مراکز خرید دزفول

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

مراکز خرید دزفول جزء جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر دزفول در استان خوزستان محسوب می شوند که در تنوع بالایی بوده و از بهترین جاذبه های گردشگری در این شهر به شمار می آیند که گردشگران می توانند برای گردش و خرید، به آن ها مراجعه نمایند. دزفول شهری زیبا و گردشگری در ناحیه جنوبی ایران است که در استان خوزستان جای گرفته و دارای آب و هوایی گرم می باشد که بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند، نیمه دوم سال را برای زمان سفر خود به شهر دزفول و گردش در میان بازارها و جاهای دیدنی دزفول انتخاب نمایند. شهر دزفول نیز همانند بسیاری دیگر از شهرهای ایران در سال های اخیر با پیشرفت مواجه شده و مراکز خرید مدرن و مختلفی در این شهر افتتاح شده اند که از بهترین مراکز خرید دزفول به شمار می روند. در ادامه این مطلب همراه لوکس ویلا باشید تا با انواع بازارهای دزفول آشنا شویم تا اگر به این شهر سفر کردید، بتوانید آشنایی مختصر و مفیدی در رابطه با مراکز خرید دزفول داشته باشید.

بازار قدیم دزفول

بازارهای قدیمی جزء بهترین مراکز خرید و جاذبه های گردشگری به شمار می آیند که به دلیل برخورداری از بنای تاریخی و قدمت طولانی، از بناهای تاریخی هر شهری محسوب می شوند. شهر دزفول نیز بازاری کهنه و قدیمی را در دل شهر خود جای داده که از بهترین مراکز خرید دزفول به شمار می رود و 4 راسته موازی در آن وجود دارند که هر کدام از آن ها ب اصناف مخصوصی اختصاص یافته اند که می توان به راسته خرده فروشان، آهنگران، خراطان و بزازان اشاره نمود. بازار قدیمی دزفول که با نام بازار کهنه نیز شناخته می شود، در مرکز شهر و جنب محله قلعه قرار داشته و از زمان های گذشته تا کنون، از مهمترین مراکز داد و ستد و تجارت به شمار می رود.

با توجه به آن که بازار قدیم دزفول از سبک معماری و طراحی قدیمی بهره برده است و همچنان توانسته بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کند، از مهمترین آثار تاریخی و بناهای قدیمی این شهر و جاهای دیدنی دزفول می باشد و شباهت زیادی به بازار وکیل شیراز دارد. معمولا بازارهای قدیمی و کهنه ای که در شهرهای مختلفی از ایران وجود دارند، علاوه بر آن که تنها محلی برای تجارت باشند، بناهای مختلفی در آن ها ساخته شده اند که هر کدام از آن ها امروزه به عنوان جاذبه های تاریخی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. قدیمی ترین و معروف ترین بنای تاریخی که در بازار قدیم دزفول وجود دارد، مقبره شیخ اسماعیل قصری می باشد که تاریخ وفات ایشان به سال 555 هجری شمسی بازمی گردد که می توانید علاوه بر بازدید از بازار کهنه دزفول، از این مقبره نیز دیدن کنید.

آدرس بازار قدیم دزفول: استان خوزستان، دزفول، خیابان امام خمینی شمالی

مراکز خرید دزفول

بازار روز دزفول

بازارهای قدیمی و سنتی مختلفی در شهر دزفول وجود دارند که جزء مراکز خرید دزفول شناخته می شوند و گردشگران زیادی برای گردش و خرید به سراغ آن ها می روند. بازار روز دزفول یکی دیگر از بازارهای دزفول بوده که از بافت سنتی و قدیمی بهره برده و همین موضوع، اصلی ترین دلیل برای شهرت و محبوبیت آن به حساب می آید. بازار روز دزفول بازاری مناسب خریدهای روزانه بوده که دارای اجناسی متنوع با قیمت های مناسب می باشد و در اغلب مواقع جمعیت زیادی برای خرید و گردش به آن مراجعه می کنند.

در این بازار روز، انواع سبزی های تازه و کوهی و معطر، میوه های خوشمزه، رنگارنگ و تازه و انواع خوراکی های تازه و محلی عرضه می شوند که می توانید با بهترین قیمت ها آن ها را تهیه نمایید. ترشی انبه یکی از معروف ترین چاشنی های استان خوزستان بوده که می توانید در بازار روز دزفول تهیه کنید. از همین رو این بازار بهترین بازار برای خرید سوغات دزفول به شمار می رود.

آدرس بازار روز دزفول: استان خوزستان، دزفول، خیابان دانش

بازار شب دزفول

در بسیاری از شهرهای گرمسیر و جنوبی ایران، بازارهایی با عنوان بازار شب وجود داررند که ساعت فعالیت آن ها اغلب از ساعت 8 شب تا نیمه های بامداد بوده و مردم برای فرار از گرمای روز، ساعات شب را برای خرید و گردش خود انتخاب کرده و به بازار شب دزفول مراجعه می کنند. این بازار به خصوص در فصل تابستان دارای رونق زیادی بوده و اغلب اهالی دزفول و گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، شب ها را برای گردش و خرید در بازار شب دزفول انتخاب می کنند. در بازار شب دزفول نیز همانند بازار روز آن، انواع خوراکی های محلی، سنتی و تازه برای فروش عرضه می شوند که سبب شده گردشگران برای خرید سوغات دزفول به این بازار مراجعه نمایند.

همچنین فروشندگانی هم در این بازار حضور دارند که انواع پوشاک مختلف را برای فروش عرضه می کنند که دارای قیمتی بسیار مناسب تر از دیگر بازارهای دزفول بوده و به همین جهت، این بازار را به عنوان ارزان ترین بازار دزفول می شناسند. محصولات و صنایع دستی نیز از دیگر سوغات دزفول است که به دستان هنرمند دزفولی ها تهیه شده که گردشگران از آن ها به عنوان سوغات دزفول تهیه کرده و به اقتصاد این شهر کمک به سزایی می کنند.

آدرس بازار شب دزفول: استان خوزستان، دزفول، بلوار بعثت

مراکز خرید دزفول

پاساژ مهرگان دزفول

مرکز خرید جذاب و تماشایی دیگری در خیابان شریعتی شهر دزفول وجود دارد که پاساژ مهرگان دزفول نام داشته و واحدها و فروشگاه های تجاری متعددی در آن وجود دارند که اجناس و کالاهای متنوعی را برای فروش به مشتریان عرضه نموده اند. از اجناس و محصولات پاساژ مهرگان دزفول می توان به پوشاک های سنتی و مدرن، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، شال و روسری و غیره اشاره کرد. البته بیشترین نوع پوشاکی که در مغازه های این پاساژ وجود دارند، به سبک سنتی بوده و بهترین مرکز خرید دزفول برای گردشگرانی است که دوست دارند لباس های سنتی جنوبی را به عنوان یادگاری و سوغاتی تهیه نمایند. در واقع پاساژ مهرگان دزفول بهترین مرکز خرید برای خرید سوغات دزفول به شمار می رود. اگر به دنبال لباس عروس در دزفول هستید، خوب است بدانید مزون لباس عروس نیز در این پاساژ وجود دارند که فعالیت آن ها در زمینه فروش انواع لباس عروس های زیبا می باشد.

آدرس پاساژ مهرگان دزفول: استان خوزستان، دزفول، خیابان شریعتی، کوچه زرگر

مجتمع تجاری تفریحی مادر

از مدرن ترین مراکز خرید دزفول می توان به مجتمع تجاری تفریحی مادر اشاره نمود که در بلوار پیام آوران قرار داشته و مرکز خریدی بزرگ و لوکس در جنوب ایران می باشد. مجتمع تجاری تفریحی مادر دارای 343 واحد تجاری بوده و انواع امکانات تفریحی و رفاهی مختلف در این مرکز خرید وجود دارند که سبب گردیده از بهترین مراکز خرید دزفول شناخته شود و گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند، برای خرید و گردش به این مجتمع تفریحی تجاری مراجعه نمایند. از انواع امکانات تفریحی و رفاهی مجتمع تجاری تفریحی مادر می توان به مواردی نظیر باشگاه ورزشی بانوان، استخر، سونا، جکوزی، سالن بولینگ، سالن بیلیارد، آسیاب آبی، آب نمای موزیکال، آبشار شوی، باغ بام، شهر کودک، رستوران سنتی، هایپرمارکت و غیره اشاره نمود. اگر به شهر دزفول سفر کرده اید و یا از بومیان این شهر هستید، می توانید مجتمع تجاری تفریحی مادر را به عنوان جاذبه ای تفریحی انتخاب نمایید.

شماره تماس مجتمع تجاری تفریحی مادر: 06142520028

آدرس مجتمع تجاری تفریحی مادر: استان خوزستان، دزفول، بلوار پیام آوران، تقاطع خیابان آفرینش

مراکز خرید دزفول

پاساژ امین دزفول

پاساژها و مراکز خرید مختلفی در شهر دزفول وجود دارند که برخی از آن ها به دلیل بهره مندی از انواع اجناس و محصولات و امکانات تفریحی و رفاهی، از بهترین مراکز خرید دزفول به شمار می روند و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کنند. پاساژ امین یکی دیگر از پاساژهای دزفول است که در خیابان شریعتی واقع شده و واحدهای تجاری متعددی در آن وجود دارند. در مغازه های پاساژ امین دزفول انواع پوشاک، کالای خواب، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، عینک و غیره به فروش می رسند. نکته حائز اهمیت این است، اجناس و محصولاتی که در مغازه های پاساژ امین به فروش می رسند دارای قیمت های بالاتری نسبت به دیگر مراکز خرید دزفول هستند.

آدرس پاساژ امین دزفول: استان خوزستان، دزفول، خیابان شریعتی

پاساژ کوروش دزفول

مرکز خریدی 3 طبقه به نام پاساژ کوروش دزفول در شهر دزفول وجود دارد که فعالیت آن در زمینه طلا، جواهرات و سنگ های قیمتی می باشد که از بهترین مراکز خرید دزفول برای خرید طلا و جواهرات محسوب می شود. بسیاری از نو عروسان برای خرید طلای مراسم عروسی خود به این مرکز خرید مراجعه می کنند. پاساژ کوروش دزفول دارای 3 طبقه بوده که 2 طبقه از آن در اختیار مغازه های طلا و جواهر فروشی بوده و طبقه زیر زمین آن به بوتیک های لباس زنانه و مردانه اختصاص یافته است. مغازه های طلا و جواهر فروشی در طبقه همکف پاساژ کوروش دزفول قرار گرفته اند و مراکز خدمات اینترنتی، فروش سنگ های گران بها و ترمیم طلا و نقره جات نیز در دومین طبقه از این پاساژ واقع شده اند. تفکیک بسیار منظمی در بین واحدها و طبقات این مرکز خرید وجود دارد که بر محبوبیت آن در میان مردم افزوده است.

آدرس پاساژ کوروش دزفول: استان خوزستان، دزفول، خیابان شریعتی، بین کوچه زرگران و کوچه امام خمینی

مراکز خرید دزفول

مجتمع تجاری پاسارگاد

مرکز خرید بزرگ و پرطرفدار دیگری به نام مجتمع تجاری پاسارگاد در دزفول وجود دارد که واحدهای تجاری آن در زمینه های مختلفی اعم از پوشاک، لوازم و تجهیزات کامپیوتری و انواع وسایل چوبی فعالیت دارند. پاساژ پاسارگاد از بهترین مراکز خرید دزفول برای خرید و گردش محسوب می شود و گردشگران زیادی را به سمت خود دعوت می کند. تعدادی واحد تجاری خالی در این پاساژ وجود دارند که هنوز راه اندازی نشده اند و به همین جهت شاید از دیگر پاساژهای دزفول خلوت تر باشند.

آدرس مجتمع تجاری پاسارگاد: استان خوزستان، دزفول، خیابان امام خمینی شمالی، خیابان عاطفی نسب

مجتمع تجاری ولیعصر

خیابان شریعتی از معروف ترین خیابان های دزفول بوده که بسیاری از مراکز خرید دزفول در این خیابان واقع شده اند و از تنوع بالایی برخوردارند. یکی دیگر از پاساژهای دزفول که در خیابان شریعتی قرار گرفته، مجتمع تجاری ولیعصر می باشد که سابقه فعالیت آن به حدود 20 سال گذشته می رسد و فعالیت آن در زمینه کامپیوتر، تلفن همراه و لوازم جانبی می باشد. بسیاری از مغازه های مجتمع تجاری ولیعصر به فروش کامپیوتر، لپ تاپ، تجهیزات و لوازم جانبی، لوازم دیجیتال و تلفن همراه مشغول بوده و برخی دیگر نیز در زمینه تعمیرات کامپیوتر و موبایل فعالیت دارند. پس اگر در شهر دزفول به دنبال مرکز تجهیزات کامپیوتری و لوازم دیجیتال بودید، می توانید به سراغ مجتمع تجاری ولیعصر بروید.

آدرس مجتمع تجاری ولیعصر: استان خوزستان، دزفول، خیابان شریعتی

مراکز خرید دزفول

سایر مراکز خرید دزفول

شهر دزفول شهری گردشگری و دیدنی در استان خوزستان است که سالانه و به خصوص در فصل های نیمه اول سال گردشگران زیادی به آن سفر می کنند. مراکز خرید دزفول که از جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند دارای تنوع بالایی که تا کنون با برخی از آن ها آشنا شدیم. در ادامه به معرفی سایر مراکز خرید دزفول می پردازیم:

  • پاساژ عرب مجدی: استان خوزستان، دزفول، میدان فتح المبین، خیابان طالقانی
  • پاساژ مسعود: استان خوزستان، دزفول، چهارراه 30 متری، خیابان شریعتی
  • پاساژ سبزقبا: استان خوزستان، دزفول، خیابان امام خمینی شمالی
  • پاساژ برکسه آینه: استان خوزستان، دزفول، خیابان امام خمینی جنوبی، خیابان طباطبایی

پاساژ گلباران

از دیگر مواردی که شما می توانید برای خرید به آن مراجعه نمایید، پاساژ گلباران دزفول می باشد. این پاساژ دارای دو طبقه پارکینگ بوده و بعد از پاساژ مادر دزفول به عنوان یکی از بهترین ها معرفی می شود. این مرکز خرید که به نام هایپر مارکت گلباران نیز شناخته می شود، در طبقه همکف دارای هایپر مارکت بوده و شما می توانید برای استفاده از آن در صورت نیاز اقدام نمایید.

این پاساژ که درواقع فروشگاه هایی زنجیره ای بودند، در سال 1389 در دزفول و شوش فعالیت خود را آغاز کرده و در ابتدا در بخش هایی هم چون پوشاک، دکوراسیون و مواد غذایی سرویس دهی داشتند. رفته رفته با بزرگ شدن این فروشگاه ها اجناس دیگر با تنوع مناسب و در کابری های مختلف در یک مجموعه بزرگ گرد هم آمدند تا اکنون که شما می توانید با مراجعه به این پاساژ هر چیزی که نیاز دارید را بیابید.

لازم به ذکر است که این مجتمع بزرگ در سال 1398 به بهره برداری رسید تا همگان بتوانند با مراجعه به آن از یک مجموعه تجاری و تفریحی لذت ببرند. همانند مرکز خرید مادر این پاساژ نیز نمایی زیبا و فضای داخلی مدرن و شیک دارد به همین دلیل عده زیادی از مسافران را به خود جذب می کند. لازم به ذکر است این مجموعه همه روزه و از ساعت 8:30 تا 14:30 و 17:30 تا 23:30 باز بوده و شما می توانید برای مراجعه به آن اقدام نمایید. از امکانات این مجموعه بزرگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هایپر مارکت
  • فودکورت
  • شهربازی
  • پارکینگ
  • رستوران
  • کافی شاپ

آدرس پاساژ گلباران دزفول: بلوار ساحلی، میدان مادر، بلوار سیدالشهدا

شماره تماس پاساژ گلباران دزفول: 42254371-061

مرکز تجاری مجدی نسب

یکی دیگر از پاساژ های دزفول که می توانید برای مراجعه به آن اقدام کنید، مرکز تجاری مجدی نسب می باشد. این مرکز خرید دزفول توانسته امتیاز بالایی از مراجعین کسب کند و به همین دلیل می توانید از رفتن به آن مطمئن باشید. در این مرکز خرید می توانید اجناس متعددی را بیابید و برای خرید کالا هایی در زمینه پوشاک، کیف و کفش، طلا و زیور آلات، محصولات آرایشی و بهداشتی و… اقدام کنید. بهتر است اگر به دزفول سفر کردید حتما سری به این پاساژ بزنید و از کالا های آن لذت ببرید. این مرکز خرید به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب خود و هم چنین قیمت های مناسب توانسته در بین افراد زیادی به شهرت برسد و به همین دلیل شما نیز می توانید برای مراجعه به آن اقدام نمایید.

آدرس مرکز تجاری مجدی نسب دزفول: خوزستان، دزفول، طالقانی، بین میدان امام و کوچه قلعه

شماره تماس مرکز تجاری مجدی نسب دزفول: 09120358098

مرکز تجاری مجدی نسب