آبشار سپهسالار کرج

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

آبشار سپهسالار یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری استان البرز بوده که در منطقه ای خوش آب و هوا و پوشیده از سرسبزی های پر طراوت قرار گرفته است. این آبشار واقع در جاده چالوس و همچنین در کیلومتر 45 جاده کرج-چالوس واقع شده است.

معرفی آبشار سپهسالار کرج

در استان البرز و کیلومتر 45 جاده کرج چالوس، آبشاری زیبا در منطقه ی سرسبز و دیدنی پل خواب بعد از آسارا قرار دارد. آبشار سپهسالار دارای ارتفاعی حدود 20 متر بوده و در شمال روستایی به نام سپهسالار قرار گرفته است. همچنین علاوه بر آبشار سپهسالار، چندین آبشار دیگر در مسیر رودخانه ای به سمت روستای سپهسالار روانه می شود وجود دارد که با حدود 1 ساعت الی یک ساعت و نیم می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

آبشار سپهسالار در دره سپهسالار، واقع در بخش شرقی البرز غربی می باشد. هنگام ورود به این دره مسیری گسترده و وسیع مشاهده می کنید، اما هرچه به سمت آبشار پیش می روید از وسعت محل کاسته شده و مسیر تنگ تر می شود. مسیر را که ادامه دهید به صخره ای می رسید که دارای شیبی بسیار تند بوده و به بخش جنوبی قله هفت خان می رسد.

همانطور که گفته شد از زمانی که در ابتدای دره قرار می گیرید تا آبشار سپهسالار، حدود یک الی یک ساعت و نیم پیاده روی در پیش دارید. در این مسیر از میان دره باغ های کوچک و بزرگی عبور خواهید کرد که مسیر را برای گردشگران دلنشین کرده است. برای دسترسی به آبشار سپهسالار، هنگامی که در مسیر در حال پیاده روی هستید، می بایست از محل امامزاده و کوه سرخ رنگ روستا به سمت پایین آمده و دوباره به ابتدای روستا برگردید و بر خلاف مسیر رودخانه حرکت کنید.

به علت این که رودخانه مستعد سیل است و امکان دارد در فصل های بهار و تابستان همراه با بارش های رگباری، سیل ایجاد شود. پس پیشنهاد می شود از افراد بومی و محلی آن منطقه برای دسترسی و پیدا کردن مسیر کمک و راهنمایی بگیرید. همچنان که به سمت آبشار سپهسالار می روید دو کیلومتر مسیر پیاده روی در پیش دارید و پس از مدت کوتاهی که جلو می روید، روستا به پایان می رسد و با دره ها و کوه های نسبتا بزرگ رو به رو خواهید شد.

هنگامی که به منطقه آبشار می رسید، زمین هموار بوده و صدای زیبای آبشار و طبیعت به گوش می رسد. آبشار سپهسالار جزو آن دسته از آبشارهایی است که در زیر آن استخر یا حوضچه به وجود نمی آید. آبشار سپهسالار در بخش شمالی روستای سپهسالار قرار گرفته که همواره یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود. موقعیت جغرافیایی این آبشار E511219، N360405 می باشد.

آبشار سپهسالار کرج

جاذبه های گردشگری اطراف آبشار سپهسالار

از آنجایی که آبشار سپهسالار در منطقه ای زیبا و سرسبز قرار گرفته، علاوه بر خود آبشار، در اطراف آن دیدنی ها و جاذبه های گردشگری دیگری از کرج نیز وجود دارند، از جمله آن ها می توان به روستای سپهسالار و امامزاده ابراهیم اشاره کرد.

روستای تکیه سپهسالار

آبشار سپهسالار در روستایی به نام روستای تکیه سپهسالار واقع شده است که از توابع بخش آسارای استان البرز به شمار می آید. این روستا در فاصله 15 کیلومتری سد کرج قرار گرفته است. هنگامی که وارد روستای سپهسالار می شوید در سمت چپ یک پل از جنس فلز دیده می شود که برروی رودخانه قرار دارد. بعد از پل تعدادی پله قرار دارد که می تواند گردشگران را به امامزاده ابراهیم که در بالای کوه قرار دارد می رساند.

اگر به بنای امامزاده ابراهیم که در بالای کوه ها قرار دارد نگاه کنید شما را مجذوب خود می کند. همچنین در مقابل نیز در سمت راست، خانه های روستایی به صورت پلکانی قرار گرفته اند وجود دارد. اگر بخواهید از روستا تا بالای صخره ها که مقبره امامزاده ابراهیم قرار دارد بروید حدود 10 تا 15 دقیقه پیاده روی در پیش دارید. هنگامی که به بالاترین قسمت کوه که  برسید چشم اندازی بی نظیر از تمام روستا را مشاهده خواهید کرد. نام این روستا به علت لقب امامزاده ابراهیم که سپهسالار بود نام گذاری شد.

امامزاده ابراهیم از نوادگان امام چهارم به شمار می آیند که در سفری برای زیارت امام رضا به همراه امامزاده داوود بودند و قصد رفتن به شهر مشهد را داشتند، در مسیر مورد حمله دشمنان قرار گرفتند که در الموت اشکور شهر گیلان شکست خوردند. امامزاده ابراهیم سپهسالار در روستای آسارا به غاری پناه برده بود که در همان جا نیز به شهادت رسیدند. همچنین امامزاده داوود در ارتفاعات و کوه های استان تهران شهید شدند.

آبشار سپهسالار کرج

آبشار سپهسالار کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر از تهران قصد رفتن و بازدید از آبشار سپهسالار در روستای تکیه سپهسالار را دارید می بایست خود را به کرج برسانید. سپس از آنجا مسیر چالوس را پیش بگیرید. پس از عبور از سد امیرکبیر به آسارا خواهید رسید. ساختمان بخش داری آسارا مقابل شما قرار دارد. اگر به کنار آن نگاهی بیاندازید، جاده ای باریک به همراه تابلویی خواهید دید که شما را به روستای تکیه سپهسالار می رساند. برای رسیدن به روستای سپهسالار که آبشار سپهسالار در آن قرار دارد از این جاده، 3 کیلومتر مسیر را باید طی کنید.

اجاره روزانه خانه در کرج

کرج یکی از شهرهای ییلاقی اطراف استان تهران است و به دلیل نزدیک بودن آن به تهران از محبوبیت بالایی برخوردار است. در مناطق مختلف این شهر خوش آب و هوا خانه و آپارتمان هایی با امکانات متنوع برای اجاره وجود دارند که اگر قصد اقامت در این شهر را داشته باشید می توانید از اجاره روزانه خانه در کرج استفاده کنید. با این کار می توانید در هزینه اقامت صرفه جویی کنید. همچنین اگر به کرج سفر کردید و به دنبال اجاره اقامتگاهی مناسب هستید، می توانید با مراجعه به بخش اجاره ویلا کرج در سایت لوکس ویلا، اقامتگاه مورد نظر خود را از میان اقامتگاه های موجود انتخاب و رزرو نمایید.

راهنما سایت

آدرس

ایران، البرز، کیلومتر ۴۵ جاده‌ی کرج-چالوس

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه