پارک ساحلی مرد ماهیگیر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک ساحلی مرد ماهیگیر از زیباترین پارک های ساحلی کیش است که گردشگران زیادی را به صورت روزانه به سمت خود جذب می کند. این پارک ساحلی در ضلع شرقی ساحل جزیره کیش قرار گرفته و از بهترین مکان های گردشگری و تفریحی این جزیره به شمار می رود. جزیره کیش از گردشگری و توریستی ترین مناطق جنوبی ایران است که سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند و به سمت آن روانه می گردند. به هر نقطه از جزیره کیش قدم بگذارید، جاذبه های متعدد و متنوعی وجود دارند که می توانید از آن ها لذت ببرید. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با پارک ساحلی مرد ماهیگیر که از بهترین جاذبه های گردشگری و پارک های ساحلی کیش محسوب می شود، آشنا شویم.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کجاست

پارک ساحلی مرد ماهیگیر که از زیباترین پارک های ساحلی جزیره کیش می باشد، در ضلع شرقی جزیره کیش، در خیابان سنایی و در بلوار ساحل قرار گرفته است.

آدرس پارک ساحلی مرد ماهیگیر: استان هرمزگان، جزیره کیش، ضلع شرقی ساحل جزیره کیش

آشنایی با پارک ساحلی مرد ماهیگیر

ساحل مرد ماهیگیر از بهترین و معروف ترین پارک های ساحلی کیش می باشد که در ضلع شرقی جزیره کیش واقع شده و گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به سراغ آن می روند. ساحل مرد ماهیگیر از آن دسته سواحلی است که می توانید با کمترین هزینه از گردش خود در ساحل لذت ببرید و ساعاتی به دور از دیگر تفریحات گران قیمت و لاکچری سپری کنید. از آنجایی که این پارک ساحلی به نام پارک ساحلی مرد ماهیگیر شناخته می شود، نماد آن یک مرد ماهیگیر بوده و مجسمه ای به طول 12 متر در آن قرار دارد که جزء مجسمه های بزرگ فیگورایتو ایران به شمار می رود. این مجسمه زیبا در سال 1393 به دست هنرمندان مشهدی به نام های مصطفی سلطانی، امان توکلی، هاشم شفیعی و حسین مأموریان ساخته شده و در این منطقه زیبا از جزیره کیش قرار داده شده است. مجسمه زیبای مرد ماهیگیر از جنس رزین و فایبرگلاس ساخته شده و این مرد به صورتی است که یک تور ماهیگیری به دست داشته و در حال ماهیگیری می باشد.

این مجسمه زیبا در بخش ورودی پارک ساحلی قرار گرفته و نخستین چیزی است که شما پیش از ورود به پارک مشاهده می کنید. ضخامت مجسمه به 3 متر می رسد و حدود 6 تن آهن برای ساخت آن استفاده شده است. نا گفته نماند برای ایستایی آن نیز 18 تن بتن ریزی در پاهای مجسمه و فوندانسیون بتنی 30 متر مکعب می باشد. کار ساخت مجسمه مرد ماهیگیر در اواسط دی ماه سال 1393 آغاز گردید و تا تاریخ 28 اسفند همان سال تمام شد. در پارک ساحلی حدود 500 متر به فضای سبز اختصاص داده شده و دو بخش ساحلی و سرسبز در کنار یکدیگر توانسته اند جاذبه ای منحصر به فرد و بسیار زیبا در جزیره کیش پدید آورند و گردشگران می توانند از آن بخش چشمنواز نیز بهره مند شوند. مجسمه مرد ماهیگیر نمادی از تلاش و کوشش فراوان مردمان بومی جزیره کیش بوده که اصلی ترین منبع درآمد آن ها از ماهیگیری می باشد را به نمایش گذاشته است.

این فضای سبز مهمترین موردی است که سبب گردیده گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. هنگامی که در حال گردش در میان فضای سبز این پارک هستید، آرامش و حس خوب را به شما منتقل می سازد. این پارک ساحلی زیبا و هیجان انگیز مساحتی حدود 4 هزار متر مربع از کرانه های شرقی جزیره کیش را در اختیار خود قرار داده و از معروف ترین پارک های ساحلی کیش به شمار می رود.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

امکانات رفاهی و تفریحی پارک ساحلی مرد ماهیگیر

از آنجایی که پارک ساحلی مرد ماهیگیر از بهترین جاهای تفریحی کیش محسوب می شود، انواع امکانات رفاهی و تفریحی دلچسب و مناسبی در آن تعبیه شده اند و سبب شده اند گردشگران زیادی آن را به عنوان جاذبه ای گردشگری در میان تفریحات کیش انتخاب کنند و به سمت آن بروند. اما توجه داشته باشید این ساحل جزء آن دسته از سواحل جزیره کیش است که از تفریحات آبی و هیجان انگیز خبری نبوده و بهترین فرصت را برای گردشگران به وجود آورده تا بتوانند بیشتر از طبیعت اطراف خود لذت ببرند. از مهمترین و پرطرفدارترین امکانات رفاهی ساحل مرد ماهیگیر آلاچیق های آن می باشند که در تعداد زیاد در این ساحل قرار گرفته اند و بهترین فرصت دورهمی را برای گردشگران فراهم نموده اند تا بتوانند در آن ها کنار یکدیگر بنشینند و از فضای زیبای اطراف خود که شامل ساحل و فضای سبز و دریای نیلگون خلیج فارس می شود، نهایت لذت را ببرند.

آلاچیق های ساحل مرد ماهیگیر بهترین فضا را برای گردشگران پدید آورده تا بتوانند در آن به استراحت بپردازند. همچنین درختان سرسبز زیادی در فضای سبز ساحل مرد ماهیگیر وجود دارند که گردشگران می توانند برای استراحت به سراغ آن ها نیز بروند و لحظات دل انگیزی را در زیر سایه سار درختان سپری کنید. از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی می توان به مسیر دوچرخه سواری اشاره نمود که آقایان، بانوان و کودکان می توانند دوچرخه مورد نظر خود را کرایه کنند و به دوچرخه سواری در فضای زیبا و دلنشین پارک مرد ماهیگیر مشغول شوند. دوچرخه سواری در این فضا بهترین تفریحی است که می توانید از آن بهره مند شوید و از رکاب زدن در کنار ساحل و دریا لذت ببرید.

شن بازی در ساحل مرد ماهیگیر

شن بازی از دیگر امکانات تفریحی ساحل مرد ماهیگیر می باشد که گردشگران می توانند خلاقیت و هنر خود را در شن بازی و مجسمه سازی پیاده کنند و انواع مجسمه های شنی و قلعه های مختلف را بسازند و لحظات شاد و مفرحی را برای خود رقم بزنند. اگر در هر زمانی به سراغ این پارک ساحلی بروید، بسیاری از خانواده ها را به همراه فرزندشان خواهید دید که مشغول شن بازی هستند و از این تفریح نهایت لذت را می برند.

دو آب نمای بسیار زیبا در دو طرف ساحل قرار دارند و یک راه آبی در میان پارک وجود دارد که به یکدیگر متصل شده اند. همچنین زمانی که هوا رو به تاریکی می رود، نورپردازی بسیار زیبا و چشمنوازی در پارک ساحلی مرد ماهیگیر جلوه گری می کند و فضای بسیار زیبایی را پدید می آورد. عکاسی نیز از دیگر تفریحاتی است که می توانید در این پارک ساحلی از آن بهره مند شوید؛ معمولا هر گردشگری که به این پارک زیبا و ساحلی مراجعه می کند، ابتدا به سراغ مجسمه مرد ماهیگیر می رود و عکس های زیبایی را به یادگار به ثبت می رساند. از دیگر زمان هایی که می توانید عکس های بسیار زیبا و تماشایی را به تصویر بکشید، زمان غروب آفتاب می باشد. ساحل مرجان کیش یکی دیگر از زیباترین سواحل جزیره کیش است که در جنوب شرقی جزیره قرار داشته که می توانید از آن هم دیدن کنید.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

کافه و رستوران های پارک ساحلی مرد ماهیگیر

کافه ها و رستوران هایی در این پارک ساحلی که از جاهای تفریحی کیش محسوب می شود، وجود دارند که به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند و انواع غذاهای خوشمزه کبابی و دریایی را سرو کرده و دست مشتریان ارائه می دهند. این کافه و رستوران ها بهترین فرصت را برای گردشگران به وجود آورده اند تا بتوانند برای صرف وعده غذایی یا میان وعده ای دلچسب به سراغ آن ها بروند.

بهترین زمان برای رفتن به پارک ساحلی مرد ماهیگیر

ساحل مرد ماهیگیر به صورت 24 ساعته آماده پذیرایی از گردشگران بوده و گردشگران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز که بخواهند، به سراغ این پارک ساحلی بروند و در آن به گشت و گذار بپردازند. اما یکی از بهترین زمان هایی که می توانید به ساحل مرد ماهیگیر بروید، زمان غروب آفتاب می باشد که بر اثر غروب آفتاب، منظره ای بسیار زیبا و چشمنواز در این پارک پدید می آید که گردش، تفریح و استراحت را لذت بخش تر می سازد و می توانید خاطراتی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

سوالات متداول

پارک ساحلی مرد ماهیگیر کجاست؟

پارک ساحلی مرد ماهیگیر در شرق جزیره کیش و در خیابان سنایی و بلوار ساحل قرار دارد.

امکانات رفاهی پارک ساحلی مرد ماهیگیر را نام ببرید؟

از امکانات رفاهی پارک ساحلی مرد ماهیگیر می توان از آلاچیق ها، فضای سبز، مسیر دوچرخه سواری، کافه و رستوران و غیره نام برد.

بهترین زمان بازدید از پارک ساحلی مرد ماهیگیر چه موقع است؟

زمان غروب آفتاب از بهترین زمان های بازدید از پارک ساحلی مرد ماهیگیر محسوب می شود.

ابعاد مجسمه مرد ماهیگیر در پارک ساحلی مرد ماهیگیر چقدر است؟

مجسمه فیگورایتو در ساحل مرد ماهیگیر دارای طول 12 متر می باشد.

[html_block id=”66497″]

راهنما سایت

آدرس

استان هرمزگان، جزیره کیش، ضلع شرقی ساحل جزیره کیش

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه