پارک جنگلی هلومسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

در تمام شهرهای شمالی کشور، پارک های جنگلی بسیاری وجود دارد تا گردشگران، تجربه طبیعت گردی در جنگل های زیبای شمال کشور را داشته باشند. در اطراف آمل هم پارک های جنگلی مختلفی وجود دارد که در میان آن ها، پارک جنگلی هلومسر امروزه به یکی از محبوب ترین تفریحگاه های گردشگران تبدیل شده است. اگر میخواهید با این پارک بیشتر آشنا شوید تا در سفر به آمل، خاطرات خوشی را از طبیعت گردی در پارک جنگلی هلومسر برای خود رقم بزنید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی پارک جنگلی هلومسر

پارک جنگلی هلومسر کجاست و راه های دسترسی به این پارک

پارک جنگلی هلومسر در جنوب آمل و انتهای جاده هراز قرار دارد و اگر از جاده هراز میخواهید به آمل و یا شهرهای شمالی کشور دسترسی داشه باشید، مراجعه به این پارک و چند ساعتی استراحت در طبیعتی سرسبز و دلنشین به همراه صدای پرندگان، خالی از لطف نیست. پارک جنگلی هلومسر در کیلومتر 5 جاده هراز قرار دارد بطوریکه در کیلومتر 5 جاده، بعد از دانشگاه آمل، وارد خروجی جاده امامزاده عبدالله خواهید شد و در ابتدای جاده بعد از بیمارستان امام خمینی (ره)، ورودی پارک جنگلی را مشاهده خواهید کرد.

همچنین در نظر داشته باشید مسیر دیگری هم برای دسترسی به پارک جنگلی هلومسر وجود دارد که از طریق جاده آمل به چمستان می باشد بطوریکه گردشگران در مرکز شهر آمل وارد جاده چمستان شده و سپس، راهی جاده امامزاده عبدالله (ع) می شوند تا به پارک دسترسی داشته باشند.

معرفی پارک جنگلی هلومسر

معرفی جنگل هلومسر

به جرات می توان گفت پارک جنگلی هلومسر یکی از بهترین جاهای دیدنی آمل در زمینه طبیعت گردی است که در زمینی به وسعت 67هزار متر مربع قرار دارد. در گذشته، هنگامی که قرار بود جنگل هلومسر افتتاح شود تنها 27هزار متر مربع مساحت داشت و در پروژه های توسعه پارک و ایجاد مناطق جدید و امکانات تفریحی و رفاهی، بعد از چند سال مساحت پارک جنگلی به بیش از 67 هکتار رسیده و به لطف محبوبیت بالا و برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی مطلوب، عنوان منطقه نمونه گردشگری در میان جاهای دیدنی شمال کشور را از آن خود کرد. لازم به ذکر است تعداد کمی از پارک ها هستند که توانسته اند این عنوان را داشته باشند.

معرفی پارک جنگلی هلومسر

امکانات پارک جنگلی هلومسر

از یک پارک جنگلی که به عنوان منطقه نمونه گردشگری از آن یاد می شود، باید توقع امکانات و خدمات رفاهی مطلوبی را داشت و به همین دلیل، در پارک جنگلی هلومسر امکانات جذابی وجود دارد که شامل آلاچیق های کوچک و بزرگ در تمام نقاط پارک، مسیرهای آسفالته در برخی از نقاط پارک جهت دسترسی راحت تر گردشگران با خودروی شخصی، چندرین رستوران و کافی شاپ، سطل زباله های بسیار در همه جای پارک جهت حفظ طبیعت، زمین های بازی مجهز برای کودکان و غیره نام برد. در نظر داشته باشید همچنین بخش های دیگری از پارک جنگلی هلومسر در حال توسعه هستند تا این پارک به منطقه ای بسیار جذاب و توریستی تبدیل شود.

پارک جنگلی هلومسر

تفریحات پارک جنگلی هلومسر

اگر با خود کودک به همراه دارید، می توانید او را در زمین بازی پارک ساعت ها سرگرم کنید تا با وسایل بازی جذاب، لحظات خوشی را برای خود رقم بزند. اگر هم به صورت گروهی وارد پارک شدید هم می توانید با توجه به تعداد، آلاچیق مورد نظر را انتخاب کرده و بساط پیک نیک را در محیطی به همراه چشم انداز جذاب از طبیعت اطراف پهن کرده و ساعت ها از طبیعت پارک لذت ببرید. همچنین در صورتیکه علاقه مند به عکاسی هم هستید جالب است بدانید عکاسان حرفه ای علاقه زیادی به جنگل هلومسر دارند چراکه در این پارک جنگلی، نقاط بسیار زیبا و دیدنی وجود دارد که از موقعیت های جذاب عکاسی به شمار میروند.

در ضمن، این نکته را هم به یاد داشته باشید که در اطراف پارک جنگلی هلومسر، روستاهای جنگلی بسیاری وجود دارد و هرکدام از این روستاها هم از جذابیت های بخصوصی برخوردار بوده و گشت و گذار در میان آن ها درکنار مراجعه به جنگل هلومسر هم خالی از لطف نخواهد بود.

پارک جنگلی هلومسر

قبل از ورود به جنگل هلومسر این نکات را بدانید

لوکس ویلا به مسافران پیشنهاد می کند اگر برای طبیعت گردی و پیک نیک میخواهید وارد پارک جنگلی هلومسر شوید، با اینکه در پارک سوپرمارکت، رستوران و کافی شاپ وجود دارد اما تمام اقلام مورد نیاز خود را از قبل تهیه کرده باشید چراکه در برخی از ایام خاص سال مانند تعطیلات چند روزه که افراد بسیاری راهی آمل می شوند، شاهد شلوغی کم نظیری در پارک بوده و ممکن است اقلام مورد نیازتان را نتوانید در پارک تهیه کنید.

همچنین در نظر داشته باشید از نزدیک ترین جاهای دیدنی آمل به پارک جنگلی هلومسر هم می توان به امامزاده عبدالله آمل، امامزاده جبار کیا سلطان، امامزاده محمد، آب بندان خشکرود، دریاچه ماهان و جنگل الشرود اشاره کرد که بازدید از آن ها هم خالی از لطف نیست اما در میان این جاذبه های دیدنی، امامزاده عبدالله در میان مردم آمل و بخصوص اهالی روستاهای اطراف از محبوبیت بسیاری بالایی برخوردار بوده و همچنین در ایام گردشگری سال هم به یکی از شلوغ ترین زیارتگاه ها در میان جاهای دیدنی آمل تبدیل می شود.

لازم به ذکر است همانطور که پیش تر گفتیم، در کیلومتر 5 جاده هراز ابتدا به دانشگاه شمال رسیده و بالافاصله بعد از آن وارد جاده امامزاده عبدالله آمل خواهید شد تا بعد از بیمارستان امام خمینی به جنگل هلومسر برسید اما در نظر داشته باشید کمی عقب تر از دانشگاه شمال و در کیلومتر 4 جاده هراز، مرکز خرید اکسین قرار دارد که یکی از محبوب ترین مراکز خرید آمل بوده و چه برای تهیه اقلام مورد نیاز و چه برای بازارگردی، یکی از بهترین و نزدیک ترین مراکز خرید خواهد بود.

راهنما سایت

آدرس

شهرستان آمل،مدرس،جاده امامزاده عبدالله

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه