جاهای دیدنی چابکسر

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

7 اسفند

چشمه دمکش

گیلان از گردشگر پذیر ترین استان های کشور بوده و با داشتن جاذبه های فراوان توانسته عده زیادی از مردم را در تمام طول سال به خود جذب نماید. یکی از شهر های توریستی این استان، چابکسر است […]

4 اسفند

روستای جنگسرا

گیلان با دارا بودن مناطق مختلف توریستی در اقصی نقاط خود توانسته همه ساله عده زیادی را جذب نماید. یکی از مناطق گردشگری این استان چابکسر است که با داشتن روستاهای دیدنی و طبیعت بی نظیر خود، همیشه […]

2 بهمن

روستای سرولات

شمال کشور با جاذبه های بسیاری که دارد توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. هرچند که تمام نقاط این منطقه از کشور دیدنی است ولی در این مقاله به سراغ روستای سرولات رفتیم تا با این […]

محتوا نمایش

چابکسر یکی از دیدنی ترین و پرجاذبه ترین شهرهای شمالی کشور است که مرز میان استان گیلان و استان مازندران واقع شده است. هنگامی که نام یکی از شهرهای شمالی را می شنویم، بی اختیار جنگل های سرسبز و درختان انبوه آن ها در ذهنمان نقش می بندند. شهر چابکسر نیز از این قاعده مستثنی نبوده و دیدنی های زیبا و متحیرکننده ای را در خود جای داده است. از آنجایی که چابکسر از توابع شهرستان رودسر به شمار می رود، در فاصله 13 کیلومتری از شهر زیبای رامسر قرار داشته و یکی از دلایل محبوبیت شهر چابکسر این است که فاصله میان کوه و دریا تنها 1300 متر می باشد و گردشگران می توانند در عرض دقایقی کوتاه هم از کوه های زیبای این شهر و هم از دریای بی کران خزر دیدن کنند. در این مطلب برآنیم که با جاهای دیدنی چابکسر بیشتر آشنا شویم تا اگر قصد سفر به این شهر زیبا را داشتیم از دیدنی های بیشتری در این شهر استفاده کنیم. در ادامه با لوکس ویلا همراه باشید.

تاریخچه شهر چابکسر

شهر چابکسر از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان می باشد. شهر چابکسر از شمال به دریای خزر، از شرق به شهرستان رامسر، از غرب به کلاچای و از جنوب به رشته کوه های البرز منتهی می شود. این شهر که مرز میان استان گیلان و مازندران می باشد، دارای جاذبه های دیدنی متنوعی بوده و فاصله میان دریا و کوهستان حدود 1300 متر می باشد. گویش مردم چابکسر به زبان گیلکی بوده و با لهجه بیه پیش صحبت می کنند. از آنجایی که در این شهر فاصله میان دریا و جنگل کم است، چشم انداز بسیار زیبایی پدید آورده است. سواحل زیبای این شهر شامل ساحل اوشان، ساحل گلسرخ، ساحل دریای مازندران قاسم آباد و ساحل طلایی می باشند. شهر چابکسر در ارتفاع 216 متری از سطح دریا قرار گرفته است. طبق آخرین سرشماری که در سال 1395 از شهر چابکسر به عمل آمد، دارای جمعتی معادل 8 هزار و 224 نفر می باشد. این شهر زیبا دارای 7 کیلومتر ساحل ماسه ای و چشم انداز بکر و بی نظیری از جنگل های سرسبز و آثار تاریخی و فرهنگی متنوعی می باشد. نام شهر چابکسر از دو کلمه چاب و کنار تشکیل شده و چاب به معنی کنار و کنار دریا می باشد.

جاهای دیدنی چابکسر

روستای سرولات از جاهای دیدنی چابکسر

هنگامی که به چابکسر سفر می کنید و قصد گردش در جاهای دیدنی چابکسر را دارید، اولین جایی که شما را به سمت خود می خواند، روستای سرولات می باشد. روستای سرولات در فاصله 3 کیلومتری از چابکسر و 22 کیلومتری از رامسر قرار دارد. این روستا درست در دامنه رشته کوه های البرز و در کنار دره های تنگ و رودخانه ای خروشان زیبا جای خوش کرده است. نخستین چیزی که باعث شده روستای سرولات در میان گردشگران به شهرت برسد، وجود فاصله کم میان کوه و دریا در نوار شمالی کشور می باشد. باغ های بسیار زیبا و سرسبز پرتقال در این روستا وجود دارند که چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کنند. قدمت سکونت در این روستا به 4000 سال گذشته بازمی گردد.

اگر به روستای سرولات سفر کردید و قصد کمپینگ داشتید، رودخانه آچیرود را اولویت قرار دهید. زیرا می توانید با برپایی کمپ در کنار این طبیعت بی نظیر، از زیبایی های اطراف آن لذت ببرید وغرق در آرامش شوید. آب و هوای این روستا به قدری تمیز است که می توانید از قدم زدن و پیاده روی در این طبیعت نهایت لذت را ببرید. همچنین می توانید از رستوران های سنتی روستا که غذاهای دلچسب شمالی را طبخ می کنند، غذاهای مورد علاقه خود را تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید. در آخر سفرتان در این روستا که از دیدنی های چابکسر به شمار می رود، خرید لواشک و آلوچه و انواع ترشی های خوشمزه را فراموش نکنید.

روستای سرولات کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر می خواهید از تهران به سمت چالوس حرکت کنید می بایست مسیر رامسر را در این جاده در پیش بگیرید. حدود 13 کیلومتر که به جلو بروید به شهر چابکسر خواهید رسید. به سمت مسیر انتهایی شهر حرکت کنید و آخرین میدان شهر را که مشاهده کردید، مسیر کوه را پیش بگیرید و حدود 3 کیلومتر که حرکت کردید، به روستای سرولات خواهید رسید.

آدرس روستای سرولات: استان گیلان، شهرستان رودسر، شهر چابکسر

روستای سرولات

روستای قاسم آباد

روستای قاسم آباد که از جاذبه های گردشگری چابکسر محسوب می شود، درست همانجایی است که می توانید با فرهنگ و سنت های اقوام ایرانی به خوبی آشنا شوید. روستای قاسم آباد یکی از مهمترین مهدهای فرهنگ اصیل استان گیلان می باشد. یکی از جالب توجه ترین مواردی که در روستای قاسم آباد مشاهده می کنید، پوشش سنتی اهالی روستا می باشد و همین باعث شده نسبت به دیگر روستاهای شمالی کشور متفاوت باشد. به جرات می توان گفت که بسیاری از افراد، لباس های رنگارنگ و زیبای شمالی را دیده اند و جالب است بدانید که این لباس های زیبا و چشم نوار پوشش محلی اهالی روستای قاسم آباد می باشد. همچنین لباس محلی این روستا در جشنواره بین المللی مد و پوشاک، به عنوان یکی از بهترین پوشش های ایرانی شناخته شد. این لباس زیبا از یک دامن رنگارنگ، یک جلیقه و یک پیراهن کوتاه تشکیل شده است. اغلب مردم این روستا به شغل کشاورزی مشغول هستند.

روستای قاسم آباد کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای دسترسی به روستای قاسم آباد که از دیدنی های چابکسر محسوب می شود باید ابتدا به رودسر رفته و از آنجا مسیر چابکسر را پیش بگیرید. روستای قاسم آباد در کیلومتر 25 جاده رودسر – چابکسر و در دهستانی به نام اوشیان واقع شده است.

چشمه دمکش از دیدنی های چابکسر

چشمه دمکش یکی از زیباترین جاهای دیدنی چابکسر به شمار می رود و جزء یکی از 12 چشمه بدون املاح خاورمیانه به شمار می رود. بسیاری از گردشگران هستند که ببه دلیل داشتن خواص آب این چشمه راهی منطقه می شوند. چشمه دمکش در زیر پای درختان زیبای افرا درحال جوشش است و منظره بسیار دیدنی و زیبایی را به وجود آورده است. یکی از ویژگی های چشمه دمکش این است که جریان آن در طول روز برای چندین مرتبه قطع و وصل می شود. از آنجایی که آب این چشمه در طول روز چندین مرتبه قطع و وصل می شود، بسیاری از افرادی که قصد بازدید از این چشمه و نوشیدن آب آن را دارند، پیش از رفتن به این فکر می کنند که بخت با آن ها یار باشد و آب چشمه دمکش در جریان باشد. تا به امروز هنوز هیچ دانشمندی علت قطع و وصل شدن آب چشمه را متوجه نشده و تی زمان دقیقی برای قطع و وصل شدن جریان در دست نیست. البته اگر روزی به این شهر سفر کردید و قصد بازدید از دیدنی های چابکسر را داشتید و به سمت این چشمه زیبا رفیتید، حتی اگر آب جشمه در جریان نبود، می توانید از زیبایی های اطراف چشمه لذت ببرید. در برخی روایات آمده که شیخ بهایی نیز برای رسیدن به راز و رمز آب این چشمه به این محله سفر کرده است.

چشمه دمکش کجاست

برای دسترسی به این چشمه زیبا و دیدنی باید ابتدا خود را به شهرستان رامسر و یا شهرستان رود سر برسانید. سپس از آنجا مسیر چابکسر را پیش بگیرید. به 5 کیلومتری شهر چابکسر و کنار روستای فکجور رسیدید، تابلوهای راهنما وجود دارند که شما را به سمت چشمه دمکش راهنمایی می کنند.

چشمه دمکش

روستای لیمه سرا

یکی از زیباترین دیدنی های چابکسر روستایی با 39 خانوار می باشد که روستای لیمه سرا نام دارد. این روستا از طبیعتی فوق العاده زیبا و هوایی پاک و دل انگیز بهره می برد و گردشگران بسیاری هستند که روستای لیمه سرا را مقصد گردشگری خود قرار می دهند. چابکسر یکی از شهرهای شمالی است که روستاهای بسیار زیادی را در گوشه و کنار خود جای داده است. روستای لیمه سرا جزء آن دسته از روستاهایی است که دارای وسعت کمی بوده و باغ های پرتغال متعددی را در دل خود قرار داده است. لیمه سرا از آن دسته روستاهایی است که در سفر به چابکسر حتما باید سری به آن بزنید و به رستوران خاور خانم حتما برای صرف یک وعده غذایی مفصل و دلچسب بروید. این رستوران در شهر چابکسر بسیار مشهور می باشد و غذاهای محلی و لذیذی را طبخ می کند. روستای لیمه سرا نزدیک به روستای سرولات قرار گرفته و به عنوان بهشتی در شمال ایران شناخته می شود. روستای لیمه سرا درست همانجایی است که در رویاهایتان تصور می کنید در بهشتی بی نطیر و سرسبز در جال قدم زدن هستید.

مسیر دسترسی به روستای لیمه سرا

برای دسترسی به روستای لیمه سرا که یکی از مهمترین و زیباترین جاهای دیدنی چابکسر به شمار می رود می بایست مسیر روستای سرولات را پیش بگیرید. روستای سرولات را پشت سر بگذارید و حدود 2 کیلومتر پیش بروید تا به روستای لیمه سرا برسید.

قلعه بندبن از دیدنی های تاریخی چابکسر

قلعه بندبن نام یکی از جاذبه های گردشگری چابکسر می باشد که در روستای بندبن واقع شده است. قلعه بندبن برجی است با 12 متر ارتفاع که از زمان های باستان به جا مانده است و قدمتی بالغ بر چند صد سال دارد. روستای بندبن به لطف وجود این برج زیبا و سنگی شهرت پیدا کرده و مقصد بسیاری از گردشگران شده است. داستان قلعه بندبن از این قرار است که در دوران باستان، اهالی روستای بندبن جهت حفط جان خود در برابر حملات دزدان دریایی آن را ساختند. این قلعه بسیار زیا و تماشایی است و در طبیعتی بی نظیر جای خوش کرده است. از آنجایی که قلعه بندبن از معماری حیرت آوری بهره می برد، بسیاری از کارشناسان یونسکو آن را مورد توجه خود قرار داده اند. این قلعه دارای راهروها و مسیرهای ارتباطی متعددی می باشد و حتی از قسمت زیرین قلعه به محوطه بیرونی مسیر ارتباطی دارد. برای دسترسی به این برج فقط می توان از ضلع غربی آن وارد شد. روستای بندبن از طبیعتی بی نظیر و خوش آب و هوا برخوردار می باشد و تبدیل به یکی از بهترین مکان های دیدنی چابکسر شده است.

قلعه بندبن کجاست

قلعه بندبن در منطقه قاسم آباد که خود از جاهای دیدنی چابکسر به شما می رود واقع شده و برای دسترسی به آن باید از رودسر خود را چابکسر برسانید. هنگامی که به منطقه قاسم آباد برسید می توانید برج زیبای قلعه بندبن را مشاهده کنید و از آن بازدید کنید و همچنین عکس های یادگاری در کنار آن بیاندازید.

قلعه بندبن از دیدنی های تاریخی چابکسر

چشمه آب معدنی سجیران

چشمه آب معدنی سجیران جزء مناطق دیدنی چابکسر شناخته می شود و در منطقه ای به نام اشکور بالا در قسمت فوقانی روستاهای نیلوجیر کل و سجیران واقع شده است. چشمه آب معدنی سجیران به تازگی در میان مردم شناخته شده و تا چند سال گذشته کمتر کسی بود که این چشمه را بشناسد و یا از آن دیدن کرده باشد. اموزه بسیاری از گردشکران هستند که به بازدید از چشمه سجیران می روند و از خواص درمانی آن که برای درمان بیماری هایی نظیر بیماری های کلیوی استفاده می شود پی برده اند. از آنجایی که چشمه آب معدنی سجیران رسوبات و اجرام را به راحتی حل می کند بسیار سبک و گوارا می باشد. همچنین برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی از آب این چشمه در اسحتمام استفاده می کنند. استفاده از آب این چشمه برای بیماری های پوستی به قدری تاثیرگذار است که پس از یک یا دو بار استفاده، بیماری های قارچی درمان می شوند. البته به یاد داشته باشید که برای رفتن به این چشمه و بازدید از آن مسیر دشواری در پیش دارید و باید تمام تجهیزات کوهنوردی را همراه خود داشته باشید.

بهترین زمان بازدید از چشمه آب معدنی سجیران

اگر می خواهید به چشمه آب معدنی سجیران بروید و می خواهید بدانید چه زمانی بهتر است، لازم است بدانید که بهترین زمان سفر به این منطقه فصل های بهار و تابستان می باشد. زیرا که آب چشمه در فصل های پاییز و زمستان بسیار سرد می شود و گردشگران ن می توانند از آن استفاده کنند.

منطقه جنگسرا از دیدنی ترین مناطق چابکسر

هنگامی که به چابکسر سفر می کنید و به دنبال جاهای دیدنی چابکسر هستید که برای گردش و تفریح به سوی آن ها بروید، حتما نام منطقه جنگسرا در لیست گردشگری شما قرار می گیرند. منطقه چابکسر یکی از زیباترین و بکرترین طبیعت های چابکسر را تشکیل می دهد و به عنوان مقصد گردشگری محبوبی برای گردشگران شناخته شده است. زیبایی های منطقه جنگشرا تنها به محیط خود آن محدود نمی شود، بلکه مسیری را که به سمت این روستا طی می کنید بسیار زیبا و تماشایی هستند. به گونه ای که دلتان نمی خواهد چشم از منظره بردارید. در حاشیه جاده درختان بلند قامت و انبوهی وجود دارند که بهترین فضا را برای برپایی پیک نیک پدید آورده اند. منطقه جنگسرا منطقه ای مسکونی بوده که در حال حاضر جمعیت آن بالغ بر 700 نفر و حدود 150 خانوار می باشد.

منطقه جنگسرا کجاست

برای دسترسی به منطقه جنگسرا ابتدا باید از مازندران خود را به شهر کلاچای در استان گیلان برسانید و در ادامه مسیر چابکسر را پیش بگیرید. بعد از آن جاده سرولات را ادامه دهید و حدود 10 دقیقه که در این جاده حرکت کردید به دو راهی خواهید رسید که یکی از آن به سمت روستای جنگسرا و دیگری به روستای سرولات می رود. مسیر سمت چپ که به روستای جنگسرا منتهی می شود را انتخاب کنید و مسیر آن را پیش بگیرید. مسیری جنگلی پیش روی شما قرار دارد که باید در آن به حرکت خود ادامه دهید تا به منطقه جنگسرا که از دیدنی های چابکسر می باشد برسید.

منطقه جنگسرا از دیدنی ترین مناطق چابکسر

روستای اوشیان از جاذبه های گردشگری چابکسر

روستای اوشیان در شرقی ترین بخش استان گیلان قرار گرفته و نزدیک ترین روستا به استان مازندران می باشد. روستای اوشیان جزء جاذبه های گردشگری چابکسر به شمار می رود و تنها 3 کیلومتر با چابکسر فاصله دارد و به عنوان مرز استان گیلان و استان مازندران محسوب می شود. روستای زیبا و سرسبز اوشیان 6 منطقه نظیر جیر اوشیان در شمال، آستانه دارور در شرق، لپاسر در غرب، هراتبر در جنوب، کرات محله در جنوب هراتبر و فکجور در جنوب کرات محله و در حاشیه کوه جای گرفته اند. یکی از زیباترین بخش های این روستا مربوط به ساحل اوشیان می باشد که گردشگران زیادی آن را به عنوان مقصد گردشگری خود در این روستا انتخاب می کنند. ازآنجایی که روستای اوشیان در مجاورت با دریای بی کران و زیبای خزر و کوه های سر به فلک کشیده ی البرز قرار گرفته است، از آب و هوای معتدل و دلپذیری برخوردار می باشد. در سال 1395 سرشماری در این روستا صورت پذیرفته که جمعیت آن بالغ بر 1600 نفر برآورد شده است.

مسیر دسترسی به روستای اوشیان

برای دسترسی به روستای اوشیان که جزء جاهای دیدنی چابکسر است می توانید از دو مسیر رامسر و رشت خود را به این روستای زیبا برسانید. اگر می خواهید از رشت به سمت روستای اوشیان حرکت کنید ابتدا می بایست خود را به قسمت شرقی گیلان و شهر رودسر برسانید. سپس کمربندی رودسرا ادامه دهید تا به کمربندی رودسر – رامسر برسید. کمربندی رودسر – رامسر را به سمت از کنار ورودی روستای سیاهکلرود و روستای قاسم آباد بگذرانید تا به روستای اوشیان که از مناطق دیدنی چابکسر می باشد برسید.

روستای اوشیان

چشمه آب شور لاکان

از دیگر جاهای دیدنی چابکسر می تووان به چشمه آب شور لاکان اشاره کرد در جنوب رشت و در دل جنگلی سرسبز و دل انگیز واقع شده است. از آنجایی که آب این چشمه نمک بسیار زیادی دارد، طعم آن شور است و از همین رو آن را با نام چشمه آب شور می شناسند. اهالی بومی منطقه به عنوان چشمه ای مقدس از آن یاد می کنند، چرا که برای درمان بیماری های پوستی از آب این چشمه استفاده می کنند و اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید، افرادی را خواهید دید که با آب چشمه آب شور مشغول استحمام هستند. به دلیل آن که این چشمه در جنگلی زیبا قرار گرفته، دارای منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. برای دسترسی به چشمه آب شور لاکان باید خود را به جنوب رشت و روستای آقا دانا پیر برسانید. این چشمه مقابل این روستا و در سمت دیگر جاده واقع شده است.

سوغات چابکسر

اگر این مقاله را مطالعه کرده باشید، متوجه شده اید که در جابکسر باغ های پرتغال زیادی وجود دارد. پس یکی از سوغای های چابکسر می تواند مرکبات باشد. چابکسر نیز مانند دیگر شهرهای شمالی کشور دارای سوغاتی های خوشمزه و لذیذی از جمله ترشی های خوش طعم، آلوچه و لواشک های دلچسب، کلوچه های لذیذ، نهال های زینتی، برنج، چای و… می باشد.

بهترین رستوران های چابکسر

معمولا گردشگرانی که به چابکسر سفر می کنند و به بازدید از جاهای دیدنی چابکسر می روند، از صبح به دل طبیعت می زنند و برای وعده غذایی ناهار اغلب به سراغ رستوران های این شهر می روند. برخی دیگر نیز در یکی از طبیعت های زیبای چابکسر بساط پیک نیک را به راه می اندازند و غذایی را در طبیعت تدارک می بینند و میل می کنند. اما در مقابل گردشگرانی هستند که به سراغ بهترین رستوران های چابکسر می روند و وعده غذایی خوشمزه و دلچسبی را میل می کنند. در این بخش از مقاله با تعدادی از بهترین رستوران های چابکسر آشنا می شویم تا بتوانید به راحتی به سراغ یکی از آن ها بروید.

بهترین رستوران های فومن

رستوران خاور خانم

یکی از بهترین رستوران های فومن رستوران خاور خانم می باشد که گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای صرف وعده ای غذایی خوش طعم و لذیذ به آن مراجعه می کنند. این رستوران خوش نام و سنتی به لطف همت و تلاش یکی از بانوان گیلانی به نام خاور خانم راه اندازی شده و غذاهای محلی و خوشمزه آن توانسته زبان زد تمام گردشگران داخلی و خارجی شود. این رستوران با نام رستوران خاله خاور نیز شناخته می شود. تمام غذاهای رستوران خاور خانم روی اجاق گازهای قدیمی و کوچک طبخ می شوند و حس و حال غذاهای سنتی و محلی را به خوبی به شما القاء می کند. رستوران خاور خانم دو طبقه بوده و بی آلایش، ساده و بسیار دلنشین است. همچنین در منطقه ای بسیار سرسبز و با صفا قرار دارد و چشم انداز بسیار زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد. اما در مقابل غذاهای رستوران نیز بسیار با کیفیت هستند و ظروفی ساده مانند سینی و کاسه و بشقاب های گل دار و زیبا سرو می شوند. پیشنهاد می شود اگر به فومن سفر کردید حتما برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه به رستوران خاله خاور سری بزنید. این رستوران با نام خاور خانم نیز شناخته می شود.

آدرس رستوران خاور خانم: استان گیلان، جاده چابکسر – رامسر، خروجی روستای سرولات، منطقه لیمه سرا

شماره تماس رستوران خاور خانم: 3444934-0911

کافه بام سرولات

یکی از کافه هایی که در چابکسر وجود دارد و دارای محیط و دکوراسیون مدرن می باشد، کافه بام سرولات می باشد. این کافه زیبا و شیک، از چشم انداز بسیار زیبا و رویایی برخوردار است که توانسته به یکی از بهترین کافه های چابکسر تبدیل شود. در کافه بام سرولات وعده های صبخانه و میان وعده سرو می شود. یکی از بهترین ویژگی های کافه داشتن وسایل سرگرمی می باشد که طرفداران زیادی دارد.

آدرس کافه بام سرولات: استان گیلان، شهر چابکسر

فاصله چابکسر تا دیگر شهرها

چابکسر شهری زیبا به همراه چشم اندازی بی نظیر، در استان گیلان قرار داشته و همانطور که گفته شد به عنوان مرز استان های کیلان و مازندران شناخته می شود. در این بخش می خواهیم فاصله جابکسر تا شهرهایی مانند رامسر و رودسر را ببینیم که چقدر هستند و برای رسیدن به آن ها به چه مدت زمانی احتایج داریم.

مسیر دسترسی از رودسر به چابکسر

اگر از شهر رودسر قصد رفتن به چابکسر و بازدید از جاهای دیدنی چابکسر را داشته باشید، باید از خیابان فرهنگ به سمت میدان امام رضا حرکت کنید. به میدان که رسیدید، جاده رامسر – رودسر را پیش بگیرید. این جاده را پیش بگیرید تا به خیابان جهاد برسید. وارد این خیابان شده و سپس به شهر زیبای چابکسر می رسید. این مسیر حدود 33 کیلومتر بوده و برای رسیدن به چابکسر به تقریبا نیم ساعت زمان نیاز دارید.

جاهای دیدنی چابکسر

مسیر دسترسی از رامسر به چابکسر

اگر می خواهید از شهر رامسر خود را به شهر چابکسر برسانید، باید از جاده ساحلی رامسر – رودسر اقدام نمایید. در این جاده به حرکت ادامه دهید تا به میدان شهید رجایی برسید. میدان را دور بزنید و دوباره جاده ساحلی رامسر – رودسر را ادامه دهید. به میدان سرولات خواهید رسید آن را باید دور بزنید و در جاده سیاهکل رود – مازندران قرار می گیرید. از این مسیر وارد خیابان جهاد شده تا به چابکسر برسید. مسیر رامسر به چابکسر حدود 12 کیلومتر می باشد و در 15 دقیقه می توانید از رامسر خود را به چابکسر برسانید.

بهترین زمان سفر به چابکسر

اگر قصد سفر به چابکسر را دارید و می خواهید از تمام دیدنی های چابکسر دیدن کنید، بهتر است فصل بهار و اوایل پاییز را انتخاب کنید. چابکسر در فصل تابستان هوایی بسیار گرم و شرجی دارد که برای برخی گردشگران چندان خوشایند نیست. همچنین در فصل زمستان هوای جابکسر رو به سرما گذاشته و شاید گشت و گذار در طبیعت برای بسیاری از گردشگران آزار دهنده باشد. پس برای این که از گرمای شدید و سرمای آزار دهنده دور بمانید و بتوانید از تمام جاذبه های گردشگری چابکسر دیدن کنید، بهترین فصل بهار و پاییز می باشد. در این دو فصل طبیعت شهر چابکسر در زیباترین و دل انگیزترین حالت خود هستند و لذت سفر و گردش در طبیعت این شهر را دو چندان می کند.

چابکسر کجاست

چابکسر شهری زیبا در شرقی ترین نقطه استان گیلان می باشد که به عنوان مرز استان گیلان و استان مازندران شناخته می شود. چابکسر از توابع شهرستان رودسر در استان گیلان به شمار می رود. برای دسترسی به شهر زیبای چابکسر اگر می خواهید از جاده چالوس اقدام کنید، باید شهرهای تنکابن و رامسر را پشت سر بگذارید. اگر هم می خواهید از سمت رشت به چابکسر برسید ابتدا باید از تهران وارد اتوبان تهران – کرج شوید و از شهرهای قزوین، منجیل و رودبار عبور کنید. هنگامی که این شهرها را پشت سر گذاشتید به لاهیجان و سپس لنگرود می رسید. از اینجا به بعد باید رودسر و کلاچای را پشت سر بگذارید تا در نهایت به چابکسر برسید.

جاهای دیدنی چابکسر

اقامت و اجاره ویلا در چابکسر

چابکسر که یکی از زیباترین شهرهای استان گیلان به شمار می رود و در مرز استان گیلان و مازندران قرار گرفته است، مناطق دیدنی زیادی را در خود جای داده است که در این مقاله به صورت مفصل به آن ها پرداخته ایم. اگر به شهر چابکسر سفر کردید و قصد بازدید از تمام جاذبه های دیدنی چابکسر را داشتید، بهتر است برایی اقامت خود به اجاره ویلا اقدام نمایید. مهمترین کاری که باید پیش از سفر به هر کجای این کرده خاکی وجود دارد و باید انجام داد این است که چند روز قبل از تاریخ سفر، به اجاره اقامتگاه و یا اجاره ویلا بپردازید. اگر جزء آن دسته از گردشگرانی هستید که به اقامتگاه خود اهمیت می دهید و می خواهید که در اقامتگاهی مجهز و مناسب اسکان داشته باشید، بهتر است به سراغ اجاره ویلا در چابکسر بروید. چرا که این ویلاها دارای بهترین امکانات می باشند و می توانند بهترین پذیرای گردشگران به شمار آیند.

ویدئو مناطق دیدنی چابکسر

[vc_column_text text_larger=”no”]