آبشار حرام او

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

در فاصله 25 کیلومتری جاده نور بلده استان مازندران آبشار زیبایی به نام آبشار او حرام قرار دارد. استان مازندران که یکی از استان های شمالی کشور می باشد، اماکن طبیعی متعدد و زیبایی را در خود جای داده است. در ادامه این مقاله به توضیح بیشتری درمورد این آبشار زیبا می پردازیم.

معرفی آبشار حرام او

آبشار حرام او جزو یکی از طبیعت های زیبای استان مازندران می باشد که در فاصله 25 کیلومتری جاده ییلاقی نور-بلده که به جاده آبپری نیز شهرت دارد واقع شده است. ارتفاع این آبشار حدود 15 متر بوده و با توجه به این که در کنار جاده قرار گرفته و در ساخت جاده تراشیده شدن سنگ های کوه، به ارتفاع آبشار افزوده شده است. زیبایی این منطقه بیشتر به خاطر خزه ها و گلسنگ هایی است که روی سنگ های اطراف آبشار رشد کرده اند. اهالی محل و روستاییان اطراف، از آب این آبشار به عنوان آب آشامیدنی استفاده می کنند، چون معتقدند آب آبشار حرام او خاصیت درمانی دارد.

همچنین گردشگران و مسافرانی که از این جاده عبور می کنند، از آب گوارا و خنک این آبشار استفاده می کنند. آبشار او حرام در این مکان باعث گردشگری شدن این منطقه شده است.

آبشار حرام او

ریشه نام آبشار حرام او

در زبان طبری کلمه او OW به معنای آب است و کلمه حرام که از ریشه حرم گرفته شده، به معنای مقدس می باشد. آبی که از این آبشار به پایین سرازیر می شود از ارتفاعات سوردار و همچنین بخش پایینی حرم امامزاده ای که در آن بالا قرار دارد، می آید.

آبشار حرام او کجاست و مسیر دسترسی به آن

برای رسیدن به آبشار حرام او می بایست به 25 کیلومتری جاده ییلاقی نور-بلده استان مازندران رفته و از آنجا به این آبشار دسترسی پیدا خواهید کرد. همچنین برای بازدید از این آبشار زیبا نیازی به پرداخت هیچ مبلغی نبوده و کاملا رایگان می باشد.

آبشار حرام او