ییلاق دشت آلنزه

مدت زمان خواندن این مطلب : 8 دقیقه

دشت آلنزه یا همان ییلاق آلنزه شاندرمن، واقع در شهر ماسال است و یکی از جاذبه های مهم گردشگری این شهر به شمار می رود. ییلاق دشت آلنزه یک منطقه بسیار بکر و خوش آب وهوا می باشد که در میان کوه های بلند قامت و سر به فلک کشیده شهرستان بسیار چشم نواز شاندرمن قرار دارد. ییلاق دشت آلنزه یک پناهگاه خوب و امن و آرامش بخش برای فرار از شلوغی ها  هیاهوی شهر است که می توان به آن پناه برد و از آن کمی آرامش دریافت کرد و از زیبایی های بی حد و اندازه و بی کران این منطقه نهایت لذت را برد.

معرفی ییلاق دشت آلنزه

ییلاق شاندرمن یکی از بهشت های غیر قابل توصیف شمال کشورمان می باشد. دشت آلنزه یک دشت بسیار پهناور، وسیع و سرسبز و بکر است که انسان را از شگفتی های خود به وجد می آورد.

دشت آلنزه به دلیل وجود کوه هایش که مملو از درختان بلند قامت جنگلی می باشد، دارای منظره ای بسیار زیبا و چشم نواز است و همگان را محو تماشای خود می کند. به همین علت است که ییلاق دشت آلنزه به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل شده است و هرساله میزبان گردشگران بسیاری می باشد.

ییلاق دشت آلنزه، در حدود فاصله ی 60 کیلومتری از شاندرمن واقع شده است و در ارتفاع 1500 متری و در نزدیکی حد شرقی استان اردبیل واقع شده است. همچنین لازم به ذکر است که در کناره این ییلاق، آبشاری با ارتفاع بیش از 15 متر با نام واشیار قرار گرفته است.

هنگامی که در دشت آلنزه قدم می زنید، اصوات زیبای طبیعی مانند صدای  صدای آب وگله گوسفندان و اسب های وحشی و پرندگان شما را شیفته خود می کند و تصویر زیبایی که از بکر بودن این منطقه برای شما تداعی می شود حس و حال وصف نشدنی به شما القا می کند که نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.

ییلاق دشت آلنزه

آب و هوای ییلاق دشت آلنزه

ییلاق دشت آلنزه دارای آب و هوای بسیار خنک و معتدلی است و آب و هوای این منطفه در تابستان به بهترین حالت خود می رسد و نسیم خنکی در ای فصل می وزد که روح انسان را نوازش می کند.

این منطقه به دلیل آب وهوای بسیار خوبی که دارد، طرفدارای بسیاری بین طبیعت دوستان دارد و به آب و هوای مطبوعش معروف است. همچنین شما می توانید کلبه های زیبایی که در این منطقه واقع شده اند را برای اقامت انتخاب کنید تا از آب و هوای فوق العاده این منطقه لذت ببرید.

چشمه و آبشار منطقه ییلاقی دشت النزه ماسال

وجود چشمه و آبشار در منطقه ییلاقی دشت آلنزه باعث بهتر شدن آب و هوای این منطقه شده است و علاوه بر درختان سرسبز و سبزه هایی که این منطقه را بسیار دوست داشتنی و باصفا کرده اند، چشمه و آبشار منطقه ییلاقی دشت آلنزه باعث شده که این منطقه دارای آب و هوای مطبوع تری باشد.

یکی از آبشار های بی نظیر ییلاق دشت آلنزه، آبشار واشیاره می باشد که مورد توجه گردشگران قرار دارد و نزد آن ها بسیار محبوب است.

دشت آلنزه

آبشار واشیار

آبشار واشیار در فاصله 3 کیلومتری از ییلاق دشت آلنزه واقع شده است و همانطور که گفتیم ارتفاع این آبشار حدود 15 متر می باشد و مناظر بسیار زیبا و حیرت انگیزی را خلق کرده است.

هرچند که مسیر دسترسی به این آبشار کمی سخت و دشوار است، اما این قضیه باعث نشده که طرفداران این آبشار عقب نشینی کنند و همچنان طرفداران پر و پا قرص خود را دارد که برای دیدن از این آبشار فوق العاده از سختی های این مسیر عبور می کنند.

همچنین می توانید در این آبشار دوست داشتنی و زیبا، به شنا کردن و آب تنی نیز بپردازید و حال و هوایتان را عوض کنید و از این طبیعت بکر و چشم نواز لذت ببرید.

کوه های ییلاق دشت آلنزه

ییلاق دشت آلنزه در کنار تمامی زیبایی ها و مناظر طبیعی که در خود جای داده است، کوه های مرتفع و زیبایی نیز در اطراف خود گرد آورده است که برخی از آنها بسیار معروف و محبوب هستند.

برای مثال یکی از کوه های این منطقه کوه پیلم می باشد که در بخش شمالی کوه شعله واقع شده است و یکی از مرتفع ترین کوه های این منطقه به شمار می رود و اگر اهل کوهنوردی باشید، نام این کوه را حتما شنیده اید و یا تجربه صعود به این قله را داشته اید.

همچنین دو کوه دیگر با نام های شعله و کوه دیه گاه از کوه های مرتفع و معروف این منطقه هستند. هرساله کوهنوردان و کوه پیمانان بسیاری برای صعود به این قله ها به منطقه ییلاق دشت آلنزه سفر می کنند و به کوهنوردی در این قله های مرتفع و بکر می پردازند.

درجه سختی سفر به ییلاق دشت آلنزه

درجه سختی سفر به منطقه ییلاق دشت آلنزه از سختی آسان تا متوسط است و حتی برای افراد با توانایی جسمانی پایین نیز قابل دسترسی می باشد. این مسیر نیازمند پیاده روی است و برای آن می بایست کفش مناسب بپوشید تا راه برایتان اذیت کننده نباشد و بتوانید به راحتی آن را طی نمایید. همچنین مسیر این منطقه در زمستان خطرناک و لغزنده می باشد و بهتر است در این فصل از رفتن به آن خودداری نمایید.

تفریحات و فعالیت های ییلاق دشت آلنزه

این منطقه دارای تفریحات و فعالیت های بکر و طبیعی منحصر به فردی می باشد که از آنها می توان به کوهنوردی، جنگل نوردی، پیاده روی، کمپینگ، آب تنی و عکاسی اشاره کرد که هر کدام می توانند به نحوی باعث شادی و طراوت روح شوند و هر کدام از این تفریحات و فعالیت ها، طرفداران و علاقمندان خود را دارد و همین امر باعث شده که این منطقه، منطقه ای بسیار جذاب برای گردشگران باشد، چراکه تفریحات و فعالیت های طبیعی این منطقه بسیار هیجان انگیز و خاص هستند.

ییلاق شاندرمن

لوازم مورد نیاز برای سفر به ییلاق دشت شاندرمن

  • وجه نقد
  • کارت بانکی
  • کفش مناسب و استاندارد، ترجیحا کفش کوهنوردی
  • زیرانداز
  • چادر مسافرتی
  • کیسه خواب
  • عینک آفتابی
  • کلاه مناسب فصل
  • کوله پشتی بزرگ
  • آب آشامیدنی
  • کارت شناسایی
  • داروهای عمومی
  • پاور بانک
  • وعده های غذایی
  • پلاستیک زباله
  • سوخت خودرو
  • تنظیم باد
  • لباس اضافه
  • لوازم سرگرمی

جاذبه مذهبی ییلاق دشت آلنزه

علاوه برجاذبه های طبیعی و جذابی که ییلاق شاندرمن در خود جای داده است، دارای جاذبه های مذهبی نیز هست که نقش مهمی در رشد معنوی و گسترش فرهنگ معنوی روستا دارد و مردم روستا احترام خاصی برای آن قائل هستند.

یکی از دیدنی ترین اماکن مذهبی ماسال و ییلاق دشت آلنزه، بقعه امامزاده ابراهیم است که دارای حس و حال معنوی بسیار خاصی می باشد و جزو مهم ترین و دیدنی ترین اماکن مذهبی این محدوده به شمار می رود.

برای دسترسی به بقعه امامزاده ابراهیم کافیست 5 دقیقه پیاده روی کردن در دشت را تجربه کنید تا به این مکان مذهبی زیبا و معنوی برسید. نکته جالبی که هنگام رسیدن به بقعه با آن مواجه خواهید شد، این است که در کنار این بقعه یک درخت کهنسال بلند قامت وجود دارد که دارای قدمتی بسیار طولانی و حدود 200 سال است.

این درخت قدیمی و کهن، باعث شده است که بومیان مردمان محلی بر این باور باشند که این درخت، بخاطر قدمت طولانی اش و حفظ استواری و سرسبزی اشو همچنین محلی که واقع شده است (یعنی در کنار امامزاده)، یک درخت جادویی و خاص و مشکل گشا است. بنابراین آنها پارچه های سبز، نخ و شمشاد از این درخت آویزان می کنند و اعتقاد دارد که حاجت روا می شوند و مشکلشان حل خواهد شد.

سبک زندگی مردم ییلاق آلنزه

مردم منطقه دشت شاندرمن مردمانی بسیار شریف و مهمان نواز و مهربان هستند و محصولات محلی و ارگانیزه آنها بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه می باشد و ضمن بازدید از این منطقه می توانید از محصولات طبیعی و فراورده های لبنی مردم روستا خرید کنید.

مردمان منطقه ییلاق دشت آلنزه برای گرمایش خانه هایشان در فصول سرد، که هوا به شدت سر و یخ بندان می شود، از بخاری های هیزمی استفاده می کنند و از این بخاری ها گاها برای پخت غذا و دم کردن چای نیز استفاده می کنند.

سبک زندگی مردمان این منطقه، همراه با طبیعتی بسیار بکر و آب و هوای مطبوع و بسیار دل انگیزی آغشته شده و باعث شده که طبیعت در خون آنها ریشه کند و انرژی مردمان این منطقه مثبت باشد و حس و حال بسیار نابی به گردشگران القا کنند و با مهمان نوازی و روی خوش از آنان استقبال نمایند.

ییلاقات ماسال

بهترین زمان برای سفر به ییلاق دشت آلنزه

اگر شما قصد سفر کردن به این منطقه زیبا و وصف نشدنی را دارید، باید بدانید که بهترین زمان برای زمان سفر و دل نشین ترین فصل برای لذت بردن از آب و هوای مطلوب موجود در این مکان چه زمان و چه فصلی می باشد.

اگر میخواهید به دیدار این بهشت زیبا و وصف نشدنی بروید و بهترین لحظات رو برای خود و عزیزانتان رقم بزنید، پیشنهاد می شود که از اواسط اردیبهشت تا پایان شهریور بار سفر را ببندید و از همه ی افکار و حس های منفی دور شوید و ارامش را در اینجا به معنای واقعی حس کنید. بهترین زمان برای سفر کردن به این دشت فصل تابستان می باشد.

جاذبه های دیدنی و تفریحی نزدیک به دشت آلنزه

جاذبه های دیدنی و تفریحی زیادی در اطراف این منطقه واقع شده اند که شما می توانید از آنها نیز بازدید کنید و تجربه ای ناب و خاطره انگیز را در طبیعت بکر و ناب ماسال ثبت نمایید. در ادامه برایتان لیستی از دیدنی های ماسال و جاذبه های دیدنی و گردشگری که در اطراف دشت آلنزه واقع شده اند را آورده ایم.

  • آبشار وزن
  • طالب دره
  • کوه سیاه پشت
  • اولسبلانگاه
  • ییلاقات ماسال
  • دهکده توریستی شاندرمن

هتل ها و اقامتگاه های اطراف ییلاق آلنزه

نگرانی اینکه در سفر به این محدوده در کجا اقامت داشته باشید از ذهنتان بیرون کنید. چراکه در اطراف ییلاق دشت آلنزه و محدوده ماسال، مملو از اقامتگاه های بوم گردی و هتل های بسیار زیبا و مقرون به صرفه است که می توانید در آنها اقامت خاطره انگیزی را تجربه نمایید و از آن لذت ببرید. به همین منظور ما برایتان چند هتل و اقامتگاه بوم گردی نزدیک به دشت آلنزه به همراه فاصله شان از این مکان را در ادامه آورده ایم.

  • هتل آهوان شاندرمن ( 30 کیلومتر، 1 ساعت و 52 دقیقه)
  • هتل راتینس ماسال ( 32 کیلومتر، 1 ساعت و 55 دقیقه)
  • اقامتگاه بوم گردی کوره رودبار
  • خانه بوم گردی روستای چسلی
  • هتل مسلا ( 58 کیلومتر، 2 ساعت 38 دقیقه)
  • هتل اورما ملال

ییلاق دشت آلنزه کجاست و مسیر دسترسی به آن

شهر زیبای شاندرمن در فاصله حدود 55 کیلومتری رشت و 5 کیلومتری ماسال واقع شده است. برای رسیدن به این منطقه بسیار جذاب و دیدنی کافیست وارد جاده شاندرمن- آلنزه شوید و از میدان شهدا شهر زیبای توریستی شاندرمن شروع می شود. سپس از سمت چپ میدان به مسیر خود ادامه دهید، این مسیر بسیار سرسبز و چشم نواز است و از مزارع و جنگل عبور خواهید کرد. ﺑﺮای رﺳﯿﺪن ﺑﻪ ییلاق دﺷﺖ اﻟﻨﺰه ﺑﺎﯾﺪ از روﺳﺘﺎﻫﺎ و ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺑﯿﺘﻢ، اوﻟﻢ، ﮔﺴﮑﻤﯿﺠﺎن، ﺷﻬﯿﺪ ﺣﺴﺮﺗﯽ ﻣﻌﺎف، ﭼﭙﺮود، اﺳﺘﻪ ﺳﺮ، ﺑﻮﺳﺘﻮن ﮔﺎه، ﺑﺮزف، ﺧﺸﺖ ﺧﻮار، ﭼﺎی ﺧﺎﻟﻪ، ﺳﺒﻞ ﺧﻮار و ﺳﻨﻔﯿﻪ گذر کنید و سپس با پرس و جو از افراد محلی و دنبال کردن تابلو های راهنما و بعد از عبور و گذر کردن از سفنیه به دشت آلنزه خواهید رسید.

آدرس ییلاق دشت آلنزه: ایران، استان گیلان، شاندرمن، بیتم، ییلاق النزه

شاندرمن

رزرو اقامتگاه در ییلاق ماسال

گزینه دیگری که برای اقامت در محدوده ییلاق آلنزه به شما پیشنهاد می شود، اجاره ویلا در ییلاق ماسال می باشد. شما می توانید در محدوده ییلاق ماسال، کلبه های چوبی و ویلاهای بسیار زیبا و قیمت مناسبی را پیدا کنید و آنها را برای اقامت برگزینید. اگر جزو سفر دوستان و طبیعت دوستان هستید، سفر به منطقه ماسال و ییلاقات آن مانند ییلاق ماسال و آلنزه را هرگز از دست ندهید چراکه می تواند یکی از بهترین و خاطره انگیز تجربه هایتان باشد.

فراموش نکنید که اقلام مورد نیاز را به همراه ببرید و در فصل مناسب به این منطقه سفر کنید تا بتوانید از آب و هوای مطلوب و دل انگیز آن نهایت لذت را ببرید.

راهنما سایت

آدرس

ایران، استان گیلان، شاندرمن، بیتم، ییلاق النزه

شماره تماس

هزینه بازدید

رایگان

ساعات بازدید از این جاذبه

شنبه

24 ساعته

یک‌شنبه

24 ساعته

دو‌شنبه

24 ساعته

سه‌شنبه

24 ساعته

چهار‌شنبه

24 ساعته

پنج‌شنبه

24 ساعته

جمعه

24 ساعته
مسیریابی آنلاین
مطالب مشابه