سوغات معروف مشهد

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سوغات معروف مشهد

گشت و گذار در میان مراکز خرید و تهیه سوغاتی های ناب شهر مقصد، همواره یکی از بهترین تفریحات در میان گردشگران بوده است. در مشهد هم به لطف محبوبیت سوغاتی ها، بازارها و مراکز خرید مختلفی در شهر ایجاد شده است تا بهترین تجربه خرید را برای گردشگران به ارمغان آورد. اما در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین سوغاتی های معروف مشهد آشنا شوید.

طلای سرخ ایران

مشهد به عنوان مهم ترین و یکی از بزرگترین تولید کننده های زعفران در ایران، بهترین شهر برای تهیه زعفران های با کیفیت و همچنین، بهترین قیمت است چراکه مشهد به عنوان بزرگترین توزیع کننده زعفران نیز می باشد و همچنین خوب است بدانید زعفران به عنوان گرانترین سوغاتی مشهد نیز شناخته می شود.

اگر قصد خرید طلای سرخ را در مشهد دارید در نظر داشته باشید برای تشخییص زعفران اصلی و تقلبی، زعفران معمولاً به رنگ قرمز تیره است.

زعفران مشهد

زیورآلات و سنگ فیروزه

زیورآلات فیروزه ای خاص ترین سوغات مشهد است. شهر نیشابور که فاصله 45 دقیقه ای تا مشهد دارد، معدن سنگ فیروزه در ایران است و می توانید در بازارهای مشهد، سنگ فیروزه را در قالب انواع انگشتر، گردنبند، دستبند و غیره یافت کنید. جالب است بدانید ساخت زیورآلات فیروزه ای یکی از هنرهای دیرینه مشهد به حساب آمده و مرغوب بودن سنگ های فیروزه در مشهد، در جهان حرف اول را می زند.

سنگ فیروزه مشهد

عطرهای معروف مشهدی

عطر معمولاً کالایی است که در هرجایی به عنوان سوغاتی شناخته می شود اما عطرهایی مشهدی، معروف ترین سوغاتی این شهر به حساب آمده و به لطف تنوع بالای عطرها، گردشگران نمی توانند بهترین عطر را انتخاب کنند. عطرهای مشهدی به ماندگاری زیادی که دارند معروف هستند و گفته شده بوی یک عطر مشهد می تواند تا 3 ماه ماندگری داشته باشد و این عطرها در قالب رایحه های زعفران، گل مریم، سنجد، بهار نارنج، گل نرگس، عطرهای میوه ای و غیره اشاره کرد و لازم به ذکر است در میان رایحه ها، گل محمدی و گل یاس با نام عطر حرم نیز شناخته می شوند.

عطر مشهدی

زرشک

در کنار زعفران، مشهد بزرگترین تولید کننده زرشک در ایران است و بهترین نوع زرشک را در مشهد می توانید پیدا کنید. زرشک یکی از اجزای جدا ناپذیر غذاهای ایرانی است و تهیه آن به عنوان سوغاتی جزء بهترین انتخاب ها خواهد بود اما پیشنهاد می کنیم زرشک های مشهد را از مراکز خرید و یا فروشگاه های معتبر تهیه کنید چراکه همانند زعفران، بهترین سوغات مشهد همواره نمونه های تقلبی و بی کیفیت آنها به وفور یافت می شود.

زرشک مشهد

مهر و سجاده

اگر فردی مومن در اطراف خود دارید، چه سوغاتی بهتر از تهیه مهر و سجاده مشهد؟ همانطور که می دانیم مشهد به عنوان بزرگترین شهر مذهبی و پایتخت معنوی ایران شناخته می شود و در بازارهای مشهد می توان بهترین مهر ها و سجاده ها را یافت که در کنار قیمت مناسب، کیفیت بالایی هم دارند.

صنایع دستی مشهد

صنایع دستی هر شهر همواره جزء محبوب ترین سوغات شهر محسوب می شود. در مشهد هم صنایع دستی مختلفی به چشم می خورد که هنر بومی ها را نشان می دهد.

قالی بافی و ارغوان بافی محبوب ترین صنایع دستی مشهد هستند. مشهد به قالی های زیبایش معروف است بطوریکه برخی از آنها در موزه ها نگهداری شده و برخی هم صادر می شوند. اما مردم مشهد هنر خود را در ارغوان بافی هم به نمایش می گذارند. چوب های درختان ارغوان بافتی انعطاف پذیر دارند و مردم مشهد از دشت ها بخصوص دره ارغوان این چوب ها را جمع آوری کرده و کالاهای مختلفی مانند سبد و لوازم تزئینی تهیه می کنند.

صنایع دستی مشهد

بهترین راهکار برای اقامت در مشهد و پرداخت هزینه های گزاف برای هتل ها

تعداد هتل های مشهد در مقابل مهمانسراها و هتل آپارتمان های مشهد بسیار ناچیز است. در مشهد هرچقدر که به حرم نزدیک می شویم تعداد مهمانسراها و هتل آپارتمان ها افزایش یافته و هرکدام برای جذب مشتری بیشتر، راهکارهای مختلفی دارند اما می توانید با اجاره آپارتمان مبله در مشهد و اقامت در جاهای معروف مانند بلوار سجاد، احمدآباد و غیره علاوه بر دوری از شلوغی اطراف حرم از آسایش و رفاه قابل توجهی هم بهرمند شوید. همچنین اجاره روزانه آپارتمان مبله هزینه به مراتب کمتری نسبت به هتل ها دارد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

مطالب مشابه