روستای مهرآباد رودهن

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از شهر های اطراف تهران که با فاصله 30 کیلومتری از شرق آن قرار گرفته و در شهرستان دماوند واقع شده، رودهن می باشد که در مجموع بالغ بر 30 هزار نفر جمعیت دارد و یکی از دلایل پیشرفت آن نزدیکی به جاده های هراز و فیروز کوه است. این منطقه دارای روستاهای زیادی بوده و از میان آن ها می توان به روستای مهرآباد رودهن اشاره نمود. در این مقاله به سراغ معرفی این روستا رفتیم تا اطلاعات لازم درباره آن را به دست آورید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی روستای مهرآباد رودهن

این ناحیه یکی از روستاهای متعلق به شهر رودهن می باشد که البته به عنوان بزرگ ترین روستای شرق تهران نیز شناخته می شود. روستای مهرآباد رودهن رو به روی ساختمان قدیمی دانشگاه آزاد قرار گرفته است. یکی از دلایل پیشرفت روستای مهرآباد علاوه بر مورد نزدیک بودن به جاده های اصلی، ساخته شدن ویلاهای متعدد در جنوب این روستا و هم چنین ویلا سازی در دیگر مناطق شهرستان دماوند می باشد.

این ویلا ها با هدف سرمایه گذاری بلند مدت توسط عده ای از افراد ساخته شده اند تا با قیمت صعودی املاک در ایران بتوانند از این طریق هم به آبادانی بیشتر این روستا و منطقه کمک کنند و هم سرمایه خود را در یک کار مهم خرج کنند. روستای مهرآباد در 30 کیلومتری تهران قرار گرفته و به دلیل همین فاصله کم مورد توجه سرمایه داران زیادی می باشد و جمعیت زیادی نیز روانه این بخش شده اند تا جایی که جمعیت این روستا بالغ بر چهار هزار نفر برآورد شده است.

هم چنین پروژه مسکن مهر که در این روستا اجرا گشت و بیش از 4500 واحد برای استفاده خانواده ها تاسیس شد، به ازدیاد جمعیت منجر گردید. لازم به ذکر است همین ویلا سازی و پروژه های مختلف عمرانی که در روستای مهرآباد رودهن به وجود آمد، سبب شد تا فعالیت های کشاورزی و دامداری تا حد زیادی کاهش یابند. البته هنوز هم هستند افرادی که در این زمینه ها همانند قبل فعالیت دارند و به باغداری و کشاورزی مشغول می باشند.

روستای مهرآباد رودهن

مزایای روستای مهرآباد

با وجود کمبود های زیاد این منطقه، روستای مهرآباد دارای مزایای مختلفی بوده که می توان به عواملی هم چون کشت صیفیجات، وجود درختان گردو، زردآلو و سیب و هم چنین غلات اشاره کرد. این روستا دارای مدرسه های ابتدایی و راهنمایی، مرکز مخابرات، مسجد، خانه بهداشت، بانک تجارت، زمین فوتبال، نانوایی، بازار روز، رستوران، حسینیه و… می باشد که همگی شرایط زندگی یا اجاره ویلا را به خوبی فراهم کرده اند.

هم چنین از دیگر مزایای این روستا برای سرمایه گذاری می توان به مواردی که پیش تر نیز به آن ها اشاره شد ولی بسیار مهم هستند اشاره کرد همانند نزدیکی به پایتخت و نزدیکی به جاده های اصلی هراز و فیروز کوه که این دو مورد از موارد بسیار مهم در مهاجرت افراد به این منطقه و سرمایه گذاری برای پروژه های عمرانی و هم چنین ویلا سازی اشخاص می باشند. سه شهید نیز در راه خدمت به جمهوری اسلامی از این روستا بوده اند و نام های ایشان صادقیان، نصیری و سیف الهی می باشد.

آب و هوای مهرآباد در رودهن

این روستا که از توابع رودهن می باشد از نظر آب و هوایی تفاوت زیادی با شهر رودهن ندارد. آب و هوای روستای مهرآباد به دلیل نزدیکی به باعات مختلف و هم چنین نزدیکی به کوهستان در فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان بسیار دلپذیر و مطبوع می باشد. در روز های سرد سال آب و هوای رودهن و روستای مهرآباد برفی و سرد می شود و کسانی که در این منطقه برای خودشان ویلا ساخته اند در این مدت برای زندگی در ویلا اقدامی نمی کنند.

در پاییز نیز اوضاع به همین منوال است ولی به نسبت زمستان مطبوع تر می باشد. بخش شمالی رودهن به دلیل هم جواری با مازندران، به عنوان یک بخش ییلاقی شناخته می شود و در زمستان ها بارش های زیادی را رقم می زند. به طور کلی آب و هوای روستای مهرآباد و رودهن در اغلب روز های سال دلپذیر و مطبوع می باشد. در یکی دو سال اخیر کمی از آلودگی پایتخت به این منطقه نیز سرایت داشته است ولی در بیشتر اوقات سال این ناحیه تمیز و پاک بوده و هوای سالمی دارد.

در فصول پاییز و زمستان افراد برای اسکی به پیست آبعلی می روند و همین موضوع باعث شلوغی و ازدحام جمعیت در رودهن می شود که این قضیه سبب می شود تا به دنبال اجاره ویلا باشند و از ویلا های روستای مهرآباد نیز استفاده نمایند. شما نیز می توانید بدین منظور برای اجاره ویلا اقدام نمایید.

روستای مهرآباد

سوغات روستای مهرآباد

سوغاتی که می توانید برای خانواده یا دوستانتان از روستای مهرآباد تهیه نمایید، انواع محصولات باغات همانند زردآلو، گردو، سیب و گیلاس می باشد. هم چنین دیگر سوغاتی ها مثل نان های محلی و حلوا های خوش طعم نیز وجود دارند که بسیار مناسب برای سوغات هستند. از دیگر مواردی که به عنوان سوغات در روستای مهرآباد به شمار می رود، صنایع دستی مانند نمد یا گلیم می باشد که در کنار یادگاری هایی هم چون منبت و معرق کاری ها بسیار کاربردی اند.

روستای مهرآباد رودهن هم چنین به دلیل داشتن طبیعت زیبای خود توانسته در جذب مسافر خوب عمل کند و به همین دلیل خرید سوغات تبدیل به یک منبع درآمد برای مردم بومی این مطقه شده است و شما با خرید محصولات آن ها به اقتصاد روستا نیز کمک خواهید کرد. شما می توانید بعد از تماشای جاذبه های رودهن همانند دشت سیاه پالاس به این روستا رفته و سوغات مورد نظرتان را نیز تهیه نمایید.

روستای مهرآباد رودهن کجاست و مسیر دسترسی

در هر نقطه از پایتخت بودید باید خود را به یکی از اتوبان های بابایی یا همت برسانید تا بعد از آن به جاده دماوند وارد شوید. یکی از مسیر هایی که برای رسیدن به این روستا می توانید از آن استفاده نمایید، آزادراه تهران-پردیس می باشد. بدین منظور باید ابتدا وارد خیابان امام خمینی و در نهایت خیابان شریعتی به سمت بزرگراه صیاد شیرازی شوید. بعد از آن با ادامه دادن بزرگراه شهید صیاد به آزادراه تهران-پردیس وارد شده و به سوی روستای مهرآباد برانید. بعد از رسیدن به رودهن به طرف صادقیان بروید و تا مقصد مسیر را ترک نکنید.

این مسیر بدون ترافیک یک ساعت طول می کشد تا به روستای مهرآباد برسید. توجه داشته باشید این راه از خیابان امام خمینی تا روستای مهرآباد رودهن می باشد ولی در هر نقطه از تهران یا رودهن بودید می توانید از طریق لوکیشن زیر خود را به مقصد برسانید.

آدرس روستای مهرآباد رودهن: تهران، آزادراه تهران-پردیس، رودهن، روستای مهرآباد

اجاره ویلا در روستای مهرآباد رودهن

اجاره ویلا در مهرآباد رودهن

همان طور که گفته شد روستای مهرآباد رودهن به دلیل سازه های عمرانی و ساخت ویلاهای مختلف توسط سرمایه گذاران، توانسته افراد زیادی را هم برای زندگی و هم برای اجاره ویلا و گذراندن تعطیلات در این روستای زیبا، به سمت خود جذب نماید. اگر قصد دارید برای اجاره ویلا به این روستا بروید می توانید از سایت لوکس ویلا استفاده نمایید. کافیست به سایت رفته و از بین ویلا های موجود برای اجاره ویلا در مهرآباد رودهن اقدام نمایید.

هرچند در این منطقه ویلا های زیادی ساخته شده ولی بهتر است در مواقع تعطیلات و روز های شلوغ سال چند روز قبل از تایم مورد نظرتان برای رزرو ویلا تماس بگیرید چرا که امکان دارد ویلای مورد نظرتان زود تر از شما رزرو شود و نتوانید جای مناسب برای خود پیدا کنید.

راهنما سایت

آدرس

تهران، آزادراه تهران-پردیس، رودهن، روستای مهرآباد

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه