کشتی میرزا کوچک خان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

بندر انزلی جزو شهر های پر جمعیت استان گیلان می باشد که به بزرگ ترین بندرگاه ایران در دریای خزر تبدیل شده است. این شهر از پر جاذبه ترین شهر های ایران می باشد و در بین گردشگران داخلی و خارجی، از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است. سفر های دریایی جزو گردش ها و تفریحات ناب و خاطره انگیز هر گردشگری محسوب می شود.

کشتی های تفریحی و مسافربری یک فرصت لذت بخش همراه با آرامش و سکوت دریا برای گردشگران مهیا می کنند تا بتوانند خاطرات خوشی را در این کشتی های تفریحی ثبت نمایند. در سواحل زیبای دریای خزر، کشتی لوکس و خارق العاده ای به نام کشتی میرزا کوچک خان وجود دارد که در ادامه این مقاله سعی داریم که با آن آشنا شویم.

معرفی کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

کشتی تفریحی و مسافربری میرزا کوچک خان، یک کشتی لوکس و زیبا می باشد که در دریای خزر شناور است و در سال های اخیر، برا اهداف توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر به کار گرفته شده است. کشتی تفریحی میرزا کوچک خان  نقطه عطف توسعه گردشگری و دریایی منطقه بندر انزلی می باشد و اولین شناور مسافری و تفریحی در دریای خزر به شمار می رود.

لازم به ذکر است که تمامی استاندارد های بین المللی در سازه کشتی میرزا کوچک خان رعایت شده است و این کشتی می تواند به عنوان یک شناور لوکس و مجهز با امکانات رفاهی کاملی که دارد، در آب های دریای خزر تردد کند و لذتی به یاد ماندنی را در خاطر مسافران ثبت کند.

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

تاریخچه کشتی میرزا کوچک خان

کشتی مسافربری و تفریحی میرزا کوچک خان دارای قدمتی چندین ساله است و سال ساخت آن به سال های دهه 90 میلادی باز می گردد. کشتی میرزا کوچک خان در سال 1971 میلادی در کشور ژاپن ساخته شد و برای ارائه دادن خدمات گردشگری به ایران، به بندر انزلی فرستاده شد. این کشتی زیبا و لوکس، دارای 5 طبقه مستقل و مجزا و 26 کابین درجه درجه یک و دو می باشد و دارای 20 متر ارتفاع و 74 متر طول و 12 متر عرض می باشد و گنجایش آن حدود 250 نفر است.

این کشتی که در دسته کشتی های مسافری- تفریحی قرار گرفته است، دارای امکاناتی همانند امکانات یک هتل 4 ستاره می باشد و عینا با امکانات یک هتل 4 ستاره از مهمانان و گردشگران خود به خوبی پذیرایی می کند و جزو قوی ترین پتانسیل های صنعت گردشگری به شمار می رود. کشتی تفریحی میرزا کوچک خان قدم بزرگی به سمت پیشرفت در صنعت های گردشگری دریایی به حساب می آید و یک گزینه خاص و یکتا برای تفریح و اقامت می باشد.

لازم به ذکر است که بیشتر تردد این کشتی، ما بین حد فاصل استان های ساحلی و خارجی می باشد که همه این ها و تغییر شرایط این قضیه، بستگی به آب و هوای منطقه دارد. بیشتر فعالیت کشتی تفریحی میرزا کوچک خان در شهر های ساحلی استان گیلان و همچنین دیگر شهر های شمالی کشور می باشد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید هزینه ای که صرف راه اندازی این کشتی تفریحی و مسافربری شده است حدود 800 میلیون تومان بوده است. هرچند لازم به ذکر است که متاسفانه کشتی میرزا کوچک خان در حال حاضر، به خاطر چند دلیل و از جمله آنها محدودیت های کرونایی، اصلا فعالیت نمی کند و تور های دریایی از جانب آن ارائه نمی شود.

کشتی مسافربری میرزا کوچک خان

فعالیت های کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

فعالیت های قابل اجرا در کشتی میرزا کوچک خان علاوه بر امکانات اقامتی و تفریحی که دارد، این کشتی دارای امکانات بی نظیری برای برپایی مراسمات مختلف بین المللی و همچنین همایش ها و جشن های داخلی به شمار می رود و می تواند به نحو احسن این مراسمات را پشتیبانی کند.

همچنین فعالیت های دیگری که روی این کشتی قابل اجرا هستند، امکان برپایی جشن ها و برنامه های شخصی و خانوادگی افراد روی دریای خزر می باشد. همچنین علاوه بر ساپورت تمامی این خدمات توسط کشتی تفریحی میرزا کوچک خان، که البته فقط با رزرو از قبل قابل اجرا هستند.

کشتی میرزا کوچک خان به طور معمول در روزهای پنجشنبه و همچنین اکثر مواقع در فصول گرم سال و خصوصا تابستان، به مدت 4 ساعت، میزبان گردشگرانی است که می خواهند از این کشتی رویایی بازدید کنند و فعالیت این کشتی در روز های دیگر هفته و در زمینه های دیگر، به رسمیت شناخته نشده اند و در روز های دیگر هفته قابلیت رزرو برای برگزاری مراسمات را دارد.

همچنین شایان ذکر است که کشتی میرزا کوچک خان، از ساعت 8 الی 12 شب، آماده خدمات رسانی به مسافران گرامی، برای سفر های کوتاه شبانه روی آب زلال دریای خزر می باشد.

کشتی میرزا کوچک خان جنگلی

ساعت بازدید و قیمت بلیط کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

استفاده از کشتی میرزا کوچک خان جنگلی مستلزم خرید بلیط و پرداخت هزینه می باشد که به علت فعالیت نداشتن این کشتی در حال حاضر، اطلاعات صحیحی از قیمت بلیط این کشتی در دست نمی باشد و آخرین قیمت های اعلامی مربوط به فعالیت کشتی میرزا کوچک خان که برای سفرهای عمومی ارزان که روزهای پنجشنبه هستند، می توانید روز چهارشنبه برای رزرو تماس بگیرید و قیمت ها 100000 تومان تا 150000 تومان هستند که مبداء سفر شهر نوشهر می باشد.

برای اقامت های شبانه و سفرهای شبانه دریایی در دریا نیز قیمت ها به صورت 220000 تومان تا 250000 تومان می باشد. . همچنین لازم است بدانید که زمان مورد نیاز برای بازدید از این کشتی مجلل حدود 3 الی 4 ساعت می باشد و به این زمان برای بازدید احتیاج دارید.

همچنین آفر های ویژه و سفر های کوتاه و ارزانی که این کشتی برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ارائه می دهد، معمولا در شب های پنجشنبه و در ساعات 20 الی 24 می باشد که مسافران و گردشگران داخلی و خارجی می توانند از آن استفاده کنند و شبی رویایی و خاطره انگیز را برای خود در این سفر هیجان انگیز رقم بزنند.

امکانات کشتی میرزا کوچک خان

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان، دارای امکانات رفاهی و تفریحی خاص در داخل کشتی نیز می باشد تا در طول سفر، سفری که هرچند ممکن است کوتاه باشد، بتواند تمام امکانات مورد نیاز شما را برایتان فراهم سازد. در مدت 4 ساعتی که شما مسافر این کشتی روی آب هستید، در شب های پنجشنبه می توانید با ساز و آواز گروه های موسیقی که در کشتی مستقر هستند همراه شوید و یک شب فوق العاده و به یاد ماندنی را رقم بزنید.

این کشتی دارای امکاناتی همچون کافی شاپ و رستوران نیز می باشد در رستوران ها و کافی شاپ هایی از جنس دریا با ویوی دریایی لذت ببرید و طعم لذیذ و فوق العاده غذاهای محلی و ایرانی که در آنها سرو می شوند را بچشید و لذت ببرید.

علاوه بر همه این ها، کشتی میرزا کوچک خان دارای یکسری کابین های اقامتی منحصر به فرد و زیبا است که این کابین ها دارای امکانات کامل و مناسب و همچنین تجهیزات به خصوصی هستند که می توانید در آنها یک اقامت دریایی فوق العاده در سفر کوتاه خود را تجربه کنید و علاوه بر سفر خوبی که دارید، حتی اگر خسته شدید بتوانید در آن استراحت کنید تا به مقصد برسید.

رستوران کشتی میرزا کوچک خان

پرسنل کشتی میرزا کوچک خان

کارکنان و پرسنلی که در کشتی تفریحی میرزا کوچک خان فعالیت و خدمات رسانی می کنند شامل یک نفر ملوان بالای 500 تن، یک نفر فرمانده، یک نفر به عنوان چیف آفیسر، 3 نفر ملوان زیر 500 تن، یک نفر مدیر ماشین، دو نفر افسر دوم، یک نفر موتوریست، یک آشپز، هشت نفر مهماندار و دو نظافتچی می باشند.

البته شایان ذکر است که تمامی پرسنل و کارکنان کشتی میرزا کوچک خان، از خدمه تا فرمانده کشتی، همگی دارای گواهینامه های دریانوردی بین المللی استاندارد می باشند و همواره سعی شده تا از افرادی خبره و با تجربه و زبده در این بخش استفاده گردد.

علت توقف فعالیت کشتی میرزا کوچک خان

کشتی میرزا کوچک خان در حال حاضر به مدت 5 سال است که مشغول به فعالیت نمی باشد و دلایلی که باعث جلوگیری از فعالیت این کشتی ارائه شده اند: در حین جابجایی مسافران از طریق این کشتی، دو نفر از مسافران کشتی به انجام حرکات موزون پرداخته و این امر موجب شده است که از فعالیت این کشتی به جلوگیری شود و تاوان خطای این دو نفر را بزرگترین کشتی تفریحی ایران دهد. سپس هم به دلیل شرایط کرونا امکان راه اندازی مجدد این کشتی وجود نداشت.

دیگر کشتی های تفریحی دریای خزر

هرچند که کشتی زیبای میرزا کوچک خان در حال حاضر فعالیتی ندارد اما کشتی های تفریحی دیگری هستند که در دریای خزر فعالیت می کنند و طرفداران بسیاری دارند، این کشتی ها شامل دو کشتی تفریحی کاسپین و کشتی تفریحی نوشهر هستند. امیدواریم که کشتی میرزا کوچک خان نیز به زودی دوباره فعالیت خود را آغاز کند تا گردشگران، مسافران و سفر دوستان بتوانند از امکانات این کشتی مجلل استفاده کنند و لذت ببرند.

جاذبه های دیدنی و گردشگری اطراف کشتی میرزا کوچک خان

بندر انزلی، مملو از جاذبه های جذاب دیدنی و گردشگری می باشد و در مجاورت و اطراف کشتی تفریحی میرزا کوچک خان پر از جاذبه های تفریحی و گردشگری است که می توانید در سفر به بندر انزلی از آنها نیز دیدن نمایید. این جاذبه های دیدنی و گردشگری بسیار زیبا و ارزشمند هستند.

پل غازیان

یکی از زیبا ترین جاذبه های بندر انزلی که از شهر بندر انزلی با این جاذبه گردشگری یاد می شود، پل زیبای غازیان می باشد که روی رودخانه انزلی، بین غازیان و میان پشته و در مسیر ارتباطی تهران- رشت واقع شده است. فاصله پل غازیان تا کشتی میرزا کوچک خان حدود 3 کیلومتر می باشد.

پل غازیان از جمله جاهای دیدنی بندر انزلی به شمار می رود که در زمان خود یکی از پل های پیشرفته و منحصر به فرد در جهان محسوب می شد و بر همین اساس، پل غازیان جزو پل های تاریخی ایران ثبت شده است و دارای طولی حدود 210 متر و عرضی برابر با 10 متر می باشد و ارتفاع این پل حدود 85.6 متر می باشد که دارای 5 دهانه است و یکی از دهانه های آن به طول 25 متر می باشد که این دهانه به صورت متحرک می باشد.

پل غازیان

کاخ موزه بندر انزلی

کاخ موزه بندر انزلی که به کاخ میان پشته نیز شهرت دارد در منطقه میان پشته و بین دو پل انزلی و غازیان واقع شده است  و با کشتی میرزا کوچک خان حدود 3 کیلومتر فاصله دارد. کاخ موزه بندر انزلی یکی دیگر از جاهای دیدنی بندر انزلی به شمار می رود که یکی از یادگاری های دوران قاجار می باشد و در یک باغ زیبا واقع شده است. این مجموعه دارای سلاح ها، ناوگان دریایی و دیگر ادوات جالبی از جنگ می باشد که می توانید هنگام بازدید از این موزه از آنها دیدن نمایید و تجربه خوبی کسب نمایید.

تالاب انزلی

در فاصله 42 کیلومتری از این کشتی لوکس و مجلل و پر طرفدار، تالاب انزلی واقع شده است که در زبان گیلکی به آن انزلی سل نیز می گویند. تالاب انزلی یکی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین ایران در بخش جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای کاسپین می باشد که با وجود مناظر طبیعی منحصربه ‌فردی که دارد و همچنین تنوع زیستی و قدمتی حدود 15 هزار سال، یکی از محبوب ‌ترین مقاصد طبیعت گردی در استان گیلان به شمارمی رود و هرساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران طبیعت دوست به آن سر می زنند و این تالاب را مورد توجه قرار می دهند.

هتل ها و اقامتگاه های اطراف کشتی میرزا کوچک خان

در اطراف کشتی تفریحی میرزا کوچک خان، مملو از هتل آپارتمان ها و هتل ها و اقامتگاه های بومگردی می باشد که اکثر هتل های آن، ساحلی و با ویو دریا هستند و منظره بسیار زیبا و چشم نوازی دارند. همچنین یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت هتل ها و اقامتگاه ها هستند چراکه علاوه بر امکانات خوب و خدمات کاملی که دارند، بسیار تمیز هستند و قیمت آنها مقرون به صرفه است. به همین منظور، لیست چند مورد از هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به کشتی میرزا کوچک خان در ادامه برایتان آورده شده است.

  • هتل بهشت
  • هتل فانوس
  • هتل کادوسان
  • هتل صدف
  • هتل پاسارگاد
  • هتل دلفین
  • هتل ملورین
  • اقامتگاه بوم گردی ماه سو
  • هتل عقیق جلیلی
  • هتل مرمر
  • هتل قشلاقی
  • هتل پامچال
  • هتل آپارتمان نخل
  • هتل آپارتمان ملل
  • هتل الماس

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان کجاست و مسیر دسترسی به آن

منطقه ای که این کشتی در آن قرار گرفته است راه سختی ندارد و با اکثر وسایل نقلیه عمومی مثل تاکسی و اتوبوس می توانید خود را به این کشتی تفریحی برسانید. کشتی میرزا کوچک خان در سواحل بندر انزلی واقع شده است و می توانید به راحتی از خیابان ناصر خسرو و یا خیابان پاسداران خود را به کشتی میرزا کوچک خان برسانید.

آدرس کشتی میرزا کوچک خان: استان گیلان، ساحل بندرانزلی

شماره تلفن کشتی تفریحی میرزا کوچک خان: 09118812003

بندر انزلی

اجاره ویلا و سوئیت در بندر انزلی

بندر انزلی به دلیل موقعیت بسیار خوبی که دارد و آب و هوای مطبوع و دلپذیرش، همواره مورد توجه ترین شهر استان گیلان بوده است و طرفداران و گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. این شهر پر از جاذبه های گردشگری و دیدنی متنوع می باشد و دارای امکانات رفاهی کاملی می باشد. برای اقامت در این شهر بهترین گزینه ها اقامت در هتل ها و یا اجاره ویلا و سوئیت در انزلی می باشد. شما می توانید ویلا ها و یا سوییت های ساحلی و یا هتل های ساحلی را برای اقامت خود انتخاب کنید و از اقامت در آنها لذت ببرید و خاطرات خوشی را در این شهر توریستی خوش آب و هوا رقم بزنید.

راهنما سایت

آدرس

استان گیلان، ساحل بندرانزلی

شماره تماس
هزینه بازدید

۲۲۰/۰۰۰ الی ۲۵۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

20 الی 24

یک‌شنبه

20 الی 24

دو‌شنبه

20 الی 24

سه‌شنبه

20 الی 24

چهار‌شنبه

20 الی 24

پنج‌شنبه

20 الی 24

جمعه

20 الی 24
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه