رودخانه پلنگ ور

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان گیلان به عنوان یکی از بهترین استان های کشور برای گردشگری از دید مردم انتخاب شده که می توانید برای بازدید از نقاط مختلف آن اقدام نمایید. در این مقاله به سراغ یکی از دیدنی های صومعه سرا به نام رودخانه پلنگ ور رفتیم تا اطلاعات بیشتری از این مکان زیبا کسب کنید پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

درباره رودخانه پلنگ ور

اگر به صومعه سرا بروید می توانید این رودخانه را تماشا نمایید. رودخانه پلنگ ور در محدود شهر گوراب زرمیخ می باشد و از دیدن هایی جذاب می باشد که مسافران برای دیدن آن اقدام می کنند. این رودخانه هم چنین در ضلع جنوبی دهستان آلیان واقع شده و در سیراب کردن مزرعه هایی که در اطرافش قرار دارند همانند مزارع روستای سه سار از قسمت شمالی همین روستا خارج می گردد.

روستای عنوان شده در جوار شهرستان فومن قرار دارد و در فاصله 20 کیلومتری از صومعه سرا می باشد. شما می توانید برای تماشای مناطق دیدنی فومن به این منطقه رفته و تمامی نقاط دیدنی این منطقه را از نزدیک تماشا نمایید.

بهترین زمان سفر به فومن و رودخانه پلنگ ور

برای رسیدن به فومن بهتر است زمان مناسب را نیز انتخاب نمایید. این شهر دارای آب و هوایی مرطوب و معتدل بوده که در ماه های گرم سال و به خصوص در تابستان به شدت گرم و شرجی می شود به طوری که تحمل آن برای عده بسیاری از افراد سخت می باشد. اگر قصد دارید برای تماشای رودخانه پلنگ ور به فومن سفر کنید بهتر است در یک زمان مناسب اقدام نمایید. بدین منظور بهتر است تابستان یا زمستان را انتخاب نکنید چرا که در این فصول به دلیل گرمای زیاد و سرما و بارش های فراوان از سفر خود لذت نبرید.

رودخانه پلنگ ور

بهترین زمان برای رفتن به فومن، بهار و پاییز می باشد. در این دو فصل هم شرایط آب و هوایی مناسب بوده و هم جمعیت کمتری روانه این منطقه می شوند. بهترین ماه ها برای سفر نیز اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت و از انتهای مهرماه تا اواخر آبا ن می باشد. فراموش نکنید تابستان سبب می شود هم بیشت عرق کنید و هم شرجی بودن هوا باعث کلافه شدنتان شود.

جاذبه های نزدیک به رودخانه پلنگ ور

اگر به فومن سفر کرده باشید در جریان هستید که این منطقه دارای جاذبه های مختلفی در درون و اطراف خود می باشد که می توانید برای پربارتر شدن تجربه تان از فومن به آن ها سری بزنید و از تمامی امکانات و تفریحات موجود در جاذبه ها نیز استفاده نمایید. در این جا به چند مورد از این جاذبه ها اشاره خواهیم کرد تا در هنگام ورود به شهر اطالاعات کافی داشته باشید.

پارک فومن

این پارک یکی از پارک های زیبا و بزرگ شهر بوده که مسافران برای استفاده از امکانات و ملزومات موجود در درون پارک معمولا از آن استفاده می کنند. در داخل پارک فومن می توانید مجسمه های زیبایی را تماشا کنید که هنر دست استاد گرانقدر استاد ارژنگ می باشند. این مجسمه ها که از معروف ترین آن ها می توان به مجسمه چهار دختران اشاره نمود، نمادی از یک داستان و فعالیت هستند. این پارک هم چنین یک تفریگاه مناسب برای کسانیست که می خواهند همراه فرزندانشان از سفر بیشتر لذت ببرند.

قلعه رودخان

یکی از زیبا ترین شگفتی های این شهر، بنای تاریخی قلعه رودخان می باشد که در 20 کیلومتری فومن قرار دارد و تاریخ ساخت آن به دوران ساسانیان بر می گردد. این بنای تاریخی یکی از زیبا ترین قلعه های ساخته شده از آن دوران می باشد که با دیدن و قدم گذاشتن در آن گویی در تکه ای از تاریخ قدم می گذارید. در گذشته از این قلعه به عنوان دژ استفاده میشد ولی اکنون تنها یک جاذبه های توریستی بوده که افراد بی شماری در طول سال از آن دیدن می کنند.

[widgetkit id=”279″ name=”قلعه رودخان”]

امکانات اقامتی موجود در فومن

در این شهر هتل های زیادی وجود ندارد و همان تعدادی هم که موجود هستند قیمت های بالایی داشته و برای همه افراد مناسب نمی باشد. در هنگاه مراجعه به فومن بهتر است از ویلا ها یا سوئیت هایی که اجاره داده می شوند استفاده نمایید تا بتوانید یک مکان اقامتی مناسب برای خود پیدا کنید.

البته باید عنوان کرد در این شهر نیز همانند باقی شهر های ایران می توان هتل های با امکانات کمتر و قیمت مناسب تر پیدا کرد ولی تعدادشان زیاد نیست و بهتر است برای این مورد با پرس و جوی بیشتر قبل از رسیدن به مقصد اقدام نمایید. در این منطقه هم چنین خانه های روستایی نیز موجود است که برای اقامت خود می توانید از آن ها نیز استفاده نمایید. قیمت های این خانه ها از هتل های موجود در شهر پایین تر بوده و بسیاری از مسافران از آن ها استفاده می کنند.

از دیگر مواردی که برای اقامت پیش رویتان است، کمپینگ می باشد. کمپ کردن به عنوان یک گزینه روی میز برای همه افرادیست که لوازم مورد نیاز برای این کار را دارا می باشند. برای این کار نیاز به چادر مسافرتی، کیسه خواب، لباس مناسب، کفش مناسب، لوازم مورد نیاز برای تهیه غذای خود و… دارید.

اطلاعات تکمیلی از رودخانه پلنگ ور

برای بازدید از رودخانه پلنگ ور بهتر است علاوه بر داشتن اطلاعات مربوط به این جاذبه و اطراف آن، از دیگر موارد مربوط به آن که به شما کمک می کند تا بهتر از قبل برای تماشای آن اقدام نمایید، اطلاع داشته باشید.

  • مدت زمان بازدید: 4 الی 5 ساعت
  • زمان دسترسی به جاذبه: به صورت شبانه روزی می توانید به این ناحیه بروید.
  • مکان های نزدیک به جاذبه: روستای زیبای سه سار، صومعه سرا
  • تفریحات این منطقه: جنگل نوردی، شنا در رودخانه، عکاسی از مناظر، پیاده روی
  • لوازم ضروری: کفش مناسب کوهنوردی، پول نقد، کارت بانکی، آب کافی برای نوشیدن، لباس اضافه و ضد آب، سوخت کافی برای خودرو، کارت شناسایی
  • مسیر دسترسی: جاده خاکی که بخشی از آن نیازمند پیاده روی می باشد.
  • امکانات: موبایل در این منطقه آنتن دهی دارد.

رودخانه پلنگ ور

رودخانه پلنگ ور کجاست و مسیر دسترسی

همان طور که گفته شد این رودخانه در 20 کیلومتری جنوب شرقی صومعه سرا قرار گرفته و برای رسیدن آن می توانید از چند مسیر استفاده نمایید. یکی از این مسیر ها راه جاده ماسوله و جاده زیده-سه سار می باشد. بدین منظور ابتدا به سوی خیابان یادآوران رفته و شپش وارد جاده ماسوله شده و به سوی جاده شیرذیل-زیده برانید.

کمی بعد جاده زیده-سه سار را به سمت مقصد خود در روستای سه سار دنبال نمایید. مسافت این راه 13.9 کیلومتر بوده و در حدود 25 دقیقه طول می کشد تا به رودخانه پلنگ ور برسید. هم چنین از طریق لوکیشن زیر می توانید به راحتی در هر نقطه ای که بودید به مقصدتان برسید.

آدرس رودخانه پلنگ ور: گیلان، فومن، 20 کیلومتری جنوب شرقی صومعه سرا، روستای سه سار

اجاره ویلا در فومن

فومن دارای نقاط مختلفی بوده که به عنوان جاذبه های گردشگری شناخته می شوند و شما می توانید برای تماشای تمامی آن ها با چند روز اقامت در یک مکان مناسب در شهر اقدام نمایید. همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، فومن دارای هتل هایی است که اکثر آن ها قیمت بالایی دارند و برای بسیاری از مسافران مناسب نمی باشند. بنابراین می توانید به سایت لوکس ویلا رفته و از بین گزینه های موجود برای اجاره روزانه ویلا در فومن اقدام نمایید. توجه داشته باشید در روزهای شلوغ سال بهتر است یک الی دو هفته زودتر برای اجاره ویلا یا سوئیت مورد نظرتان اقدام نمایید.

راهنما سایت

آدرس

گیلان، فومن، 20 کیلومتری جنوب شرقی صومعه سرا، روستای سه سار

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه