آبشار درازکش بابل

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

استان مازندران که یکی از شهرهای شمالی ایران است، بسیاری از زیبایی طبیعی را در خود جای داده و سالانه میزبان جمع کثیری از مسافران و گردشگران می باشد. در هر نقطه از استان های شمالی، چندین آبشار وجود دارد که گردشگران آن ها را برای گردش خود و مسافرت انتخاب می کنند تا بتوانند از نزدیک از طبیعت های بکر و دلنواز شهرهای شمالی کشور استفاده کنند. یکی از این آبشارهای بکر و زیبا، آبشار درازکش بوده که در ادامه به بررسی و توضیح بیشتر آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

آبشار درازکش

امکانات تفریحی آبشار درازکش

یکی دیگر از زیبایی های طبیعت مازندران که در شهرستان بابل قرار گرفته است، آبشار درازکش می باشد، آبشار درازکش دارای ارتفاع 7 متر و 360 متر از سطح دریا فاصله دارد. این آبشار زیبا در تمام طول سال، پر آب بوده و برای آبتنی و شنا گزینه مناسبی است. در امتداد آبشار درازکش چند آبشار دیگر نیز قرار دارد که با کمی شنا کردن و فاصله ای حدود 100 متر به آن ها خواهید رسید.

گفتنی است که رفتن به سمت این آبشارها کمی دشوار بوده اما اگر به طبیعت علاقه زیادی دارید، سر زدن به آنجا هم خالی از لطف نیست. علاوه بر شنا و آبتنی در این آبشار، می توانید در رودخانه ماهیگیری کنید و یک روز به یاد ماندنی و سرشار از خاطرات خوب را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

همچنین در زیر سایه درختان استراحت کنید. حتی اگر در فصل تابستان هم بخواهید به این مکان زیبا سفر کنید، از گرمای هوا اذیت نخواهید شد، زیرا که در اطراف آبشار درازکش هوا بسیار معتدل و مطلوب می باشد. از جاذبه های طبیعی و گردشگری این منطقه می توان کوهستان، جنگل، دشت های زیبا با چشم انداز های بی نظیر را نام برد.

آبشار درازکش

جاذبه های دیدنی اطراف آبشار درازکش

همانطور که گفته شد، در شهرهای شمالی کشور زیبایی های طبیعی فراوانی وجود دارد که دست نخورده اند و همین باعث شده یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به شمار بیایند. در اطراف آبشار درازکش مناطق دیدنی دیگری نیز در بابل وجود دارند که می توان به آن جا هم سری زد و از طبیعت آن ها نهایت لذت را برد.

آبشار شی الیم

آبشار شی الیم در سمت شرقی روستایی به نام گاوزن محله، در جنگلی که به دره شباهت دارد، قرار گرفته است. در بخش شرقی این آبشار، رودخانه سجادرود یا سجرود قرار دارد. برای رفتن به این آبشار ابتدا جاده بابل به سمت گلوگاه را پیش گرفته و در ادامه به جاده سیرباغ خواهید رسید، جاده را ادامه داده و پس از گذراندن این جاده به گاوزن محله می رسید.

آبگرم ازرود

آبگرم ازرود که با نام آرزو نیز شناخته می شود، اما دلیل این نام گذاری را کسی نمی داند. از این آبگرم برای کاهش درد مفصال استفاده می کنند. اطراف این آبگرم را سرسبزی فرا گرفته که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

برای رسیدن به آبگرم ازرود یا آرزو باید 33 کیلومتر از شهر بابل فاصله گرفت. مسیر اصلی رسیدن به این مکان از جاده شهید صالحی می باشد. هنگامی که 30 کیلومتر طی کردید به آبادی گلوگاه مرکز بخش بند می رسید، پلی به نام سجادرود را به سمت جاده دهستان فیروزجاه رد کنید. به روستای آری خواهید رسید و از آبگرم ازرود لذت ببرید.

سد شیاده

سدشیاده در روستایی به نام شیاده واقع شده است و این روستا در بخش بند پی غربی می باشد. از تفریحات سد شیاده می توان به قایق سواری اشاره کرد که یکی از تفریحات محبوب افراد به شمار می آید.

آبشار کیمون

از دیگر اماکن دیدنی شهر بابل آبشار کیمون بوده که در 30 کیلومتری بابل و در جنگلی زیبا و چشم نواز قرار دارد.

آبشار درازکش

آبشار درازکش کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای رفتن به آبشار درازکش باید خود را به شهر بابل واقع در استان مازندران برسانید. هنگامی که به بابل رسیدید به سمت بند پی شرقی که حدود 25 کیلومتر فاصله دارد بروید. به منطقه ای به نام گلوگاه خواهید رسید، می بایست مرکز بند پی شرقی از سمت چپ و از روی پل به سمت فیروزجاه یا شیخ موسی، حرکت خود را ادامه دهید، اکنون به یک دو راهی می رسید.

بخش چپ جاده را پیش گرفته و آن مسیر، شما را به آبشار درازکش می رساند. در قسمت میانی روستا مسجد و تکیه ای قرار دارد که باید خودروی خود را در آنجا پارک کنید و ادامه مسیر را در جاده ای خاکی که سربالایی و سرپایینی دارد، پیاده طی کنید. هنگامی که مسیر پر از فراز و نشیب را ادامه دادید، به یک دو راهی خواهید رسید، مسیر سمت چپ را انتخاب کنید.

همانطور که گفته شد، در این محله چندین آبشار وجود دارد که تعداد آن ها به 5 آبشار می رسد. اولین آبشاری که خواهید دید آبشار درازکش است و می توانید در آنجا به تفریح و استراحت بپردازید و از نعمت های زیبای خداوند در طبیعت بهره کافی را ببرید.

نکاتی که باید هنگام سفر به آبشار درازکش رعایت کرد عبارتند از:

از آنجایی که مسیر رسیدن به این آبشار پر فراز و نشیب بوده، باید از کفش های مناسب پیاده روی استفاده کرد. در اطراف آبشار، جای مناسبی برای نشستن و زیرانداز پهن کردن نبوده و برای نشستن در طبیعت باید محلی دور تر از آبشار را انتخاب کنید. همچنین برای پریدن در آب باید خیلی مراقب بود و مسیر سمت چپ آبشار را انتخاب کنید. در نهایت اگر به این مکان زیبا سفر کردید مراقب طبیعت باشید.

آبشار درازکش

راهنما سایت

آدرس

مازندران، بابل، روستای درازکش

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه