پارک جنگلی خرما

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

پارک جنگلی خرما که در طبیعتی بکر و منظره ای از کوهستان و رودخانه‌ قرار دارد در نزدیکی روستای خرما که یکی از توابع شهرستان لنگرود و در استان گیلان می باشد قرار گرفته است. این منطقه زیبا و سرسبز مملو از درختان توسکا‌، لرک و انجیل می باشد.نام این جنگل زیبا و دوست داشتنی از دو واژه «خر» و «مه» با معنای آفتاب و مهتاب گرفته شده است. البته ناگفته نماند که برخی از مردم بر این باور و اعتقاد هستند که نام این جنگل بر اساس نام خواهر بابک خرمدین، خرما نامیده شده است. این پارک دارای امکناتی همچون سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و… می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این طبیعت بکر گیلان در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی پارک جنگلی خرما

وجود پارک‌های جنگلی متعدد در گوشه و کنار ایران همانند یک تصفیه‌خانه‌ی طبیعی برای هوا عمل می کنند که هوا را از آلودگی ها پاک کرده و می زدایند. یکی از این پارک‌ها، پارک جنگلی خرما لنگرود می باشد که که به جرأت می­توان گفت نمونه­ای بی­نظیر از یک جنگل سبز و زیبای شمالی محسوب می شود و آن را متعلق به املش نیز می‌دانند و در حومه‌ی روستای خرما قرار گرفته و با درختان پربار و بلند خود آب و هوایی مطلوب را ایجاد کرده است.

کوهستان‌های سر به فلک کشیده، رودهای جاری و صدای آواز پرندگان از جمله جاذبه هایی است که در پارک جنگلی خرما وجود دارد و هیجان را به گردشگرانی که از آن بازدید می کنند هدیه می ‌کند. وقتی در این جنگل سرسبز قدم می‌زنید با گونه‌های مختلف گیاهی مانند توسکا، لرک و انجیل رو به رو می‌شوید که از تنوع خاصی برخوردارند و خواص درمانی سرشاری دارند که به مردم محلی و حتی گردشگران نیز هدیه می‌کنند. زمانی که به پارک جنگلی خرما در لنگرود وارد می شوید تفریحات بسیاری از جمله پرنده‌ نگری، عکاسی، شنا، طبیعت‌گردی و… انتظار شما را می کشند و مطمئن باشید که از تک تک لحظات خود در آنجا لذت تمام را می برید.

حتی تصور این که کمپ زدن در دل پارک جنگلی خرما و تماشای آسمان پرستاره در میان شاخ و برگ درختان و تماشای آسمان شب در آنجا چقدر می‌تواند لذت‌بخش باشد انسان را به وجد می آورد و لحظاتی به یادماندنی را در ذهن ما ثبت می کند.

مردم ساکن در اطراف پارک جنگلی خرما گیلان، اکثرا به کشاورزی و دامداری مشغول‌اند و با زندگی در کنار یکدیگر، در کمال آرامش عمر خویش را سپری می‌کنند. اگر تا به حال از این منطقه دیدن نکرده‌اید، حتما سفر به آن را در اولویت خود قرار دهید و از شنیدن صدای رودخانه ها و جاری شدن آب و چهچه پرندگان از هیاهوی شهر چند ساعتی به دور باشید.

پارک جنگلی خرما

جنگل خرما سیسکو

نام دیگر جنگل خرما، جنگل خرما سیسکو می باشد که یکی از جاهای دیدنی لنگرود است و در واقع این نام از دو عبارت (سی) و (کو) گرفته شده است که واژه سی در زبان پهلوی از عبارت کوه و سنگ برگرفته شده است و واژه کو در واقع به معنای کوه می باشد. البته واژه سی به غلط مصطلح شده اما به هرصورت  جنگل خرما را سیسکوه یا سیسکو نیز می خوانند.

جاذبه های دیدنی اطراف جنگل خرما

تالاب کیایه، پل خشتی لنگرود و غار هفت خم تله از جمله جاذبه های گردشگری لنگرود به شمار می‌آیند که در نزدیکی این جنگل واقع شده‌اند و می‌توان از آن‌ها نیز بازدید کرد. پس از بازدید از پارک جنگلی خرما املش به دیدن دیگر دیدنی های املش بروید و با تماشای عمارت عبدالعلی خان صوفی، غار سیاه استخر و آبشار سیاه تاش از سفر خود لذت ببرید خصوصاً اگر عاشق ماجراجویی در دل طبیعت باشید.

همچنین قدم زدن در کوچه باغ های چای و تماشای مردمی که به دامپروری و کشاورزی مشغول هستند می تواند برایتان سفر خوشی را رقم بزند. امامزاده سید ابراهیم نیز در نزدیکی این منطقه وجود داشته و از جمله اماکن مذهبی املش و روستای کلوبون بشمار می اید.

پارک جنگلی خرما کجاست و مسیر دسترسی به آن

پارک جنگلی خرما در منطقه اطاقور لنگرود استان گیلان قرار دارد و وقتی وارد خیابان لیل به خرما می شوید این پارک جنگلی بزرگ و طبیعت بکر آن را مشاهده می کنید. سنگ سرا و سار سر و بهشت لات چند منطقه نزدیک به جاذبه بسیار دوست داشتنی هستند.

همچنین شما با سفر خود به چمخاله نیز می توانید کمی مسیر را کج  کرده و به سمت لنگرود و لاهیجان بیایید تا بتوانید از این پارک جنگلی بکر و زیبا نیز دیدن نمایید و اوقات خوشی را در کنار خانواده برای خود رقم بزنید و از دیدن نقاشی های زیبای خداوند نهایت لذت را ببرید.  برای دسترسی به آن باید از استان گیلان به شهرستان املش رفته و در ۲۴ کیلومتری جنوب املش با این پارک جنگلی اشنا شوید.

آدرس پارک جنگلی خرما: ایران، استان گیلان، شهرستان لنگرود، روستای خرما، خیابان لیل به خرما، بوستان جنگلی خرما سیسکو (خرما)

پارک جنگی خرما

اقامت در لنگرود

بدون شک اقامت در استان زیبای گیلان، مخصوصا اطراف چمخاله و لنگرود و لاهیجان، هر مسافری را به شوق می آورد و همه دوست دارند دست کم یک بار هم که شده از این استان بی نظیر دیدن کنند، پیشنهاد خوب برای اقامت در این شهر، اجاره ویلای جنگلی در لنگرود است. از آنجا که گیلان خطه سرسبزی است پیدا کردن یک ویلا یا کلبه در دل جنگل کار سختی نیست و شما به راحتی می توانید در این استان زیبا اقامت گزینید و از طبیعت دلنواز این استان نهایت استفاده را ببرید.

علاوه بر همه اینها به ساحل آرام دریای خزر نیز سر بزنید و از امواج پی در پی این ساحل بی نظیر بهره ببرید و یک مسافرت و گردش حسابی را تجربه کنید و دست کم برای چند روزی از دغدغه و شلوغی و هرج و مرج به دور باشید و خود را آرام به دست طبیعت بسپارید تا شما را همانند یک مادر مهربان در آغوش گیرد و به شما آرامش ببخشد تا خود را در دست باد و جنگل و دریا رها کنید و از شمال کشور و آب و هوای دلپذیر آن لذت ببرید.

راهنما سایت

آدرس

ایران، استان گیلان، شهرستان لنگرود، روستای خرما، خیابان لیل به خرما، بوستان جنگلی خرما سیسکو (خرما)

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه