جنگل الیمستان آمل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

 

جنگل الیمستان آمل

جنگل الیمستان آمل از جاذبه های دیدنی شهرستان آمل است که هر ساله گردشگران زیادی برای تفریح و گردش به این منطقه ی فوق العاده سفر می کنند. اگر علاقه مند به طبیعتی بکر و پر از چشم اندازهای بی نظیر هستید پیشنهاد می کنیم حتما به جنگل الیمستان آمل بروید. علت نامگذاری این منطقه رویش گیاه الیما است. رویش این گیاه بیشتر در فصل بهار و اردیبهشت ماه است که باعث سرسبزی تمام این منطقه می شود.

بی شک بسیاری از شما عزیزان به شهرهایی چون رامسر، نوشهر، متل قو، لاهیجان و … سفرهای زیادی داشته اید و از این که هر سال به یک مقصد مشخص سفر کنید خسته شده اید! از این رو تصمیم گرفتیم شما را با بخش جذاب از شهر زیبای مازندران آشنا کنیم. هر قسمت از این جنگل زیبا طبیعتی خاص و شگفت انگیزی دارد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. درختانی سر به فلک کشیده و تنومند و قلعه الیمستان از جاذبه های دیدنی این منطقه به شمار می رود. اگر دوست دارید بهتر و بیشتر با این جنگل افسانه ای آشنا شوید و بهترین اقامتگاه را برای اجاره ویلا در مازندران انتخاب کنید، با لوکس ویلا همراه ما باشید.

جاذبه های دیدنی جنگل الیمستان آمل

تا به حال شده یک عکس یا کارت پستالی از طبیعتی سرسبز ببینید و باور نکنید این بهشتی که در تصویر می بینید بر روی زمین قرار دارد؟ جنگل الیمستان بهشتی مه آلود بر روی زمین است. طوری که به محض رسیدن به ورودی این مجموعه گویی وارد یک منطقه ی اسرار آمیز با چشم انداز کوه دماوند و درختانی سرسبز و بلند می شوید. خود را برای یک کمپینگ حرفه ای در دل طبیعت آماده کنید. جایی که قرار است سفری خوش و لذتبخش را در کنار همسفرانتان داشته باشید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره آمل و جنگل گردی در طبیعت آن داشته باشید، می توانید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

عکاسی در جنگل

اگر دوربین حرفه ای دارید و یا علاقه به عکس انداختن در دل طبیعت شما را به وجد می آورد، جنگل الیمستان از بهترین انتخاب های شما می باشد. در این جنگل زیبا عکس هایی شبیه به کارت های پستال می گیرید. حتی اگر می خواهید در هزینه های مراسم عروسی خود صرفه جویی کنید می توانید با به همراه داشتن پیراهن های رنگی و لباس های مورد علاقه تان بخترین عکس ها را ثبت کنید.

جنگل الیمستان

اگر گشت و گذار داشته باشید و به دل این جنگل زیبا بروید می توانید شاهد اسب های فوق العاده زیبایی باشید که به صورت آزادانه در حال گردش هستند. جنگل، کوه، اسب، مه … وای که چه عکس های بی نظیری ثبت خواهید کرد.

مسیر دسترسی به جنگل الیمستان

این جنگل در فاصله ی 50 کیلومتری از آمل قرار گرفته است. اگر در شهر زیبای آمل ویلا اجاره کرده اید می توانید از آمل به کیلومتر 22 جاده هراز بروید و یا اگر از تهران مستقیم به این جنگل می روید از تهران به کیلومتر 140 جاده هراز بروید. در مسیر یک تابلوی راهنما به نام امامزاده قاسم و یا امامزاده لهاش می بینید که به یک جاده فرعی سمت راست می رسد. از این مسیر پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه به جنگل الیمستان خواهید رسید.

آب و هوا جنگل الیمستان

آب و هوای الیمستان را می توان جزء جاذبه های دیدنی این منطقه محسوب کرد. در طول مسیر که پیاده روی می کنید، با انواع آب و هوای مختلف رو به رو خواهید شد. بخش عمده آن دارای آب و هوایی خنک با نسیم ملایم است، بخش دیگر گرم و شرجی است و منطقه ای از آن هوای مطبوع بهاری دارد.

از انداختن زباله در جنگل جدا خودداری نمایید

با توجه به این که جنگل الیمستان آمل در یک منطقه ای بکر و به دور از هیاهوی مرکز شهر است، امکاناتی مانند بوفه و رستوران در نزدیکی آن نیست. بهتر است قبل از رسیدن به آن از آمل تمامی خوراکی ها و لوازم مورد نظر را خریداری کنید. به همراه داشتن آب، مواد غذایی، خوراکی های مورد علاقه، نان، زیرانداز و یا چادر مسافرتی ضروری است. با توجه به این که خودروی خود را تقریبا 2 کیلومتر پایین تر از جنگل الیمستان پارک می کنید پس لباسی راحت، کفش یا کتانی مناسب، کلاه و عینک نیز از موارد مورد نیاز است. طبیعتگردی نیازمند پوششی مناسب و در عین حال راحت است پس می توانید با خود شلوار و صندل نیز به همراه داشته باشید.

راهنما سایت

آدرس

استان مازندران، آمل، کیلومتر ۲۰ جاده هراز، نزدیکی روستای الیمستان

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه