غار خمیره لواسان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از جاذبه های طبیعی که بسیاری از طبیعت دوستان و گردشگران را به سوی خود فرا می خواند، غارها هستند. غار خمیره لواسان نیز یکی از همین غارهای جذاب و دیدنی است که به علت نزدیک بودن آن به استان تهران، تقریبا در تمام طول سال گردشگران بسیاری برای بازدید از آن راهی شهرستان لواسان می شوند. اکنون می خواهیم با این غار زیبا بیشتر آشنا شویم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به بازدید از غارها علاقه دارید، با ما همراه باشید.

معرفی غار خمیره لواسان

غار خمیره لواسان یکی از غارهای نزدیک به استان تهران می باشد. این غار در روستایی به نام برگ جهان قرار دارد. همین جاذبه دیدنی تبدیل به یکی از منحصر به فرد ترین مناطق در نزدیکی های تهران شود. پایتخت نشینان می توانند سفری یک روزه را به این منطقه خوش آب و هوا داشته باشند و روزی را به دور از شلوغی و آلودگی هوا در شهر را بگذرانند.
غار خمیره با نام دیگری به زندان خانه لار نیز معروف می باشد و در بخش شمال غربی روستای برگ جهان واقع شده است. غار خمیره لواسان دارای ابعادی حدود دو متر در دو متر دارد و طول آن به حدود 30 متر می رسد. در محیط داخلی غار چندیدن مسیر فرعی وجود دارد.

در تاریخ این روستا آمده است که از غار خمیره به عنوان زندان استفاده می شده. دهانه این غار بزرگ بوده و برای ورودر به آن نیاز به خم شدن نیست و به راحتی می توان به آن وارد شد.
به شما پیشنهاد می شود اگر اهل غار نوردی و طبیعت گردی هستید بازدید از غار خمیره لواسان خالی از لطف نمی باشد.

غار خمیره لواسان

بهترین زمان بازدید از غار خمیره لواسان

با توجه به موقعیت مکانی این غار که در منطقه ای کوهستانی و خوش آب و هوا واقع شده است، بهتر است زمانی را برای بازدید از آن انتخاب کرد که شرایط جوی و آب و هوای معتدلی داشته یاشد. در فصل بهار و تابستان و حتی تا اوایل پاییز می تواند دارای بهترین و معتدل ترین آب و هوا باشد. همچنین در فصل تابستان می توانید برای فرار از گرمای طاقت فرسای استان تهران به این منطقه خوش آب و هوا پناه برد و به بازدید از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری همچون غار خمیره لواسان پرداخت.

غار خمیره لواسان کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر می خواهید از تهران برای بازدید از غار خمیره لواسان که یکی از جاذبه های طبیعی لواسان می باشد، راهی شوید می بایست خود را به جاده دماوند برسانید. از آنجا مسیر جاده سد لتیان را پیش بگیرید تا به روستای برگ جهان برسید. هنگامی که روستای برگ جهان رسیدید بخش شمال غرب روستا را پیش بگیرید و به بازدید غار خمیره لواسان بروید.

غار خمیره لواسان

رزرو ویلا در لواسان

در سال های اخیر، شهر لواسان که یکی از مناطق لوکس و ویلانشین اطراف استان تهران می باشد، در تمام طول سال میزبان بسیاری از گردشگران می باشد که برای یک آخر هفته و یا تعطیلات راهی این منطقه می شوند و برای اقامت خود به دنبال رزرو ویلا د لواسان می باشند. با توجه به این مسئله که بیشتر اقامتگاه ها و ویلاهای این منطقه لوکس بوده، قیمت های نسبتا بالایی برای اجاره دارند. اگر شما هم به دنبال اجاره ویلا لواسان هستید می توانید در وبسایت لوکس ویلا و مراجعه به بخش اجاره ویلا در لواسان، بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، 13کیلومتری لواسانات، شمیرانات، شمال غربی روستای برگ جهان.

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه