آبشار نشترود در کرج

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از انواع جاذبه های طبیعی که همیشه گردشگران بسیاری را در نقاط مختلف جهان به خود جذب می کند، آبشارها هستند. آبشار یک پدیده زمین شناسیست که در آن، یک رودخانه در مسیر خود به جایی با ارتفاع بیشتر نسبت به زمین های اطرافش می رسد. در اینجا آب رودخانه از فلات یا مکان بلندتر با سرعت و فشار زیاد به پایین دره و یا دامنه ای سرازیر می شود. بلندترین آبشارجهان، آبشار آنجل است که در کشور ونزوئلا واقع بوده و 989 متر ارتفاع دارد. کشور ما ایران نیز از این منظر غنی بوده و آبشارهای بسیار زیبا و بکری در جای جای آن وجود دارد. یکی از این آبشارها، آبشار نشترود در نزدیکی شهر کرج می باشد.

آشنایی با آبشار نشترود

آبشار نشترود در نزدیکی یکی از روستاهای خوش آب و هوای شهر کرج یعنی روستای نشترود قرار گرفته. این روستا در کیلومتر سی و پنج جاده کرج به چالوس و در کنار یک دره سرسبز و زیبا واقع شده. این آبشار، 110 متر بلندا داشته و از این منظر یکی از آبشارهای بلند ایران محسوب می شود. این آبشار از فراز یک صخره بلند و مرتفع به داخل دره و رود نشترود سرازیر می شود. منطقه ای که این آبشار در آن قرار گرفته منطقه ای کوهستانی بوده و محبوب کوهنوردان می باشد. دره های نزدیک به آبشار هم در فصل بهار و تابستان بسیار سرسبز و پوشیده از گل هستند.

آبشار نشترود کجاست

در نواحی اطراف این آبشار، آبشارهای دیگری نیز وجود دارند، اما نشتارود مرتفع ترین آبشار منطقه به شمار می آید. پهنای نسبی این آبشار 50 متر می باشد. توریست ها بهترین فصل برای بازدید از آبشار نشترود را بهار و تابستان می دانند. این آبشار در ضلع شمال غربی روستای نشترود واقع گردیده و سرچشمه آن سلسله جبال البرز و قله کهار می باشد. قله کهار در البرز مرکزی واقع بوده از جنوب غرب به قله ناز و از شمال به قله ونتار می رسد. این قله 4050 متر بلندا دارد. قله کهار به منطقه طالقان، گردنه عسلک و دره های آزادبر و کهنه ده مشرف بوده و به روستای گچ سر منتهی می شود.

روستای نشترود

نشترود روستایی که آبشار نشترود در آن قرار گرفته و نام خود را وامدار آن است، بر اساس سرشماری سال 1395، 188 نفر یا 50 خانوار جمعیت دارد. مردمان این روستا اغلب در شهر زندگی می کنند و در بهار و تابستان که اوج سرسبزی و آب و هوای مطبوع روستا هست، به روستا باز می گردند. مردمان این روستا اغلب باغدار هستند و محصول عمده این منطقه، هلو، گلابی، فندق، آلو، آلبالو، گیلاس، سیب و محصولات جانبی این میوه ها همچون لواشک و شیره می باشد. از دیگر محصولات این منطقه نان های محلی آن به نام های لواش محلی، نان دستی و کال نونک می باشد.

نان دستی پر از مغز گردو بوده و کال نونک نیز با سبزیجات معطر بومی مثل گزنه پخته شده و با سیر تازه استفاده می شود. این سیر تازه مانند سمبوسه در داخل خمیر نان قرار می گیرد. چشمه های آب سرد این روستا نیز مشهور بوده که برای آب آشامیدنی روستا و نیز آبیاری باغات مورد استفاده قرار می گیرد. روستاهای دیگری نیز در کنار نشترود وجود دارند که از جمله آنها می توان به پل خواب، سیرا، هرین، ورزن، لیلستان و آیگان اشاره نمود. روستای نشتارود محله های بسیاری دارد که از میان آنها می توان هرزامرز، ویشاک، علیجارک، داوودیه، مرگک، پلهمیان، سمپولک و صخره دیمادر را نام برد.

روستای نشتارود 5267 هکتار وسعت داشته و علاوه بر این آبشار، دیگر جاذبه دیدنی این روستا قله ای به نام خونکار با بلندای 3800 متری از سطح آب های آزاد می باشد. علت نامگذاری این روستا به نشترود، گذرگاه فرعی منتهی به روستا می باشد که بین اهالی به نام نوشتورو تنگه معروف است. علت آن هم قرار گرفتن این جاده در باریکه میان کوه می باشد که فضای باریک و اندکی را برای ورود به روستا در اختیار می گذارد.

روستای نشترود

دیدنی های اطراف آبشار نشترود کرج

کرج و همه مناطق اطرافش دیدنی های بسیاری دارند که پیشنهاد ما این است که پس از بازدید از آبشار نشتارود حتما سری به این جاذبه ها هم بزنید. البته برای این که خیال تان از بابت خورد و خوراک در این سفر راحت باشد، می توانید نگاهی به یادداشت بهترین رستوران های کرج وبسایت ما بیندازید تا بتوانید رستوران های این منطقه را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. در ادامه سه تا از دیدنی های کرج را به شما معرفی خواهیم نمود. البته جاذبه های این شهر بسیار بیشتر از این چند مورد می باشند.

بام کرج

بام کرج درکوهپایه های منطقه عظیمیه کرج واقع شده. چشم انداز بلندی های این منطقه در شب از شهر بسیار زیبا بوده و در آن شهر کرج و زیبایی های آن پیش چشم شما قرار می گیرد. در این بام چندین کافه و رستوران هم وجود دارد که بسیار محبوب می باشد. به ویژه در زمستان که اغلب منطقه پر از برف می شود، کافه های منطقه بدل به پاتوق علاقمندان به کوهنوردی می شود. دسترسی به بام کرج از طریق بلوار طالقانی کرج میسر است.

کاخ شمس در مهرشهر کرج

کاخ مروارید یا کاخ شمس در مهرشهر کرج نیز از جاذبه های تاریخی این شهر محسوب می گردد. این کاخ برای شمس خواهر محمدرضا شاه پهلوی و خانواده او ساخته شده و یکی از فاخرترین و چشمگیرترین معماری را در کاخ های آن دوران دارد. سازنده و طراح این کار بنیاد فرانک لوید رایت بوده. این بنا ساختاری حلزونی شکل داشته و در بخش شمالی آن دریاچه هایی به شکل باله های سفره ماهی ساخته شده. متاسفانه طی سال های اخیر به دلیل مشاجرات و اختلافات بر سر مالکیت این کاخ، به این کاخ آسیب بسیاری رسیده و اشیاء بسیاری از آن غارت شده اند.

سد امیرکبیر یا سد کرج

سد امیرکبیر یکی از مهم ترین سدهای استان البرز به شمار آمده که کاربری عمده آن تأمین آب کرج و تهران می باشد. این سد در کیلومتر 25 از جاده چالوس از طرف کرج واقع شده. این سد از ابتدا به عنوان اولین سد چند منظوره ایران ساخته شد و یکی از کاربری های مهم آن، تفریحاتی همچون قایق سواری، شنا و تفریحات آبی مانند جت اسکی و نیز امکان کمپینگ کنار دریاچه سد بود. البته در حال حاضر به دلایل زیست محیطی و امنیتی همه این تفریحات ممنوع شده و تنها می توان با مجوز در آب دریاچه ماهیگیری کرده و ماهی هایی همچون قزل آلای خال قرمز، رنگین کمانی و ماهی سیاه و سفید را صید کرد.

آبشار نشترود کجاست

این آبشار در روستای نشترود کرج واقع شده. شما می توانید برای این که کرج را بهتر بشناسید و از دیگر جاذبه های آن بیشتر اگاه شوید، یادداشت مرجع لوکس ویلا را درباره دیدنی های این شهر مطالعه نمایید. شما برای رسیدن به آبشار باید به منتهی الیه شمال غربی روستای نشترود بروید. خود روستای نشترود هم درکیلومتر 35 جاده کرج به چالوس و در کنار یک دره سرسبز واقع شده.

روستای نشترود کجاست

رزرو ویلا و اقامتگاه در کرج

شما در سفر خود به کرج بی تردید نیازمند اقامتگاهی مناسب می باشید. البته از این بابت باید خیال تان کاملاً راحت باشد، چرا که در این شهر انواع اقامتگاه ها شامل ویلا، سوئیت و خانه مبله با قیمت ها و امکانات متنوع یافت می شود. اما پیشنهادهای ویژه ما به شما اجاره روزانه ویلا در محمدشهر کرج است که یکی از مناطق زیبا و دیدنی کرج به شمار می آید. علاوه بر این گزینه اجاره روزانه ویلا در زعفرانیه کرج، پیش روی شما خواهد بود.

راهنما سایت

آدرس

کیلومتر ۳۵ جاده کرج _ چالوس و در ضلع شمال غرب روستای زیبای نشترود

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه