آبشار برگ جهان لواسان

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

یکی از جاذبه های دیدنی و طبیعی در نزدیکی های استان تهران آبشار زیبا و خروشانی به نام آبشار برگ جهان لواسان می باشد. بسیاری از پایتخت نشینان علاقمند به بازدید از این جاذبه های طبیعی هستند و یک روز را برای بازدید از آن ها قرار می دهند. در این مقاله قصد داریم آبشار برگ جهان را بیشتر بشناسیم، با لوکس ویلا همراه باشید.

معرفی آبشار برگ جهان لواسان

آبشار برگ جهان یکی از زیبایی های طبیعی اطراف تهران بوده و در روستایی به همین نام یعنی برگ جهان واقع شده است. آبشار زیبای برگ جهان در شمال شرقی روستای برگ جهان قرار دارد و همچنین در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این آبشار در طبیعتی قرار دارد که با سرسبزی و طروات خود با زیبایی های آبشار افزوده است.

هنگامی که می خواهید برای فتح قله های سرسیاه غار اقدام نمایید، آبشار برگ جهان بر سر راه شما قرار دارد. مدت زمانی که برای رسیدن به این آبشار نیاز دارید، حدود یک الی یک ساعت و نیم می باشد. هنگامی که در مسیر رسیدن به آبشار قرار دارید، از میان کوچه باغ های بسیار زیبا و سرسبزی می گذرید که تمام وجودتان سرشار از آرامش و تازگی می شود. از ویژگی های خوب آبشار زیبای برگ جهان لواسان این است که در نزدیکی های تهران قرار داشته و به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توان به آن رسید.

آبشار مذکور در اوایل فصل بهار به علت بارندگی های زیاد، بسیار پرآب و تماشایی می شود. خانه های روستایی ساخته شده از خشت و گل، از دیگر زیبایی های این منطقه به شمار می رود. همچنین کوه هایی که در اطراف قرار دارند، با وجود اینکه در اغلب زمان های سال، پوشیده از برف می باشند بر زیبایی منطقه افزوده اند.

هنگامی که برای بازدید آبشار به این منطقه قصد داشتید بروید، پیش از رفتن تمام لوازم مورد نیاز برای کوهنوردی را همراه خود برید. همچنین اولین نکته ای که می بایست به آن توجه کنید، انتخاب کفش مناسب برای پیاده روی و کوهنوردی می باشد.

برای رسیدن به آبشار، مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. از روستای برگ جهان برای رسیدن به آبشار حدود 20 دقیقه مدت زمان لازم دارید. علاوه بر این آبشار می توانید از دیگر جاذبه های دیدنی لواسان نظیر، روستای سینک، غار خمیره لواسان و… می توانید دیدن کنید.

آبشار برگ جهان لواسان

بهترین زمان بازدید از آبشار برگ جهان

اگر قصد بازدید از آبشار برگ جهان که یکی از جاهای دیدنی لواسان محسوب می شود را دارید، بهتر است فصل بهار را انتخاب کنید. زیرا در این فصل آبشار در پرآب ترین حالت خود بوده و آب و هوای منطقه بسیار دلپذیر می باشد. فصل پاییز نیز طبیعت اطراف آبشار رنگارنگ بوده، اما هوای منطقه کمی رو به خنکی گذاشته است.

آبشار برگ جهان لواسان کجاست و مسیر دسترسی به آن

اگر از تهران قصد رفتن به آبشار خروشان برگ جهان لواسان را دارید بهتر است بدانید که از دو مسیر می توانید برای دسترسی استفاده کنید که در این بخش هر دو مسیر را برای شما توضیح خواهیم داد.

مسیر اول: تهران، اتوبان شهید بابایی، جاده لشگرک-لواسان، لواسان بزرگ، میدان بسیج، روستای افجه، روستای برگ جهان

مسیر دوم: تهران، جاده دماوند، جاجرود، سد لتیان، روستای نیکنامده، روستای برگ جهان

هنگامی که به روستای برگ جهان رسیدید پس از پیاده شدن از ماشین، حدود 5 دقیقه پیاده روی در پیش دارید. یک پل ماشین رو در سمت راست شما قرار گرفته که باید از آن عبور کنید. پس از عبور از پل، به مسیر باغ ها و رسیده که پس از آن به دو راهی می رسید. مسیری که در سمت راست قرار دارد به رودخانه دسترسی دارد که در صورت کم آب بودن از آن می توان عبور کرد و  به سمت آبشار روانه شد. مسیر سمت چپ نیز کمی از پای کوه بالاتر بوده و به محل تلاقی رودخانه ها دسترسی پیدا می کند.

آدرس آبشار زیبای برگ جهان لواسان: استان تهران، 13 کیلومتری لواسان، روستای برگ جهان، آبشار برگ جهان

آبشار برگ جهان لواسان

اقامت در لواسان

از آنجایی که لواسان یکی از مناطق توریستی و ویلانشین اطراف استان تهران می باشد، جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده که می توان برای یک الی چند روز این منطقه را برای اقامت انتخاب کرد. برای اقامت در لواسان می توان از اجاره ویلا استخردار در لواسان استفاده کرد. اغلب گردشگرانی که به بازدید از این منطقه و اقامت در آن می روند به دنبال ویلاهای لاکچری و استخردار هستند. ویلاهای استخردار در لواسان شمال ویلا استخردار سرپوشیده و ویلا استخردار روباز می شوند. اجاره این ویلاها قیمت بالاتری نسبت به دیگر ویلاها و سوئیت ها دارند. همچنین از امکانات مجهزتری برخوردارند.

راهنما سایت

آدرس

استان تهران، 13 کیلومتری لواسان، روستای برگ جهان، آبشار برگ جهان

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه