باغ پرندگان کیش

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

همه ما شاید حداقل یک بار سفری به کیش داشته باشیم. این جزیره زیبای مرجانی، به عنوان یکی از مناطق آزاد تجاری، بازدید کنندگان زیادی دشته و ترکیبی از جاذبه های گردشگری تجاری، طبیعی و تاریخی را در خود جای داده. در هر منطقه ای که چنین ترکیبی یافت شود، فضای بسیار مناسبی ایجاد می گردد تا مجموعه های تفریحی و فرهنگی بیشتری برای توسعه جاذبه های توریستی آن منطقه ساخته شود. باغ پرندگان کیش از این دست دیدنی های شهر کیش است. این مجموعه با وسعتی بالغ بر 3 هکتار در سال 1380 افتتاح شده و 57 نوع پرنده بسیار زیبا و نادر در آن گرد آورده شده اند.

باغ پرندگان کیش در یکی از زیباترین پارک های تفریحی خاورمیانه یعنی پارک دلفین های کیش در جنوب شرقی این جزیره، قرار دارد. این پارک که آن را به عنوان دلفیناریوم خوانده می شود، در بر دارنده محوطه ای به وسعت 100 هکتار بوده که بخش های مجزایی از جمله باغ گیاه شناسی، آکواریوم آب شور، سیرک، سالن آمفی تئاتر، کنسرت، سفره خانه سنتی و البته باغ پرندگان دارد. روزانه به طور متوسط 500 گردشگر از این مجموع بازدید می کنند. سرمایه گذار و سازنده اولیه این پارک حسین ثابت یا همان صاحب هتل بزرگ کیش بوده است. پس از آن در سال 93، سید عبدالرضا موسوی، مالک شرکت هواپیمایی زاگرس آن را خریداری کرد.

آدرس باغ پرندگان کیش

در باغ پرندگان کیش چه می بینیم

در باغ پرندگان کیش فقط شاهد پرندگان محصور در قفس ها نخواهیم بود. در این باغ فضایی نیز با وسعت 2 هکتار، برای پرواز و زیست آزادانه پرندگان اختصاص داده شده. البته این بخش، در ارتفاع بسیار بالا، با توری هایی محدود شده تا پرندگان کمیاب و با ارزش این مجموعه از آن خارج نشوند. جهت حفظ سلامت بازدیدکنندگان، تنها پرندگان اهلی در این قسمت نگهداری می شوند. تلاش شده است، محیط زندگی این پرندگان به زیست بوم اصلی آنها شبیه باشد تا شرایط درست زاد و ولد آنها فراهم شود.

در بخش دیگری از این مجموعه، در مسیری سرسبز و زیبا، قفس های پرندگان دیگری در کنار هم قرار داده شده اند. اطلاعات مربوط به گونه هر پرنده، زیستگاهش، نوع تغذیه و ویژگی هایش در کنار محل نگهداری او نوشته شده. این بخش را می توان به صورت پیاده یا با اتوبوس های قطاری طی کرد. پرندگانی که در این بخش قرار دارند، مربوط به حیات وحش و غیر اهلی بوده و آزاد گذاشتن آنها برای بازدیدکنندگان باغ پرندگان کیش خطرناک است.

انواع پرندگان باغ پرندگان کیش

پرندگان این باغ از قاره های مختلف جهان همچون آمریکا، آفریقا و آسیا به این منطقه آورده شده اند. طوطی های هندی، کاسکوها، لک لک ها، فلامینگوها، درنای تاج دار، انواع قو، ماکائو، قرقاول چینی، پنگوئن های آفریقایی و طاووس ها از جمله پرندگان این باغ هستند. درنا ها گونه بسیار زیبایی از پرندگان شبیه لک لک ها هستند که تا به حال 15 نوع از آنها از جمله درناهای ساروس، شنزار و تاجدار خاکستری و سیاه شناخته شده. تصاویر باغ پرندگان کیش، زیبایی های این مجموعه را بیش از پیش نشان می دهند.

برخی از این پرنده ها از جمله پنگوئن آفریقایی از جمله گونه های نادر و رو به انقراض جهان هستند. ایبیس، سدلبیلد، مرغ موزخوار، شترمرغ، کاکاتو آمبرلا، مرغ سقا، لک لک های مارابوا و انواع بسیار زیاد پرنده که شاید حتی نام آنها را هم نشنیده باشید، در این پارک شما را به خود می خوانند. راهنماهای متعدد قرار داده شده در طی این مسیر، مسیریابی در باغ پرندگان کیش را برای ما آسان می کنند.

تصاویر باغ پرندگان کیش

البته این باغ با وجود نامگذاری اش به باغ پرندگان کیش، فقط مختص به پرندگان نیست. حیوانات دیگری همچون میمون، آهو، مار، مارمولک و تمساح گاندو نیز در آن زیست می کنند. گاندوها به عنوان بزرگ ترین خزنده ایران، تنها کروکودیل های بومی دو کشور ایران و پاکستان هستند. البته این بخش تنها زمانی برای بازدید باز می شود که این خزندگان خاص و خطرناک، سیر بوده و مشغول استراحت باشند.

دیدن این همه پرنده رنگی و کمیاب در کنار هم می تواند هر فرد علاقمند به این جانوران دوست داشتنی را سر ذوق بیاورد. با این حال، فعالان حقوق حیوانات، معتقدند که جانوران باید همچون انسان ها آزاد بوده و در موطن خود باشند. در راستای آن که پرندگان بتوانند محیطی مشابه محیط زیست خود را تجربه کنند، گونه های گیاهی همچون نخل، اوکالیپتوس، بنجامین، درخت لور، 25 نوع کاکتوس، گل ختمی و دیگر انواع گیاهان در این فضای باغ پرندگان کیش کاشته شده اند.

باغ پرندگان کیش

آدرس باغ پرندگان کیش

این باغ که از جاذبه های گردشگری کیش به حساب می آید، در جنوب شرقی این جزیره قرار داشته و دسترسی به آن از طریق بلوار مرجان این شهر می باشد. ساعات بازدید از این مجموعه در نیمه اول سال از ساعت 18 تا 20 و در نیمه دوم سال از ساعت 16 تا 20 است. بهای بلیط این مجموعه همراه با بلیط همه بخش های دیگر پارک دلفین ها بوده و به صورت مجزا فروخته نمی شود. هزینه بلیط بزرگسالان حدود 190 هزار تومان و کودکان دو تا 4 سال، نصف این مبلغ و زیر دو سال نیز رایگان محسوب می شود. بازدید از باغ پرندگان کیش، بیش از دو الی سه ساعت وقت نمی برد.

چون زمان بازدید محدود بوده و جاذبه های بسیار زیاد دیگری نیز در مجموعه پارک دلفین کیش وجود دارد، باید دربرنامه ریزی بازدید خود دقت لازم را داشته باشید تا دیدار از این باغ زیبا را از دست ندهید. این را هم در خاطر داشته باشید که در این مجوعه شما اجازه عکاسی با دوربین حرفه ای نخواهید داشت. این باغ به بسیاری از مراکز تفریحی، هتل ها و مراکز تجاری کیش از جمله بازار بین المللی مرجان و پارک سیمرغ نیز نزدیک است.

تلفن باغ پرندگان کیش: 07644471010

راهنما سایت

آدرس

استان هرمزگان، کیش، قسمت جنوبی جزیره، بلوار مرجان

شماره تماس
هزینه بازدید

۱۹۰/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

18 الی 20

یک‌شنبه

18 الی 20

دو‌شنبه

18 الی 20

سه‌شنبه

18 الی 20

چهار‌شنبه

18 الی 20

پنج‌شنبه

18 الی 20

جمعه

18 الی 20
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه