عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

امتحان کردن عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان شاید یکی از عجیب ترین علاقمندی های هر انسانی باشد که انجام این کار ملزم داشتن روحیه ریسک پذیری بسیار بالایی می باشد. به احتمال خیلی زیاد هنگامی که صحبت از خوردن عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان به میان می آید، کشورهایی مانند چین، ژاپن، تایلند و… در ذهنتان تداعی می شود. جالب است بدانید که این غذاهای عجیب و غریب در فرهنگ ها و دیگر کشورها چندش آور تلقی می شوند و در کشورهای مذکور، جزء غذاهای بسیار لذیذ و خوش طعم از آن ها یاد می شود. هرکدام از کشورهای جهان دارای غذایی رسمی و معروف هستند که شاید در دیگر فرهنگ ها محبوب به نظر نرسند. در این مقاله می خواهیم با 10 تا از عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان آشنا شویم. پس اگر علاقمند به آشنایی با عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان هستید با لوکس ویلا همراه باشید.

ساناکجی

یکی از غذاهای لذیذ و خوش طعم کشور کره که به نظر ما و شاید بسیاری از فرهنگ ها اروپا و آمریکایی چندش آور و بد مزه باشد، ساناکجی نام دارد. برای تهیه ساناکجی از اختاپوس یا هشت پا استفاده می شود و آن را به قطعات کوچکتر تبدیل می کنند و برای سرو آن از روغن و دانه های کنجد استفاده کنند. بازوهایی که از این اختاپوس ها جدا می شوند، دارای حفره هایی هستند که حالت مکنده داشته و هنگامی که آن را میل می کنید باعث می شوند به راحتی از گلوی شما پایین روند. جالب است بدانید که این اختاپوس ها هنگام سرو هنوز زنده بوده و مقابل شما روی بشقاب تان تکان می خورند. پیشنهاد می شود اگر به کشور کره جنوبی سفر کردید و قصد داشتید از غذاهای سنتی و لذیذ آن ها میل کنید و ساناکجی را که یکی از عجیب ترین غذاهای جهان است انتخاب نمودید، از آنجایی که بازوهای هشت پا هنوز تکان می خورند برای میل کردن ساناکجی آن را بسیار در دهانتان بجوید تا دچار خفگی نشوید. به هر حال یکی از چندش آورترین غذاهای جهان، ساناکجی است ولی بسیاری از گردشگرانی که کره را به عنوان مقصد انتخاب می کنند ساناکجی را نیز انتخاب می کنند.

ساناکجی

غذای فیلیپینی بالوت (جنین تخم اردک)

بالوت یکی دیگر از موارد لیست عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان است اما از نظر مردم فیلیپین و برخی از گردشگرانی که به این کشور می آیند یکی از خوشمزه ترین ها محسوب می شود. جالب است بدانید برای تهیه این غذا از یک تخم اردک که هنوز رشد جنینی اش کامل نشده و حدود بین 16 تا 21 روز دارد استفاده می شود. به این صورت که تخم  اردک را که جنین نیمه رشد یافته در آن موجود است آب پز می کنند و سپس پوست می کنند و با نمک و فلفل و سرکه سرو می نمایند. هر چه این جنین جوان تر باشد طعم آن برای علاقمندان به بالوت به عنوان یکی از عجیب ترین غذاهای جهان، جذاب تر است چرا که جنین 21 روزه اردک تا حدودی منقار، پرها و استخوان هایش رشد یافته تر است و بافت جویدنی اش کمی حالت لاستیکی پیدا کرده است.

برای خوردن این غذا، شکافی روی انتهای پوسته آن ایجاد می کنند و به دنبال آن حفره ای کوچک در بخش غشای پوسته ایجاد می شود، سپس مایع شفافی از آن به بیرون ریخته می شود و این کار باعث ایجاد هیجان برای خوردن این غذا می شود. روی آن مقداری نمک می ریزند و پوسته دور آن را به صورت تخم مرغ آب پز شده در فرهنگ ما، جدا می کنند و مابقی محتوای داخل پوسته را با مواد طعم دهنده ای نظیر سرکه و نمک آن را طعم دار کرده و میل می کنند.

علاوه بر فیلیپین در کشورهای لائوس، کامبوج و ویتنام نیز طرفداران زیادی دارد. به خصوص آن که بالوت به افرادی که قصد شب بیداری دارند کمک زیادی می کند. البته به علت وجود پروتئین بالا در بالوت، این غذا به تقویت قوای جنسی مردان، کمک بسیار زیادی می کند.

بالوت

سوپ خفاش

همان طور که می دانید سوپ خفاش یکی از غذاهای پرطرفدار در چین است. البته سوپ خفاش در کشورهای دیگری از جمله گوام و تایلند نیز طبخ می شود. برای پخت این سوپ از دو نوع خفاش روباهی و میوه خوار استفاده می شود. برخی اوقات خفاش پیش از پخت تکه تکه می شود و برخی اوقات نیز به صورت کامل به طبخ می رسد. به این صورت که خفاش را در آب یا شیر در حال جوشیدن می اندازند و سپس ادویه های دلخواه و سبزیجات را به آن اضافه می کنند و با اشتهای فراوان می خورند. برخی از قبایل در تایلند برای تهیه سوپ، خفاش را زنده زنده در ظرف آبجوش می اندازند و برخی قبل از آب پز کردن آن تا حدودی کبابش می کنند. سوپ خفاش نیز یکی از چندش آورترین غذاهای جهان است و سال 2020 به عنوان یکی از عوامل انتشار کرونا شناسایی شد.

سوپ خفاش

کله پاچه و یا کله گوسفند

کله پاچه از دیدگاه تعداد بسیار زیادی از ایرانیان غذای بسیار لذیذی محسوب می شود نیز در فهرست غذاهای چندش آور جهان قرار گرفته است. البته شاید اگر به تصویر کله گوسفند، چشم ها و زبانش پس از پخته شدن و قرار گرفتن بر روی میز غذا خوری نگاهی بیافکنیم، شاید به آن هایی که این غذا را در چنین لیستی قرار دادند حق بدهیم. برای پختن کله پاچه در ابتدا سر گوسفند را می برند و تا حدودی آن را پاک می کنند و سپس در قابلمه ای که مقادیری سیر، پیاز و ادویه های مختلف در آن قرار دارد می پزند. سپس برای آنکه این غذا کاملا پخته شود چند ساعت صبر می کنند . بعد گوشت قسمت های مختلف سر، صورت گردن و پاهای گوسفند را جدا می کنند و با اشتهای فراوان می بلعند. شاید از این جهت که قبل از پخت و تهیه کله پاچه ابتدا گوسفند کشته می شود و مانند بسیاری از چندش آورترین غذاهای جهان ، زنده زنده درون آب جوش انداخته نمی شود و نیز پیش از پخت تمیز می شود و هنگام پخت آن از پیاز و سیر استفاده می شود تا حدودی نشان دهنده بهداشتی تر بودن این غذای ایرانی در مقایسه با سایر غذاهای چندش جهان باشد.

کله پاچه

سوپ لانه پرنده چین

چینی ها اساسا به خوردن هر آن چه که چندش آور است علاقه خاصی دارند. شاید بیشترین تعداد از لیست چندش آورترین غذاهای جهان متعلق به چینی ها باشد. در چین غذایی به نام سوپ لانه پرنده وجود دارد که برای تهیه آن از لانه هایی که پرندگان با بذاق شان می سازند استفاده می شود. ممکن است روزی به چین بروید و در حین گردش در این کشور زیبا مغازه هایی را ببینید که به محلی برای ساخت آشیانه پرندگان تبدیل شده اند و با دیدن این مغازه ها تصور کنید که چه مغازه دارهای طبیعت دوست و مهربانی در این کشور وجود دارد در حالی که آن ها صرفا به خاطر این که لانه ها را برای طبخ سوپ لانه پرندگان به فروش برسانند، این کار را انجام می دهند. سوپ لانه پرندگان یکی از عجیب ترین غذاهای جهان و در عین حال تقریبا گران قیمت ترین آن ها است و کاسه ای ده هزار دلار به فروش می رسد.

سوپ لانه پرندگان

میگوی مست چینی

طرز تهیه این غذا به این صورت است که در ابتدا یک مشروب الکلی بسیار قوی تهیه می کنند و سپس میگوی زنده را درون آن می اندازند. الکل روی مغز میگویی که هنوز زنده است اثر کرده و در نتیجه بیشتر تقلا می کند. چینی ها از این منظره بسیار لذت می برند و میگوی مست شده را همان طور زنده زنده می خورند. البته مصرف گوشت میگو در بسیاری از نقاط دنیا انجام می شود و حتی در برخی از نواحی ایالات متحده میگویی که در الکل انداخته می شود نیز سرو می شود و در هیچ جا میگو به صورت خام و زنده خورده نمی شود.

طرز تهیه این غذا به این صورت است که در ابتدا یک مشروب الکلی بسیار قوی تهیه می کنند و سپس میگوی زنده را درون آن می اندازند. الکل روی مغز میگویی که هنوز زنده است اثر کرده و در نتیجه بیشتر تقلا می کند. چینی ها از این منظره بسیار لذت می برند و میگوی مست شده را همان طور زنده زنده می خورند. البته مصرف گوشت میگو در بسیاری از نقاط دنیا انجام می شود و حتی در برخی از نواحی ایالات متحده میگویی که در الکل انداخته می شود نیز سرو می شود و در هیچ جا میگو به صورت خام و زنده خورده نمی شود. به هر حال آن چه که میگوی مست را در لیست عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان قرار می دهد، زنده زنده سرو شدن آن است.

چندش آورترین غذاهای جهان

ماهی سمی و کشنده فوگو

فوگو برای مردمان ژاپن یک غذای پرطرفدار است که از یک ماهی پف کننده با مزه تهیه می شود. هر چند شکل این ماهی کوچک پیش از آن که تبدیل به غذا شود آن قدر بامزه است که شاید گذاشتن نام چندش بر روی آن و قرار دادنش در لیست عجیبت ترین و چندش آورترین غذاهای جهان در مرحله اول کمی قابل قبول به نظر نیاید. ولی زمانی که بدانید در بدن این ماهی یک سم قوی و کشنده به نان تتردوتوکسین وجود دارد که در حقیقت زمانی که قرار است طعمه شکارچیان شود برای دفاع از خودش این سم را ترشح می کنذ، شاید دیگر خیلی هم تعجب نکنید. به هر حال این غذا در لیست کشنده ترین غذاهای جهان قرار دارد.

برخی از مردم پس از خوردن این غذا دچار گیجی؛ خفگی و حتی مرگ تدریجی نیز می شوند. جالب است که بدانید هیچ گونه پادزهری برای این زهر قوی وجود ندارد. با وجود تمامی این خطرها ماهی وفوگو در گران ترین و لاکچری ترین رستوران های ژاپنی پرورش داده و توسط ماهرترین آشپزها پخته می شود.البته آشپزها برای پخت این غذا نکات بهداشتی بسیار زیادی را رعایت می کنند تا خطر خوردن آن به حداقل برسد. امروزه تعداد افرادی که بر اثر خوردن فوگو جان خود را از دست می دهند به حداقل رسیده است.

فوگو

سن های بدبو

سن ها حشره هایی هستند که علاوه بر بد شکل بودن، بوی بسیار بدی نیز دارند. با این وجود مردمان اندونزی علاقه بسیار زیادی به خوردن این حشره دارند. طعم این حشره مشابه طعم تخمه آفتابگردان خام است. البته مزه آن نسبت به تخمه آفتابگران تلخ تر است. مردمان اندونزی برای اینکه بوی این حشره پیش از آن که بخورندش زیاد اذیتشان نکند، خیلی زود آن را می جوشانند و سپس مقادیری نمک به آن اضافه می کنند و با اشتهای هر چه تمام تر یکی از عجیب ترین و چندش آورترین غذاهای جهان را نوش جان می کنند.

سن های بدبو

کرم های موپان غذای مورد علاقه مردمان زیمبابوه

در منطقه آفریقا کرم هایی که موسوم به موپان هستند به تعداد بسیار زیاد یافت می شوند که البته پروتئین بسیار خوبی دارند. با توجه به اینکه آفریقا از جمله قاره هایی است که فقر و کمبود غذا در آن بیداد می کند شاید راحت نتوان کرم های سرخ شده و یا پخت را جز لیست عجیب ترین غذاهای جهان قرار داد ولی به هر حال اگر نگاهی به عکس های کرم های پخته یا سرخ شده ای که به عنوان اسنک توسط مردمان این قاره و به خصوص اهالی زیمبابوه بیندازید تاکید خواهید کرد که این غذا نیز باید در لیست چندش آورترین غذاهای جهان قرار بگیرد. در آخر یاد آور می شویم که تجربه غذاهای عجیب و چندش آور مورد علاقه افراد بسیار زیادی به خصوص گردشگران است.

چندش آورترین غذاهای جهان کرم موپان

مطالب مشابه