اطلس مال تهران

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از بهترین و مدرن ترین مراکز خرید که در تهران می توانید به آن مراجعه کنید و آن چه نیاز دارید را از آن جا تهیه نمایید اطلس مال می باشد. این مرکز خرید که در منطقه یک واقع شده می تواند برای شما یک فضای خوب جهت خرید و گذراندن وقت باشد تا بتوانید یک تجربه خوب داشته باشید. در این مقاله به سراغ معرفی و ارائه اطلاعات بیشتر درباره اطلس مال رفتیم که بهتر است تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

اطلس مال کجاست و مسیر دسترسی به آن

اطلس مال در منطقه نیاوران تهران واقع شده و به عنوان یکی از مدرن ترین مراکز خرید تهران معرفی می شود. شما با رفتن به ضلع جنوبی پارک نیاوران می توانید به اطلس مال وارد شوید. افراد از سه ورودی می توانند به صورت پیاده وارد این مرکز خرید شوند. هر کدام از این ورودی ها به دلیل شیب خیابان به یکی از طبقات آن می رسد بنابراین می توان سه همکف برای مرکز خرید اطلس در نظر گرفت.

اگر تمایل داشتید به اطلس مال بروید از مسیرهای دسترسی مختلفی می توانید استفاده کنید. در هر صورت باید ابتدا به خود را به نیاوران برسانید و سپس در مسیر پارک نیاوران قرار بگیرید چرا که پاساژ در این مسیر احداث شده است. یک لوکیشن از مقصد نیز در زیر برایتان قرار داده شده تا بتوانید از طریق آن به آسانی خود را به مرکز خرید اطلس برسانید.

آدرس اطلس مال: تهران، نیاوران، خیابان پاسداران، جنوب پارک نیاوران

اطلس مال تهران

مسیرهای دسترسی به اطلس مال

برای رفتن به این مرکز خرید بهتر است تمام راه های رسیدن به آن را بشناسید تا در صورت نداشتن وسیله نقلیه شخصی بتوانید به آسانی مسیرتان را بپیمایید. در این جا انواع مسیر های دسترسی به این پاساژ را معرفی خواهیم کرد تا اطلاعات شما از این موضوع کامل شود:

مسیر دسترسی با مترو به اطلس مال: برای استفاده از این مورد باید در ایستگاه نوبنیاد از مترو خارج شوید و از اتوبوس یا اسنپ برای باقی راه استفاده کنید.

مسیر دسترسی با اتوبوس به اطلس مال: اگر تمایل داشتید با اتوبوس برای رفتن به این مرکز خرید اقدام کنید نزدیک ترین ایستگاه سه راه اقدسیه می باشد.

مسیر دسترسی با وسیله شخصی به اطلس مال: شما از راه های مختلفی می توانید خود را به پاساژ اطلس برسانید که از بین آن ها می توان به بزرگراه های بابایی، امام علی، صدر و صیاد اشاره نمود.

معرفی اطلس مال نیاوران

از مجلل ترین و مدرن ترین سازه های مربوط به خرید در تهران اطلس مال می باشد که در نیاوران قرار گرفته و نمای بسیار زیبایی دارد. لازم به ذکر است نیاوران تهران یکی از قدیمی ترین محله ها بوده و به عنوان یکی از با اهمیت ترین نقاط فرهنگی، تاریخی و تفریحی به حساب می آید و به همین دلیل قرار گرفتن این پاساژ در نیاوران نیز به اهیت آن افزوده است. برخی از مهم ترین مناطق دیدنی تهران همانند کاخ سعدآباد به دلیل قرار گرفتن در نیاوران به اهمیت این محله افزوده اند.

از دیگر دلایل ویژه شدن موقعیت اطلس مال، آب و هوایی است که بر این منطقه حاکم است. هوای خوب این ناحیه از تهران و رفت و آمد مقامات داخل و خارج از ایران باعث شده تا به اهمیت مجتمع تجاری اطلس افزوده شود. درواقع موقعیت مکانی این پروژه بر اساس دلایل گفته شده توسط مهندسان و سرمایه گذاران انتخاب شده که باید گفت در این مورد بسیار خوب عمل کرده اند. با تماشای این ساختمان شاهد گیاهان زیادی هستید که به قصد از آن ها استفاده شده تا هم برای تمیزتر شدن هوا و هم برای زیبایی بیشتر بنا به کار آیند.

پوشش گیاهی به کار برده شده در اطلس مال که شامل گلدان های بزرگ و آبشار های مختلف می شود باعث شده تا هر کس که به تماشای آن ها می نشیند تحت تاثیر قرار بگیرد. یک رایانه مرکزی در کل این مجموعه وجود دارد که توسط آن فعالیت های مربوط به دوربین های مدار بسته، سیستم اطفاء حریق، سیستم گرمایشی و سرمایشی، تهویه، نورپردازی و… کنترل و اداره می شود. اطلس مال طراحی و معماری مدرنی دارد و به همین دلیل در بین مراکز خرید مختلف پایتخت میان افراد معروف شده است.

اطلس مال نیاوران

معماری ساختمان اطلس مال

همان طور که به آن اشاره کردیم معماری این ساختمان مدرن بوده و استفاده زیادی از گیاهان در طراحی آن شده است. روف گاردن این مجتمع تجاری که سقف سبز نیز نامیده می شود، به باغ بام معروف بوده و یکی از مهم ترین بخش های معماری این بنا به حساب می آید. سقف سبز اطلس مال یک عایق در برابر گرما و سرما بوده و در فصول مختلف وظیفه خود را به درستی انجام می دهد و از به هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند. این بنا به گونه ای ساخته شده که می تواند با استفاده از سلول های خورشیدی که در آن به کار رفته بخشی از برق و انرژی مورد نیاز ساختمان را تامین نماید.

یکی دیگر از مواردی که باعث شده تا این سازه یک ساختمان بسیار مدرن شناخته شود، استفاده از شیشه به جای دیوار در نما می باشد. این کار باعث شده تا هماهنگی زیادی بین داخل و خارج سازه به وجود آید و هم چنین روشنایی زیادی را به درون ساختمان روانه کند. مجتمع تجاری اطلس مال در شیب ساخته شده و به صورت هلالی طراحی گشته است. به همین دلیل در طبقات بالایی بنا این انحنا و متقارن بودن را حس می کنید ولی در طبقات پایین نامتقارن بودن را بیشتر متوجه خواهید شد که دلیل آن همان شیب زمین و درواقع همراه شدن با محیط می باشد.

یکی از زیبایی های برگرفته از طبیعت اطراف رنگ سبز پوشش گیاهی می باشد که مراجعین را بسیار متوجه خود می کند. یکی از مواردی که در معماری این بنا به کار گرفته شده تا از تداخل رفت و آمدهای اداری و بخش تجاری جلوگیری شود، جدا کردن این دو قسمت در ساختمان می باشد. فضای اداری ساختمان با دارا بودن شیشه های بلند یک بخش مجزا از تجاری بوده که به صورت بسته طراحی شده است. بین دو بخش اداری و تجای نیز فودکورت می باشد که به زیبایی و هم بستگی در کنار رنگ های روشن کمک شایانی کرده.

متراژ مرکز خرید اطلس

مساحت اطلس مال بالغ بر 11000 متر مربع بوده و با زیر بنایی معادل 140000 متر مربع که گفته شده یک دهم ایران مال می باشد ساخته شده است. 6000 متر مربع از مقدار گفته شده مختص بخشی می باشد که به عنوان یک فروشگاه بزرگ به وجود آمده و عنوان شده که این بخش در خرده فروشی نامبر وان منطقه است. تعداد طبقات اطلس مال 19 طبقه بوده و از این تعداد 8 طبقه مربوط به بخش اداری، 4 طبقه مختص قسمت تجاری و یک طبقه به فودکورت اختصاص یافته و تعدد طبقات باقی مانده یعنی 6 طبقه مربوط به پارکینگ می شود. در پارکینگ به طور همزمان 1400 خودرو جای می گیرد و تردد در آن نیز بسیار آسان می باشد. هم چنین در طبقات اداری 220 واحد و در طبقات تجاری 330 واحد مشغول هستند.

اطلس مال

امکانات اطلس مال

این پاساژ به همانند دیگر مراکز خرید مهم و معتبر دارای امکانات مختلفی است که در صورت نیاز می توانید از هر کدام که خواستید استفاده نمایید. تجربه یک خرید خوب در کنار استفاده از امکانات مختلف می تواند به خاطره ای ماندگار تبدیل شود که شاید دیگر تکرار نگردد. در این میان بهتر است اطلاعات کافی درباره استفاده از بخش های مختلف موجود در اطلس مال را داشته باشید تا در صورت مراجعه به آن دچار سردرگمی نشوید.

فودکورت

یکی از مهم ترین بخش های موجود در پاساژ که مورد استفاده افراد زیادی معمولا قرار می گیرد، فودکورت می باشد. این قسمت در اطلس مال نیز مهیا شده تا مراجعین بتوانند در هوای تمیز و مناسب نیاوران در یک محیط عالی از فضا استفاده نمایند. همان طور که گفته شد در طبقه دوم بین دو محیط اداری و تجاری فودکروت مجتمع قرار گرفته است. در این محدوده که 5000 متر مربع مساحت دارد، 17 فودکورت در کنار یک رستوران بسیار زیبا و هم چنین یک شهربازی قرار گرفته است. اگر چشم انداز برایتان اهمیت زیادی دارد بهتر است این قسمت از اطلس مال را از دست ندهید چرا که تراس این محدوده 2000 متر مربع می باشد.

پارکینگ

یکی از مهم ترین بخش های هر مرکز خرید مربوط به پارکینگ و گنجایش آن می باشد. همان طور که به آن اشاره شد گنجایش این مرکز خرید 1400 ماشین می باشد و در 6 طبقه پذیرای خودروهای شما می باشد. خودروهای مالکان و افراد دیگر در این پارکینگ تفکیک شده و هم چنین ورود و خروج خودروهای حمل بار و ماشین های شخصی نیز از هم جدا شده است. از دیگر مواردی که در پارکینگ اطلس مال مورد استفاده قرار می گیرد، سیستم هوشمندی است که ماشین ها را به نزدیک ترین جای خالی هدایت می کند. لازم به ذکر است این جا به عنوان بزرگ ترین پارکینگ در نیاوران عنوان شده است.

آسانسور

از دیگر امکاناتی که می توان در این پاساژ نام برد، آسانسور های شیشه ای می باشد که در این سازه تعبیه شده اند. تعداد 25 عدد آسانسور در این مجتمع تجاری وجود دارد که 4 مورد از آن ها آسانسور شیشه ای یا پانوراما می باشد. شما با استفاده از این چند آسانسور می توانید نمایی از تهران و پارک نیاوران را تماشا کنید. اگر به این مجتمع تجاری مراجعه کردید بهتر است استفاده از آسانسورهای شیشه ای را از دست ندهید.

اطلس مال

بخش های مختلف مرکز خرید اطلس

پیش تر نیز به آن اشاره کردیم که این پاساژ دارای دو بخش مجزای اداری و تجاری می باشد و حتی ورودی و خروجی خودروهای این دو بخش نیز از هم تفکیک شده اند. در این جا بخش های مختلف اطلس مال را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از آن ها استفاده نمایید:

بخش تجاری

مجموعه اطلس مال به عنوان یکی از بهترین بازارهای نیاوران شناخته شده  و رقیبی برای آن در منطقه یک تهران نیست. بخش تجاری مجتمع تشکیل شده از 4 طبقه بوده و فروشگاهی به وسعت 6000 متر مربع دارد. معماری و طراحی این بخش از سازه به گونه ای است که سبب می شود تا مراجعین زیادتری به آن جذب شوند. شما در فروشگاه بخش تجاری اطلس مال می توانید لوازم و محصولات مختلفی را بیابید که از بین آن ها می توان به پوشاک، اکسسوری، کیف و کفش، لوازم آرایشی، محصولت بهداشتی، جواهر و… اشاره نمود.

هم چنین در این بخش انواع برندهای مختلفی همانند ال سی وایکیکی، مانگو، کوتون، مارال چرم و… حضور دارند و از بین آن ها می توانید به دنبال محصول مورد نظرتان بگردید. این مرکز خرید همانند ایران مال در مسیرهای رفت و آمد خود دارای فضاهای استراحت و مبل های راحتی بوده تا شما بتوانید برای تازه کردن نفس از آن ها استفاده ننمایید.

بخش اداری

این بخش کارکنان مختلفی دارد و در مجموع 8 طبقه می باشد. در این بخش شرکت های مختلفی مشغول به کار می باشند که از جمله آن ها می توان به آژانس های مهاجرتی اشاره نمود. هم چنین یک فضای زیاد نیز برای سمینارها و همایش های ادارای در نظر گرفته شده که از آن ها نیز می توانید استفاده نمایید. طراحی فضای اداری به واسطه مهندسان و معماران زبده ای انجام شده و فضای بسیار دل نشینی را برای کر کنان به وجود آورده اند. فعالیت کسانی که در بخش اداری اطلس مال مشغول به کار هستند با بالاترین بازدهی بوده چرا که در محیط خوبی می باشند.

روف گاردن

یکی از مهم ترین بخش های اطلس مال همان طور که قبل تر نیز به آن اشاره کردیم، روف گارد می باشد. معماری این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل از اصلی ترین نواحی درون مرکز خرید به شمار می رود. نوع معماری به کار رفته معماری سبز است که روشی بوده تا با محیط زیست پیوند خوبی برقرار شود. هم چنین در طراحی داخل و خارج سازه نیز از تجهیزاتی استفاده شده که هم انرژی تولید می کند و هم جلوی به هردر رفتن انرژی را می گیرد. روف گاردن اطلس مال به گونه ای ساخته شده تا عایقی در برابر گرما و سرما در فصول مختلف باشد و قرار دادن گلدان های بزرگ در این بهش نیز از دیگر تدابیر به کار برده شده مهندسان برای زیباسازی و بهتر کردن هوای اطراف می باشد.

راهنما سایت

آدرس

تهران، نیاوران، خیابان پاسداران، جنوب پارک نیاوران

شماره تماس
هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

7:30 الی 17:30

یک‌شنبه

7:30 الی 17:30

دو‌شنبه

7:30 الی 17:30

سه‌شنبه

7:30 الی 17:30

چهار‌شنبه

7:30 الی 17:30

پنج‌شنبه

7:30 الی 17:30

جمعه

7:30 الی 17:30
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه