دانستنی های رامسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

رامسر امروزه به یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین شهرهای شمالی ایران تبدیل شده است که به لطف جنگل های سرسبز، تفریحات بی نظیر و ویلاهای لوکس توانسته به خوبی در میان مردم جا باز کند. همه مسافران در تعطیلات به رامسر سفر می کنند و بهترین خاطرات سفر را برای خود رقم بزنند. اما آیا تا بحال فکر کرده اید که رامسر چه شهر عجیبی در ایران می تواند باشد؟ در ادامه به برخی از دانستنی های جالب رامسر اشاره خواهیم کرد.

دانستنی های رامسر

با قطار به رامسر نمی توانید سفر کنید

یکی از دانستنی های رامسر، عدم وجود راه آهن در شهر است. تنها سه راه برای سفر به رامسر وجود دارد. یا استفاده از خودروی شخصی که محبوب ترین بوده و همواره شاهد ترافیک های جاده چالوس و مرکز شهر رامسر هستیم، یا استفاده از سامانه های حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی، یا هواپیما که جالب است بدانید فرودگاه رامسر حدود یک قرن پیش ساخته شده. در صورتی که قصد دارید با قطار به رامسر بروید، نزدیک ترین ایستگاه راه آهن به رامسر ایستگاه قائم شهر می باشد.

فرودگاه رامسر

رامسر در گذشته نام دیگری داشته

تغییر نام شهرها همواره در طول تاریخ چندین بار اتفاق افتاده و رامسر هم این شانس را داشته که نامش تغییر پیدا کند. در گذشته های دور نام این منطقه سخت سر بود چراکه به گفته قدیمی ها، در سخت سر مناطق باتلاقی و گل چسبنده زیادی وجود داشت که تصمیم گرفتند همچین نامی را برایش انتخاب کند اما سخت سر تا سال 1314 دوام آورد. در آن سال به ترکیب دو واژه رام به معنای آرامش و سر به معنای مکان، سخت سر به رامسر تغییر پیدا کرد هرچند امروزه خبری از مکان آرامش نبوده و همواره با ازدحام جمعیت در رامسر مواجه هستیم.

جالب است این نکته را بدانید با توجه به نظریه باستان شناسان، پیش بینی شده بشر بیش از 10 قرن پیش در رامسر سکونت داشته لذا رامسر را یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشر در  استان مازندران می دانند.

دانستنی های رامسر

غربی ترین شهر مازندران با گویش گیلکی

همانطور که میدانیم، مردم رامسر به زبان گیلکی سخن می گویند اما بعد از اینکه رامسر را به سمت غرب ترک کرده و به شهر تالش می رسید، متوجه خواهید شد گویش مردم دیگری گیلکی نبوده و در میان آن ها برخی کرد زبان و برخی ترک زبان هستند. این امر شاید یکی از دانستنی های رامسر باشد که برای خیلی ها جالب خواهد بود و علت این موضوع به گذشته های دور برمیگردد. زمانی که پادشاهان درگیر جنگ با حکومت های دیگر بودند، مردم زیادی از شهرهای کرمانشاه و حومه به تالش مهاجرت کردند تا روزگار خود را در امنیت و آرامش سپری کنند.

طولانی ترین بلوار مازندران در رامسر قرار دارد

بلوار معلم رامسر که در گذشته نام دیگری داشته، بلواری با بیش از 1.5 کیلومتر مسیری دلنشین است که ابتدای آن از سواحل دریای خزر شروع شده و انتهای آن به جنگل های سرسبز و هتل قدیم رامسر می رسد. بلوار معلم در میان مردم به تفرجگاهی  برای سپری کردن اوقات فراغت، دورهمی های دوستانه و خانوادگی و همچنین محلی برای ورزش های صبحگاهی تبدیل شده است.

در انتهای بلوار معلم رامسر، یکی از قدیمی ترین بناهای شهر با نام هتل قدیم یا هتل بزرگ قرار دارد. ساخت هتل قدیم رامسر در سال 1307 به لطف معماری ها و مهندسان آلمانی رقم خورد و 10 سال به طول انجامید تا هتل ساخته شود.

همچنین در کنار هتل قدیم هم کاخ سلطنتی رامسر قرار دارد که تا قبل از انقلاب جمهوری اسلامی، به عنوان اقامتگاه سلطنتی خانوداه شاه مورد استفاده قرار می گرفت هرچند امروزه این بنا که در زمینی به وسعت 60هزار متر مربع قرار داشته و دارای خانه نگهبانی، اصطبل و ساختمانی با معماری لوکس و بی نظیری می باشد متعلق به بنیاد مستضعفان بوده و با نام موزه تماشاگه خزر، سالانه میزبان هزاران بازدید کننده است.

بلوار رامسر مازندران

اجاره ویلا در رامسر

امروزه بخاطر علاقه مردم به رامسر، سرمایه گذاران بسیاری آمده اند تا با تخریب جنگل ها و اراضی کشاورزی، ویلاها و آپارتمان های مختلفی را بسازند که هم سودهای کلانی به جیب زده و هم گره ای از مشکلات مسافران را باز کنند. همواره اجاره ویلا رامسر و انتخاب ویلایی مناسب جزء چالش های مسافران بوده و همواره توصیه شده از یک هفته قبل، بهترین ویلا متناسب با بودجه و سلیقه را رزرو کنید. در رامسر هم سوئیت های ارزان قیمت و بی نظیر برای اجاره وجود دارد، هم ویلاهای لوکس و استخردار در جنگل که چشم انداز بی نظیری از دریا و طبیعت سبز را ارائه می دهند و هم آپارتمان های مختلف.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column]

مطالب مشابه