باغ پرندگان شیراز

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از جاذبه های توریستی شهرهای مدرن امروزه جهان این است که بخشی از طبیعت و حیات وحش را که از دسترس انسان شهری به دور است، در فضاهایی داخل شهرها شبیه سازی کرده تا بازدیدکنندگان بتوانند با دیدن آنها، بدون کمترین هزینه، حس بودن در طبیعت را تجربه کنند. باغ وحش ها، پارک دلفین ها و باغ پرندگانی چون باغ پرندگان شیراز، نمونه هایی از این نوع جاذبه گردشگری هستند. با این حال کمتر کسی به این می اندیشد که این کار ستم بزرگی بر حیوانات و طبیعت است. چراکه بنیان زندگی آنها زیست در طبیعت و آزادیست. انسان با این کار برای ساعاتی تفریح و فریب بودن در طبیعت، آنها را از حق آزادی محروم می کند.در ایران علاوه بر باغ پرندگان در شیراز که در این یادداشت با آن آشنا خواهید شد، چند باغ پرندگان بزرگ در شهرهایی همچون تهران، اصفهان و کیش وجود دارند باغ پرندگان تهران، از بزرگ ترین ها و متنوع ترین ها در خاورمیانه به شمار می آید. این پارک در جنگل های لویزان واقع گردیده و بیش از 3000 پرنده را در خود جای داده. باغ پرندگان اصفهان در منطقه ناژوان در 17 هزار متر مربع واقع شده و 130 گونه متفاوت پرنده در آن زیست می کنند. باغ پرندگان کیش نیز در داخل مجموعه دلفیناریوم این شهر قرار گرفته و در آن از نادرترین گونه های پرندگان حضور دارند.

آشنایی با باغ پرندگان در شیراز

در شهریور سال 1388 نخستین باغ پرندگان شیراز و استان فارس در یکی از بوستان های شهری شیراز آغاز به کار کرد. برای تاسیس و راه اندازی این باغ یک میلیارد تومان هزینه شد. در این باغ 2000 پرنده از 300 گونه مختلف از 42 کشور از قاره های گوناگونی چون آفریقا، آسیا و اروپا گرد آورده شدند. 300 پرنده از میان پرندگان این باغ، سخنگو هستند. این باغ در همه روزها به جز روزهای سوگواری برای بازدید عموم باز بوده. با این حال این باغ داستان شادی را پشت سر نگذاشته.

باغ پرندگان شیراز کجاستسرانجام باغ پرندگان شیراز

با وجود پیش بینی موارد لازم برای ایجاد زیست مناسب برای پرندگان این باغ و با وجود قول سازمان های آب و برق و گاز شهری شیراز برای همکاری مناسب با مسئولین این باغ، 4 سال پس از ساخت باغ پرندگان شیراز، به دلیل عدم همراهی این سازمان ها اتفاق بسیار دردناکی افتاد. پس از بارش برف سنگین دیماه 1392 و عدم وجود امکانات گرمایشی مناسب برای پرندگان، تعدادی از پرندگان بر اثر پاره شدن سقف قفس فرار کردند. تعدادی از طاووس ها، مرغابی ها، قرقاول ها، و فلامینگوها نیز به خاطر سرمای شدید و ماندن زیر برف جان خود را از دست دادند.

تنها پرندگانی که از این اتفاق دردناک جان سالم به در بردند، آنهایی بودند که در قفس شیشه ای نگهداری می شدند. این رویداد باعث وارد آوردن خسارات مالی بسیار به صاحب باغ شد و منجر به تعطیلی آن گردید. در حال حاضر مسئولین باغ در فکر راه اندازی یک باغ دیگر مشابه به همین باغ در جای دیگری در شیراز هستند.

دیدنی های نزدیک باغ پرندگان در شیراز

شیراز از زیباترین و دلنشین ترین شهرهای ایران برای سفر است. کمتر کسیست که شوق سفر به شهر شاعران و عاشقانه ها را نداشته باشد. پیشنهاد ما به شما در سفر به این شهر در کنار بازدید از نقاط تاریخی، استفاده از بهترین رستوران های شیراز و تکمیل تجربه لذت بخش سفرتان می باشد. در کنار اینها و قبل از هر چیز باید به پاسارگاد، تخت جمشید، سعدیه و حافظیه نیز سر بزنید و با مهم ترین جاذبه های شیراز آشنا شوید. عمارت کلاه فرنگی یا آرامگاه وکیل از شاهکارهای دوران زندیه دیگر پیشنهاد ما به شما در شیراز است.

شاهچراغ را که همه می شناسید و حتما در سفر به شیراز به آنجا سر خواهید زد. در کنار آن از آرامگاه خواجوی کرمانی، باغ نارنجستان قوام، باغ جنت و ارگ کریم خانی نیز بازدید نمایید. عمارت شاپوری شیراز نیز پیشنهاد خاص لوکس ویلا به شماست. این عمارت در لیست آثار ملی به ثبت رسیده و معماری آن تلفیقی از هنر ایرانی و اروپاییست. این خانه تا قبل از دهه هفتاد در اختیار خانواده ای به نام شاپوری بوده و از آن استفاده می کرده اند و پس از آن در سال 70 توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری شد. در این مجموعه رستوران ها و کافی شاپ های بسیاری نیز وجود دارد.

آدرس باغ پرندگان شیراز

همان گونه که گفتیم باغ پرندگان شیراز بخشی از جاذبه های گردشگری شیراز به شمار می رفته. شما می توانید برای آگاهی از همه چیز درباره شیراز سری به مقاله مرجع لوکس ویلا درباره این شهر تاریخی بزنید. برای یافتن باغ پرندگان در شیراز هم باید به بلوار دکتر حسابی این شهر بروید. آدرس این باغ در بلوار دکتر حسابی، روبروی گلدشت حافظ، کوچه باغ پرندگان قرار گرفته. هر چند که همان طور که پیش از این نیز نشویم، در حال حاضر دیگر این باغ در این مکان قرار ندارد و سازندگان آن تلاش دارند مکان دیگری را برای باغ آماده کنند.

ساعت بازدید باغ پرندگان شیراز: همه روزه به جز ایام سوگواری از 8 صبخ تا اذان مغرب

عکس باغ پرندگان شیراز

اجاره روزانه آپارتمان در شیراز

سفر به شیراز بدون اقامتی چند روزه و دیدن همه زیبایی هان آن لطفی ندارد. برای اقامت در این شهر ،امکان های زیادی برای شما وجود دارد. شما می توانید در هتل های زیبای سنتی و مدرن این شهر اقامت نمایید. همچنین اگر می خواهید که مکانی مستقل و دربست را در اختیار داشته باشید و در عین حال هزینه ای قابل قبول و اقتصادی را پرداخت نمایید، اجاره آپارتمان روزانه در شیراز می تواند انتخاب مناسبی باشد. در این مسیر کارشناسان لوکس ویلا در کنار شما هستند تا شما سریعتر اقامتگاه دلخواه خود را بیابید.

 

راهنما سایت

آدرس

شیراز، بلوار دکتر حسابی، روبروی گلدشت حافظ، کوچه باغ پرندگان

شماره تماس

هزینه بازدید

۸/۰۰۰ تومان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

8 الی 18

یک‌شنبه

8 الی 18

دو‌شنبه

8 الی 18

سه‌شنبه

8 الی 18

چهار‌شنبه

8 الی 18

پنج‌شنبه

8 الی 18

جمعه

8 الی 18
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه