آبشار ناران در لواسان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

از آنجایی که شهرستان لواسان که از توابع استان تهران می باشد و دارای جاذبه های گردشگری متعددی است، می توان به یکی از آن ها که آبشار ناران می باشد، اشاره کرد. این آبشار به عنوان یکی از آبشار های دائمی استان تهران می باشد. ارتفاع آبشار ناران حدود 10 الی 15 متر می باشد و در فصل بهار حجم آن افزایش یافته و منظره بسیار زیبایی را پدید می آورد.

آبشار ناران

روستای کند علیا و جاذبه های اطراف آبشار ناران

روستای کند علیا دارای فاصله ای حدود 2 هزار و 50 متر از سطح دریا بوده و موقعیت مکانی کوهستانی ویژه ای دارد که باغ های سرسبزی را در خود جای داده است. این روستا به دلیل قدمت زیادی که دارد، به اوایل دوره اسلامی می رسد و آثار باستانی های متعددی نظیر قلعه پیرزن، تپه های گوشواره، شیر تازه و جوهک را در خود جای داده است.

روستاهای کند علیا و کند سفلی از توابع شهرستان شمیرانات به شمار می آیند. روستای کند سفلی که دارای قدمتی چند صد ساله می باشد، همچنین منابع غنی آب و باغ هایی که در آن ها رودهایی جاری است، باعث سرسبزی و آب و هوای معتدل این منطقه شده است. از دیگر جاذبه های این روستا، مزرعه ای به نام پاونک می باشد که دارای فاصله ای 3 کیلومتری از روستای کند سفلی می باشد.

آبشار ناران

آبشار کفترلو

در نزدیکی آبشار ناران یک آبشار دیگر نیز به نام آبشار کفترلو قرار دارد و با توجه به زیبایی هایی که در کنار آبشار ناران برای این منطقه به ارمغان آورده اند، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری لواسان محسوب می شوند. این آبشار دارای 12 متر ارتفاع و فاصله 2286 متری از سطح دریا می باشد. طراوت و سرسبزی ای که در اطراف این دو آبشار وجود دارد، دلیلی بر افزایش گردشگران به این منطقه خوش آب و هوا شده است.

آبشار ناران کجاست و بهترین مسیر دسترسی به آن

شهرستان لواسان کوچک در ارتفاع 1896 متری از سطح دریا قرار دارد و ناران یکی از توابع این شهرستان محسوب می شود. آبشار ناران نیز در 700 متری شمال این محله و شمال روستای کند علیا قرار گرفته است. روستای کند علیا در فاصله 15 کیلومتری شمال لواسان که بخشی از شهرستان شمیرانات بوده و همچنین در فاصله 38 کیلومتری شمال شرقی استان تهران واقع شده است. آبشار ناران با توجه به قدمتی که دارد، و همچنین با جوش و خروشی که از بستر بالا به سمت پایین می ریزد، موجب به وجود آمدن فرو رفتگی هایی روی صخره ها شده است.

آبشار ناران دارای ارتفاعی حدود 10 الی 15 متر بوده و یکی از آبشارهای دائمی تهران محسوب می شود که در تمام طول سال در جریان است. ناگفته نماند که بهترین زمان بازدید از این آبشار زیبا و فضای دل انگیز آن، فصل بهار و تابستان می باشد. زیرا که این منطقه به دلیل موقعیت کوهستانی که دارد، در فصول پاییز و زمستان آب و هوایی سرد و تابستان های معتدلی دارد. آبشار ناران دارای تنها یک مسیر برای دسترسی می باشد.

زیرا بسیاری از زمین های اطراف آن مالکیت شخصی دارند. بنابراین باید از تهران به سمت لواسان حرکت کنید و از آنجا به بلوار امام خمینی وارد شوید. پس آن نیز به خیابان اسدیان رفته و نهایتا به سمت سمت روستای کند علیا بروید.

آبشار ناران

راهنما سایت

آدرس

تهران - بهارستان - لواسان کوچک - کند علیا

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه