تفریحات شمال ایران، از چالوس تا نمک آبرود

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

محتوا نمایش

تفریحات شمال ایران به عنوان یکی از بهترین تفریحاتی شناخته می شوند که تنها در شهرهای شمالی و شهرهای جنوبی کشور می توان آن ها را پیدا کرد. استان های شمالی که شامل گیلان، مازندران و گلستان می شود و شهرهای گردشگری، زیبا و سرسبزی را در خود جای داده اند. اغلب تفریحات شمال ایران را تفریحات آبی تشکیل می دهند که بسیار مهیج می باشند. معمولا تفریحات آبی شمال ایران دارای طرفداران بیشتر و هیجان بیشتری می باشند. اما شهرهای شمالی به صدری زیبا و سرسبز هستند که حتی قدم زدن و پیاده روی در طبیعت آن ها می تواند تفریحی بسیار لذت بخش تلقی گردد. از جاده‌های زیبا تا ساحل دریا و جنگل، هر کدام دلیلی برای سفر به شهرهای شمالی هستند. در این مقاله لوکس ویلا قصد داریم تفریحات شمال ایران را به شما همراهان عزیز، معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

جاده چالوس: سفر به محبوب ترین جاده رویایی ایران

جاده چالوس زیباترین جاده پیچ در پیچ سرسبز ایران، در سال ۱۳۱۲ احداث شد و از آن پس به جاده محبوب مسافرانی تبدیل شد که از مسیر تهران کرج وارد این جاده می شدند و خودشان را به خطه سرسبز و زیبای مازندران می رسانند و کنار دریا و جنگل های انبوه کوهپایه البرز از طبیعت خوش آب و هوا و آرام لذت می برند. بعد از گذشت این همه سال هنوز جاده کندوان و جاذبه های گردشگری چالوس و شهرهای کوچک اطرافش مورد توجه گردشگران زیادی است. اگر در ایام تعطیل برای سفر خود بخواهید از این جاده استفاده کنید، بایستی خودتان را برای ترافیکی چند ساعته و سنگین آماده کنید. چرا که به دلیل زیبا بودن و منحصر به فرد بودن طبیعت جاده چالوس، اغلب مسافران آن را برای مسیر سفر خود انتخاب می کنند. جاده چالوس به عنوان یکی از زیباترین جاده های جهان قرار گرفته است.

متوسط ساعتی که در این جاده بایستی به رانندگی بپردازید و از مناظر زیبا و سرسبز اطراف استفاده کنید، 3 ساعت می باشد. پس از 3 ساعت رانندگی وارد جاده کندوان خواهید شد که شما را به شهر زیبا و گردشگری چالوس می رساند. این شهر زیبا از دوران پهلوی مورد توجه افراد قرار گرفته و حتی آثار تاریخی و قدیمی متعددی از دوران پهلوی را در آن مشاهده کنید. شهرهای زیبای دیگری نیز در نزدیکی چالوس قرار دارند که محبوبیت آن افزوده اند. در فاصله 7 کیلومتری از چالوس به تهران، پارکی سرسبز و جنگلی قرار دارد که رودخانه چالوس در آن جاری است و به واسطه امکانات رفاهی مختلفی که در وجود دارد، گشت و گذار در آن از تفریحات شمال ایران به شمار می رود.

چالوس شهری تاریخی در میانه مازندران

بعد از ۳ ساعت رانندگی در جاده محبوب کندوان به شهر توریستی و تاریخی چالوس می رسید. چالوس از دوران پهلوی مورد توجه بوده، بنابراین می توانید آثار قدیمی و بناهای تاریخی را که مربوط به دوران پهلوی است را در این شهر ببنید. قبلا با نام سالوش یا شالوس نام برده می شده است. شهر چالوس با نزدیکی اش به دریا، جنگل فین، سد ذوات در بیشه زار چالوس، دریاچه ولشت و به دلیل نزدیکی اش با منطقه توریستی کلاردشت و شهرهای دیدنی متل قو، نمک آبرود و نوشهر از محبوب ترین مناطق نوار ساحلی خزر به شمار می آید.

  • پارک جنگلی فین در ۷ کیلومتری چالوس به سمت تهران قرار دارد. در این جنگل رودخانه چالوس هم می گذرد که ویژگی خاصی این جنگل است. از امکانات این جنگل به کلبه ها، آلاچیق و فروشگاه های محتلفی دارد.
  • کاخ های مربوط به دوران پهلوی در چالوس
  • جاده جنگلی عباس آباد با طبیعت بکر و دیدنی از ابتدای چالوس تا کلاردشت
  • دریاچه آب شیرین ولشت در ۳۳ کیلومتری چالوس

تفریحات شمال ایران

تله کابین لاهیجان

لاهیجان که یکی از زیباترین شهرهای شمالی در استان گیلان به شمار می رود، به هر نقطه از آن که بروید، سرسبزی را احساس خواهید کرد. یکی از بهترین تفریحات شمال ایران مربوط به تله کابینی است که در شهر لاهیجان قرار گرفته و گردشگران زیادی برای سوار شدن به تله کابین لاهیجان به طرف شیطان کوه که تله کابین روی آن قرار دارد می روند. هنگامی که سوار تله کابین لاهیجان شوید، می توانید از آن ارتفاع، طبیعت بسیار زیبا، سرسبز و خارق العاده را تماشا کنید. مسیر ابتدایی این تله کابین بام سبز لاهیجان بوده و تا قله تاج خروس ادامه دارد و طی کردن این مسیر حدود 20 دقیقه زمان می برد.

تفریحات دریایی رامسر، از تفریحات شمال ایران

تفریحات آبی یکی از هیجان انگیزترین و بهترین تفریحاتی است که می توانید در شهرهای شمالی آن ها را تجربه کنید. رامسر یک کلوپ تفریحات دریایی را در خود جای داده که به عنوان یکی از بزرگترین و مجهزترین و پارک های آبی شهرهای شمالی ایران شناخته می شود. از بهترین سرگرمی های شمال ایران که می توانید در کلوپ تفریحات دریایی رامسر از آن ها لذت ببرید، جت اسکی، فلای بورد، قایق موتوری، پاراسل، شاتل، بنانا، اسکی روی آب، کایت بوردینگ و… می باشد. شما می توانید با انتخاب هر کدام از این تفریحات، هیجان و لذت را تجربه کنید. در این مکان علاوه بر امکانات تفریحی آبی هیجان انگیز، امکانات رفاهی متعددی همچون آلاچیق، کافه رستوران و… وجود دارد که تبدیل به یکی از کامل ترین مکان های تفریحی شمال کشور تبدیل شده است.

تفریحات شمال ایران، خوشگذرانی در متل قو

وقتی از جاده کندوان وارد چالوس شده و در امتداد دریا به سمت غرب می رویم بعد از گذر از کلارآباد  به سلمان شهر می رسیم که بین مردم به متل قو معروف است. متل قو با قرار گرفتن کنار دریای زیبای خزر، ساحل ماسه ای ، ارتفاعات ییلاقی  و جنگلی زیبا با آب و هوای دلپذیر در دامنه کوه البرز یک منطقه توریستی قوی به شمار می آید. فاصله کم بین کوه و دریا، مراکز خرید، هوای دلپذیر، غار دانیال و برج های دو قلو باعث شده تقریبا در ایام تعطیل از پرطرفدارترین شهرهای شمال باشد.

  • غار دانیال در رشته کوه البرز در نزدیکی متل قو یکی از غارهای بزرگ رودخانه ای است. این غار در روستای دانیال قرار دارد و به دور از هیاهوی شهر و در دل طبیعت است.
  • در شهر متل قو امکان خرید برندهای معتبر داخلی و خارجی در مسیر خیابان اصلی شهر وجود دارد. مرکز خرید مجتمع قو الماس یا برج های دوقولو یکی از مراکز خرید این شهر است.

تفریحات دریایی متل قو

پلاژ، جت اسکی، قایق سواری، چتر بازی(پاراسل) کافی شاپ ها، رستوران های مختلف و خوراکی های جورواجور باعث شده در ایام تعطیل تعداد زیادی از مسافران آنجا را به عنوان مقصد گردش خود انتخاب کنند. خانه های ویلایی، سوئیت، آپارتمان در این شهر برای اجاره چند روزه مسافران وجود دارد ولی پیشنهاد می کنم بهتر است محل اقامت خود را قبل از شروع حرکت بخصوص در ایام تعطیل دراین شهر زیبا با خیال آسوده رزرو کنید. در این صورت شما با خیال آسوده و با توجه به علاقه خود محل اقامت را در کنار دریا یا چشم انداز جنگل انتخاب می کنید. اما اگر به امید پیدا کردن ویلا بعد از رسیدن به مقصد باشید چون ممکن است به دلیل افزایش جمعیت مسافران و گردشگران زیادی آمده باشند هم انتخاب محدودی خواهید داشت و هم مجبور می شوید مبلغ بیشتری بپردازید.

تفریحات شمال ایران

اسکله تفریحی بابلسر

اگر به تفریحاتی همچون ماهیگیری و قایق سواری علاقه مند هستید، می توانید به سراغ اسکله تفریحی بابلسر بروید که جزء تفریحات شمالی ایران به شمار می روند. ماهیگیری و قایق سواری در این اسکله می تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد. رودخانه ای پر آب که این اسکله در کنار آن جای گرفته است، به سمت دریای خزر با آرامش حرکت می کند و گردشگران می توانند قایقی را برای خود اجاره کنند و لحظاتی را در آرامش روی آب بگذرانند و از مناطق اطراف خود لذت ببرند. حتی در اسکله تفریحی بابلسر امکانات تفریحی برای رفاه بیشتر حال گردشگران تعبیه شده تا بتوانند از تفریحات شمال ایران در اسکله بابلسر نهایت لذت را ببرند.

تله کابین نمک آبرود، از تفریحات شمال ایران که باید تجربه شود

نمک آبرود جزو معدود شهرهای زیبای شمالی ایران و بهترین مکان های تفریحی شمالی است که می توانید از بالای آن عبور کنید و شهر را ببیند. همین موضوع باعث شده نمک آبرود نسبت به دیگر شهرهای شمالی کشور خاص تر به نظر برسد. تجربه صعود به بالای قله، دیدن جنگل و دریا بر بلندای نمک آبرود یکی از چشم نوازترین مناظر شمال است. گاهی این شهر غرق در مه می شود و منظره ای رویایی می سازد. تله کابینی که در نمک آبرود قرار دارد به عنوان یکی از تفریحات شمال ایران به شمار می رود و گردشگرانی که این شهر را مقصد گردشگری خود قرار می دهند، اغلب برای تفریح خود و بیشتر لذت بردن از سفرشان به نمک آبرود به سراغ آن می روند. تله کابین نمک آبرود دارای دو خط حرکتی می باشد و از فراز منطقه ای سرسبز و چشمنوار عبور می کند.

جاذبه های گردشگری نمک آبرود، امکانات تفریحی بی نظیر در شمال 

شهر توریستی نمک آبرود در فاصله ۱۶ کیلومتری بعد از چالوس به سمت تنکابن قرار دارد. این شهر با مجموعه ای از امکانات تفریحی و گردشگری مسافران زیادی را به خود جذب می کند. دیدن طبیعت دلربا، رستوران های خوب با غذاهای متنوع، خرید از مراکز فروش معروف، تله کابین، تفریحات مهیج و تجربه سرعت و پرواز همگی در این شهر کوچک توریستی امکان پذیر است. در گذشته مسافرت به شهرهای شمال تنها با هدف دریا و جنگل و نهایتا رانندگی در جاده های این شهر ها بوده ولی طی توجه بی شمار گردشگران، توجه مهندسان و سرمایه گذاران به ساخت مراکز تفریحی در این مناطق جلب شد و اکنون در این شهرها امکانات تفریحی زیادی وجود دارد که شاید تصورش را هم نکنید. همراه باشید تا در ادامه با تعدادی از این امکانات تفریحی را در نمک آبرود آشنا شوید.

لیست تفریحات نمک آبرود

  • پارک جنگلی
  • کوهنوردی روی قله مدوبن و قله دیو حمام
  • تله کابین (جذاب ترین تله کابین های ایران و جهان )
  • سورتمه ( سورتمه در شهر های مختلف ایران )
  • زیپ لاین
  • پیاده روی روی پل چوبی معلق
  • پینت بال ( معروف ترین باشگاه های پینت بال تهران )
  • پیست کارتینگ
  • پیست ماشین چهار چرخ
  • پیست دوچرخه سواری
  • شهربازی برای بزرگسالان و کودکان
  • سینما سه بعدی
  • باشگاه تیر اندازی
  • پرواز با گلایدر
  • چتر بازی
  • پرواز با بالگرد
  • کایت سواری
  • مجموعه تفریحی آکوالین: دیدن هنر نمایی شیر دریایی
  • شنا
  • جت اسکی
  • قایق سواری
  • خرید از بهترین برندهای داخلی و خارجی
  • رستوران گردی

تفریحات شمال ایران

تفریحات شمال ایران، جاذبه های طبیعی نمک آبرود

  • نمک آبرود شهری در مسیر دریا است که به دلیل آب و هوای خاص آن دارای پوشش متفاوتی نسبت به شهرهای شرق مازندران دارد. این شهر با شمشاد هایی با عمر ۷۰۰ سال و گونه های محتلف گیاهان توسکا، ملچ و افرا زیبایی خاصی دارد.
  • شهری با تلفیق دریا، جنگل و کوه: در تابستان در این شهر هوای مرطوب دریا را احساس می کنید و کمی آنطرف تر بر فراز کوه با هوای سبک و دلچسب کوهستانی حس خنکی خاصی را تجربه می کنید.
  • یکی دیگر از زیبایی های این شهر پارک جنگلی با درختان وحشی جنگل های اطراف است.
  • قله مدوبن ارتفاعی با خنکی دلچسب در گرمای تابستان
  • قله دیو حمام قله ای با غارهای طبیعی و پوشش گیاهی در ارتفاع ۷۰۰ متر از دریا

سرگرمی های شمال ایران، سورتمه نمک آبرود: بر بلندای جنگل

از دیگر تفریحات شمال ایران، حرکت لابلای درختان و دیدن مناظر زیبا و چشم نواز از ویژگی های منحصر به فرد این سورتمه در شمال است که نظیر آن در شهر های دیگر ایران کمتر دیده می شود. این سورتمه تا ۶۰ متر بالاتر از مکان حرکت خود بالا می رود و طول مسیر این سورتمه ۱۲۵۰ متر است.

تفریحات شمال ایران

زیپ لاین نمک آبرود، تجربه ای جدید از تفریحات شمال

یکی دیگر از تفریحات شمال ایران ، یک ورزش پر هیجان که خاستگاهش در ابتدا امریکا بوده است و اکنون در ایران طرفداران زیادی دارد. در این تفریح که در جهان هم خانم ها و هم اقایان طرفدارش هستند از طریق بک قرقره به سیم محکمی وصل یم شوید و مسافتی را بالای شهر یا جنگل  و طبیعت عبور می کنید. شاید از زیپ لاین تهران شنیده باشید ولی چیزی از زیپ لاین نمک آبرود نشنیده باشید. این هم یکی دیگر از تفریحات این شهر خواستنی و جذاب است. اگر کلا اطلاعاتی درباره این تفریح می خواهید در اینترنت گشت و گذاری کنید. اما بلند ترین زیپ لاین اروپا را می تونید در یوتیوب ببینید.

پل معلق نمک آبرود را فراموش نخواهید کرد

قدم زدن روی پل معلق که از سرگرمی های شمال اریان شمرده می شود و از طناب و چوب ساخته شده است یک تجربه خاص دیگر است که جدیدا برای گردشگران در این شهر در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به این پل معلق باید از تله کابین استفاده کنید و بالای کوه بروید. اگر از ارتفاع نمی ترسید به این پل محکم اعتماد کنید و تجربه به یاد مادنی داشته باشید. پل های معلق در جهان از بلندترین پل گرفته تا طولانی ترین ها افراد زیادی را برای پیاده روی خود جذب می کنند. گاهی این پل ها آنقدر طولانی اند که ۴ ساعت طول می کشد تا به انتهای ان برسید. پل معلق نمک آبرود آنقدر طولانی نیست که ۴ ساعت طول بکشد ولی حسی از هیجان و دلهره را در شما به وجود می آورد. جالب نیست که این شهر چنین تفریحات مهیجی دارد؟ در ادامه با تفریحت بیشتری آشنا شوید.

پینت بال نمک ابرود: تعقیب و گریز هیجان انگیز در دل طبیعت

ورزشی مهیج و پر تحرک در نمک آبرود که بزرگترین پینت بال جنگلی ایران هم محسوب می شود. این ورزش هیجان نبرد رنگارنگ را در بین درختان جنگلی برای شما به ارمغان می آورد. احساس نبرد واقعی ویژگی اصلی این بازی است. پیش از شروع بازی در پینت بال نمک آبرود این فیلم را ببینید تا متوجه شوید چه حس هیجانی در این نبرد دوستانه خواهید داشت.

در پیست کارتینگ نمک آبرود رانندگی کنید و لذت ببرید

اگر اهل رانندگی هستید یا اصلا رانندگی بلد نیستید و دوست دارید در یک محیط امن رانندگی کنید پیست کارتینگ نمک آبرود جای خوبی برای شما است. این پیست استاندارد و با تاییدیه های لازم برای رانندگی پرسرعت و ایمن دراد.

پیست موتور چهار چرخ نمک آبرود: تجربه آفرود با موتور

تجربه افرود هیجان انگیز این بار با موتور چهار چرخ در نمک آبرود امکان پذیر است. حرکت روی تپه های شنیف بالا  و پایین رفتن با موتور های چهار چرخ هیجان زیادی دارد.

شهر بازی نمک آبرود، شهری برای بازی بچه ها

در این شهر بازی وسایلی مثل ترامبولین برای کودکان، ماشین تصادفی هم برای بازی بی خطر کودکان، مری گوراند، بوستر، فریزبی و تاب زنجبری درست شده است. بنابراین نگران این نباشید که کودکان خود را در نمک آبرود کجا ببرید تا آنها هم بعد از همراه شدن با شما در مراکز خرید حس لذت را تجربه کنند.

از بهترین مکان های تفریحی شمال ایران، باشگاه تیراندازی نمک آبرود برای شما حس پیروزی همراه دارد

شاید شما هم دوست دارید در محیطی امن تیراندازی کنید. تیراندازی برای سنجیدن مهارت و تعادل بدن و هماهنگی بین چسم و دست و نهایتا زدن به هدف وسیله خوبی است. اینکه بتونیم به هدف بزنیم هم حسی از پیروزی درونی در ما ایجاد می کند. تیراندازی در شمال با اسلحه و تیر و کمان برای بزرگسالان و پینت بال کودکان در نمک آبرود امکان دارد.

رزرو ویلا در شمال

شمال از بهترین حاذبه های گردشگری در ایران به شمار می رود و گردشگران زیادی شهرهای شمالی کشور را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می کنند. شهرهای شمالی اغلب دارای مناطق ساحلی و جنگلی هستند که گردشگران بر حسب سلیقه خود تعیین می کنند که می خواهند در کدام منطقه از شهرهای شمالی اقامت داشته باشند. در اغلب مواقع نیز گردشگران برای پیدا کردن و رزرو اقامت در شمال با چالش هایی رو به رو می شوند. اما وبسایت لوکس ویلا با فراهم آوردن انواع اقامتگاه ها در تمام شهرهای شمالی توانسته بسیاری از این چالش ها را از بین ببرد. لذا اگر قصد اجاره ویلا شمال را دارید، می توانید با مراجعه به وبسایت لوکس ویلا و با در نظر گرفتن سلیقه، بودجه و تعداد نفرات بهترین گزینه اقامتی را از میان تمام اقامتگاه های موجود پیدا کرده و برای خود رزرو نمایید.

تفریحات شمال ایران[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

سوالات متداول

مهیج ترین تفریحات شمال را نام ببرید؟

هر شهری از شمال دارای تفریحات هیجان انگیز و متفاوتی می باشد. به صورت کلی از مهیج ترین تفریحات شمال می توان تفریحات دریایی متل قو، تله کابین لاهیجان، پیست کارتینگ نمک آبرود، پینت بال نمک آبرود و غیره اشاره کرد.

تمیز ترین ساحل شمال کجاست؟

ساحل چمخاله، ساحل چابکسر، ساحل بندرانزلی، ساحل بندر کیاشهر، ساحل صدف آستارا، ساحل خلج رامسر، ساحل متل قو و غیره.

لاکچری ترین تفریحات آبی شمال کدام اند؟

پیست کارتینگ، شاتل دریایی، پاراسل، جت اسکی، فلای بورد، کایت بوردینگ، اسکی روی آب، بنانا و غیره.

شهربازی های شمال ایران کدام اند؟

پارک قصر بازی رشت، شهر شادی رشت، شهربازی لاهیجان، شهربازی سرزمین رویاها رامسر

مطالب مشابه