دریاچه عروس حلیمه جان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از مهم ترین شهر های خطه شمال کشور شهرستان رودبار می باشد که به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی درون خود توانسته عده زیادی از افراد را از سراسر کشور جذب نماید. یکی از جاهای دیدنی رودبار که در 30 کیلومتری این شهر واقع شده، دریاچه عروس حلیمه جان می باشد. این دریاچه در روستایی به نام حلیمه جان قرار گرفته و به دلیل طبیعت زیبای اطراف خود توانسته مسافران را به سمت خود بکشاند. در این مقاله به سراغ معرفی دریاچه حلیمه جان رفتیم تا بتوانید بیشتر از قبل با آن آشنا شوید پس بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

دریاچه عروس کجاست و مسیر دسترسی به آن

پیش تر نیز به آن اشاره کردیم که دریاچه حلیمه جان در نزدیکی روستای حلیمه جان و درواقع درون آن قرار گرفته و مسیر رسیدن به آن آسان می باشد. اگر مسافر رودبار هستید که کافیست به توابع رحمت آباد و 30 کیلومتری این شهرستان بروید تا وارد روستای حلیمه جان شوید. اگر از تهران قصد دارید به این دریاچه بروید بهتر است از هر کجای تهران که هستید ابتدا خود را بهآزادراه تهران-کرج برسانید و این راه را ادامه دهید تا وارد آزادراه قزوین-رشت شوید و سپس به منجیل برسید.

از منجیل به طرف رودبار برانید و بعد از یک راه پنج کیلومتری از رودبار در طرف راست خود می توانید تابلوی ورودی روستای حلیمه جان را ببینید. هم چنین یک لوکیشن نیز برایتان قرار داده شده تا از طریق آن بتوانید به راحتی خود را به دریاچه عروس برسانید.

آدرس دریاچه عروس: آزادراه قزوین-رشت، منجیل، جاده حلیمه جان

دریاچه عروس

درباره دریاچه حلیمه جان

اگر به روستای حلیمه جان بروید می تواندی سرسبزی و جنگل های انبوهی را ببینید که طبیعتی بی نظیر را به وجود آورده اند. برکه ای زیبا در بخشی از روستا قرار گرفته که به دریاچه حلیمه جان شهرت دارد. این دریاچه و اطراف آن زیستگاه جانوران زیادی است که از بین آن ها می توان به لاک پشت ها و قورباغه ها اشاره نمود. هر چند که دریاچه حلیمه جان زیاد شناخته شده نمی باشد ولی مطمئن باشید که با رفتن به آن از زیبایی و آرامش محیط لذت خواهید برد.

یکی از دلایلی که باعث شده تا این منطقه به یک جای فوق العاده تبدیل شود، بکر بودن محیط می باشد. شاید بهتر باشد تا نقاطی همانند این دریاچه کمتر شناخته شوند تا از دستبرد انسان ها در امان بمانند. شالیزارهای برنجی که در اطراف دریاچه قرار دارند بویی مدهوش کننده را در فضا پخش می کنند که می تواند شما را سرمست کند. در این دریاچه آبزیان و ماهی های زیادی زندگی می کنند که تماشا آن ها می تواند لحظات زیبایی را برایتان بسازد.

یکی از شگفتی های این دریاچه دو رنگ دیده شدن آن می باشد. زمان هایی که باد نمی وزد و آب برکه ساکن می باشد، جلبک های سبز خوش رنگ سطح آب را می پوشانند و دریاچه به رنگ سبز دیده می شود. وقتی باد بوزد این جلبک ها کنار می روند و همانند عروسی که تور را از صورت خود کنار می زند رنگ دریاچه نیز تغییر می کند و آبی رنگ می شود.

بهترین زمان سفر به دریاچه حلیمه جان

اگر قصد دارید به این دریاچه بروید بهتر است در یک زمان مناسب برای سفر اقدام کنید تا شرایط آب و هوایی شما را آزرده نکند. یکی از مواردی که باید به آن دقت کنید این است که آب دریاچه معمولا وقتی بارندگی زیاد باشد پر می شود و در زیباترین حالت خود قرار می گیرد. ولی از نظر شرایط آب و هوایی بهترین زمان سفر به این دریاچه و روستای حلیمه جان، بهار و تابستان می باشد چرا که هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. ولی اگر می خواهید به تصویر برداری از مناظر و این برکه زیبا بپردازید پاییز را انتخاب کنید.

در این فصل می توانید انواع رنگ های پاییزی و زیبا را ببینید که چهره اطراف را رنگارنگ کرده اند. هم چنین در فصل پاییز به دلیل این که این منطقه بارندگی بیشتری به خود می بیند آب دریاچه نیز در حالت مناسبی قرار دارد و از این بابت نیز برایتان مفید خواهد بود. در زمستان نیز بهتر است به این منطقه سفر نکنید چرا که هوای سرد شما را اذیت خواهد کرد ولی اگر به تماشای برف علاقه دارید می توانید در این فصل برای تماشای دریاچه عروس اقدام نمایید.

بهترین زمان سفر به دریاچه عروس

پوشش گیاهی و جانوری دریاچه عروس

با توجه به آن چه بالاتر نیز گفتیم، در درون این دریاچه و اطراف آن موجودات مختلفی زندگی می کنند و پوشش های گیاهی متعددی را نیز خواهید دید که اگر بخواهیم به آن ها اشاره کنیم می توان به درختان راش، ممرز، توسکای ییلاقی، بلوط، افرا، شمشاد، زرشک، گیلاس وحشی، درختان جنگلی و… اشاره نمود. این درختان سر به فلک کشیده در کنار حیواناتی مثل گاوها، ماهی ها، لاک پشت ها، قورباغه ها و… یک زیستگاه جذاب را به وجود آورده اند و شما می توانید از این پوشش گیاهی و جانوری لذت ببرید.

البته باید اضافه کرد در راهی که به عنوان مسیر پیاده روی به وجود آمده می توانید بوته های تمشک جنگلی، گزنه، کوله خاس و… را تماشا کنید که تمامی این موارد در کنار آلوچه های جنگلی، ازگیل، زالزالک و بوته های جنگلی مناظر زیبایی را به وجود آورده اند.

ماهیگیری در دریاچه عروس

یکی از تفریحات پایتخت نشین ها ماهی گیری در دریاچه های اطراف تهران می باشد. دریاچه عروس حلیمه جان نیز به دلیل نزدیکی به آن ها به عنوان یک مقصد مناسب برای تفریحات یک الی دو روزه شناخته می شود که می توانند به ماهیگیری از دریاچه نیز بپردازند. البته این موضوع اخیرا آزاد نیست و می تواندی کمی بیشتر رانندگی کرده و تاسفیدرود برانید تا بتوانید آزادانه به ماهی گیری بپردازید.

برای حفاظت از اکوسیستم آبزیان اخیرا در این دریاچه ماهیگیری ممنوع شده ولی کسانی که برای این امر به این جا می آیند کافیست از طبیعت زیبای این جا لذت ببرند و سپس برای رفتن به سفیدرود برای ماهیگیری اقدام نمایند. اگر به این منطقه سفر کردید بهتر است تنها برای ماهیگیری به آنجا نروید و از طبیعت و جاهای دیدنی رودبار نیز دیدن نمایید.

دریاچه عروس

اقامت در نزدیکی دریاچه عروس حلیمه جان

برای اقامت در نزدیکی دریاچه و لذتی دو الی سه روزه این ناحیه باید برای اقامتتان فکری مناسب داشته باشید تا در هنگام رسیدن به این ناحیه دچار سرگردانی نشوید. برای این کار می توانید هم در اطراف دریاچه و یک جای خوب کمپ کنید و اقامتی جذاب را داشته باشید. و اگر تمایل به کمپینگ ندارید نیز در روستای حلیمه جان می توانید از خانه های روستایی برای اجاره استفاده کنید. هم چنین اقامتگاه بوم گردی در فاصله 2 کیلومتری از دریاچه وجود دارد که از آن هم می توانید برای اقامتتان استفاده نمایید. سعی کنید برای اقامت راحت تر بخضی از لوازم ضروری را به همراه داشته باشید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

راهنما سایت

آدرس

آزادراه قزوین-رشت، منجیل، جاده حلیمه جان

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه