نکات لازم برای اجاره خودرو در کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

 

چند سالی می شود که قوانینی اعمال شده و خودروهایی با حجم موتور بالا و خودروهای آمریکایی مجوز ورود به کشور را ندارند. اما در مناطق آزاد کشور مانند انزلی، رشت، اروند و کیش شاهد خودروهایی هستیم که برخی از آن ها را در خواب می بینیم.

اجاره خودرو در کیش

اجاره خودرو در کیش؛ تفریحی محبوب در میان جوانان

کیش جزیره ای است که صدها جای دیدنی و تاریخی دارد که در کنار مراکز خرید بی نظیر و تفریحات مختلف بخصوص تفریحات آبی مانند جت اسکی، غواصی، پاراگلایدینگ و غیره سفری خاطره انگیز را برای مسافرانش رقم میزند اما عده زیادی از گردشگران هستند که تنها برای سوار شدن بر خودروهای حجم موتور بالا و لوکس به کیش سفر می کنند.

اکثر هتل های کیش، خدمات اجاره خودرو دارند و معمولاً خودروهای شهری معمولی را اجاره می دهند یا خودروهایی که در خیابان های مختلف ایران شاهد حضورشان هستیم اما مراکز اجاره خودرو در کیش، از خودرهای لوکس آلمانی تا خودروهای اسپرت آمریکایی را با قیمت هایی عجیب و یا شاید جالب اجاره می دهند. هزینه اجاره خودرو در کیش هم به عواملی مانند محبویت ماشین در میان مردم و نوع خودرو بستگی داشته و هم به زمانی که قصد دارید به کیش سفر کنید چراکه قیمت اجاره خودرو در دوران اوج گردشگری به بالاترین حد خود و در دوران کم گردشگر به پایین تر حد خود می رسند.

اجاره خودرو کیش

نمی توانید نهایت لذت از خودروهای اسپرت را در کیش ببرید

بخاطر وجود خودروهای اسپرت که شتاب و سرعت بسیار زیادی دارند، قوانین سختگیرانه ای برای رانندگی در کیش وجود دارد. در تمام اتوبان های کیش دوربین های راهنمایی و رانندگی با فاصله های کم نسبت هم قرار دارند و کافیست سرعت خودرو را از 60 به 61 برسانید تا توسط این دوربین ها جریمه شوید و همچنین علاوه بر دوربین، پلیس نیز 24 ساعته درحال گشتی زنی در خیابان ها و اتوبان ها است تا مبادا شخصی بخواهد با خودروی اسپرتی که اجاره کرده، شتاب خودرو را امتحان کند.

همچنین در کیش تصادفات زیادی با ماشین های اجاره ای رخ میدهد چراکه هم راننده توانایی کنترل خودرو با حجم موتور بالا را ندارد و هم با فرهنگ رانندگی بومی های کیش نیز آشنا نیست.

نکات لازم برای رانندگی در کیش

یکی از قوانین رانندگی در کیش این است که همواره خودریتان چه شخصی باشد و چه اجاره ای باید تمیز باشد و در غیر این صورت، جریمه خواهید شد. لازم به ذکر است این قانون در دبی نیز برای تمیز ماندن چهره شهر اجاره می شود.

کیش را با فرهنگ رانندگی آرامش می شناسند. کیشوندان همواره با سرعت های کم در حال رانندگی هستند که بخش مهمی از این فرهنگ بخاطر قوانین سختگیرانه رانندگی در کیش است و همچنین این نکته را در نظر داشته باشید چون کیشوندان به راهنما زدن در میدان عادت کرده اند، اگر راهنما نزنید ممکن است حادثه بیافرینید.

در اکثر نقاط کیش، بوق زدن ممنوع است و شامل جریمه می شود لذا خوب است جلو عصبانیت خود را بگیرید تا مشمول جریمه و دردسرهایش نشوید.

متاسفانه در فرهنگ رانندگی ایران، عده خیلی کمی هستند هنگامی که وارد میدان می شوند راهنما می زنند اما در کیش، این امر به خوبی در فرهنگ مردم جا افتاده و قانون نیز می باشد

چه خودروی شخصی خود را به کیش بیاورید چه در کیش ماشین اجاره کنید، اگر جریمه شوید می بایست جریمه خود را در کیش پرداخت نمایید برخلاف شهرهای دیگر ایران که می توانید جریمه را بعد ها در شهری دیگر پرداخت نمایید لذا عده زیادی از گردشگران هستند که هنگام خروج خودروی شخصی‌شان از کیش یا تحویل خودروی اجاره ای با مشکل مواجه می شوند.

میدان های کیش نقاطی خطرناک برای رانندگی هستند. در شهرهایی مانند تهران، فرهنگی وجود دارد که حق تقدم به کسی است که زودتر بتواند وارد میدان شود یا جلوتر از کسی که در میدان قرار دارد برسد اما در کیش، همواره بایستی صبر کنید تا خودرویی که در میدان است دورش را کامل زده و در صورتی که در سمت چپ خود خودرویی را مشاهده نکردید می توانید وارد میدان شوید.

همانطور که پیش‌تر گفتیم، هیچکس نمی تواند در کیش با سرعت بیشتر از 60 کیلومتر بر ساعت برود لذا اگر خودروی اسپرتی را اجاره کردید و در صورت رانندگی خطرناک و یا با سرعت بالا، پلیس جلویتان را گرفت، بدانید که خودرویتان چه شخصی چه اجاره در پارکینگ راهنمایی و رانندگی می خواباند و شما نیز می بایست هزینه اجاره برای تمام روزهایی که خودرو در پارکینگ است را پرداخت نمایید و همچنین اگر پلیس بخواهد برای شما دردسر ایجاد کند می تواند شما را از کیش اخراج کند.

هرگونه پرتاب کردن زباله از داخل خودرو به کف خیابان ممنوع بوده و شامل جریمه می شود.

قوانین رانندگی در کیش

در کل جزیره کیش تنها دو پمپ بنزین وجود دارد که یکی با نام پمپ بنزین ازناوه زاده و دیگری با نام پمپ بنزین گلدیس و این دو پمپ بنزین در دو طرف جزیره قرار دارند. همچنین فقط یک پمپ گاز در کیش وجود دارد که نرسیده به میدان فرور و در بلوار میرمهنا واقع شده است.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در کیش

ارائه گواهینامه و کارت شناسایی معتبر.

چک بنام شخصی اجاره کننده به قیمت روز خودروی مورد نظر که در صورت نداشتن چک، پول نقد با توجه به نوع و ارزش خودرو.

مبلغ حداقل 200هزار تومان ودیعه نقدی برای جرایم احتمالی که تا ده روز و مشخص شدن وضعیت جریمه خودرو در نزد شرکت اجاره دهنده خواهد ماند.

اگر قصد اجاره ویلا در کیش را دارید، خوب است خودرویی شهری و با قیمت مناسب را اجاره کنید تا سفری آسوده و بی نظیری در کیش داشته باشید. برای اجاره خودرو در کیش همواره با شماره 09120122891 تماس حاصل فرمائید.

مطالب مشابه