حمام شاه عباسی آمل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

از آنجایی که شهر آمل جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است، حمام شاه عباسی آمل نیز یکی از دیدنی های این شهر به شمار می آید که در 60 کیلومتری شمال شرق استان تهران واقع شده است. در این مقاله می خواهیم با حمام شاه عباسی بیشتر آشنا شویم، با ما همراه باشید.

معرفی حمام شاه عباسی آمل

قدمت حمام تاریخی شاه عباسی مربوط به دوره قاجار و قرن 9 هجری قمری بوده و یکی از آثار تاریخی شهرستان آمل در بخش لاریجان محسوب می شود که در روستای آب گرم قرار گرفته است. آب این حمام از آبگرم طبیعی دامنه های رشته کوه البرز سرچشمه می گیرد. حمام شاه عباسی دارای دو بخش ورودی به صورت جداگانه برای آقایان و بانوان می باشد. همچنین یک گنبد خزانه ای دارد.

این حمام یکی از اماکن موقوفه شاه عباسی بوده و به منظور درمان بسیاری از بیماری نظیر: بیماری های اعصاب و خشکی مفاصل، بیماری های پوستی و بیماری های رماتیسم مفصلی تاسیس شد. حمام شاه عباسی از ایام قدیم تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده و اکنون نیز افراد زیادی برای درمان بیماری های خود از آبگرم این حمام استفاده می کنند. لازم به ذکر است که این حمام تاریخی در تاریخ 7 مرداد سال 1382 با شماره 9349 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

حمام شاه عباسی آمل

حمام شاه عباسی در روستای آبگرم

روستای آبگرم از توابع بخش لاریجان بوده و در دامنه های کوه دماوند قرار دارد که در آن آب گرم و معدنی با دمای 62 درجه جریان دارد. به دلیل وجود گوگرد در این آب، از آن برای درمان بیماری های روماتیسم و استخوانی، بیماری های پوستی و دردهای مفاصل استفاده می شود. آب گرم و معدنی موجود در این روستا به دلیل موقعیت مکانی این روستا که در دامنه رشته کوه های البرز و کوه دماوند قرار دارد می باشد.

حمام شاه عباسی که از جاذبه های آمل می باشد نیز در این روستا واقع شده است و آب ورودی این حمام از همین آبگرم می باشد. این روستا دارای تعدادی آبگرم خصوصی و یک آبگرم عمومی بوده که مسافران می توانند بر حسب سلیقه خود یکی از آن ها را انتخاب کرده و از آن استفاده کنند. طبق آخرین سرشماری که در سال 1385 از این روستا انجام شد، جمعیت آن 306 نفر که برابر 91 خانوار بود.

حمام شاه عباسی آمل

اقامت در روستای آبگرم

در صورتی که اگر قصد سفر یک روزه به روستای آبگرم را دارید، از ساعت 10 صبح الی 18 عصر امکان اجاره سوئیت روستایی می باشد. همچنین اقامتگاه ها به دو صورت اجاره داده می شوند. یکی بدین صورت که اتاق بدون لوازم، بدون آشپزخانه و دارای یک اتاق آبگرم که سرویس بهداشتی آن خارج از اتاق می باشد. دیگری نیز دارای اتاق، پذیرایی، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و اتاق آبگرم می باشد.

حمام شاه عباسی کجاست و مسیر دسترسی به آن

حمام شاه عباسی واقع در روستای آبگرم آمل بوده و برای دسترسی به آن باید مسیر جاده هراز را انتخاب کنید. پس از 70 کیلومتر به منطقه گزنک می رسید. سپس به روستای گزانه و پس از آن به روستای آبگرم خواهید رسید. اگر از تهران بخواهید به روستای آبگرم بروید حدود دو ساعت و نیم زمان لازم دارید.

آدرس حمام شاه عباسی آمل: استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان، روستای آبگرم

اجاره سوئیت و ویلا در آمل

همانطور که در بالا ذکر شد، اقامتگاه هایی در روستای آبگرم آمل برای گردشگران و مسافران در نظر گرفته شده است. اما با توجه به اینکه دارای امکانات مجهزی نمی باشند، بهتر است گردشگران به اجاره سوئیت و یلا در آمل بپردازند. در این شهر اقامتگاه هایی نظیر ویلا استخردار، آپارتمان و سوئیت های مبله با قیمت های مناسب وجود دارند که مسافران می توانند بر حسب سلیقه و بودجه خود به اجاره ویلا در آمل بپردازند. یکی از مزیت های اجاره ویلا در آمل این است که قیمت اجاره های آن ها مناسب بوده و مسافران برای اجاره اقامتگاه خود نگرانی بابت هزینه های بالای آن ها ندارند.

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، شهرستان آمل، بخش لاریجان، روستای آبگرم

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

10 الی 18

یک‌شنبه

10 الی 18

دو‌شنبه

10 الی 18

سه‌شنبه

10 الی 18

چهار‌شنبه

10 الی 18

پنج‌شنبه

10 الی 18

جمعه

10 الی 18
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه