پارک ولایت تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

همانطور که می دانید پارک ها یکی از مهم ترین عناصر گردشگری در هر منطقه می باشند و نقش مهمی در بهبود آب و‌ هوای یک منطقه و جذب گردشگر را ایفا می کنند. اگر ساکن تهران باشید می دانید که پارک ها و بوستان های متعددی در این استان به چشم می خورند و استان تهران مملو از پارک ها و بوستان های کوچک و بزرگ است.
یکی از معروف ترین پارک های جنوب غرب تهران، پارک ولایت است که از نظر وسعت، حرف اول را میان مابقی پارک های این شهر می زند. در ادامه این مطلب سعی داریم تا کمی بیشتر با پارک ولایت و جاذبه های مختلف آن آشنا شویم.

معرفی پارک ولایت

بوستان سرسبز و وسیع ولایت، یکی از معروف ترین و مشهور ترین پارک های استان تهران است که دقیقا در بخش جنوب غربی این شهر واقع شده است و بیش از ۳ میلیون متر مربع مساحت دارد. جالب است بدانید که بوستان ولایت از لحاظ وسعت و مساحت بیش از ۳ میلیون متر مربعی که دارد، نه تنها فقط در تهران و ایران، بلکه در کل خاور میانه حرف اول را می زند و رقیبی از نظر وسعت در خاور میانه ندارد.
همچنین از آنجا که این پارک بسیار بزرگ است و اندازه آن در میان پارک هایی دیگر بی همتاست، برای برگزاری بسیاری از جشنواره ها و مراسمات، مورد استفاده قرار می گیرد و حتی در زمان شیوع و همه گیری ویروس کرونا، از بوستان ولایت به عنوان مرکزی برای واکسیناسیون افراد، هم به صورت پیاده و هم با خودرو، استفاده شد.
علاوه بر آن، پارک ولایت به علت مساحت بالایی که دارد، هرساله میزبان گردشگران بسیاری است که از سراسر ایران به این منطقه سر می زنند و این پارک را برای پیک نیک و گذراندن اوقات فراغتشان انتخاب می کنند و خاطرات دلچسبی را برای خود در این منطقه رقم می زنند. لازم به ذکر است که پارک ولایت می تواند به صورت روزانه حدود ۲۰۰ هزار گردشگر را در خود جای دهد و میزبان آن ها باشد.
اگر شما هم به دنبال پارکی مناسب و دارای امکانات کامل تفریحی و رفاهی برای پیک نیک هستید، پیشنهاد می شود که دست کم برای یک بار هم که شده به پارک ولایت سری بزنید. بوستان ولایت دارای امکانات و ویژگی های بسیاری است که این پارک را از مابقی پارک ها متمایز می کند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

بوستان ولایت

تاریخچه بوستان ولایت

ممکن است حین خواندن این متن و یا حین گشت و گذار در پارک ولایت، در ذهنتان این سوال پیش آید که این پارک وسیع را چه کسی ساخته است و اصلا زمینی با این مساحت از کجا آمده است. جواب سوال شما این است که زمینی که امروزه بوستان ولایت در آن واقع است، در سال های گذشته یک پادگان و فرودگاه نظامی به نام قلعه مرغی بوده است و دقیقا علت پهناور بودن این پارک همین امر است که این منطقه در گذشته فرودگاهی نظامی بوده است.
پروژه شیرین پارک ولایت و ساخت آن، در تاریخ ۱۷ اسفندماه سال ۱۳۸۹ استارت خورد و پس از دوسال کار و تلاش نیروهای ساخت، نهایتا این پارک در سال ۱۳۹۱ برای استفاده و ورود عموم افتتاح گردید. جالب است بدانید که تاریخ شروع پروژه ساخت بوستان ولایت، مصادف با روز بزرگداشت منابع طبیعی می باشد و ساخت این مجموعه با حضور رهبر انقلاب اسلامی آغاز گردید و امروزه یکی از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی تهران به شمار می رود.

پوشش گیاهی بوستان ولایت

پارک پهناور ولایت، دارای درختان و درختچه ها و کلا گیاهان مختلفی است که تمامی آن ها توسط شهرداری تهران در این پارک کاشته شده اند و امروز به درختان تنومندی تبدیل شده اند و هر کدام سایبانی منحصر به فرد دارند. از مهم ترین درختانی که می توان در پارک ولایت آن ها را مشاهده کرد، چنار، صنوبر، توت سفید، بادام کوهی، کاج، زیتون تلخ، سیب سبز و… هستند.

امکانات پارک ولایت

بوستان بزرگ ولایت مملو از امکانات فراوان است که باعث شده است گردشگران بسیاری به آن جذب شوند و این پارک بسیار مورد توجه مردم واقع گردد و به تفرجگاهی محبوب مبدل گردد. در ادامه برایتان امکانات مهمی که در این پارک وجود دارد را آورده ایم.

آلاچیق و فضای سبز

پارک ولایت تهران دارای پوشش گیاهی بسیار متنوعی است که در طول متن به آن پرداختیم و درون این پوشش گیاهی و سبزینگی پارک، آلاچیق هایی بنا شده که یک فضا با چشم انداز عالی برای خانواده ها و پیک نیک کردن و دورهمی دوستان می باشد که احساس رفاه و خیال راحت با منظره زیبا را به شما می بخشد.

پارک ولایت

زمین چمن

زمین چمن فوتبال یکی دیگر از امکانات هیجان انگیز و پر طرفدار مخصوصا برای آقایان در این پارک است که این پارک دارای زمین چمنی به وسعت ۲۱۰۰ متر زمین رو باز ورزشی می باشد و محیط بسیار مناسبی برای فوتبال بازی کردن و اجرای مسابقات محلی فوتبال به شمار می رود.

پارک بانوان شهر بانو

در وسعت پارک بزرگ ولایت تهران پارکی ویژه بانوان تعبیه شده که حدودا زمینی به مساحت ۶۰ هزار متربرای آن در نظر گرفته شده است که دارای فضا سازی های مختلف با تمام امکانات رفاهی برای بانوان جهت حس راحتی و استفاده کامل از بخش های ورزشی قرار داده اند که در ادامه به امکانات و تفرجگاه های آن اشاره خواهیم نمود. لازم به ذکر است از آنجایی که این پارک تنها مختص بانوان گرامی تعبیه شده است، ورود آقایان به این قسمت کاملا ممنوع می باشد.
• پیست کارتینگ: پیست کارتینگ ماشین سواری که یک تفریح پر از هیجان و کمیاب در سطح شهر به شمار می رود، در این بوستان به صورت اختصاصی برای بانوان تعبیه شده است و بانوان می توانند از این پیست استفاده کنند و تجربه های خوبی را در آن رقم بزنند.
• پیست دوچرخه: در پارک ولایت تهران، پیست دوچرخه سواری نیز برای بانوان تعبیه شده است تا بانوان بتوانند به راحتی از این تفریح لذت بخش استفاده نمایند و اوقات خوشی را در بوستان ولایت سپری نمایند.
• فروشگاه: همچنین در بخش هایی از پارک شهربانو، فروشگاه های مختلف برای خرید موارد مورد نیاز بانوان و صنایع دستی و… وجود دارد.
• روان کاوی: در بخشی دیگر از پارک شهربانو، قسمتی برای بانوان وجود دارد که جهت سلامت روح و روان، خانه داری، همسر داری، نظافت و پاکیزگی، نشاط و شادابی و… تعبیه شده است که این امر نکته بسیار مثبتی است و در جهت سلامت خانواده ها بسیار موثر واقع گردیده است.
• سالن ورزشی سر پوشیده: همچنین سالن ورزشی سر پوشیده با ظرفیت ۱۵۰ نفر تماشا گر در این پارک وجود دارد.
• سالن ورزشی رزمی : علاوه بر همه این ها، در پارک بانوان شهربانو برای تمرینات و مسابقات رزمی بانوان علاقه مند به رشته های رزمی بخشی به نام سالن ورزش های رزمی تعبیه شده است .
• استخر: یکی از مهم ترین بخش هایی که در این بخش از پارک وجود دارد، استخر بانوان است که یک شنای دلچسب را به شما هدیه می دهد.
• سینما: محلی برای وقت گذرانی جهت برنامه های همایشی یا سر تیتر فیلم های پر بازدید سینما در اختیار بانوان قرار دارد.
• مرکز زیبایی : همچنین سالنی برای زیبایی و مد و لباس های به روز نسبت به سلیقه های گوناگون در این محل قرار دارد.
• مهد کودک : مهد کودک تعبیه شده در این پارک، برای مادرانی که بچه کوچک دارند و برای گردش در این پارک، کسی را پیش خود ندارند که از کودک دلبندشان نگهداری کند، مکان بسیار مناسبی است که ساعتی کودک را به مهد کودک بسپارند تا هم کودک سرگرم شود هم مادر بتواند ساعاتی را بدون دغدغه وقت بگذراند.
• مرکز کوثر: بخش دیگری در بوستان شهربانو وجود دارد که در واقع دو مرکز است و برای بانوانی که به دنبال کار هستند، هم برای کار در منزل و هم بیرون از منزل، مهارت و استعداد یابی می کنند و آنها را رشد و هدایت می کنند. علاوه بر آن، گفته شده این مراکز جشنواره و مناسبت های دینی را نسبت به زمانش اجرا و پخش می کند. همچنین بوستان ولایت شامل امکانات فراوان دیگری است در بخش های دیگر که در ادامه با شما آشنا می کنیم.

  • مجموعه شهربانو بوستان ولایت

قلعه شادی

پارک ولایت تهران مساحت قابل توجهی به متراژ ۵۰۰۰ متر مربع را برای استفاده کاربری بازی های مختلف دیجیتال اختصاص داده که برای رده سنی کودکان و نوجوانان می باشد ولی دیده شده که بزرگ سالان هم از این مجموعه به علت روحیه کودکانه ای که دارند استفاده می کنند.
با توجه به این توضیحات، والدین با خیال راحت می توانند فرزندانشان را به بوستان ولایت بیاورند و انرژی درونی کودکان را آزاد کنند و خاطرات خوشی را برای خود و خانواده رقم بزنند.
قلعه شادی دارای امکانات رفاحی زیر می باشد:
• ۵۰ مدل دستگاه های دیجیتالی
• ۲ لاین بولینگ برای بزرگ سالان
• شامل ماشین کوبنده، هلی کوپتر برقی،‌ چرخ و فلک و…
• شامل اسباب بازی هایی برای کودکان نو پا

شهر ورزش

در ضلع غربی پارک ولایت، مساحتی به متراژ حدود ۳۷۰ هزار متر مربع انواع ورزش های مختلف نسبت به سلیقه های گوناگون برنامه ریزی و اجرا شده است که علاقه مندان را به وجد می آورد. در ادامه به انواع این ورزش های مهیج در پارک ولایت تهران اشاره می کنیم.

راپل

راپل نام یک ورزش و بازی هیجانی است که ریشه فرانسوی دارد و معنای کلمه بازیابی را می دهد، کلمه معادل آن در زبان انگلیسی Abseiling است و این کلمه به معنی پایین آمدن از طناب است. در پارک ولایت تهران مکانی با ارتفاع حدود ۴۰ متر برای این ورزش بنا کرده اند.

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یا سقوط آزاد یک ورزش پر طرفدار است که علاقه مندان خاص خودش را دارد و میزان زیادی آدرنالین در بدن ترشح می کند، در پارک ولایت تهران سکویی با ارتفاع ۵۰ متر برای بانجی جامپینگ تعبیه شده است که یکی از بلند ترین سکوهای این ورزش در ایران است.

دیوار نوردی و صخره نوردی

علاقه مندان و طرفداران این گونه ورزش های قدرتی و استقامتی می توانند در پارک ولایت تهران این گونه ورزش ها را تجربه کنند. گفته شده است که سازه ای به ارتفاع ۱۵ متر در این بخش درنظر گرفته شده که از ۳ طرف راه برای بالا رفتن از دیوار یا صخرای که بنا شده قابل استفاده است و علاقمندان می توانند در یک دیوار نوردی و صخره نوردی چالشی و مهیج خود را ارزیابی کنند.

صخره نوردی پارک ولایت

پاراگلایدر

پاراگلایدر ورزشی پر خطر است که اگر تا حالا آموزش ندیده باشید و در این زمینه مبتدی باشید، شخصی که مسلط است همراه شما می آید تا بتوانید کنترل درستی داشته باشید و گفته شده که تپه ای به ارتفاع ۲۴ متر درون پارک ولایت تهران واقع شده است تا علاقمندان به این ورزش بتوانند از آن استفاده لازم را به عمل بیاورند.

مسابقه با ماشین

علاوه بر آن، در بوستان ولایت یک مسیر باز برای ماشین ها اختصاص داده اند و برای به اصطلاح درگ کردن یا مسابقه بین ۲ ماشین است که علاقمندان به این رشته می توانند در این منطقه حضور پیدا کنند و از هیجان بالای این مسابقات لذت ببرند.

بوستان ولایت تهران

باند پرواز بادبادک ها

در ضلع شمالی پارک ولایت تهران در قسمت باند قدیمی فرودگاه، بخشی به نام باند بادبادک ها را بنا کرده اند که یک محیط با متراژ مناسب برای یک سرگرمی نوستالژی می باشد و برای استفاده تمام سنین تعبیه شده است که از کودکان تا بزرگسالان برای استفاده از آن آزاد هستند. همچنین جالب است بدانید که مسابقات بادبادک در این بخش برگزار می شوند.

پیست آرسی

پیست آرسی یا کنترل از راه دور برای کسانی است که ماشین کنترلی یا هواپیما کنترلی یا هر اسباب بازی کنترلی دارند که در این محیط می توانند وسایل کنترلی شان را در محیطی باز رها کرده و بازی کنند و از آن لذت ببرند.

پیست موتور سواری

در ضلع شمالی شهر ورزش در پارک ولایت تهران محیطی برای موتور سواری موتور ۴ چرخ بنا کره اند که طولی حدود ۱۴۰۰ متر دارد.

سوار کاری

علاقه مندان رشته اسب سواری پارک ولایت تهران فضای مناسبی برای این ورزش دلربا ساخته اند که گفته شده امکان درشکه سواری برای مردم فراهم است و کسانی که علاقه دارند ولی حرفه اسب سواری را ندارند می توانند از این موقعیت استفاده کنند و درشکه سواری را تجربه کنند و از آن نهایت لذت را ببرند.

زمین های ورزشی رو باز

پارک ولایت تهران مکان مناسبی برای انواع ورزش های مختلف است و زمین های مخصوصی را برای آنها بنا کرده است، از جمله زمین تنیس، زمین فوتبال، زمین والیبال، زمین بسکتبال، زمین های مخصوص دو میدانی و… که علاقمندان می توانند از این زمین ها استفاده کنند.

سالن بدنسازی طاها

سالن بدن سازی طاها سالنی بزرگ است که برای علاقه مندان به رشته پرورش اندام تعبیه شده است و دارای امکانات بالا و محیطی مجهز می باشد. همچنین در این سالن بدنسازی، تفکیک دو سالن هوازی و غیر هوازی و امکانات دیگر همچون بوفه و … صورت گرفته است. ضمنا باشگاه صبح ها برای استفاده بانوان و عصر تا شب برای آقایان دایر می باشد.

سالن بدنسازی طاها

زمین ورزش همگانی

در بخشی همانند دیگر بوستان ها یا پارک ها که مسیری با وسایل ورزشی عمومی دارند که شامل وسایل تناسب اندام می باشد، زمین ورزش های همگانی تعبیه شده است که قابل استفاده برای کودکان و جوانان و بزرگ سالان و حتی معلولان است.

سالن آمفی تئاتر استاد شهریار

در قسمت جنوبی پارک ولایت تهران مجموعه بزرگی ساخته شده است به نام سالن آمفی تئاتر استاد شهریار که دارای تجهیزات بسیار زیادی است که امکانات نمایش تصویری و اجرای زنده همایش های مختلف و برنامه های فرهنگی و سینمایی و کاربرد های دیگر برای استفاده علمی و کاری از جمله مدارس، اداره های دولتی، شرکت ها و… قابل استفاده و رزرو می باشد.

کتاب خانه علامه امینی

در پارک ولایت تهران، یک محیط فرهنگی و علمی خیلی مهم وجود کتاب خانه علامه امینی است. در فضای به این بزرگی قطعا مکانی برای تفریح و کار نیاز است و برای برطرف کردن این نیاز کتاب خانه علامه امینی ساخته شده است که در ضلع جنوبی پارک ولایت قرار گرفته است. اگر شما نیز در دسته علاقمندان به کتاب و اهل مطالعه هستید، توصیه می شود حتما از این کتاب خانه دیدن فرمایید.

این کتاب خانه شامل ۲ فضای سالن مناسب برای استفاده بانوان و آقایان می باشد که گفته شده بیش از ۸ هزار عنوان کتاب عمومی و تخصصی قرار دارد و این امکان را به شما می دهد که کتاب را به امانت ببرید ولی لازم هست حتما عضویت در این کتاب خانه داشته باشید.

رادیو آسمان

همچنین در پارک ولایت تهران مجموعه رادیو آسمان و اتاق فرمان رادیو آسمان قرار دارد که در قسمت جنوبی پارک واقع شده است که هر روز صبح برای علاقه مندان به ورزش برنامه اجرا می کنند که این برنامه ها همگی به همراه ترانه های پر شور ورزشی هساند که شنوندگان می توانند از آن استفاده کنند.

خانه نشاط کودک

امروزه پدر مادر ها اکثرا شاغل هستند و مشغول انجام دادن امورات زندگی هستند و برای این که فرزندشان تنها خانه نماند به دنبال محیطی امن برای نگهداری موقت فرزندشان هستند که این امر به یک دردسر برای پدر مادر ها تبدیل شده است. در قسمت جنوبی پارک ولایت و جنب کتاب خانه علامه امینی، یک جاذبه ارزشمند برای پدر مادر ها قرار گرفته است که نام آن خانه نشاط کودک است.

این مجموعه فضای بسیار مناسب و بزرگی دارد که کانون پرورش فکری و خلاقیت کودک می باشد و باعث می شود کودک ارتباط اجتماعی داشته باشد و آن را یاد بگیرد و با کودکان دیگر آشنا می شود و به نوعی هم بازی پیدا می کند. خوبی و مزیت چنین مجموعه ای این است که انرژی درونی کودک تخلیه می شود و ضمنا خانواده ها با خیالی راحت فرزند خود را به مجموعه ای امن می سپارند.

ساختمان یگان حفاضت

طبیعی است که در چنین مجموعه ای به این عظمت و بزرگی امکان اتفاقات بد و ناگوار وجود دارد، به همین منظور و برای امنیت چنین فضای بزرگی نیاز به نظارت و رسیدگی است. در جنوب پارک ولایت تهران ساختمان یگان حفاظت وجود دارد که برای امنیت خانواده ها و آرامش آنها در محیط تفریحی جهت رفاه حال مردم خدمت رسانی می کنند.

سکوی آتش نشانی

در قسمت جنوبی پارک شما شاهد ایستگاه آتش نشانی می باشید که همیشه در این قسمت قرار دارند در حالت آماده باش هستند که بتوانند اگر ناگهان اتفاقی رخداد آن محل را امداد رسانی و مدیریت کنند.

نماز خانه فدک

در قسمت جنوبی پارک ولایت تهران جهت رفاه حال مردم برای عبادت، محلی را ترتیب داده اند که نماز همه روزه به صورت جماعت بر گزار می شود و دارای سقا خانه برای وضو گرفتن می باشد.

پارکینگ بزرگ بوستان ولایت

از جمله یکی از مهم ترین عناوینی که برای همه مردم دغدقه و مهم است جای پارک خودرو شخصی شان است که در این مجموعه بزرگ چندین پارکینگ بزرگ رو باز واقع شده است که مکان مناسب برای پارک خودرو شخصی گردشگران می باشد.

تالار پذیرایی یاس

پارک ولایت تهران برای کسانی که وضعیت معیشتی مالی خوبی ندارند به صورت رایگان به تازه عروس و داماد هایی که مشکل عروسی گرفتن دارند در قسمت شمالی پارک تالار پذیرایی یاس را قرار داده که به این عنوان برای کار خیر و وصلت دادن ۲ خانواده محیطی برای خوشحالی حال این افراد در نظر گرفتند. این تالار بیش از ۶۰۰ نفر ظرفیت دارد و دارای امکانات مناسبی همچون پارکینگ، رخت کن و نماز خانه و سالن های بانوان و آقایان مجزا از هم می باشد.

رستوران سنتی استاد شهریار

اگر شما به خوردن غذا های سنتی علاقه مند هستید می توانید حتی برای یک با هم که شده رستوران سنتی استاد شهریار که یک محیط بسیار با صفاست را تجربه کنید، در این مکان غذا های سنتی با سبک طهران قدیم ساخته شده و دارای تخته های چوبی برای پذیرایی و محیطی دنج با حال و هوای سنتی می باشد.

شما با رفتن به این رستوران می توانید از امکانات و محیط دلپذیر آن لذت برده و از زمان صرف شده در آنجا خاطره خوبی برای خود رقم بزنید. رستوران سنتی استاد شهریار واقع شده در قسمت جنوبی پارک ولایت تهران است.

برنامه های فصلی پارک ولایت تهران

پارک ولایت تهران با توجه به وسعت و پهناوری که دارد در تمام ماه های سال مکان و موقعیتی برای برگزاری انواع مسابقات ورزشی با امکانات زیادی که دارد می شود که از بین برنامه ها می توان به برنامه های ورزشی، تفریحی، هنری، فرهنگی و علمی اشاره کرد.
هر ساله در طول سال مسابقات اسب سواری و موتور سواری و اتومبیل رانی و ورزش ها در رشته های دیگر مثل صخره نوردی، دوچرخه سواری و در بخش فرهنگی و دینی مسابقات قرآنی برگزار می شود.
همچنین در ماه های سرد سال، هر ساله غرفه های فروش زمستانه در پارک ولایت تهران برگزار می شود که شامل محصولاتی مانند: نان محلی، صنایع دستی، انواع خوراکی های مختلف و غذا های محلی می باشد.
هر ساله از اول دی ماه تا اواخر ماه غرفه ها شروع به فعالیت می کنند که حدود ۵۰ غرفه جمع آوری شده است. این طرح برای حمایت از بانوان بی سرپرست که خود سرپرست یک خانواده هستند اجرا می شود تا راهی برای درامد زایی و بهتر شدن وضعیت معیشتی و مالی این افراد شود و این غرفه ها در جنب قلعه شادی پارک ولایت تهران قرار می گیرند.

ولایت

جاذبه های اطراف پارک ولایت تهران

پارک ولایت تهران به شدت پارک پر امکاناتی است ولی لازم به ذکر است بدانید در شمال پارک ولایت در فاصله چند متری از آن یک زمین فوتبال با نام زمزم و یک پارک محلی کوچک و استخر آبی همراه با سرسره برای بازی و هیجان با نام آدم و هوا برای بانوان وجود دارد.
در قسمت جنوب غربی پارک ولایت تهران پردیس سینمایی کیان وجود دارد که یک پاساژ بزرگ با امکانات و مغازه های مختلف انواع پوشاک و… با نمای شیشه ای است که درون خود یک پردیس سینمایی با کیفیت نمایش فول اچ دی وجود دارد.
همچنین بوستان های کوچک و بزرگی به نام: بوستان هویزه، پارک رازی، بوستان زمزم، بوستان مهران، بوستان ۳ راه سرگردون و بوستان سردار جنگل در اطراف پارک بزرگ ولایت تهران وجود دارد.
در اطراف پارک ولایت تهران ۲ شیرنی فروشی معروف و پر طرفدار وجود دارد که مسیر دسترسی به آنها بسیار راحت و آسان است در جنب شمال غربی پارک شیرنی فروشی الف و در قسمت جنوبی پارک ولایت نان و شیرنی فروشی بالدی بال که بسیار پر طرفدار است وجود دارند.

امکانات رفاهی اطراف پارک ولایت تهران

در قسمت شرقی و جنوبی جنب پارک ولایت تهران ۲ بیمارستان وجود دارد که نام آنها بیمارستان امیرالمومنین در مجاورت پارک در قسمت شرقی و بیمارستان مفرح در قسمت جنوبی پارک ولایت تهران که کمی تا پارک فاصله دارد.

ساعت کاری پارک ولایت تهران

پارک بزرگ ولایت تهران یک محیط همیشه زنده می باشد یعنی ساعت کاری پارک ۲۴ ساعته (شبانه روزی) می باشد و در تمام وقت های مختلف قابل استفاده می باشد و محدودیتی ندارد. همچنین گردشگران می توانند از همه نقاط مختلف به این پارک بزرگ و سرسبز ولایت تهران سفر کنند و از جاذبه ها و امکانات قابل توجه این مجموعه بزرگ و مهندسی شده دیدن کنند و اوقات فراغت خود را با این پارک زیبا پر کنند.

فضای بوستان ولایت

پارک ولایت تهران کجاست و مسیر های دسترسی به آن

اگر می خواهید با وسیله های عمومی شهر به پارک ولایت تهران سفر کنید ۲ مسیر مترو نزدیک به پارک ولایت تهران وجود دارد ایستگاه مترو شهرک شریعتی در خط آبی مترو و ایستگاه مترو زمزم دی خط آبی در مجاورت پارک ولایت تهران قرار دارند. ایستگاه متروی زمزم واقع شده در خط ۳ آبی کمرنگ در اتوبان نواب صفوی در خیابان چراغی (جوانه) قرار دارد که جنب پارک ولایت تهران است.

برای سفر به پارک بزرگ و پهناور ولایت تهران اگر پیاده هستید از بخش ها و مسیر های مختلفی می توانید به این پارک وارد شوید. همچنین ایستگاه مترو شهرک شریعتی در همان خط ۳ در نزدیکی پارک ولایت تهران است و مسیر دسترسی به پارک در فاصله چند متری آن واقع شده است.

افرادی که با خودرو شخصی خود می خواهند به پارک ولایت تهران سفر کنند باید از یکی از ۳ راه اصلی ممکن که به پارک ولایت تهران دسترسی دارند را نسبت به محل زندگی خود انتخاب کنند. اگر جزو کسانی هستید که از مرکز، شمال و شمال غرب شهر قصد سفر دارید باید به سمت اتوبان نواب بروید و مسیر را تا انتها ادامه دهید که به در شرقی پارک ولایت تهران می رسید.

ضمنا راهی دیگر وجود دارد که می توانید بعد از پل ۹ دی مسیر را به سمت اتوبان چراغی تغییر دهید که این مسیر به شمال پارک ولایت تهران ختم می شود. کسانی که در منطقه شرق تهران سکونت دارند و قصد سفر کردن به پارک ولایت تهران را دارند می توانند از اتوبان بسیج یا اتوبان امام علی به اتوبان بعثت مسیر خود را ادامه دهند و به سمت غرب حرکت کنند تا به اتوبان تند گویان برسند و در انتهای مسیر به قسمت جنوبی پارک ولایت تهران می رسند.

لازم به ذکر است در انتهای تمام مسیر ها و ورودی ها پارکینگ اختصاصی برای پارک بزرگ ولایت تهران وجود دارد.

آدرس پارک ولایت تهران: انتهای بزرگراه نواب جنوب، بعد از پل ۹ دی، تقاطع اتوبان تند گویان

راهنما سایت

آدرس

انتهای بزرگراه نواب جنوب، بعد از پل ۹ دی، تقاطع اتوبان تند گویان

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه