آبشار کپ رویان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان مازندران به عنوان یکی از استان های دیدنی شمال کشور توانسته عده زیادی از گردشگران را در تمامی طول سال به خود جذب نماید. شهر ها و روستا های موجود در این استان به قدری زیبا هستند که هر کسی را مجذوب می کند. یکی از مکان های دیدنی که در مسیر روستای رویان به بلده قرار گرفته، آبشار کپ می باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی آبشار کپ که در زمان هایی از سال با مه پوشیده می شود بپردازیم.

معرفی آبشار کپ

­آبشار کپ یکی از مکان های دیدنی رویان می باشد که با ارتفاع 1725 متری خود از سطح دریا، پوشیده شده از خزه ها و پوشش گیاهی مختلفی بر روی خود بوده و قرار گرفتن آن در دل جنگلی زیبا به جذابیت آن افزوده است. این آبشار در اکثر اوقات سال به خصوص در زمان بارندگی از مه پوشیده شده و حتی در مواقع دیگر نیز یک رد خفیف از مه در اطراف آن وجود دارد. آبشار کپ با هوای دلپذیر خود و هم چنین فضای زیبایی که در آن قرار گرفته بیشتر از قبل توانسته مناظر اطراف را جذاب نماید.

روستای کپ

آبشار کپ همان طور که عنوان گشت در روستای زیبایی به همین نام قرار گرفته است. ساخت خانه های زیبا و البته قدیمی این روستا به 70 سال پیش بر می گردد. خانه های این روستا به قدری دیدنی است که توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب نماید. عده ای از اهالی روستای کپ تحصیلات خود را ادامه داده و هم اکنون با وجود گذشت زمان زیادی که در این روستا نبودند باز هم به آن افتخار می کنند. اکثر کسانی که به این روستا سفر می کنند، از مهمان نوازی مردم آن صحبت کرده و مردم محلی ساکن در روستا از مهمانان با روی خوش استقبال می نمایند.

روستای کپ

روستای کپ از دو بخش اولیا و سفلی تشکیل شده و امکاناتی نظیر آب لوله کشی، برق و تلفن در این روستا وجود دارد. شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و دامپروری بوده و در سال های گذشته نیز مردم گندم می کاشتند. ولی باید عنوان کرد در حال حاضر مردم روستا به دلیل پراکنده شدن به نقاط دیگر، بیشتر قعالیت روستای کپ به دلیل مدرن شدن تبدیل به یک روستای تفریحی گشته و درآمد مردم باقی مانده در روستا نیز از طریق گردشگران و توریست هایی که به این منطقه سفر می کنند تامین می شود.

برخی از ساکنین روستا که به نواحی دیگر مهاجرت کرده بودند هنوز هم برای فصول گرم سال به این روستا برگشته چرا که روستای کپ به دلیل ارتفاع زیادی که دارد آب و هوای متعادل و نسبتا خنکی در ماه های گرم سال دارد که همین موضوع سبب برگشت ساکنین شده است.

بهترین زمان برای سفر به آبشار کپ

آبشار کپ در 45 کیلومتری شهرستان رویان استان مازندران واقع شده که این منطقه نیز از نوشهر 11 کیلومتر فاصله دارد. اگر قصد دارید برای دیدن این آبشار به رویان بروید، می توانید در فصل تابستان و بهار اقدام نمایید. در این فصول آب و هوا به دلیل ارتفاع روستا بسیار مناسب می باشد و حتی نسیم خنک را می توانید در روز های تابستانی حس کنید. در پاییز این ناحیه رنگارنگ شده و برای کسانی که می خواهند از مناظر عکس بگیرند بسیار مناسب می باشد. در فصل زمستان هوا سرد بوده و امکان دارد برف زیاد باعث بسته شدن مسیر های منتهی به آبشار شود. لذا اگر می خواهید در زمستان به این منطقه سفر کنید، بهتر است از قبل آب و هوا را چک نمایید. شما می توانید علاوه بر آبشار کپ برای تماشای جنگل گلندرود رویان نیز اقدام نمایید چرا که این جنگل نیز به عنوان جاذبه های گردشگری اطراف روستای کپ شناخته می شود.

از نظر تعداد مسافران بهترین زمان سفر ابتدای بهار و پاییز می باشد. پس اگر می خواهید به دلیل جمعیت زیادی که به این منطقه می آید کلافه نشوید بهتر است در زمان های پیشنهادی برای دیدن آبشار اقدام نمایید.

آبشار کپ

آبشار کپ کجاست و مسیر دسترسی

اگر قصد دارید به آبشار کپ رفته و زیبایی های آن را از نزدیک بینید، ابتدا وارد رویان شده و به طرف جاده بلده-رویان بروید. بعد از عبور از املاک پایتخت کاویانپور که در سمت چپ قرار گرفته، از آبشار جلبکی نیز بگذرید. سپس به طرف راست پیچیده و از مسجد امام زاده محمد بگذرید تا به مقصد برسید. این یک مسیر 34 کیلومتری است که در حدود یک ساعت زمان نیاز است تا به روستای کپ برسید. لازم به ذکر است که راه آبشار کپ از یک جاده فرعی از روستای رویان به سمت آبشار آب پری شروع می شود که 5 کیلومتر قبل از این آبشار به یک دو راهی خواهید رسید. شما باید مسیر سمت چپ را که به سمت بلده می رود انتخاب نمایید. بعد از چهل کیلومتر در قسمت راست جاده روستای کپ را خواهید دید که با ورود به روستا و کمی پرس و جو از اهالی می توانید به سمت آبشار کپ بروید.

از تهران تا این منطقه زیبا مسافتی 186 کیلومتری پیش روی شماست که با طی کردن زمانی در حدود 3 ساعت می توانید به روستای کپ برسید. از آزادراه تهران-شمال وارد جاده چالوس شده و مسیر رسیدن به جاده بلده-رویان را در پیش بگیرید. بعد از عبور از امام زاده محمد به مقصد خواهید رسید.

آدرس آبشار کپ: مازندران، روستای کپ، آبشار کپ

کمپینگ در اطراف آبشار کپ

بسیاری از کسانی که به این منطقه سفر می کنند به قصد کمپ کردن و طبیعت گردی به دور از هیاهوی شهر برای این مورد اقدام می کنند. شما نیز می توانید با به همراه داشتن لوازم ضروری برای کمپینگ و چادر زدن در اطراف آبشار به روستا بروید. برای این منظور مطمئن شوید که مواردی هم چون چادر مسافرتی ضدآب، کیسه خواب، کیسه زباله، کرم ضدآفتاب و.. را به همراه داشته باشید. هم چنین سعی کنید برای تهیه غذای مورد نظر خود نیز لوازم ضروری هم چون منقل و زغال آماده برای آتش درست کردن به همراه داشته باشید تا به طبیعت هیچ آسیبی وارد نکنید.

روستای کپ مکان مناسبی برای کمپینگ می باشد و شما می توانید به جای این که در کنار ابشار چادر بزنید، از این روستا برای این منظور استفاده نمایید تا هم امنیت هتری داشته باشید و هم در صورت راهنمایی خواستن یا تهیه بعضی لوازم ضروری بیشتر در دسترس باشید.

کمپینگ اطراف آبشار کپ

رزرو ویلا در رویان

رویان یکی از مناطق توریستی مازندران است که با داشتن جاذبه های دیدنی فراوان توانسته در طول سال عده زیادی از مسافران را به خود جذب نماید. اگر قصد دارید به منطقه رویان سفر کرده و از آبشار کپ دیدن نمایید بهتر است برای دیدن تمامی جاذبه های این شهر چند روزی را در یک اقامتگاه خوب بمانید تا با دل فرصت به دیدن این ناحیه بروید. برای انتخاب محل اقامتی خود می توانید به سایت لوکس ویلا رفته و با اجاره ویلا و سوئیت در رویان اقامتگاه خود را انتخاب نمایید.

راهنما سایت

آدرس

مازندران، روستای کپ، آبشار کپ

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه