتاده بود. شازده ماهان همان کسی است که بعد از محمد حسن خان، حاکمیت کرمان را عهده دار شد و ادامه کار نیمه تمام محمد حسن خان را به اتمام رساند و این باغ زیبا را در شهر کرمان ساخت. قدمت باغ شاهزاده ماهان به دوران قاجار باز می گردد و از آن دسته بناهای تاریخی ایران است که از دوران قاجار به یادگار مانده است.

زمانی که بنای باغ ماهان در حال ساخت این عمارت و باغ بود و خبر مرگ محمد حسن خان را شنید، بسیار خوشحال شد و در حالی که تغار گچی در دست وی بود، آن را بر روی دیوار باغ کوبید و رها نمود و کار ساخت بنا را به صورت نیمه کار رها کرد. زمانی که شازده ماهان حاکم شهر ماهان و کرمان شد، تصمیم گرفت این عمارت نیمه کاره را تکمیل سازد. عملیات تکمیل سازی باغ ماهان به مدت 11 سال به طول انجامید و به شکل امروزی خود درآمد. همین موضوع سبب گردید تا این باغ به نام باغ شاهزاده ماهان شهرت یابد و تا به امروز با همین نام شناخته شود و گردشگران زیادی را برای بازدید از خود جذب نماید. افرادی که به نکات معماری دقت داشته باشند و هنگام بازدید از بناهای تاریخی به معماری و تزئینات آن ها توجه داشته باشند و به بازدید از باغ ماهان اقدام نمایند، برخی از قسمت های این باغ را که بدون تزئینات و ظریف کاری باقی مانده را مشاهده می کنند و این موضوع به رها ساختن نیمه کاره باغ باز می گردد. برخی از بخش های سر در ورودی بدون کاشی و تزئینات باقی مانده که می توانند نشانی از نیمه کاره ماندن آن باشند. از آنجایی که عبدالحمید میرزا ناصرالدوله بر شهر ماهان حکومت داشت، با نام شازده ماهان معروف شد.

معماری باغ شازده ماهان

با توجه به آن که باغی سرسبز، زیبا و چشمنواز در میان کویری خشک و خالی قرار گرفته و گردشگران زیادی به بازدید از آن اقدام می کنند، از بهترین و معروف ترین باغ های ایرانی می باشد و جزء باغ های شیب دار یا باغ – تخت محسوب می شود و در واقع آن را جزء باغ های مطبق ایرانی به شمار می آورند. از آنجایی که نقشه این باغ به صورت طبقه ای می باشد، در سطح افقی و عمودی آن آب به صورت پلکانی جریان یافته و بر زیبایی و طراوت این باغ افزوده است. نقشه باغ ماهان به صورت مستطیل بوده و مساحت آن به حدود 5.5 هکتار می رسد و طول آن به 407 متر و عرض آن به 122 متر می رسد. باغ شاهزاده ماهان که همانند بهشتی سرسبز در میان کویر کرمان قرار گرفته، از بخش هایی همچون سر در ورودی، شبکه آب رسانی، عمارت، حمام و حوض تشکیل شده است.

هنگامی که بخواهید وارد این باغ زیبا و تاریخی شوید، ابتدا باغی سرسبز و مملو از درختان بلند قامت را خواهید دید که از میان آن سردری دو طبقه ای و زیبا دیده می شود که شما را به سمت خود دعوت می کند و کم کم از میان درختان و فضای سرسبز داخل باغ عبور خواهید کرد تا به این عمارت زیبا و چشمنواز برسید. عمارتی که در میان باغ سرسبز ماهان قرار گرفته، دارای دو طبقه بوده و محلی برای زندگی و پذیرایی بوده است. در میان باغ تعداد 12 سطح پلکانی وجود دارند که از میان آن ها نیز آبشارها، فواره ها و دو حوضچه آب جریان دارند و درختان سر به فلک کشیده ای اطراف آن ها را محاصره نموده اند.

جوی آبی که از قسمت میانی سطوح پلکانی جریان یافته اند، باعث طراوت و تازگی هر چه بیشتر باغ شده اند و هنگامی که به تماشای آن ها می پردازید، حس و حال خوبی به شما منتقل می سازند. این جوی آب از قنات تیگران که از ارتفاعات جوپار سرچشمه می گیرد، پر شده است. این منبع پیش از آن که از باغ خارج شود، کرت ها را آبیاری نموده و پس از آن که وارد سطح شیب دار می شود، از باغ خارج شده و راهی ماهان می شود. با دیدن این باغ سرسبز، به خوبی می توانید تضاد طبیعت کویری و سرسبز را مشاهده کنید. در ادامه این بخش می خواهیم به آشنایی با تمام بخش های باغ بپردازیم.

باغ شاهزاده ماهان

ورودی باغ شاهزاده ماهان

این باغ که با فضایی بسیار زیبا و سرسبز و پر طراوت در میان تپه های کویری کرمان جای گرفته، جزء زیباترین جاهای دیدنی کرمان محسوب می شود. هنگامی که به بازدید از باغ شاهزاده ماهان اقدام می کنید و به آن می رسید، نخستین موردی که توجه شما را به خود جلب می کند، سر در ورودی باغ می باشد که نام باغ شاهزاده با خطی خوش بر روی آن نوشته شده است.

سر در باغ شاهزاده ماهان

بعد از آن که از ورودی زیبای این بنا وارد باغ شدید، نخستین موردی که توجه شما را به خود جلب می کند، سر در بزرگی است که در پایین ترین قسمت باغ واقع شده و آن را با نام سردرخانه می شناسند. ارتفاع این سردر دو طبقه به حدود 3 متر می رسد و با توجه به تزئینات و ظرافتی که برای آن به کار برده شده اند، از زیباترین بناهای تاریخی به جا مانده از دوران قاجار در شهر کرمان می باشد. علاوه بر ورودی اصلی باغ، دو ورودی فرعی نیز در دو طرف باغ برای آن در نظر گرفته شده اند. برای تزئین این بنای تاریخی از کاشی های فیروزه ای، سفید و مشکی استفاده شده که بر زیبایی بنا تأثیر به سزایی داشته اند و سبب گردیده اند این بنا را به یکی از بهترین شاهکارهای هنر ایرانی در زمان قاجار تبدیل سازند. زمانی که در حال تماشای سردر بزرگ باغ شاهزاده ماهان هستید، چندین جای خالی کاشی فیروزه ای رنگ توجه شما را به خود جلب می کند که این موضوع به نیمه کار ماندن این بنا باز می گردد که در بخش های پیشین به توضیح آن پرداختیم.

طبقه اول سردرخانه باغ شاهزاده

این سردرخانه زیبا و چشمنواز دارای راهرویی می باشد که در انتهای آن یک بخش هشتی مانند و سربسته ای وجود دارد که از زیباترین بخش های این سردرخانه محسوب می شود و از بهترین سوژه های عکاسی به شمار می رود.

باغ شاهزاده ماهان

طبقه دوم سردر باغ شاهزاده ماهان

در دومین طبقه از سردرخانه باغ شاهزاده ماهان یک ایوان ساخته شده که از بهترین و چشمنواز ترین بخش های طبقه دوم این عمارت به شمار می رود و هنگامی که برای تماشای آن به طبقه دوم عمارت می روید، منظره بسیار زیبایی از باغ سرسبز را خواهید دید که از میان درختان بلند قامت داخل باغ، تپه های کویری کرمان خودنمایی می کنند.

باغ شاهزاده ماهان

آشنایی با فضای باغ ماهان

باغ ماهان به لحاظ زیبایی از بهترین باغ های ایرانی می باشد که در میان دل طبیعت کویری کرمان جای گرفته است و سرسبزی و زیبایی آن زبانزد همگان می باشد. از اصلی ترین زیبایی های باغ ماهان، درختان سر به فلک کشیده و سرسبز آن می باشند که در تمام بخش های باغ وجود دارند و برخی از آن ها از نوع درختان میوه نیز می باشند.

فواره های باغ شازده ماهان

بعد از درختان سرسبز، نوبت به فواره ها و حوض های داخل باغ می رسد که در میان باغ جریان دارند و تضاد چشمگیری را با طبیعت کویری اطراف باغ پدید آورده اند. 2 تا حوض پر آب در میان این باغ وجود دارند که یکی از آن ها مقابل ورودی باغ و دیگری هم مقابل عمارت باغ قرار گرفته اند. در میان این 2 حوض پرآب، 12 سطح پلکانی وجود دارند که از روی آن ها جوی آب جریان داشته که اصلی ترین طراوت و تازگی باغ مربوط به آن می شود.

آب جاری در باغ ماهان از کجا سرچشمه می گیرد؟

جالب توجه ترین بخش از باغ ماهان، جریان آبی زلال و شفاف در میان آن می باشد و این باغ در منطقه ای کویری قرار دارد. این آب از ارتفاعات جوپار کرمان سرچشمه گرفته و رودخانه ای به نام رودخانه تیگران که در این ارتفاعات جریان دارد نیز به سمت قنات تیگران حرکت می کند. این قنات آب رودخانه تیگران را از بخش بالایی راهی باغ ماهان می کند و پس از آن که در میان باغ شاهزاده ماهان جریان پیدا کرد و از روی سطوح پلکانی عبور نمود، از بخش ورودی باغ خارج شده و مسیر خود را به سمت روستای مسقم تیگران ادامه می دهد.

باغ شاهزاده ماهان

فواره های آب جوی های باغ شازده ماهان

زمینی که باغ ماهان در آن ساخته شده است، دارای شیب ها و پستی بلندی های متعددی بوده که سبب گردیده آب از سمت بالا به سمت پایین به راحتی حرکت کند و معماران نیز از این ویژگی نهایت بهره را برده اند و فواره های آبی را در هر کدام از سطوح باغ قرار داده اند. برای این منظور خمره هایی را که همچون لوله های متصل به یکدیگر بودند را در هر کدام از حوضچه های داخل باغ قرار دادند. این خمره ها بدین صورت بودند که دارای یک زانو در هر سطح بوده و هنگامی که آب وارد آن ها می شود، توسط خمره های به سمت سطح پایین تر حرکت می کنند. مهمترین ویژگی که توانسته باغ شاهزاده ماهان کرمان را در میان باغ های جهان به شهرت برساند، وجود ساز و کار حرفه ای فواره های آن می باشد.

بالاخانه باغ شاهزاده ماهان

بالاخانه یا کوشک اصلی، بخشی زیبا و چشمگیر است که در بالاترین قسمت عمارت ساخته شده است. عمارت باغ دارای مساحت 487 متر مربع بوده و در حال حاضر از این بخش به عنوان رستوران باغ استفاده می کنند. عمارتی که داخل باغ قرار دارد با نام شاه نشین نیز شناخته می شود و محل اصلی سکونت مالک باغ ماهان به همراه خانواده بوده است. استخری بزرگ و پرآب که داخل آن 5 فواره وجود دارد در مقابل این عمارت قرار گرفته و آبی که از فواره های جریان پیدا می کند، وارد پاشویه سنگی می شوند و به سمت آن حرکت می کنند. آبی که از این فواره ها به جریان درآمده اند، از روی سکوها به سمت پایین جریان پیدا کرده اند. گلدان های رنگارنگ و مختلفی در اطراف استخر و جوی آب میان باغ قرار دارند که بر زیبایی و سرزندگی فضای باغ افزوده اند. در قسمت شرقی کوشک اصلی، حمام باغ قرار گرفته و ساختمان مسکونی نگهبان که با نام زعیم باشی در قسمت بالای حمام واقع شده است.

باغ شاهزاده ماهان

باغ خلوت در پشت بالاخانه باغ ماهان

در بخش پشتی عمارت شاه نشین، یک باغ دیگر وجود دارد که آن را با نام باغ خلوت می شناسند و به عنوان فضای خصوصی تری در باغ شاهزاده ماهان شناخته می شود. این بخش از باغ نیز زیبایی های مخصوص به خود را داشته و هنگامی که در حال قدم زدن در باغ خلوت هستید، آبراهه های باغ شاهزاده ماهان را نیز می توانید مشاهده کنید. انواع درختان میوه در این بخش از باغ وجود دارند و درست محلی برای استراحت و خلوت کردن صاحب باغ بوده است.

سطوح پلکانی باغ ماهان

باغ شازده ماهان از آن دسته باغ های ایرانی است که به دلیل شیب های متعددی که دارد، به صورت طبقاتی ساخته شده است و هر طبقه حدود نیم تا 1 متر با طبقه دیگر اختلاف ارتفاع دارد. برای آن که عبور از روی از طبقات آسان شود، سطح های پلکانی مختلفی در این باغ در نظر گرفته شده اند که تعداد آن ها به 12 سطح می رسند.

خانه زعیم باشی

خانه زعیم باشی بخش دیگری از باغ ماهان است که در پشت عمارت بالا خانه قرار گرفته و هنگامی که در آن بخش قرار داشته باشید، می توانید بخش پشتی عمارت بالاخانه را مشاهده کنید. این بخش از باغ که از فضایی بسیار زیبا و تماشایی بهره می برد، از بهترین فضاها برای گشت و گذار صاحبان باغ به شمار می رفت. زعیم باشی شخصی بود، زمانی که صاحبان باغ در باغ حضور نداشتند، به محافظت از خانه و باغ می پرداخت.

باغ شاهزاده ماهان

امکانات رفاهی باغ شاهزاده ماهان

باغ شازده ماهان از بهترین جاهای گردشگری کرمان به شمار می رود که گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به سراغ آن می روند تا بتوانند روز گردشگری و مفرحی را برای خود رقم بزنند. این باغ زیبا و سرسبز، علاوه بر آن که تنها یک باغ زیبا برای گردش و قدم زدن محسوب شود، با وجود امکانات رفاهی مناسبی که در آن وجود دارند، از بهترین مکان های دیدنی کرمان می باشد. در این بخش از مطلب می خواهیم با امکانات رفاهی باغ شازده ماهان آشنا شویم.

شکم گردی در باغ ماهان

باغ شاهزاده ماهان از آن دسته باغ هایی است که انواع امکانات رفاهی برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته شده تا گردشگران بتوانند علاوه بر بازدید از بخش های مختلف این باغ زیبا، از امکانات رفاهی آن نیز بهره مند شوند. بعد از گشت و گذار در تمام بخش های زیبای باغ شاهزاده ماهان نوبت به شکم گردی می رسد. برای صرف یک وعده غذایی دلچسب خوشمزه نیازی نیست مسیری طولانی را طی کنید تا به سراغ یکی از رستوران های کرمان بروید؛ تنها کافی است در همین باغ به سراغ رستوران عمارت اصلی بروید و غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و در فضای دلنشین باغ میل کنید. این رستوران در بخش عمارت اصلی باغ واقع شده است. میز و صندلی های مختلفی در بخش تراس رستوران وجود دارند که توانسته بهترین فضا را برای غذا خوردن به وجود آورند. همچنین این رستوران مجهز به اینترنت رایگان و پر سرعت بوده و می توانید از آن نیز بهره مند شوید.

اسب سواری در اطراف باغ ماهان

اطراف باغ ماهان محل مناسبی برای اسب سواری وجود دارد که گردشگران می توانند برای تجربه لذت بییشتر در این جاذبه گردشگری به سراغ این محدوده بروند و به اسب سواری بپردازند تا بتوانند لحظات هیجان انگیزی را تجربه کنند.

باغ شاهزاده ماهان

اقامت در باغ شاهزاده ماهان

شاید جالب ترین بخش از امکانات رفاهی این مجموعه زیبا و تاریخی مربوط به اقامت در آن می شود و گردشگران می توانند از اقامت در این باغ لذت ببرند. یک اقامتگاه شبانه روزی به نام مهمان سرا در این باغ وجود دارد که گردشگران می توانند برای اقامت خود به سراغ آن بروند و یک شب اقامت در باغی تاریخی و زیبا را تجربه کنند. همچنین سرویس بهداشتی نیز در باغ ماهان وجود داشته که گردشگران می توانند از آن نیز استفاده نمایند.

خرید سوغات و صنایع دستی

خرید سوغاتی یکی از بخش های جدایی ناپذیر از سفر به شمار می رود. بخشی در باغ شازده ماهان وجود دارد که انواع سوغاتی، گیلم و فرش که به عنوان سوغات کرمان محسوب می شوند را شامل می شود و گردشگران می توانند برای خرید سوغاتی و صنایع دستی به آن مراجعه نمایند. حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، می توانید به آن مراجعه کنید و از تماشای آن ها لذت ببرید.

مصالح به کار رفته در باغ شاهزاده ماهان

بناهای مختلفی در باغ شازده ماهان وجود دارند که برای ساخت آن ها از مصالحی همچون آجر و کاهگل استفاده کرده اند و برخی از بخش های آن را نیز توسط کاشی های زیبا و فیروزه ای رنگ مزین نموده اند. برای پوشاندن دیوارهای باغ از اندود گل و برای تزئین بخش های دیگری همچون سردر و بالاخانه از اندود گچ استفاده شده اند. همچنین از مصالحی نظیر قلوه سنگ و ملات برای کف سازی باغ به کار برده اند. ناگفته نماند که از سنگ برای در میان کرت ها و پیاده روها و از آجر برای پله ها و حاشیه ها استفاده کرده اند.

ساعت کاری و قیمت بلیط باغ شاهزاده ماهان

باغ شازده ماهان که از جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر کرمان به شمار می رود و گردشگران زیادی به بازدید از آن اقدام می کنند، در شهر ماهان و در نزدیکی شهر کرمان واقع شده است. گردشگرانی که قصد بازدید از این جاذبه تاریخی را دارند، خوب است بدانند ساعت کاری این باغ زیبا همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22 شب می باشد و برای بازدید از آن نیز بایستی بلیط تهیه نمایید. قیمت بلیط باغ شاهزاده ماهان برای گردشگران داخلی 3 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 20 هزار تومان می باشد.

بهترین زمان بازدید از باغ شازده ماهان

باغ شازده ماهان از آن دسته باغ ها و جاذبه های دیدنی ایران است که در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را داشته و می توان از آن دیدن کرد. اگر در فصل بهار و تابستان به باغ شاهزاده ماهان زیبا و سرسبز مراجعه نمایید، هنگام قدم زدن و گردش در باغ، سرسبزی و طروات آن را به وضوح احساس خواهید کرد و فواره های جوی آب میان باغ نیز صفا و زیبایی بیشتری به باغ بخشیده است. با آمدن فصل پاییز، رنگ و بوی جدید و متفاوتی به باغ می آید و تمام درختان و گیاهان سرسبز رنگشان به زرد و نارنجی تبدیل می شوند و هوای باغ رو به خنک شدن می رود و از بهترین جاذبه های کرمان برای عکاسی در پاییز به شمار می رود. فصل زمستان نیز هوا کاملا رو به سرما گذاشته و از سرسبزی و طراوت باغ کاسته می شود؛ اما همچنان زیبایی و شکوه خود را حفظ کرده و اگر در این فصل هم به سراغ باغ شاهزاده ماهان بروید، می توانید از گردش در آن لذت ببرید. اما به صورت کلی که بخواهیم بهترین زمان بازدید از باغ ماهان را در نظر بگیریم، فصل های بهار، تابستان و حتی پاییز از بهترین فصل های گردش در این باغ محسوب می شوند.

باغ شاهزاده ماهان

سوالات متداول

باغ شاهزاده ماهان کجاست؟

باغ شاهزاده ماهان در نزدیکی شهر کرمان و در فاصله 2 کیلومتری از شرق شهر ماهان واقع شده است.

ساعت بازدید از باغ شاهزاده ماهان چه زمانی است؟

ساعت بازدید از باغ شاهزاده ماهان از ساعت 8 صبح تا 22 شب می باشد.

قیمت بلیط باغ شاهزاده ماهان چقدر است؟

قیمت بلیط باغ شاهزاده ماهان برای گردشگران داخلی 3 هزار تومان و برای گردشگران خارجی 20 هزار تومان می باشد.

شاهزاده ماهان کیست؟

عبدالحمید میرزا ناصرالدوله فرمانروایان در واقع همان شاهزاده ماهان است که نوه دختری ناصرالدین شاه می باشد.


[html_block id=”66416″]

راهنما سایت

آدرس

کرمان، 35 کیلومتری جنوب غربی کرمان، 2 کیلومتری شهر ماهان

شماره تماس
هزینه بازدید

۳/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 22

یک‌شنبه

8 الی 22

دو‌شنبه

8 الی 22

سه‌شنبه

8 الی 22

چهار‌شنبه

8 الی 22

پنج‌شنبه

8 الی 22

جمعه

8 الی 22
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه