پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

آمل یکی از شهرهای شمالی کشور محسوب می شود و دارای آب و هوایی بسیار مطلوب و دلپذیر می باشد. آمل نیز همانند دیگر شهرهای شمالی دارای جاذبه های گردشگری بوده و یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی در این شهر پارک جنگلی میرزا کوچک خان می باشد. پارک های جنگلی تقریبا در تمام شهرهای شمالی دیده می شوند و از امکانات مناسبی بهره مندند. در این مقاله همراه لوکس ویلا باشید تا با این مجموعه تفریحی و گردشگری بیشتر آشنا شویم.

معرفی پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

پارک جنگلی میرزا کوچک خان یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی در آمل بوده و در آن درختان بلند قامت و انبوهی دیده می شوند که باعث طراوت هرچه بیشتر این پارک شده است. این پارک جنگلی می تواند میزبان خوبی برای گردشگران و مسافرانی باشد که از نقطه ای راهی این شهر شده اند و پارک میرزا کوچک خان جنگلی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند.

این پارک تنها پارک موجود در این شهر نبوده اما بزرگترین پارک جنگلی آمل محسوب می شود. زیرا که در مساحتی به وسعت 450 هکتار احداث شده است. بسیاری از ورزشکاران در این پارک می توانند به دلیل وجود مسیرهای مناسب برای پیاده روی به ورزش های خود بپردازند و در میان طبیعت این پارک جنگلی اکسیژن خالص را استشمام کنند.

پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

جاذبه های دیدنی در پارک میرزا کوچک خان

از آنجایی که این پارک جنگلی دیدنی های فراوانی را در خود جای داده است در این بخش می خواهیم با تعدادی از آن ها آشنا شویم:

آبشار ماهان

اگر در این پارک جنگلی به دنبال جاذبه های دیدنی دیگری هستید، می توانید از آبشار ماهان که بسیار زیبا است و به پارک چهره ای متفاوت بخشیده است دیدن کنید. رودی به نام رود هراز در غرب پارک جنگلی میرزا کوچک خان قرار دارد که این آبشار به آن متصل است. آبشار ماهان ارتفاع زیادی نداشته و همین باعث شده دسترسی به آن بسیار آسان شود.

رود هراز

در بخش غربی این پارک جنگلی، رود تقریبا پرآبی جریان دارد که چندین رود دیگری که در این پارک جاری هستند، به این رود پرآب متصل هستند. آب آبشار ماهان نیز در این رود تخلیه می شود. رود هراز که از جاذبه های دیدنی این پارک جنگلی محسوب می شود بسیار دیدنی بوده و می توانید برای بازدید از آن به بخش غربی پارک مراجعه نمایید.

هزار پله

هزار پله که یکی از جاذبه های دیدنی و تفریحی پارک میرزا کوچک خان محسوب می شود، مسیری است که می تواند شما را به بالای کوه برساند. تعداد زیاد پله های این بخش باعث شده به هزار پله شهرت پیدا کند.

پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

امکانات تفریحی و رفاهی پارک جنگلی میرزا کوچک خان

پارک جنگلی میرزا کوچک خان یکی از جاذبه های گردشگری آمل بوده که امکانات متعددی را در اختیار گردشگران قرار می دهد و به همین دلیل توانسته در میان گردشگران بسیار محبوب واقع شود. درختانی که در این پارک وجود دارند و از میان آن ها عبور می کنید و در سایه سار آن ها می توانید بساط پیک نیک را به راه اندازید دارای قدمتی بسیار طولانی هستند.

این پارک در ابتدا تنها یک جنگل بوده و پس از مدت ها شهرداری و سازمان محیط زیست آمل تصمیم گرفتند که آن را به پارک جنگلی تبدیل کنند و امکانات مناسبی را در آن قرار دهند.

مجموعه اقامتی پارک میرزا کوچک خان

از آنجایی که اغلب امکانات تفریحی و رفاهی برای گردشگران و مسافران در این پارک جنگلی فراهم شده است، جالب است بدانید که سوئیت ها و اتاق هایی قرار داده شده که گردشگران از هر نقطه ای از ایران و یا جهان به این پارک جنگلی می روند، می توانند برای اقامت خود از این اقامتگاه ها استفاده نمایند.

همچنین در مقابل نیز کسانی که علاقمند به اقامت در اقامتگاهی خارج از جنگل و مناسب تر هستند می توانند اجاره ویلا در آمل را انتخاب نمایند. ویلاهایی که در آمل وجود دارند از امکانات بسیار مناسبی برخوردارند. همچنین به ویلا جنگلی، ویلا استخردار و… تقسیم می شوند.

پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

آلاچیق

این پارک جنگلی همانند بسیاری از پارک های دیگر در آن آلاچیق های قرار داده شده تا گردشگران بتوانند در جایی مناسب بساط پیک نیک را به را اندازند و به دورهمی های خانوادگی و دوستانه بپردازند. آلاچیق هایی که در این پارک وجود دارند به صورت پراکنده قرار گرفته اند و  باید با توجه به تابلوهای راهنما و فلش ها آن ها را پیدا کنید.

منطقه سوارکاری

گردشگرانی که به سوارکاری علاقمندند می توانند در این پارک به سوارکاری بپردازند. خوشبختانه این پارک جنگلی به امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی مجهز شده است. در بخش سوارکاری اسب ها و برخی چهارپای دیگری را می توانند اجاره کنند و به سوارکاری بپردازند.

رستوران های پارک میرزا کوچک خان

همیشه یکی از مهمترین و جذاب ترین بخش های بخش های سفر و گردش مربوط به بخش رستوران گردی و یا درست کردن غذا در طبیعت می شود. اگر اهل برپایی پیک نیک و درست کردن غذاهای تازه در طبیعت نیستید می توانید از رستوران های بسیار مناسبی که در پارک وجود دارند استفاده کنند. رستوران های پارک جنگلی میرزا کوچک خان تنوع زیادی داشته و از رستوران های ایرانی، فرنگی و فست فود و کافی شاپ تشکیل شده اند.

بهترین زمان بازدید از پارک میرزا کوچک خان

اگر می خواهید به بازدید از این پارک زیبا و جنگلی اقدام نمایید، فصل بهار و تا اوایل فصل تابستان هوا بسیار مطلوب و معتدل بوده و در تابستان کمی هوا رو به شرجی می گذارد و ممکن است برای برخی افراد چندان خوشایند نباشد.

اوایل فصل پاییز نیز بسیار هوا دلچسب است و منظره ای بسیار دیدنی در پارک به وجود می آید. فصل زمستان نیز هوا رو به سرما رفته و از دمای هوا کاسته شده و برخی از افراد گردشگری و جنگل گردی در زمستان را دوست ندارند.

پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل

پارک جنگلی میرزا کوچک خان کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک میرزا کوچک خان جنگلی در جاده هراز و 16 کیلومتری شهر آمل و در استان مازندران واقع شده است. موقعیت مکانی دقیق تر این پارک در جاده هراز و نزدیک منطقه رزکه آمل قرار دارد. اگر می خواهید با خودروی شخصی به این پارک جنگلی دسترسی پیدا کنید می بایست خود را به جاده هراز برسایند. پس از آن به سمت منطقه رزکه در آمل بروید تا به این پارک زیبا و جنگلی دسترسی پیدا کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای ورود به این پارک مبلغ مشخصی را به عنوان ورودی پرداخت کنید.

آدرس پارک میرزا کوچک خان جنگلی: استان مازندران، 16 کیلومتری شهر آمل، منطقه رزکه

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، 16 کیلومتری شهر آمل، منطقه رزکه

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه