نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

[vc_row][vc_column][vc_single_image image=”25381″ img_size=”full” alignment=”center” parallax_scroll=”no”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

 

نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی

این روزها به دلیل مشکلات اقتصادی و گران بودن سفرهای هوایی، سفر با خودروهای شخصی به نسبت سال‌های گذشته افزایش داشته‌است. در این آخرین روزهای اسفند، با تمام مشکلاتی که پیش رو داریم؛ از جمله ویروس کرونا و شیوع آن در کشور، باز هم بسیاری از خانواده‌ها در حال برنامه‌ریزی برای سفر در تعطیلات نوروز هستند. در ابتدا وظیفه خود می‌دانیم که نکاتی را برای پیشگیری از بیماری کرونا با شما به اشتراک بگذاریم و سپس به بررسی نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی بپردازیم.

 

بهترین روش پیشگیری بیماری کرونا

متاسفانه چند روزیست که بیماری کرونا وارد کشور شده است. همانطور که می‌دانید و در اخبارها و مقالات شنیده‌اید، این ویروس بسیار واگیردار است و همچنین واکسن و داروی خاصی برای مقابله با این ویروس تا امروز ساخته نشده‌است. در این روزها ما باید بیشتر از همیشه به بهداشت شخصی خود اهمیت بدیم و راه‌های مقابله با انتقال ویروس کرونا را بشناسیم و از دستورالعمل‌های لازم، پیروی کنیم.

تا حد امکان از تردد در اماکن عمومی دوری کنید. مترو، اتوبوس‌ها، مراکز خرید و بازارها از جمله مکان‌هایی هستند که می‌توانند پر خطر باشند. با توجه به گفته پزشکان و محققان، این ویروس درصد مرگ و میری برابر با 2 درصد دارد که در مقایسه با بیماری‌های مشابه مانند آنفولانزای فصلی، خطر بسیار کمتری دارد. پس در نظر داشته باشید، جای نگرانی نیست و بهتر است از شایعات و اخبار غیر موثق دوری کنید و استرس و نگرانی خود را کاهش دهید.

ایرانگردی با لوکس ویلا اگر بیماری با پیش زمینه تنفسی، بیماری‌های قلبی، فشار خون و دیابت دارید، این روزها بیشتر از همیشه مراقب باشید که خدایی نکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد.  ایرانگردی با لوکس ویلا

بهترین روش پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، شستشتوی مرتب دست‌ها و به مدت 40 ثانیه است. دستان خود را تا بالای مچ با شوینده‌ها و مواد ضد عفونی کننده به خوبی بشویید و از تماس دست با چشم و دهان خود پرهیز کنید. اگر علائم بیماری را دارید، حتما از ماسک استفاده کنید و خود را منزل قرنطینه کنید و با کسی برخورد نداشته باشید. اگر علائم شما شدت گرفت حتما” قبل از مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان، هماهنگی قبلی انجام دهید تا شرایط حضور شما در بیمارستان توسط پرسنل زحمتکش درمانی، محیا شود.

امیدواریم همانطور که مردم عزیز ایران در تمامی اتفاقات تلخ مانند سیل و زلزله در کنار هموطنان خود بوده‌اند، در این روزهایی که شیوع این بیماری افزایش پیدا کرده‌است نیز، در کنار یکدیگر باشند تا از این موج بیماری به راحتی عبور کنیم.

لوکس ویلا بهترین آرزوها را برای شما دارد.

 

نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی ، ضد عفونی کردن خودروی شخصی

قبل از اینکه به بررسی نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی بپردازیم، نکته‌ای در مورد شتسشو و ضدعفونی کردن خودرو با شما به اشتراک می‌گذاریم. برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، خودروی شخصی خود را سعی کنید هر روز ضد عفونی کنید. برای این کار از می‌توانید از محلول‌های ضد عفونی کننده الکلی استفاده کنید و وسایل خودرو را ضد عفونی کنید. فرمان، دنده، ترمز دستی، دستگیره‌های در و قفل فرمان را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید بهترین و ارزان‌ترین روش درمان، پیشگیری است.

 

رعایت نکات ایمنی در سفر با خودروی شخصی

برای داشتن سفری بی خطر و بی دغدغه، رعایت نکات ایمنی لازمه‌‎ی کار است. اگر قصد مسافرت با خودروی شخصی خود را دارید، حتما تا آخر این مقاله همراه ما باشید. ما در گروه ایرانگردی لوکس ویلا تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد رعایت نکات ایمنی در سفر با خودروی شخصی را با عزیزان و مسافران به اشتراک بگذاریم.

 

با رعایت نکات ایمنی در سفر با خودروی شخصی ، رانندگی لذتبخش را تجربه کنید

با رعایت نکات ایمنی در سفر با خودروی شخصی ، رانندگی لذتبخش را تجربه کنید

 

برای من که همیشه اینطوری بوده که زمان شروع سفرم از مقصد نبوده. از لحظه‌ای که شروع به جمع کردن وسایلم می‌کنم و کولمو می‌بندم، سفرم رو شروع شده می‌دانم. اگر با خودروی شخصی خودم بخوام سفر کنم حتما” از قبل تدارکات لازم رو انجام می‌دهم و با خیالی آسوده به جاده می‌زنم. من عاشق رانندگی در جاده هستم. امروز قصد دارم تجریباتی که از رانندگی در سفر و رانندگی در جاده‌های مختلف رو داشتم، با شما در میان بگذارم.

 

اولین نکته در رعایت نکات ایمنی در سفر با خودروی شخصی ، تمیزی خودرو است

فرقی نمی‌کند در چه فصلی قصد سفر دارید. حتی اگر در روزهای بارونی و برفی عازم سفر هستید، حتما” قبل از آغاز سفر، خودروی خود را تمیز کنید. شما قرار است چند ساعت رانندگی در پیش داشته باشید. تمیزی خودرو باعث افزایش روحیه و انگیزه شما می‌شود. همچنین از لحاظ ایمنی نیز بسیار تاثیرگزار است. حتما” و حتما” شیشه‌های خودروی خود را تمیز کنید تا دید مناسبی داشته باشید و از عملکرد صحیح برف پاک کن‌ها مطمئن شوید. ممکن است در جاده آب و هواهای مختلفی تجربه کنید. آفتاب‌گیرهای خودروی خود را چک کنید تا اگر در مسیر خورشید قرار گرفتید، نور خورشید باعث کاهش دید شما نشود.

مهمترین نکته در رعایت نکات ایمنی در سفر با خودروی شخصی را فراموش نکنید

مهمترین گام برای سفر با خودروی شخصی، چک کردن مکانیکی خودرو است. سطح روغن موتور، فیلتر هوا، فیلتر بنزین، پمپ بنزین، باد تایرها، جلوبندی خودرو و همچنین ترمزها و تسمه‌های خودرو را توسط مکانیک مجرب و حرفه‌ای بررسی کنید تا خدایی نکرده، در جاده دچار مشکل نشوید.

باک بنزین خود را کامل پر کنید و همچنین مقداری آب در صندوق خودروی خود بگذارید تا اگر خودروی شما آب کم کرد و یا اگر دمای آن بالا رفت، خیالتان راحت باشد.

کمربند ایمنی راننده و تمامی سرنشینان را بررسی کنید و از کارکرد صحیح آن، اطمینان حاصل کنید.

 

همراه داشتن ملزومات رانندگی در خودرو را بررسی کنید

 

شاید از خود بپرسید ملزومات رانندگی چیست؟ مگر می‌شود کسی بدون زاپاس و جک به دل جاده بزند؟ بله! متاسفانه هستند کسانی با این تفکر که مشکلی پیش نمی‌آید و زاپاس همراه خود ندارند.

هیچوقت بدون زاپاس و وسایل تعویض چرخ، مسافرت خود را شروع نکنید. در کنار این لوازم حتما” تابلوهای هشدار دهنده همراه خود داشته باشید. داشتن یک کپسول آتش نشانی کوچک نیز در صندوق عقب خودرو به شدت پیشنهاد می‌شود. شما نمیدانید در جاده با چه مشکلاتی ممکن است روبه‌رو شوید. پس بهتر است آمادگی مقابله با هر اتفاقی را داشته باشید.

همچنین باطری و دینام خود را نیز حتما” از قبل چک کنید. داشتن کابل باطری به باطری، چند فیوز اضافه با آمپرهای مختلف و مایع برف پاک کن نیز برای سفر الزامیست.

اگر شما راننده هستید

 نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی زمانی که شما راننده هستید. پیش از سفر خوب بخوابید.اگر در میانه راه خسته شدید یا خوابتان گرفت،حتمآ توقف کنید و زمانی را برای استراحت اختصاص دهید.

گرسنه نمانید. تصمیم گرفتن با شکم گرسنه بسیار متقاوت تر از تصمیم گرفتن در لحظات عادی است. قبل از سفر حتمآ وعده غذاییتان را مصرف کنید و در طول راه برای خودتان میان وعده در نظر بگیرید.

نوشیدن آب را فراموش نکنید.در کنار آب میتوانید چای سبز هم استفاده کنید.چای سبز نه تنها باعث آب رسانی میشود بلکه به دلیل کافئین ذهنتان را هشیار نگه میدارد.

از عینک آفتابی و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. شما به عنوان راننده در لحظاتی از سفر و ایرانگردی در معرض تابش نور خورشید قرار خواهید گرفت. پس برای محافظت از صورت و دستان خود در برابر اشعه های ماوراء بنفش، حتمآ از ضد آفتاب استفاده کنید.

نور خورشید همچنین می تواند چشمانتان  را به راحتی خسته کند. اگر چشم خود را به طور مداوم در معرض نور شدید قرار دهید، در لحظاتی بیناییتان با مشکل مواجه میشود. پس حواستان به عینک آفتابی باشد.

 

شرایط آب و هوایی مسیر مورد نظر خود را رصد کنید

یکی دیگر از نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی شناسایی شرابط آب و هوایی جاده است. حتما” قبل از سفر، شرایط آب و هوایی مسیر خود را بررسی کنید. برای اینکار کافیست با شماره 141 تماس بگیرید و از وضعیت ترافیکی و جوی راه‌های کشور با خبر شوید. اگر رانندگی در شرایط برف و یخبندان را تجربه نکرده‌اید، ممکن است این شرایط برای شما کمی آزاردهنده باشد. تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ همراه خود داشته باشید. لباس گرم و مقداری خوراکی کنسروی در یک بسته بندی مناسب، جمع بندی کنید تا اگر با توجه به شرایط جوی و ترافیکی مجبور شدید ساعاتی را در جاده سپری کنید، با مشکل سرما و گشنگی به راحتی بتوانید کنار بیایید.

برنامه ریزی داشته باشید

برنامه ریزی داشته باشید

در اینجا منظور از برنامه ریزی این نیست که حتما” خود را موظف به انجام کاری در ساعت تعیین شده، کنید. بلکه کافیست بدانید چه ساعتی سفر خود را آغاز کنید و حداقل چند بار قصد توقف دارید. برای سفرهای طولانی، هر 2 ساعت توقف کنید و قدمی بزنید تا جریان خون در بدن شما به روال عادی برگردد. در طول رانندگی صاف بشینید تا پاهای شما دچار مشکل نشوند و صندلی خود را در راحت‌ترین حالت ممکن تنظیم کنید.

تمام تلاش خود را به کار ببرید تا از رانندگی لذت ببرید.

 

در داخل خودرو چه کارهایی انجام دهیم تا سفر راحت تری داشته باشیم

از عطر و رایحه خوب استفاده کنید تا در زمانی که احساس خستگی کردید بتوانید آن را استشمام کنید و از حالت خستگی خارج شوید.

مسافت طولانی با بچه اغلب کسل کننده است و باعث می شود که حوصله راننده سررفته و احساس خستگی کند پس اطمینان حاصل کنید که کودک شما با کتاب، پازل وسایر وسایل بازی سرگرم است. دنبال تفریحی باشید که همه باهم آن را انجام دهید .

 

لازمه‌ی رانندگی، آهنگ مناسب است

گوش دادن به موسیقی می‌تواند قدرت تمرکز شما را افزایش دهد و همچنین از خواب آلودگی و احساس رخوت در رانندگی جلوگیری می‌کند. علاوه بر گوش دادن به موسیقی، اگر کودکی همراه شما است، وسایل سرگرمی برای کودک خود فراهم کنید تا در زمان سفر دچار بی حوصلگی نشود.

آدامس بجوید تا دچار افت قند نشوید و تمرکز خود را از دست ندهید. در زمان جمع بندی وسایل، دقت کنید که لوازمی که ممکن است در طول مسیر مورد نیاز شما قرار گیرد، به راحتی قابل دسترس باشد.

 

نکاتی که در هنگام رانندگی باید رعایت کنید

نکاتی که هنگام رانندگی باید رعایت کرد

 

دیدار از یک مکان جدید و لذت بردن از تجربه سفر خانوادگی با ماشین شخصی بسیار هیجان انگیز است. قبل از شروع سفر، لوکیشن مقصد را در آورده و نحوه استفاده از گوگل مپ را یاد بگیرید. این تکنولوژی به شما برای تعیین بهترین راه رسیدن و جلوگیری از گم شدن در شهرهای نا آشنا کمک می کند. تعیین مسیر پیش از آن جهت مهم است که موجب صرفه جویی در زمان می شود و اعتماد به نفس شما را زیاد می کند. حتما مطمئن شوید که مسیر را می دانید، زیرا گم شدن مخصوصا اگر شب باشد بسیار به حال و هوای سفرتان لطمه خواهد زد.

زمان روشن کردن خودرو، پدال گاز را هرگز به مدت طولانی فشار ندهید.

مهم است بدانید که خطرناک ترین موقع رانندگی، مابین ساعت 6 تا 8 صبح و 14 تا 16 بعدازظهر است، چراکه در این زمان بدن انسان به طور طبیعی با کاهش انرژی روبرو می شود.

هنگام شب 16 کیلومتر کمتر از سرعت خود در روز حرکت کنید، چراکه در هوای تاریک میدان دید راننده محدودتر از روز است.

در صورتیکه تایر خودرو در سرعت 80 کیلومتر در ساعت 100 درصد کارکرد داشته باشد، در سرعت 130 کیلومتر در ساعت 40 درصد سایش زودرس را تجریه خواهد کرد .

حدود 6 متر از عمق دید راننده در مقابل هر 10 کیلومتر سرعت در ساعت در شب و تاریکی، کاسته می شود.

نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی ، رویدادهای پیش بینی نشده

هر چقدر هم نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی را رعایت کنید، باز هم ممکت است رویدادهای پیش بینی نشده‌ای رخ دهد. مهم نیست که چقدر برای یک سفر خانوادگی آماده هستید، بعضی چیزها بدون شک غیر قابل پیش بینی است؛ در نتیجه، برنامه ریزی برای موارد اضطراری بسیار توصیه می شود:

پول و شماره تلفن های ضروری را برای مواقع اورژانسی داشته باشید.

ممکن است عضوی از خانواده شما دچار بیماری ماشین زدگی شود؛ داروهای لازم را با خود بیاورید.

لوازمی برای تعمیرات جزئی ماشین مانند آچارهای مختلف را فراموش نکنید.

ممکن است در طول مسیر پنچر کنید که در این صورت اگر از قبل جک، اهرم باز کردن پیچ و لاستیک زاپاس داشته باشید، خیالتان راحت خواهد بود.

مواردی این چنینی، باعث خواهد شد که رویدادهای پیش بینی نشده تنها منجر به یک خاطره جالب برای تعریف کردن شود.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات ایمنی سفر با خودروی شخصی را بررسی کنیم. اگر شما هم تجربه‌ای از سفر با خودروی خود را دارید، حتما با ما به اشتراک بگذارید. به امید سفری خوش برای شما عزیزان.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

مطالب مشابه