پارک دلفین کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

پارک دلفین کیش که نام دلفیناریوم نیز شناخته می شود، برای اولین بار در جزیره زیبای کیش تاسیس شد و به عنوان نخستین پارک دلفین های ایران محسوب می شود. جزیره کیش یکی از اماکن تفریحی و گردشگری ایران محسوب می شود که در طول سال بسیاری از توریست های ایرانی و خارجی را به سمت خود می کشاند. به هر گوشه ای از جزیره کیش قدم بگذارید، جاذبه های دیدنی و گردشگری متنوع و فراوانی را پیدا خواهید کرد که هر کدام از آن ها دارای جذابیت خاص خود می باشند. در این مقاله قصد داریم به آشنایی بیشتری با پارک دلفین کیش بپردازیم تا اگر به جزیره کیش سفر کردید در صورت تمایل از این پارک زیبا هم دیدن کنید.

پارک دلفین کیش

پارک دلفین کیش کجاست و مسیر دسترسی

مجموعه پارک دلفین کیش در بخش جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است و از مرکز شهر تا این مجموعه مسافت کوتاهی می باشد و همین سبب گردیده امکان دسترسی گردشگران به آن بسیار راحت باشد. روش دسترسی به این مجموعه بدین صورت است که گردشگران می توانند با تاکسی یا ماشین خود یا ماشین های اجاره در مدت زمان بسیار کوتاهی به این مجموعه دسترسی پیدا کنند.

آدرس پارک دلفین کیش: استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر

شماره تماس مجموعه پارک دلفین ها کیش: 44482090-076

معرفی پارک دلفین کیش

پارک دلفین های کیش از بهترین، معروف ترین و جذاب ترین جاذبه های دیدنی جزیره کیش است که بسیاری از گردشگران را به سمت خود دعوت می کند. اگر به جزیره کیش سفر کرده اید و به دنبال جاذبه ای هیجان انگیز در میان دیدنی های کیش هستید، دلفیناریوم کیش از بهترین گزینه های گردشگری برای شما به شمار می رود. پارک دلفین کیش به عنوان اولین و بزرگ ترین پارک های خاورمیانه محسوب می شود و در بخش جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده که در آن بازیگوشی های دوست داشتنی دلفین ها برای عموم مردم به نمایش گذاشته می شود. پارک دلفین های کیش به عنوان نخستین پارک دلفین های ایران شناخته شده و به همین جهت از محبوبیت بالایی برخوردار است.

این پارک در سال 1384 آغاز به فعالیت نمود. مجموعه دلفیناریوم کیش در مساحتی بیش از 100 هکتار قرار گرفته و به جز دلفین ها، پستانداران دیگری همچون پنگوئن ها، شیر دریایی، گراز دریایی و گربه دریایی وجود دارند. این مجموعه توانسته شرایط بسیار خوبی را برای نگهداری و پرورش این دسته از حیوانات را فراهم آورد و به جهت مساعد بودن شرایط، این حیوانات زاد و ولدهایی در این مجموعه دارند. مجموعه ای که دلفیناریوم کیش در آن جای گرفته، از چندین بخش تشکیل شده که شامل بخش هایی همچون باغ پرندگان، فضاهای سرسبز با انواع گیاهان مختلف و زیبا و بخش های متنوع دیگر تشکیل شده است.

باغ پرندگان کیش هم که از بهترین مکان های دیدنی کیش محسوب می شود، در میان این مجموعه دیدنی و گردشگری قرار دارد و گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از پارک دلفین های کیش، از آن هم دیدن کنند. استخر دلفین ها با 18000 متر مکعب آب پر شده است که دمای آن نیز باید روی عددی مشخص باشد و از آن عدد مشخص بالاتر یا پایین تر نیاید. همچنین تغذیه دلفین ها توسط افراد آموزش دیده و مجرب به آن ها داده می شود که باید غذای مفید و مغذی باشد.

تمام دلفین های داخل مجموعه توسط اساتید مجرب و آموزش دیده که دارای مدرک بین المللی هستند آموزش می بینند. همچنین حرکات بامزه و جالبی که انجام می دهند توسط همان مربی های آموزش و تعلیم داده شده است. بازدیدکنندگان در این مکان می توانند با اجازه گرفتن از مسولین مجموعه پارک دلفین ها با آن ها بازی کنند، بدن نرم آن ها را لمس کنند و حتی غذای مناسب به آن ها بدهند و ارتباط برقرار کنند. شما می توانید با دیدن حرکات نمایشی که دلفین ها انجام می دهند لذت ببرید و عکس های بسیار زیبا و خاطره انگیز بگیرید. هنگامی که مشغول تماشای حرکات نمایشی و بامزه دلفین ها هستید، موسیقی های بسیار شاد نیز پخش می شوند که سبب شده لحظات شاد و هیجان انگیزی را در مجموعه تجربه کنید.

مجموعه دلفیناریوم تنها به پارک دلفین ها محدود نمی شود و علاوه بر آن، جاذبه های دیدنی و تفریحی دیگری همچون باغ پرندگان، تونل آکواریوم آب شور و آمفی تئاتر نیز وجود دارند. برای بازدید از تمام امکانات این مجموعه می توانید توسط اتوبوس قطاری که در مجموعه قرار دارند از بخش های مختلف مجموعه دیدن کنید.

موقعیت مکانی پارک دلفین کیش در بخش جنوب شرقی جزیره کیش می باشد که با فاصله کمی از مرکز شهر این جزیره قرار گرفته است. گردشگران می توانند به راحتی با تاکسی از هتلی که در آن اقامت دارند، خود را به این مجموعه برسانند. زمینی که پارک دلفین کیش در آن واقع شده است دارای مساحتی حدود 100 هکتار می باشد که از بخش هایی نظیر: باغ پرندگان و فضای سرسبز و زیبایی تشکیل شده است.

پارک دلفین های کیش

مالک مجموعه پارک دلفین های کیش

شخصی به نام آقای حسین ثابت، صاحب هتل بزرگ داریوش کیش، سرمایه گذار این پارک بود و در سال 1393 به شخص دیگری به نام آقای سید عبدالرضا موسوی، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس فروخته شد. در حال حاضر مسولیت مدیریت این مجموعه به عهده آقای عبدالرضا موسوی می باشد. آقای سید عبدالرضا موسوی مالک شرکت هواپیمایی زاگرس نیز می باشد.

بخش های مختلف پارک دلفین کیش

همانطور که گفته شد، مجموعه پارک دلفین های کیش بخش های مهیج و سرگرم کننده متعددی دارد که شامل باغ پرندگان و کلاسیک شو می باشد و هر کدام از آن ها دارای جاذبه های مخصوص به خود می باشند و می توانید از آن ها دیدن کنید و یک روز شاد و هیجان انگیز را برای خود در این جزیره رقم بزنید.

در فضای سرسبز این مجموعه گیاهانی همچون: درخت انجیر معابد، 25 نوع کاکتوس، بنجامین های بزرگ، شیشه شور، آکاسیا، درختان نخل، تکوما، کهور، سیاه نوفیلد، گل ختمی، اوکالیپتوس و تکوما وجود دارند که زیبایی این مجموعه را صدچندان کرده اند. جالب است بدانید در دلفیناریوم جزیره کیش گونه های مختلفی از پستانداران دریایی مانند: دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی، گراز دریایی، پنگوئن و … وجود دارد. این حیوانات زیر نظر مربی های حرفه ای آموزش دیده اند که حرکات و رقص های جالبی برای بازدیدکنندگان اجرا می کنند. این اجراها به گونه ای است که هر بیننده ای را شگفت زده می کند.

علاوه بر این ها در باغ پرندگان مجموعه پارک دلفین کیش بالغ بر 5 گونه پرنده که شامل: پلیکان، طوطی ماکائو، توکان، انوواع مختلفی از لک لک ها، شترمرغ، پنگوئن آفریقایی، گونه های کمیابی از تمساح پوزه کوتاه، قو و تورکو می باشند. علاوه بر پرندگان، حیوانات دیگری همچون لاک پشت، مار بوآ و کروکودیل نگهداری می شوند که بازدید از آن ها می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

از آنجایی که این مجموعه از بهترین جاذبه های گردشگری کیش بوده و انواع تفریحات مهیج و مفرح در آن وجود دارند، بخش های هیجان انگیز آن هنوز تمام نشده و می توان به یکی دیگر از قسمت هایی که بسیار مهیج و شگفت انگیز به نظر می رسد و کلاسیک شو نام دارد اشاره کرد. در این بخش از مجموعه نمایش هایی مهیج نظیر موسیقی زنده با اجرای کمدین های حاذق، استندآپ کمدی با نوربازی و… می باشند که می توانید با مراجعه به این مجموعه سفر پرشور و پرهیجانی را برای خود رقم بزنید.

بازدیدکنندگان در این مجموعه می توانند از عکاسانی که در مجموعه حضور دارند درخواست کنند از آن ها عکس های بسیار زیبایی بگیرند و در صورت تمایل روی کاغذ، لیوان و… چاپ کنند. این عکس ها می تواند یادگاری های بسیار جالبی از مجموعه و سفر به جزیره کیش باشد. بخش های متنوع و دیگری در این مجموعه وجود دارند که شامل: سالن آمفی تئاتر، تونل خزندگان، آکواریوم آب شور، کلاسیک شو، بوفه و… می باشند.

در ادامه این بخش با قسمت های مختلف پارک دلفین کیش بیشتر آشنا می شویم:

باغ پرندگان در مجموعه پارک دلفین های کیش

همانطور که پیش تر ذکر شد، باغ پرندگان در میان مجموعه دلفیناریوم کیش قرار گرفته و یکی از هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین بخش های این مجموعه شناخته می شود و گردشگران زیادی به بازدید از آن اقدام می کنند. باغ پرندگان کیش هم خود به دو بخش تقسیم می شود که بخش اول آن شامل پرندگان محبوس در قفس می باشد و بخش دوم نیز پرندگانی را شامل می شود که می توانند به صورت آزادانه در محدوده تعیین شده پرواز کنند و با تماشای آن ها، حس آزادی را برایتان تداعی کنند.

پرندگانی که در قفس محبوس شده اند، جزء پرندگان وحشی و شکاری می باشند و شاید بسیاری از افراد علاقه مند به تماشای آن ها از نزدیک باشند که خوشبختانه در مجموعه پارک دلفین کیش این امکان فراهم آمده تا بتوانید پرندگان وحشی و شکاری را در امنیت کامل و از فاصله نزدیک مشاهده کنید. اگر می خواهید به بازدید از پرندگان بخش اول این باغ اقدام نمایید، می توانید هم به صورت پیاده بروید و هم می توانید سوار اتوبوس های قطاری شوید. همچنین علاوه بر انواع مختلفی از گونه های پرندگان، حیوانات اهلی دیگری همچون آهو و میمون در این مجموعه نگهداری می شوند که تماشای آن ها می تواند برای بسیاری از گردشگران هیجان انگیز باشد.

پارک دلفین های کیش

دلفین شو کیش در دلفیناریوم

دلفین شو کیش از دیگر بخش های مهیج و پر طرفدار در مجموعه دلفیناریوم کیش است که گردشگران زیادی به بازدید از آن اقدام می کنند. دلفین شو کیش در محوطه ای قرار دارد که استخری با گنجایش 1800 متر مکعب در آن وجود دارد. همانطور که می دانیم، اینگونه تفریحات مورد علاقه کودکان بوده و همچنین بزرگسالان نیز به تماشای این تفریحات علاقه مند هستند. انواع مختلفی از پستانداران که شامل دلفین، گراز دریایی و شیر دریایی می شوند، در این استخر وجود دارند که از تماشای آن ها می توانید نهایت لذت را ببرید و لحظات شاد و مفرحی را سپری کنید. تمامی این حوانات آموزش دیده اند و همین سبب شده انواع حرکات نمایشی بامزه و هیجان انگیز را برای تماشاچیان اجرا کرده و تماشاچیان از تماشای آن ها لذت ببرند.

کلاسیک شو

کلاسیک شو نیز از دیگر بخش های دلفیناریوم بوده و انواع برنامه های شاد و هیجان انگیز همچون استندآپ کمدی و شعبده بازی در آن برگزار می شوند. این بخش از پارک دلفین کیش از بهترین تفریحات کیش به شمار می روند که افراد با هر سن و سال و هر جنسیتی می توانند از آن بهره مند شوند. پیشنهاد می شود اگر به جزیره کیش سفر کرده اید و به دنبال جاذبه ای تفریحی و شاد در این جزیره هستید، بهتر است یک روز گردشگری خود را به گردش در پارک دلفین کیش اختصاص دهید و از برنامه ها و بخش های متنوع آن لذت ببرید.

پارک دلفین کیش

بهترین زمان بازدید از مجموعه پارک دلفین کیش

از آنجایی که جزیره کیش دارای آب و هوایی بسیار گرم و شرجی می باشد، بهترین زمان سفر به آن می تواند نیمه دوم سال باشد که هوا رو به خنک شدن رفته و معتدل می شود. از همین رو فصل های نیمه دوم سال که هوای جزیره خنک تر و معتدل تر می باشد، گردشگران بیشتری به آن سفر می کنند و نسبت به نیمه اول سال شلوغ تر می باشد. اگر در فصل پاییز و زمستان به جزیره کیش سفر کنید می توانید از جاذبه های گردشگری کیش همچون دلفیناریوم کیش دیدن کنید و از گردش و بازدید در آن لذت ببرید. همچنین فصل های پاییز و زمستان از شلوغ ترین زمان های سفر به این جزیره هستند که جزیره در بهترین حالت ممکن قرار دارد و به همین منظور، گردشگران زمان سفر خود را به این جزیره، به فصل های پاییز و زمستان موکول می کنند. همچنین اوایل فصل بهار نیز جزیره کیش از آب و هوای مطلوبی بهره می برد و می توانید در این فصل هم از گردش در جزیره لذت ببرید و به گردش در جاهای دیدنی کیش بپردازید.

ساعت کاری دلفیناروم کیش

ساعت کاری مجموعه پارک دلفین کیش یا همان دلفیناریوم، بخش باغ پرندگان از ساعت 16:30 بعد از ظهر تا 20:30 شب می باشد. بازدیدکنندگان می توانند با استفاده از قطارهایی که در مجموعه قرار داده شده، به قسمت های مختلف سر بزنند و از تماشای هر بخش لذت ببرند. توجه داشته باشید که هر کدام از بخش های مجموعه پارک دلفین های کیش در ساعت مشحص شده برنامه خود را آغاز کرده و در صورتی که با تأخیر به مجموعه برسید، نمی توانید از آن بخش دیدن کنید. پس حتما در ساعت های تعیین شده به مجموعه مراجعه نمایید. ساعت کاری مجموعه دلفیناریوم را به اختصار در زیر آورده ایم:

  • ساعت کاری باغ پرندگان: از ساعت 16:30 بعد از ظهر تا 17:30 عصر
  • ساعت کاری شو دلفین ها: از ساعت 17:30 بعد از ظهر تا 18:30 عصر
  • ساعت کاری کلاسیک شو: از ساعت 18:30 عصر تا 20 شب

قیمت بلیط پارک دلفین کیش

برای بازدید از مجموعه دلفیناریوم کیش می بایست بلیطی به بهای 414 هزار تومان تهیه کنید و از تمام بخش های مجموعه که شامل کلاسیک شو، باغ پرندگان، تونل آکواریوم آب شور و دلفین شو می شود دیدن کنید. کودکان 2 تا 4 سال می بایست بلیط با قیمت نیم بها تهیه کنند و کودکان زیر 2 سال نیز می توانند با ارائه مدرک شناسایی به صورت رایگان وارد مجموعه شوند.

روش های تهیه بلیط پارک دلفین کیش

اگر می خواهید به بازدید از پارک دلفین کیش بروید، بلیط تهیه کنید. برای دریافت این بلیط چند روش پیش روی شما قرار دارد که می توانید یکی از آن ها را برای خود انتخاب کنید. یکی از این روش ها به صورت حضوری بوده که بایستی به باجه بلیط فروشی مجموعه دلفیناریوم مراجعه نمایید و هر تعداد بلیطی که می خواهید را به صورت حضوری از باجه دریافت نمایید. همچنین می توانید هر تعداد بلیطی که بخواهید از هتل ها یا آژانس های مسافرتی تهیه نمایید. روش آخر نیز به صورت غیر حضوری بوده و می توانید برای استفاده از این روش از طریق سایت های معتبر اقدام به تهیه بلیط کنید.

پارک دلفین کیش

اقامت در کیش

اگر به جزیره کیش سفر کردید به برای اقامت در کیش به دنبال اقامتگاهی بودید که امکانات رفاهی مناسبی در آن وجود داشته باشد، می توانید به سراغ ویلاهای کیش بروید. ویلاهایی که در این جزیره وجود دارند هم ویلاهای معمولی هستند و هم ویلاهای لوکس و گران قیمت، که مسافران می توانند بر اساس سلیقه و بودجه خود، اقامتگاه مورد نظر خود را اجاره کنند. یکی از پرطرفدارترین ویلاهای این جزیره که گردشگران زیادی به سراغ آن ها می روند، اجاره ویلا استخردار در کیش می باشد که از امکانات رفاهی مناسب و مختلفی برخوردار است و مسافران می توانند اقامت خوشی را در آن ها تجربه کنند.

ویدئو پارک دلفین های کیش

[vc_column_text text_larger=”no”]

سوالات متداول

پارک دلفین کیش کجاست؟

پارک دلفین کیش در بخش جنوب شرقی و در خیابان جهان واقع شده است.

قیمت بلیط پارک دلفین کیش چقدر است؟

قیمت بلیط پارک دلفین کیش 414 هزار تومان می باشد.

دلفیناریوم کیش دارای چه بخش هایی می باشد؟

دلفیناریوم، تونل آکواریوم آب شور، باغ پرندگان و آمفی تئاتر

ساعت کاری مجموعه پارک دلفین کیش چه زمانی است؟

مجموعه پارک دلفین های کیش از ساعت 16:30 بعد از ظهر تا 20 شب می باشد.


[html_block id=”67202″]

راهنما سایت

آدرس

استان هرمزگان، جزیره کیش، خیابان جهان، جنب پارک نیلوفر

شماره تماس
هزینه بازدید

۵۹۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

17:30 الی 18:30

یک‌شنبه

17:30 الی 18:30

دو‌شنبه

17:30 الی 18:30

سه‌شنبه

17:30 الی 18:30

چهار‌شنبه

17:30 الی 18:30

پنج‌شنبه

17:30 الی 18:30

جمعه

17:30 الی 18:30
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه